Miten tuo liteskin kestää käyttöä kun kylki on ohuempi? Itsellä bulldozerissa takarenkaana melkoisia jälkiä kylissä kivistä. En kyllä tiedä miten bulldozer vs JJ liteskin kyljet eroaa?
Miten tuo liteskin kestää käyttöä kun kylki on ohuempi? Itsellä bulldozerissa takarenkaana melkoisia jälkiä kylissä kivistä. En kyllä tiedä miten bulldozer vs JJ liteskin kyljet eroaa?
Yllättävän hyvin on Jumbojimin Liteskinit sietäneet kiviin hieromista. Toki kyljistä näkee että kontaktia kiviin on ollut kun kankaat kuultaa, mutta kestävät kuitenkin. Ja kun LS:t vielä vähän paremmin rullaa niin kun uusia tarvii niin taidan pysyä LiteSkineissä riittävän "kivensiedon" vuoksi. Tietty jos joku terävä stemarin särmä sopivasti osuu niin silloin varmaan on kumi heti roskiskamaa, mutta niin olisi luultavasti moni muukin rengas.
Täytyy varmaan joku sekarengastus asennella. Etuseen vois vaikka Budia kokeilla ja takana voisi ensin pitää Bulldozeria. Takarenkaan karkaaminen sivulle ei oo ihan yhtä epämiellyttävää kun eturenkaan. Nyt jo pehmeällä hiekalla hiemankin kovemmassa vauhdissa tahdoo rengas karata alta.
http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_...iat.php?cat=45
Aikanaan pirkanmaalla ajelin kauppoja läpi etsien hirvisäkkiä. Sain sitten täältä foorumilta vinkin tuotetta myyvään verkkokauppaan. Toimituskulut ehken hiukan suolaiset mutta saisit ainakin nopeasti tubelessi muovit kotiin.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Mulla kesti LS takana melkolailla kuukauden, ennen ku sain kivikossa kylkeen ekan reiän. Litkut piti onneksi sen verran, etten joutunut sisurin laittoon tien päällä. Ilmaa täytyi tosin lisäillä tasaisen välein.
Tuuristahan tuo tosiaan enemmän on kiinni. Mullakin kyljissä melko paljon jälkiä, eikä niiden puolesta ole ollut ongelmia. Mut sit ku sattuu kivi oikeassa kulmassa, niin aika ohkaista on suojaus.
Rengas alkoi parin päivän päästä pitämään, kun lisäsin litkua ja liimasin päältä tuon kohdan. Jos tuohon osuu toisen kerran, niin sitten tuskin enää litkuistakaan on apua.
Lou odottaa asennusta paikoilleen, mutta lumettoman ajan ajattelin mennä vielä Jumbolla.
Sähkö-Huraxdax tulossa Vee Snow Avalanche PSC 26x4.8 tubeless-renkailla. Nuo pitäisi nyt vielä nastoittaa. Onnistuukohan homma renkaat vanteilla? Yleinen konsensus nastoista ilmeisesti puoltaa teräviä nastoja lattapäiden sijaan?
affetus muokkasi tätä : 24.10.2018 at 09.56
https://www.lakkapaa.com/piha-ja-puu...6416040620049/
Tuolta laitoin tilaukseen. Hintaa tuli 10.70€ pakettiautomaattiin toimitettuna.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Menihän se. Joutuu kuumailmapuhaltimella muokkaamaan fathuggerin etureunaa vähäsen, joka on harmi. Olen ymmärtänyt että se lippa on se joka vähentää roiskeita paljonkin.
Miten tähän lisää kuvia?
Taakse ajattelin päivittää jumbojimin kaksi kokoa paksummaksi. edit: JJ 4.8" meni kuin menikin Haibike Fatsix 6.0 2017 taakse, montaa milliä ei jäänyt runkoon. Ketju ei ole liian lähellä renkaan kylkeä. Jumbo Jim oli todella vaikea saada nousemaan hyllylle. Rengas on niin pehmeä että se menee ruttuun ja taitosten kohdalla on isoja aukkoja. Jollain tavalla narulla kiristäen renkaan ympäri sain sitten 10 min taistelun jälkeen nousemaan.
Fattystripper oli muuten todella helppo, etenkin Surly Budin kanssa.
harald muokkasi tätä : 27.10.2018 at 22.11
https://www.fat-bike.de/schwalbe-jumbo-jim-addix-test/
Der Schwalbe Jumbo Jim Addix walzt dank seiner neuen Gummimischung endlich raus aus dem Schatten der top FATBike Reifen
Aber
Als Winterreifen taugt allerdings auch der JJ Addix nicht, das Design des Reifens ist hier schlicht überfordert.
Voiko sitä selvemmin sanoa: Hyvä kesäkumi joka ei toimi talvella![]()
Helpointa mielestäni on käyttää foorumin lukemiseen Tapatalk-nimistä appia, siinä kuva lisätään nappia painamalla ja appi hoitaa loput. Muutoin pitää ladata kuva jonnekin missä se on netissä saatavana (ilmeisesti esim. kuvat.fi käytetään), ja laittaa kuvat ]IMG[kuvan-url-tähän]/IMG[ tägien sisään. Hakasulut toisin päin noista tageista, en voi niitä laittaa tähän, ettei foorumi tulkitse kuvaksi.
