ElectrobikeBikeshopGiantLostInLapland
Sivu 90 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 80 88 89 90 91 92 100 140 190 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.671 - 2.700 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin oletin, että kun puhutaan perus-SKS:stä tarkoitetaan jotain tälläistä
    [clip]
    Kengänsuojien kans värkkääminen on kyllä jotain ihan kamalaa.
    Joo, jättää tosiaan tuo "perus" -mallitarkenne hieman tulkinnanvaraa

Mitkään lokarithan ei kyllä poista kengänsuojien tarvetta, koska kyllähän sateella osuus myös sitä suoraa sadetta kuskiin ja kenkiin, joten sadevarustusta ei ainakaan kokonaan kannata jättää kotiin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lokarijeesusteluille on omat topiccinsa. Sovitaanko niin, ettei kenenkään tarvitse perustella toisille lokarien käyttämistä tai käyttämättä jättämistä. Veikkaan, ettei kumpikaan osapuoli ymmärrä toisiaan vaikka kuinka jankattaisiin.
    Lokarikeskustelulla ollaan mun mielestä aika kaukana gg:n ytimestä.

Ennenkuin kukaan ehtii mussuttaa, niin minähän saan olla tätä mieltä koska mun topic

Tässä topicissa olis kiva nähdä kuvia hienoista fillareista eikä lokarihybrideistä.

Asiaan: eiks kukaan ole vielä ostanut sitä henkari-Canyonia?

BMC Roadmachine X:

Runko on sama kuin Roadmachine 3:n alurunko, joten vähän samantyyppinen ratkaisu kuin vaikka Cannondale Caad X SE ja Synapse SE...

No niin, päästiin takaisin asiaan. Mitkähän noi kiekot on? Ei ole ko. fillarin speksejä edes BMC:n sivuilla.

Katellut lähikaupan ikkunassa Mavicin kiekkoja ja alkanut tehdä mieli pitkästä aikaa Mavicia (nehän ihan hienoja ja kotimaisetkin vielä), mutta tuossa alla on selvästi jotkin muut kuin Mavicin sivuilta löytyvät Allroad-kiekot. Joku halvennettu OEM-malli Allroadista ilman Elite- tai Pro- lisämäärettä?

Puhuiko joku lokareista? No täs olis mun lokarihybridi. Välillä etuloksu skraapii kanttareissa ja juurakoissa mutta kun ominaisuuden tiedostaa niin ei haittaa - ja noi teräslokarit on toistaiseksi kestäneet hyvin satunnaiset osumat. Sen lisäks rouhittava sora ropisee niihin veikeästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Puhuiko joku lokareista? No täs olis mun lokarihybridi.
    Eihän toi oo hybridi! Viittasin siihen kauhean Cuben kuvaan tuossa aiempana. Vallan soma Soma!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Lokarijeesusteluille on omat topiccinsa. Sovitaanko niin, ettei kenenkään tarvitse perustella toisille lokarien käyttämistä tai käyttämättä jättämistä. Veikkaan, ettei kumpikaan osapuoli ymmärrä toisiaan vaikka kuinka jankattaisiin.
    Lokarikeskustelulla ollaan mun mielestä aika kaukana gg:n ytimestä.
    Ei aloiteta sitten myöskään levyjarrut vastaan vannejarrut tai hydrauliset vastaan mekaaniset tai 1x vastaan 2x -keskustelua

Mun mielestä kaikki mikä kuuluu hiekalla ja soralla ajoon kuullu GG-fillariketjuun kenenkään preferensseistä piittaamatta. Mutta se tarkoittaa fillareiden ja niiden ratkaisujen esittelyä ja mahdollisesti perustelua eikä sen kertomista mitkä omat preferenssit sattuvat olemaan - ja vielä vähemmän asen kertomista miten tyhmiä muiden preferenssit ovat.

Lokareista ja niiden pituudesta mä mainitsisin tässä yhteydessä että ei unohdeta erilaisia läppiä ja läppävirityksiä, jotka usein ovat gravelilla toimivampia ratkaisuja kuin pitkät lokarit (ja pitemmillä väleilläkin tai rinnakkain hiljaisilla hiekkateillä ahettaessakin porukkalenkeillä jopa suositeltavia).

