FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 318 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 218 268 308 316 317 318 319 320 328 368 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.511 - 9.540 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9511
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Sopisikohan Surly Bud RST Renegade keulaan? Minulla on vielä fathugger siinä välissä, pitää mitata kuinka lähellä tuo nykyinen 4.0 JJ on. Tuo Bud lienee kuitenkin vähän 4.8" pienempi todellisuudessa?

  2. #9512
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Tuo Bud lienee kuitenkin vähän 4.8" pienempi todellisuudessa?
    Venyy tubelessina leveällä kehällä varmaan yli 4.8" mitan. Ei tuo mikään maxxisen mittavirherengas ole missä ilmoitettuna 4.8" on lähempänää 4" kuin tuota ilmoitettua mittaa.

  3. #9513
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    Ei vissiin pitäis laittaa mitään alle 100 mm kehälle. Bud/Lou 80 mm DT:llä 114 mm eli alle 4,5". Maxxis FBF/FBR samoilla kehillä 112 mm. Molemmat tubelessina.Eli ei ne Maxxiksen mittavirheet ole sen isompia kuin muillakaan. Mutta ääni tietty Budille ja Loulle.

  4. #9514
    Onhan tuossakin nyt selkeä 2mm ero

  5. #9515
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Blutoon tuo näyttää kyllä uppoavan, linkissä paljon kuvia. Melkoisen hiinä ja hiinä mahtuuko fathugger siihen väliin vielä. Pitää kokeilla.

    https://www.pedelecforum.de/forum/in...t-bluto.49582/

  6. #9516
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoordMan Katso viesti
    Ei vissiin pitäis laittaa mitään alle 100 mm kehälle. Bud/Lou 80 mm DT:llä 114 mm eli alle 4,5". Maxxis FBF/FBR samoilla kehillä 112 mm. Molemmat tubelessina.Eli ei ne Maxxiksen mittavirheet ole sen isompia kuin muillakaan. Mutta ääni tietty Budille ja Loulle.
    Leveydessä ei ole paljon eroa, kun suurin osa leveydestä tulee vanteesta. Korkeudessa eroa onkin jo paljon enemmän, ainakin renkaan rungon korkeudessa. Vertailemalla renkaiden runkoja keskenään tyhjänä huomaa, että niiden koossa on merkittävästi eroa, ns. bead-to-bead mitassa.

  7. #9517
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Tuli uus fillari missä on Jumbo jim evo liteskin 26x4.8 alla, kiekot sunringle mulefut 80 tubeless. Millasia paineita ootte pitäneet tommosilla renkailla? Ja entäs mitä mieltä yleensä jumbo jimeistä.

    Mulla on vähän huonoja kokemuksia schwalben halvemmista 29 koon renkuloista mutta kovalla alustalla noi jumbot ainakin rullaa kivasti odotuksiin nähden. märällä juurella ei ole pitoja mutta oli liian kovat paineet testilenkillä ja sisurit vielä sisällä kun ei ehtinyt värkkäämään

    e: painoa 90kg hujakoilla jos sillä merkitystä

  8. #9518
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Laita vaikka 0.4 eteen ja 0.5 taakse alkuun. Tuskin tarvitsee lisätä jos et aja ihan älyttömän kovaa, hitaaseen möyrimiseen tai pehmeeseen maastoon voi vielä tiputtaakkin. Tarkka mittari on hyvä apu paineiden haussa.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  9. #9519
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Millä per.... noi jumbo jimit lähtee irti mulefut 80 vanteelta? On kun liimattu tohon. Ei mahdu normi rengasmuovi väliin ja niitähän ei saisi edes käyttää ammattilaisten mielestä tubeless kumeihin ettei hajoa. Jos tuon joku käsin vääntää irti niin hattua nostan.

    e: lähti kun meni seisomaan renkaan päälle ja nosti kiekon reunaa. ei ole tarvinnut tommosta vanhalla pyörällä

  10. #9520
    Astut siihen kumin reunaan varovasti vaikka kantapäällä. Helpottaa, jos on vähän ilmaa kumeissa.

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

  11. #9521
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    ^^ Näyttää olevan aika yleinen ilmiö, sama oli itselläkin, mutta kun tuon irrottamisen kerran oppii, niin kyllä se siitä sitten lähtee sujumaan.

  12. #9522
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Kyllä on perseestä noi renkaat ja vanteet koittaa saada tubelessiksi. En tee enää kertaakaan ilman kompuraa. Ei nouse hyllylle millään, ei ole edes lähellä ja rengasmuovilla ei nouse myöskään sen sportax videon tyyliin vaan tippuu takas keskelle sitä mukaa kun etenee. 2 rengasmuovia sain jo paskaksi.