Aika hyvin mahdutettu. Olisi kiinnostavaa kuulla kokemusta mahtumisesta uudelleen kun renkaalla on ajeltu reilusti, ainakin tonnin verran. Itsellä on tupannut leviämään renkaat ajan mittaan. KTM Macina Freezessä hinkkaa sen mukana tullut JJ 4.0 ketjuun kun vaihtaa 46-piilkiselle takarattaalle. Ei tehnyt uutena niin, mutta paljon ajettuna kyllä.
Olis (ehkä) tarkoitus laittaa nastat Bud/Lou renkaisiin. Tyyliin: https://www.youtube.com/watch?v=-SyfSiV_HO8
Pitäis siis löytää tuollaiset ruuvattavat nastat. En ole koskaan aikaisemmin asentanut itse nastoja.
Ainakin tuolta noita löytyy: https://www.ikh.fi/fi/renkaat--pyora...stat/jaanastat
..mutta mikä olis oikea koko? Onko suositella mitään vaihtoehtoista (laadukasta) nastaa kyseisiin renkaisiin?
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/polkupyoran-nastasetti
Itse tekisin tuolla.
Mcarbonin nastapaketilla tein omat Lout. Yksi talvi takana, kaikki nastat tallessa. Videon perusteella hommaa on enempi poraten ja liimaten, mutta pysyykö paremmin..? Jos ruuvattavaan nastaan laittais vielä liimaa..?
YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016
En ole korkeutta mitannut, leveämmäksi on tullut jonkin verran. Mittasin juuri, että 104mm on 4.0” JJ:n leveys tällä hetkellä.
Katotaan toimiiko tuo imgbb:n galleria. Googlen galleria säilyttää kuvien geolokaatiot, mikä ei ollut ihan mieleistä. Harmi ettei fillarifoorumi tarjoa vBulletinin uploadia, silloin kuvat säilyisi.
Ekassa kuvassa muokkaamaton fathugger, kuumailmapuhallin oli hävinnyt johonkin. Työkalusyöjä ilmeisesti syönyt senkin. Tein tubelessit, mutta en viitsinyt repiä tuota Schwalben nauhaa pois ja laittamaan bling bling heijastenauhaa tilalle, tuo oli niin hyvin muotoutunut vanteeseen ja on ilmeisesti riittävän vahvaa.
Takahaarukan yläputkessa on satulatolpan lähellä poikkiputki, jossa on jonkinlainen uloke jossa kierteet. Tämä on takarengasta lähin osa (tokavika kuva), mutta sen voi porata pois tarvittaessa. Jos takanen leviää liikaa on onneksi JJ 4.4" ostettavissa.
Minulla on pari uutta Mulefüt SL80 vannetta, olen nyt vähän vaiheilla että laitanko verkkokaupasta mahdollisesti tulevat Vee Avalanche 26x4.0 -fatbike nastarenkaat niihin vai pärjäänkö nyt tuolla Bud+JJ kombolla talven. Jos näin, voisi laittaa sen vannesetin myyntiin ja hankkia 27.5x3.0" setin kesäksi. Jos sekään nyt on tarpeellista. Aika hyvältä tuo Bud+JJ kombo tuntuu. Paitsi jäällä, mutta selvisin hengistä siitäkin.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Itse tilasin aikoinaan BestGrip 1000 nastoja ja työkalun Moto Hoov kaupsata Virosta. Kysyin vielä S-postilla tarjouksen ja halpeni tuosta vielä.
120 nastaa riittää Budiin. Pärjää pelijäisillä poluilla hienosti. Järeä nasta toimii loistavasti pieni pintapaineisessa läskin renkaassa.
http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/5998
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kiitokset nastavinkeistä. Joku noissa kierrettäväksi kiehtoisi. Mutta toisaalta noilla porattavilla pääsis halvemmalla. Täyty pähkäillä.
Hyvin toimii minustakin, mutta ei kantatessa. Jäiset urat ja polanteet pitää ottaa tarkkaan. Peilijäällä (tasaisella) voi ajaa huoletta. Mä oon tälläinen hissuttelija ja talvella en aja mielelläni yli 20kmh, tuon takia.
Umpihangessa nappula herkästi kyllä menee tukkoon, mutta siitä huolimatta uskon että on parempi rengas kuin jumbojim talvella myös lumikeleillä. Jäällä toki ehdoton voittaja. Vedin heti metsässä pannut kun vaihdoin kesägummeihin ja jäätikkö tuli eteen, oli vissiin ajotyyli sen mukainen että nastat hoitaa hommat.
Mutta se ujellus kuivalla asvaltilla on infernaalinen, tuo mieleen ATR:n nousukiidossa.
Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta Terrenen Cake Eaterista 27.5x4, nastoilla?
Gnarwhal on nyt nastoilla hyllyssä talvea varten mutta kun tuo työmatka piteni 25km / yhteen suuntaan niin ei tuo Gnarwhali takarenkaaksi oikein enää iske sen pirun huonon rullaavuuden takia. Menomatkat menee suurimmaksi osaksi pyöräteitä joten rullaavuutta arvostaisi tässä tapauksessa. Hodageilla mennään muuten ja niissä rullaavuus on suorastaan erinomainen mutta nastarengasta taakse haeskelen. Eturenkaana on mennyt omanastoittama Maxxis FBF joka on ihan ok ja saa siten jatkaa etusena.
Kokemuksia odotellen.
Miten nastarengas toimii näillä keleillä, kun ei ole lunta ja jäätä vielä, mettässä?
Voiskohan ne pitää ainoina renkaina tästä eteenpäin kevääseen asti?
ISPt toimii ainakin märkien juurien päällä paremmin kuin normi nakki. Kivillä nastat saattaa luistaa. Nastat kuluu nyt nopeammin kuin jäällä tai lumella. Ei ole itsellä vielä nastat alla, mutta aiempien vuosien kokemuksella näin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Savessa, mudassa, pehmeähköllä metsäpohjalla ja hiekalla sekä vastaavilla nastalliset ihan ok. Kivien ja kallioiden päällä liikuttaessa ja puiden juurista puhumattakaan saattavat olla yllättävän liukkaat, samoin kovilla vauhdeilla asfaltilla. Riippuu siis siitä, missä ajelee.
Käytännössä oma vastaukseni jälkimmäiseen kysymykseen on valitettavasti, että eivät riitä ainoina ellei ole jatkuvaa jäätä tai pakkasta. Sellainen kausi oli viime talvena pitkään jopa pääkaupunkiseudulla. Tästä seurasi taas se, huvittavaa kyllä, että sydäntalvena oli pitkä kausi jolloin rohkenin ajella ilman nastoja kun oli kitkaa tarjolla etenkin metsäpoluilla. Silti uskon että löytyy monta, jotka vastaavat myös myönteisesti.
Upea perjantaiilta satulassa. Bud ja JJ 4.8 on kyllä todella hyvä kombo, rullaa tubelessina todella hyvin. Vaikea on sanoa, mutta rullaa yhtä hyvin kuin alkuperäiset JJ 4.0. Pitoa on vain huiman paljon enemmän, etenkin edessä on nyt kova luotto kun pienet lipsahdukset loppuvat todella nopeasti eikä tule sellaista pulkkafiilistä. Ei sen puoleen, haibike sähköpyörä niin eipä sillä nyt niiin suurta väliä ole että rullaako vai ei. Kivempi on kyllä ajaa jos rullaa.
Paineet jäi tällä pätkällä 0,50 edessä ja 0,55 takana. Kuskin paino luokkaa 0,1 tonnia niin paineita saa olla. Kävin eilen kokeilemassa taivaskallion ympäri 0,40 barin paineilla ja hyvin sekin meni. Todella positiivinen parannus. Kunhan nyt ei vain chainstay vasemmalla sahaudu poikki. Huomasin lammassaaressa että toisen rivin nappulan reunat osuu siihen välillä ja maalit on siitä kohtaa pois.
Saisiko vanteen keskikohtaa siirrettyä hiukan puolia kiristämällä? Oikealla puolella olisi enemmän tilaa, kettinkiin jää myös tilaa.
Muutaman päivän joutui Budin pumppaamaan, mutta lisäsin 1 ozin lisää (Sun Ringlen 2 oz pulloja oli hyllyssä, ilmeisesti samaa kamaa kuin Stan's) ja ravistelin vähän lisää niin nyt tuntuu tiivistyvän. JJ 4.8 pärjäsi näköjään hyvin yhdellä 2 ozin pullolla (0,6 desiä). Fattystripperin sivuilla sanotaankin että voi mennä viikko-kaksi ennen kuin litku liimaa fattystripperin kunnolla kiinni renkaaseen.
Tuntuu vähän siltä että nastarengasrumbaan ei tarvitsisi lähteä. ISP:t on Hardlife 3.0 alla, niin jos on pakko mennä niin voin mennä sillä sitten. Mitä tekisi tuolla Sun Ringle 80 kiekkosarjalla sitten...
^Tubeless ready meinaa että siellä on hylly mihin kumi kiinnittyy (bead lock)
Tubeless sen sijaan on kokonaan pitävä
Mulefut oli henkilökohtasesti älyttömän helppo laittaa. Ihan tornipumpulla nostettu hyllylle. Edellisessä oli alex blizzerkit. Niistä ei meinannu saaha rengasta hyllyn yli.
Oiskohan gorilla teippi tiellä ettei mahu tohon koloon? Blizzerkin kans sitä kokeilin mutta se oli 90mm vanne joten gorilla ei edes ylettyny reunoille asti
Kirjanmerkit