Teräsmiehet ja –naiset, auttakaa! Mitä Fairlight Secanin putkisetin specsit teille puhuvat? Mitä numeroista voi päätellä? https://fairlightcycles.com/product/...v=f0aa03aaca95

First Ride Review on tulossa Road.cc:ltä lähiaikoina, ja siitä ehkä saa jotain irti. On kyllä kuumottava uutuus! 54R R8000 Deep Blue with Orange Hope Headset & Seatclamp, Praxis Zayante M30 48t/32t 170mm cranks, Ultegra RX RD-RX800 GS, Hunt Carbon 30 Gravel 700c wheelset with WTB Resolute 42c, 10cm stem, 42cm bar and delivery to Finland, please!

Secan lookbook:
    https://www.dropbox.com/sh/v5lmwn7hk...5bc1-169222365

Reiskan putkisetti on varsin OK.

Minä tosin olen varsin vakavasti britti-allerginen ja lisäksi visuaalisesti toi slope näyttää enemmältä kuin Giant vuonna 1998. Mutta briteissä on isot markkinat ja niillä mennään.
    6.7 WTF/kg

Toivotaan, että on toimiva kokonaisuus rungon osalta. Itsellä on kyllä tullut Fairlightin Dom Thomakseen aika kova luotto tässä Secanin (ja Straelin) julkaisuun liittyvän viestinnän aikana, joten en ole hirveän huolissaan tuosta.

Itse olen tässä pari päivää arponut väriä, ja noiden ruskea kylkisten renkaiden kanssa tuo sininen näyttää kyllä oikein hyvältä ja päädyn nyt siihen. Visuaalisesti itsekin tykkäisin enemmän täysin horisontaalisesta vaakaputkesta, mutta siinä tapauksessa en pystyisi käyttämään nykyistä satulalaukkua ja myös pidemmän istuinputken mahdollistama joustaminen vähenisi, eli mielummin sitten tuollainen pikkaisen sloupattu vaakaputki. Kammiksi haluaisin Praxis Worksin 165 mm (48/32), mutta niiden saatavuus näyttää vähän heikolta tällä hetkellä Euroopan netttikaupoista. Jos jollakin tulee vastaan, niin vinkatkaa, kiitos.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Mitä numeroista voi päätellä?
    Yksinomaan numeroista arpoen: keskikokoisen rungon paino 2,26 kg, ei zingein mahdollinen, mutta kestää varmasti käyttöä eikä notku turhia kevyen kuormankaan kanssa. Ovalisoidut vaaka- ja viistoputket, s-taivutettu takapää sekä reilu slouppi yhdessä pitävät rungon kuitenkin mukavahkona. Chainstayn reilun denttaamisen vaikutus edelleen kysymysmerkki, mutta ehkä luottaisin suunnittelijaan sen osalta enemmän kuin numeroiden perusteella arpomiseen. Jos teettäisin customina vastaavan, teettäisin kevyemmistä putkista, koska ihan turvallisesti voisi ja jos mahdollisuus yli kaksituumaisiin renkaisiin ei ole ehdoton edellytys, speksaisin takapään putket suoremmiksi ja kevyemmästä tavarasta. Jos maastokumit on must, tuo lienee kustannuksiin suhteutettuna paras tällä hetkellä markkinoilta löytyvä toteutus.

Tosi hienohan toi on noissa lookbook-kuvissa, vaikka lintatusta vaakaputkesta en ihan varsinaisesti tykkää ulkonäöllisesti.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eihän toi oo hybridi! Viittasin siihen kauhean Cuben kuvaan tuossa aiempana. Vallan soma Soma!
    Kiitti vaan

Mut kyl toi vähän sellanen hybridi on - venyy monenlaiseen ajoon vaan ei loista erityisesti missään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Puhuiko joku lokareista? No täs olis mun lokarihybridi. Välillä etuloksu skraapii kanttareissa ja juurakoissa mutta kun ominaisuuden tiedostaa niin ei haittaa - ja noi teräslokarit on toistaiseksi kestäneet hyvin satunnaiset osumat. Sen lisäks rouhittava sora ropisee niihin veikeästi.
    Lihavoittettu osio ilmaisee kiinnostuksen kohteen erittäin soman
    kulkineen lisäksi, eli teräslokarit; mistä, miten, €? Kiitos.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Olisko tästä apua?
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s....php?p=2783592
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    60 mm Gilles Berthoudit (49,50 €) Styleridestä, jotka Styleriden Ari paistoi mustiksi varsin kohtuulliseen 35 € hintaan. Hela hoito siis 84,50 €.

Mä vähän epäilin että pysyykö pulverimaali kiinni rosterissa mutta ammattilainen sanoi että pysyy ja ainakin nyt reilun vuoden jälkeen voi todeta että kyllä jämpti on niin.

^ & ^^ Kiitokset, puusilmä oli missannut linkin kohteen.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Yksinomaan numeroista arpoen: keskikokoisen rungon paino 2,26 kg, ei zingein mahdollinen, mutta kestää varmasti käyttöä eikä notku turhia kevyen kuormankaan kanssa. Ovalisoidut vaaka- ja viistoputket, s-taivutettu takapää sekä reilu slouppi yhdessä pitävät rungon kuitenkin mukavahkona. Chainstayn reilun denttaamisen vaikutus edelleen kysymysmerkki, mutta ehkä luottaisin suunnittelijaan sen osalta enemmän kuin numeroiden perusteella arpomiseen. Jos teettäisin customina vastaavan, teettäisin kevyemmistä putkista, koska ihan turvallisesti voisi ja jos mahdollisuus yli kaksituumaisiin renkaisiin ei ole ehdoton edellytys, speksaisin takapään putket suoremmiksi ja kevyemmästä tavarasta. Jos maastokumit on must, tuo lienee kustannuksiin suhteutettuna paras tällä hetkellä markkinoilta löytyvä toteutus.

Tosi hienohan toi on noissa lookbook-kuvissa, vaikka lintatusta vaakaputkesta en ihan varsinaisesti tykkää ulkonäöllisesti.
    Mistä tuo paino on löytynyt? Itse en Fairlightin pitkin internettiä levittämästä tiedottamisesta ole noita onnistunut poimimaan.

Fairlightin Dom Thomas ilmoitti painon minulle s-posti keskustelussa (varmistin myös, että tuon tiedon saa julkaista). Hänen sanojensa mukaan runko on 150 grammaa Straelin runkoa painavampi. Joten aika lailla tuohon painoon se taitaa mennä, Straelin runko taitaa olla n. 2 kg. En tosin tiedä, onko stenu saanut tarkempaa tietoa valmistajalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Innovaatio Katso viesti
    Mistä tuo paino on löytynyt?
    Mun arvio oli siis pelkästään putkien ilmoitettujen speksien perusteella hatusta vedetty valistunut arvaus, joka pohjautuu meillä oleviin ja olleisiin erilaisiin teräsrunkoihin ja niiden painoihin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kiitos molemmille. Secan kovasti kutkuttaa, mutta pitänee malttaa odottaa ensimmäiset arviot.

Joopa joo. Onnistuin maksamaan ennakkomaksun Secanin rungosta keväällä. Nyt joutuu sitten päättämään ottaako pelkän rungon vai koko pyörän, ja jos pyörän niin millaisen. Ehdin ostamaan vanhaan fillariin jo uudet kiekot, ja Secania ei kuulemma saa koottuna ilman kiekkoja. Pitäisikö sitä 650b:tä kokeilla nyt?

Minulla on nyt Open UP:ssa alla 650B kiekot ja WTB:n Byway 47mm renkaat. Erittäin hyvät alla ja ero 33 mm CX tuubeihin selvä. Käytän molempia, mutta GG ajeluihin 47mm mukavammat. Suosittelen!

Sent from my iPad using Tapatalk

Sori en tiedä meneekö jo offtopic asiaksi mutta täällä taitaa olla paras tieto. Onko kokemuksia tästä renkaasta 38 leveys siis : https://www.bike-components.de/en/Pa...-Model-p61146/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Sori en tiedä meneekö jo offtopic asiaksi mutta täällä taitaa olla paras tieto. Onko kokemuksia tästä renkaasta 38 leveys siis : https://www.bike-components.de/en/Pa...-Model-p61146/
    Tostahan on ollut juttua vaikka kuinka mahdottoman paljon. Tuolla rengasosaston topicissa, kuinka ollakaan.
    Kehuja pelkästään. Tai no yksi poika taisi sanoa pahan sanan, mutta paljastui että kyseessä olikin "user error".

Minun Open UP GG fillari.

Sent from my iPhone using Tapatalk

^ UPit on aina hienoja.

Ääni myös roadplussille. Rullaavat yllättävän hyvin 47mm läskeiksi.

Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla

Ride harder - Ride a totally rigid.

Mitäs Tukkasotka on tykänny Avaruuskanasta? Itellä oli mielessä tuo mutta ois pitäny ennakkotilata se ja halusin pyörän heti ajoon. Päädyin sitten Sequoia Eliteen ja vaikka onkin ihan jees mankeli niin olisin samalla hinnalla saanut parempiakin kamppeita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopparis Katso viesti
    Minun Open UP GG fillari.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Todella hieno!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •