^ Jarruvaijerin pituus paksujen palojen ja paksumman kiekon kanssa ei riittänyt siihen, että länget olisi saanut kiinni. Eli ei saanut edes niin paljon kiinni, että palat olisivat täysin kiinni vanteessa, vaan jarru ei edes mahtunut kiinni siitä ylhäällä olevasta vaijerin hahlosta/"avauskohdasta".
Jos jarrupalat ovat paksut ja vanne on "liian leveä", niin etäisyyden säätö ei onnistu käytännössä lainkaan.
Tosin jarrupaloissa on niitä aluslevyjä, joista yhden olisi ehkä voinut poistaa, niin olisi tullut vähän lisätilaa jarrupalan kulutuspinnan ja jarrulängen väliin. Muuten jarrupala olisi ollut aika vinossa, vaikka vaijeri olisikin mahtunut kiinni. Vaijerin pituus rajoittaa, tiedä sitten miten toimisivat pidemmällä jarruvaijerilla, jossa olisi enemmän marginaalia.
En itsekään osannut odottaa miten paljon tällainen yhdistelmä eroaa visuaalisestikin kapeasta jarrupalasta ja kapeasta vanteesta. Tai edes paksusta jarrupalasta ja kapeasta vanteesta.
Ei vain mahdu ja silmällä katsottuna ero paksun ja kapean jarrupalan välillä on hämmästyttävän suuri. Nuo Wigglen Lifeline-palat ovat varmaan äärilaitaa kulutuspinnan määrässä ja paksuudessa; vaivoin mahtuvat pyörimään kapeammallakaan vanteella ja helposti osuvat uutena vanteeseen, jos vanne ei ole ihan suora ja jarrulänkien etäisyys vanteesta tasainen molemmilta puolilta.








Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit