Tubeless ready pitää teipata. Tubeless ei.
Eli jätät vannenauhan paikalleen ja siihen teipit päälle. Tai vaikka fattystripper
Silverbackin vehkeet oli valmiiksi teipattu sunringlen 73mm tubeless teipillä
Tubeless ready pitää teipata. Tubeless ei.
Eli jätät vannenauhan paikalleen ja siihen teipit päälle. Tai vaikka fattystripper
Silverbackin vehkeet oli valmiiksi teipattu sunringlen 73mm tubeless teipillä
Mulla tänään sama bud/jj 4.8 ekaa kertaa alla. Huh mikä ero bulldozereihin. Nyt vasta tajusi miten paljon bulldozer itseohjasi eturenkaana. Ihan kuin eri pyörä ois. Huipusti budissa joustoa edessä kun pystyy ajamaan pienemmillä paineilla. Itsestä tuntui, että tuo bud/jj kombo rullasi jopa paremmin kuin bulldozerit. JJ tuntui takarenkaana vähintään yhtä hyvin omaavan vetopitoa kuin bulldozer.
Itsellä litkutus toimi heti kumpiinkin renkaisiin. Litkua 1.5dl molempiin. Mulefüt olen teipannut fixmanilla heinäkuussa ja oli edelleen täysin kunnossa kun otin litkutetut bulldozerit pois.
Teippaus pitää tehdä huolella, että ei vuoda ja sitten fairyvettä liukasteeksi, kun painaa ilmat kompuralla ilman sielua, jos ei onnistu vika löytyy peilistä. Rengas muoveja ei ole vielä tähän päivään mennessä ikinä tarvinut millään rengas/vanne kombolla päälle laitettaessa. Tekniikka laji tuokin.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Bud/jj kombo täälläkin. Bud 0.4 paineilla ja jj takana 0.7, yhtää vähemmän ja jj lyö läpi vanteelle. Pito on riittäny, mut ehkä kuitenki jäykempää runkoo taaksekkin? Lou? Bud toisinpäin? Litkut ja fattystripperit on, alexrims cherokee 80 vanteet, ja noi molemmat nousi vanteelle kerrasta ihsn normi pumpulla.
Minkä kokoinen JJ jyrmyllä? Jos jotain jostain syystä lähtisin kokeilemaan niin Bud taakse. Tähän ei nyt tarvetta.
Sellainen huomio että Bud heittää rapaa eteenpäin aivan eri tavalla vrt. JJ 4.0:aan. Pyörän etuosa sekä ylhäällä että alhaalla on ruskea.
Vanteet tuossa Fatsixissä on Alex Blizzerk 80.
Talvivarautumiset aloitettu vaihtamalla Bulldozer pois edestä, Bud tilalle. Melko kova oli tosiaan tuo self steer Bulldozerissa Budiin verrattuna. Märässä muutenkin toiminut kivasti, lumikelit vielä testaamatta.
Takapäähän tuli väännettyä lisää pitoa nastoittamalla tuo ylijäänyt Bulldozer MCarbonin nastoitussetillä. About 200 nastaa, tunteja ja muutama olut meni. Lunta ja jäätä odotellessa, saa nähdä tuliko huomattavaa muutosta ja pysyykö nastat.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Onkohan kenelläkään kokemusta Svalpen JJ:n uuden Addix-seoksen, Speedgripin pitävyydestä syksyisillä kallioilla ja juurilla verrattuna vanhaan Jumbojimiin?
^ On, erittäin hyvä kaikin puolin, huomattavasti paremmin pitävä kuin vanha JJ, mutta silti hyvin rullaava. Plussarenkaista on samalla kumiseoksella kokemusta jo 4000km ja kulutuskestävyyskin näyttäisi olevan ihan omaa luokkaa.
Vaihdoin taakse JJ 4.0 -> JJ Addix 4.8. Kyllä tuossa uudemmassa on selvästi enemmän pitoa, mutta vertailu on ehkä huono koska toinen oli käytetty ja Addix uusi. Nappulat on tietenkin uudemmassa terävemmillä nappulan reunoilla. Mutta jos ^ kulutuskestävyys on parempi niin ehkä tässä Addix-seoksessa on ajan kanssa parempi pito sitten?
^^,^ Hyvä tieto. Jonkun vuoden vanha JJ on märillä ja osin limaisilla kivillä ja kallioilla turhan liukas vaikka muuten ihan hyvä onkin. Joten ei muuta kuin uutta hankintaan.
Vaihdon juuri taakse vanhan 4.0 JJ:n tilalle Surly IsoKnardin. Tuntuu kyllä todella hyvältä takarenkaana, kun edessä on Bud. Pitoa tuli joka paikkaan hieman enemmän, rullaa hyvin, vaikka aika painava onkin ja lisäksi on todella pehmeä ajettava. Nähtäväksi jää, miten toimii lumella...
Ei oikein oo talvirengas, menee tuo tiheä kuvio tukkoon lumella. Sulanmaan aikaan erittäin mukava rengas ajaa.
Surly IsoKnard on erinomainen talvirengas takana, peräkkäisillä lenkeillä Budiin verrattuna vaikeissa lumiolosuhteissa ero on suorastaan olematon.IsoKnardin kulutuskuvio on nimittäin leveämpi, kuin 2XL:n, joten se pitää pehmeällä lumella erinomaisesti, ainakin 100mm vanteella, kapeammalla vanteella ei saa koko kuviota käyttöön.
Onneksi XXL:stä löytyi yksi JJ 26x4.8 Addix Speedgrip Liteskininä.
Ihan hyvältä näytti rengas, reuna oli siisti. Myös hyvin nousi vanteelle, eikä vuotanut mistään. Pyörii myös pahemmin vipottamatta. Leveys n. 0.5 bar paineella 65mm kehällä on n. 108mm ulommista nappuloista. Vanha venynyt JJ oli 111.5 mm leveä. Kyljet on kyllä käsin tunnustellen paksummat kun muistelee jonkun vuoden takaisia Liteskinejä, joissa kankaat kuulsi läpi. Voi tietysti Svalpe olla vähän muuttanut jotain kohtaa valmistuksessa, tai sitten on tavanomaista "handmadehajontaa". Paksuus ei tietysti kevennä rengasta, mutta ehkä sitten hikoilee litkua vähemmän.
Mukava että pääsee viikonloppuna ottamaan tuntumaan uutuuteen.
J.Kottenberg muokkasi tätä : 09.11.2018 at 23.23
Kyllä. Vanha JJ Pacestar etenkin vähän ikääntyneenä on märillä kallioilla varsin liukas mutta uusi Speedgrip on tosiaan ihan toista. Ei samalla tavalla yhtäkkisesti menetä pitoa vaan luisto on paljon hillitympää. Ja monessa paikassa missä vanha JJ lipesi helposti, voi uudella ajella huoletta. Tuntuu että Speedgrip oli parmpi myös liukkaissa juurissa. Eli varsin mainio läskipyörän rengas.
J.Kottenberg muokkasi tätä : 11.11.2018 at 18.39
Vaihdoin tuon renegade keulan blutoon. Blutossa on kyllä vähemmän tilaa isoille renkaille. Minulla on Bud 80 mm vanteella, ja 0,4 bar painetta siinä. Sain kuin sainkin kuumailmapuhaltimella säädettyä fathuggeria niin että rengas pyörii ja vain karvat sipaitsevat lokaria. Niin tiukka se sovitus on, että näyttää siltä että lokarina on mustaa jesaria renkaan päällä.
Pientä toivoa että nuo Vee Tire Snow Avalanche nastarenkaat todellakin saapuisiviat myytäväksi asti verkkokaupassa kun sivun kuvamateriaali on päivittynyt. Tällä viikolla pitäisi tulla.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ke-nastarengas
Tänä vuonna jätin Fatty Stipperit tilaamatta, kun niiden kanssa renkaan vaihto vaatii aina uuden Stripperin. Jos vaikka kesken kauden haluaa kokeilla toisia renkaita, niin joutuu uudet Stripperit virittelemään. Tai jos joskus oikeasti pääsen pidemmälle reissulle, niin renkaan korjaaminen kesken matkan tuskin onnistuu ilman vara-Strippereitä.
Nyt laitoin 80 mm MuleFut:iin kaksi kierrosta maatilateippiä ja hyvin on tuntunut kestävän, muutama viikko ajoa takana. Dillinger 4 nousi myös ilman mitään virityksiä paikalleen, tosin kompuralla. Litkuna Orange Seal talviversio, pisaraakaan ei valunut ulos.
Linkki teippiin: https://www.hankkija.fi/Rauta_ja_rak...-75-mm-x-33-m/
Takasen laitan nyt kun tiedän, että homma toimii.
Puusilmä muokkasi tätä : 26.11.2018 at 06.56
Tuo näkyy olevan samanlaista polyeteeniteippiä kuin Fixman jota itsellä Mulefuteissa, varmasti toimivaa tavaraa. Fixmania saa vain 100mm versiona. Fixman ainakin pitänyt erittäin hyvin kesästä asti ja kesti myös renkaiden vaihdotkin. Lisäksi se on huomattavasti kevyempää teippiä ja venyy kivasti vanteelle kuin esim Gorilla.
Kirjanmerkit