    Käykö huoltoaseman ilmapistooli presta venttiiliin vai millä tuon saa täyteen

  13. #9523
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^Ensin nostetaan sisurilla hyllylle. Sit tiputetaan toinen puoli pois ja sisuri veke ja tubeless venttiili paikalleen. Sit punnerretaan se ykspuoli hyllyn yli ja sit tornipumpulla maan vetovoiman avustuksena hyllylle. Litkut sit laittanu rungon kautta ruiskulla
    Näin mie sen oon hoitanu.

    +rengasraudat kannattee olla oikeasti raudalla vahvistettuja

  14. #9524
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Sielu irti niin käy huoltoaseman kompuran ilmapistooli suoraan siihen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  15. #9525
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Jaha, ikuisuusaihe kenties, mutta mitä litkua?

    Käytin Orange Sealia, sitä kun sai naapurissa olevasta XXL:stä kätevästi ja toimi ihan hyvin, mutta siellä ei ole näkynyt kuin pieniä=kalliita pulloja viime aikoina ja pitäisi kohta vaihtaa renkaat. Kaikkia litkuja ei ilmeisesti kannata sekoittaa keskenään, joten pitänee vaihtaa merkkiä kokonaan. Ehkä lykkään renkaanvaihdon kevääseen, kohtahan sitä pitää laittaa jo nastat alle..

  16. #9526
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Onko tuo Zefal Z jostain kotoisin?

    https://m.motonet.fi/fi/tuote/450023...llo--ruisku-1L

  17. #9527
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969

  18. #9528
    Täällä noviisi kyselisi olisiko jollain kokemusta minkä kokoinen rengas menee taakse Nishiki duragoniin 2016? Nyt tuo vakio 4", mutta mahtuuko esim. jj 4,8? Elikkä vakio renkaat olisi tarkoitus päivittää jj eteen ja taakse ympärivuotiseen käytöön.

  19. #9529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sand Katso viesti
    Pari talvea tullut ajettua Dillinger 4 nastoilla ja nyt mietin että olisiko Dillinger 5 kokeilun arvoinen. Onkohan huomattavaa eroa? Jos jollain lojuu pari nurkissa niin voi tarjota.
    Onko millaiset olleet ajaa nuo D4? Itsellä olisi hakusessa wozoon 27,5 kumia 4" leveydellä ja Dillinger 4 vaikuttaisi olevan harvoja tuohon kokoon myytäviä nastakumeja. Mitäs muita merkkejä sitä on jotka tekee 27,5 fättikumeja nastoilla? Bontrager ilmeisesti, mutta onko muita - tai osaako joku sanoa pystyykö Maxxiksen minioneita nastoittamaan? Mullekin saa tarjota, jos hyllystä sattuu ylimääräisenä löytymään!

  20. #9530
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    ^kyllähän D4 on hyvä ja "nopea" rengas. Ehkä sivuttaispito joskus pettänyt mutta muuten ei valittamista. Umpihangessa tosiaan D5 voisi olla parempi.

  21. #9531
    Liittynyt
    12/2009
    Viestit
    47
    Nyt on pari lenkkiä ajettu uudella Silverbackilla ja todettu ettei Bulldozer kyllä ole mikään maastorengas. Kuitenkin huomattavasti Van Helgoja kevyempi rullaavuus on mukavaa. Kysynkin Bulldozereista kokemusta omaavilta että paraneeko eritoten sivuttaispito jos korvaa Bullit Jumbo Jimeillä? Tai saa suositella muitakin hyvin rullaavia mutta hyvän sivuttaispidon omaavia kumeja.

  22. #9532
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sand Katso viesti
    Pari talvea tullut ajettua Dillinger 4 nastoilla ja nyt mietin että olisiko Dillinger 5 kokeilun arvoinen. Onkohan huomattavaa eroa? Jos jollain lojuu pari nurkissa niin voi tarjota.
    Ainakin joissakin vanhemmissa 4:ssa ei vielä ollut concave nastoja. Nykyään löytyy molemmista.

  23. #9533
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JussiH Katso viesti
    Nyt on pari lenkkiä ajettu uudella Silverbackilla ja todettu ettei Bulldozer kyllä ole mikään maastorengas. Kuitenkin huomattavasti Van Helgoja kevyempi rullaavuus on mukavaa. Kysynkin Bulldozereista kokemusta omaavilta että paraneeko eritoten sivuttaispito jos korvaa Bullit Jumbo Jimeillä? Tai saa suositella muitakin hyvin rullaavia mutta hyvän sivuttaispidon omaavia kumeja.
    Kyllä sinne keulalle kannattee bud laittaa jos sivuttaispitoa haluaa. Se ei myöskään itseohjaa edes löysillä paineilla. Rullaus ainakaan mua ole häirinny. Takana on JJ. Siitä valitettavasti ei ole kokemusta eturenkaana

  24. #9534
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Onko missään pk-seudulla näkynyt hirvisäkkiä myynnissä ? Voisin kokeilla sitä seuraavaan fatbiketubelesointiin.

  25. #9535
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Kyllä sinne keulalle kannattee bud laittaa jos sivuttaispitoa haluaa. Se ei myöskään itseohjaa edes löysillä paineilla. Rullaus ainakaan mua ole häirinny. Takana on JJ. Siitä valitettavasti ei ole kokemusta eturenkaana
    Muistelen, että suunnittelit jossain vaiheessa Dunderbeistiä taakse, mutta ilmeisesti päädyit siihen, että bud/jj on paras kompromissi? Miten tuo JJ vertautuu takarenkaana Bulldozeriin?

  26. #9536
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^Dunderi on vieläki suunnitelmissa. Mutta rahareikää ei vielä ole ollu. Tarkotus ois tuo lumille laittaa.
    Kyl se JJ on kyllä paska ku pehmeällä polulla ajaa. Viime talvena nuo tuntu olevan aina pehmeitä ku lunta tuli jatkuvasti täällä rovaniemellä. En kyllä ihan lussupaineilla ole menny ku kuvittelen että ei tee kyljille hyvää ku ne rutistuu

    bulldozer oli mulla jonkin aikaa takarenkaana. Siellä se siellä menettelee. Vetopitoa lumella en muista millanen se oli. Mutta sivuttain ne luistaa kyl vaarallisesti. Kesä meni myös sillä

  27. #9537
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Olen käyttänyt muutaman vuoden, ja kun mitään ongelmia ei ole ilmennyt ympärivuotisessa käytössä, niin en ole muitakaan kokeillut. Liemen kunnon tarkistus (=uusinta) tulee tehtyä pari kertaa vuoteen renkaanvaihdon yhteydessä.

  28. #9538
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    ^Dunderi on vieläki suunnitelmissa. Mutta rahareikää ei vielä ole ollu. Tarkotus ois tuo lumille laittaa.
    Kyl se JJ on kyllä paska ku pehmeällä polulla ajaa. Viime talvena nuo tuntu olevan aina pehmeitä ku lunta tuli jatkuvasti täällä rovaniemellä. En kyllä ihan lussupaineilla ole menny ku kuvittelen että ei tee kyljille hyvää ku ne rutistuu

    bulldozer oli mulla jonkin aikaa takarenkaana. Siellä se siellä menettelee. Vetopitoa lumella en muista millanen se oli. Mutta sivuttain ne luistaa kyl vaarallisesti. Kesä meni myös sillä
    Onko mitään hyötyä korvata bulldozeria JJ:llä takarenkaana? Olisihan se ainakin vähän leveämpi.

  29. #9539
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Kyl se JJ on kyllä paska ku pehmeällä polulla ajaa. Viime talvena nuo tuntu olevan aina pehmeitä ku lunta tuli jatkuvasti täällä rovaniemellä. En kyllä ihan lussupaineilla ole menny ku kuvittelen että ei tee kyljille hyvää ku ne rutistuu
    Lussuksi vaan kyllä Lite JJ kestää sitä. 3 talvea lussuillu tolla omalla jo ja hyvin etenee kunhan tosiaan laskee paineita reilusti tarpeen vaatiessa. Nyrkkisääntönä on aika hyvä, että jos ei etene silloin on liikaa ilmaa JJ.ssä. Parhaimmillaan ylämäissä vanne on melki maassa. Lou.takin olen koittanut, mutta se ei sitten taas rullaa mihkään vaikka olisi kovempikin. No joo hankeen soiva, mutta ei sekalaisille talvipoluille. Bud taas ei anna vetoja enempää, kuin JJ.kään vaikka sivupito onkin ihan toisessa sväärissä. Siksi se onkin edessä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  30. #9540
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Onko mitään hyötyä korvata bulldozeria JJ:llä takarenkaana? Olisihan se ainakin vähän leveämpi.
    Kait se rullaa vähän paremmin. Takarenkaassa tuon huomaa parhaiten ku siellä on isompi lasti.
    Voi ajaa löysemmillä paineilla juurakossa ilman että alkaa vetelee. Isompi ilmatila ainaki 4.8":ssa.
    LiteSkin todennäkösesti ahterille mukavempi ku Snakeskin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •