Ei ihan päättömän kallista ohennettua custom-titskua Skotlannista:
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
On kyllä herkullinen tuo titaanirunko. Kelpaisi nuo aikaisemmat kuitupelitkin, mutta geometria yms. toimii Albannachissa itselle. Ehkä joskus...
Nyt on kahvat kiinni ja hyvin vastaa ensimmäiset kokemukset kuvausta. Hydraulinen levyjarru toimii hyvin tuostakin, samoin etummaisen vaihdevivun käyttö ainakin Deoressa. Takimmaista vipua varten pitää otetta hiukan muuttaa. Oliko niin että Sram toimii vain yhteen suuntaan, joten siinä etuvivun käyttö ei ilmeisesti onnistu.
Hiukan saisi olla massiivisemmat nuo kahvat, jotta mukavuus olisi parempi. Ei tosiaan droppitankoa korvaa, mutta maasturissa parantaa suoran tangon käyttökelpoisuutta. Koska painoa noista tulee n. 100 g lisää eli ei haittaa minun ajoani missään tilanteessa, saavat jäädä paikoilleen ja tuo 40 euron investointi lykkää nyt maastokelpoisemman gg:n hankintaa eteenpäin. Pientä hienosäätöä pitää vielä sarvien asennon kanssa tehdä, pitää nostaa vähän pystympään.
Mohkku muokkasi tätä : 25.06.2018 at 13.16
Salsalta pukkaa uutta versiota Warbirdistä https://salsacycles.com/warbird-evolution
Hyvältä näyttää. Kuitua jonka voi varustella vaikka retkikäyttöön ongelmitta.
BTW, Canyon on myynyt Grailit lähes loppuun, vaikka niin ruma ja muutenkin huono tämän foorumin mukaan.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
^Nokialla Sarpartti-Pitkäniemi välillä on tullut kaksi kertaa vastaan tuollainen. Varmaan mukava peli tai kuskilla lääkitys kohdillaan hymystä päätellen. Jos en olis katsellut kuvia Grailista niin olisin varmaan luullut että vastaan tuli "tavallinen käyräsarvinen" jossa on joku laukkuteline ohjaustangossa. Jos se myy hyvin niin ei se silloin ruma voi olla, taitaa olla uusi malli samaa tyyliä jos nykyisistä on päässyt hyvin eroon.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Kyllä mulle tuollainen kelpaisi. Saksalainen insinöörityö on aina kaunista. Kai se toinen rumilus, eli uusi Inflitekin on kaupaksi käynyt, ainakin crossareiden alkuperäiselle asiakaskunnalle.
Eniten Grailissa arveluttaa ohjaamon säätövarojen puute. Mitoituksen kohdalleen osuessa Grail lienee ilmeisen hyvä ajettava ja taas pykälän lähempänä täydellistä kompromissia.
Tuossa hetki sitten kun suunnittelun uuden pyörän ostoa niin Canyonilta jäi jo pelkän ulkonäön takia Infilite ulos. Ja Grailissa nimenomaa tuo ohjaamon säädettävyys epäilytti.
No uusi pyörä on jo ajossa eli homma siltäosin taputeltu.
Tuon hover barin "teknistä ylivoimaa" voi myös miettiä siinä tilanteessa, jos tykkää ajaa 99% Gravel ajoista jarruhupuilta ja dropeilta. Itse olen jotenkin tottunut siihen, että oikaisen hieman selkää (ehkä kerran tunnissa) siten, että ote olisi tuolla jousitettulla keskiosalla, joten siinä mielessä kyllä koko hover-kapistus olisi minulle turha. Se toimisi myös vallattoman huonosti aero-tankojen kanssa, jotka mulla on aina kiinni pidemmillä reissulla.
Mutta kukin toki määrittelee ne omat tekniset vaatimuksensa sekä oman näkemykset teknisten ratkaisuijen kauneudesta (sekä niiden merkisevyydestä pyörä valinnasta).
Speksausta ja Pyöräilyä.
Tämmöstä käypäisen oloista ja aivan järkihintaista (taiwanilaista) brittiterästä ilmestynyt markkinoille niiden kiusaksi, jotka teräisen perään haikailee ja joita ei pikalinkkuloiset ahista:
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^ Ideal-siteen väri karmii selkäpiitä. Muuten kiva.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Eiks kaikki Mersut ollu ennen tollasia kermanvärisiä (jos ne ei ollu mustia, mikä tuostakin löytyy sidekammoisille vaihtoehtona)?
Aina niin ihanaa ei-ylikoko-old-schoolia vannejarruilla Skotti-Grindurosta bongattunaTuolla lisää toisenlaisia häksättimiä: https://singletrackworld.com/gritcx/...e-plain-weird/
![]()
Eiks toi ideal siteen värinen ole vain pöly-optimoitu. Saa grindailla ihan rauhassa ilman että pölykerros tekisi pyörää likaisemman näköiseksi.
Ja jos trikoot repee, niin ei hävettä niin paljoo ajella slerssi ulkona.
Ilonpilaaja... onhan siellä sivuilla tuo Fearless myös mustana.
Cipollini MCM Allroad
Campagnolo Super Record Hydro 12
![]()
Tässä ketjussakin kehutusta Planet x London Roadista tulee uusi versio:
Ja varsinainen Gravel malli Planet x Full Monty SL:
![]()
Tuolta löytyy Canyon Grailin tesipätkää: https://youtu.be/8eJImSlny9Y
Katsoin tuon jo aiemmin ja pidin videosta. Sen laadukkuuden ohella tietty maltillisuus noissa yleensäkin ilahduttaa, kun yleensä ei mitään todella mullistavaa ole keksitty.
Vihdoin jotain uutta tilaamani Fairlight Secanin suhteen: runko saapui kotiin tänään, ongelmana oli vaan se, että paketissa ei ollutkaan minun yksilö, vaan Saksassa asuvan Davidin... Fairlightilta tuli pahoitteluviesti ja minun runkoni on kuulemma nyt matkalla Saksasta Suomeen. Heillä oli siis mennyt postituslaput sekaisin...
Muut osat onkin olleet jo jonkin aikaa odottamassa, pitää laittaa tuonne projektilankaan juttua sitten, kun pääsen tätä vihdoin kasaamaan.
Kirjanmerkit