GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 44 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 10536

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #1291
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    160
    Mekaaniset levyjarrut: Onko Tiagra-kahvoissa sama jarrutus vipusuhde kuin Sora-kahvoissa? Eli saisiko niillä paremman jarrutustehon?

    Toimiiko 9-lehtiset 11-32 tai 11-34 takapakat myös Tiagra kahvoilla? Tai jopa 105 kahvoilla? Takavaihtaja itsessään on 105 mikäli vaikuttaa asiaan. Nyt siis Sora-kahvat vielä.

    Jarrusatulan yms päivitys TRP Spyreksi on tehty jo, mistä teho parani huomattavasti. Haluaisin kuitenkin vielä lisää tehoa ja pienempää sormivoiman tarvetta.

  2. #1292
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Isompaa levyä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #1293
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Mekaaniset levyjarrut: Onko Tiagra-kahvoissa sama jarrutus vipusuhde kuin Sora-kahvoissa? Eli saisiko niillä paremman jarrutustehon?

    Toimiiko 9-lehtiset 11-32 tai 11-34 takapakat myös Tiagra kahvoilla? Tai jopa 105 kahvoilla? Takavaihtaja itsessään on 105 mikäli vaikuttaa asiaan. Nyt siis Sora-kahvat vielä.

    Jarrusatulan yms päivitys TRP Spyreksi on tehty jo, mistä teho parani huomattavasti. Haluaisin kuitenkin vielä lisää tehoa ja pienempää sormivoiman tarvetta.
    Varmaan tyhmä kommentti ja tältä foorumilta löytyy näistä yhteensopivuusasioista paremmin erillä oleva, mutta Shimpan 9v takapakan (ja maantie-takavaihtajan) kanssa toimii tietty mikä hyvänsä vastaava tangon 9v-vaihtaja. Eikös kyse ole siitä mille takapakalle (lehtien lkm) etu-/tangon vaihtaja on suunniteltu. Oma 105-sarjainen fillari on maantie-plaatua ja takapakka 11-lehtinen. Etuvaihtajan tarttee tietty tukea 11v-indeksointia. Maasturissa puolestaan on 10v Tiagra-pakka mutta maasturin SLX-takavaihtaja kuulemma vaatii taas omanlaisensa vaihtajan tankoon. Googlea käyttäen Tiagra-tason pakkoja löytyy 9v ja 10v, joten vaativat varmaan vastaavan vaihdevivuston tankoon. Nyt nneksi joku korjaa kaiken disinformaation jonka päästin näppäimistöstäni
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  4. #1294
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    Pyörä on nelisen vuotta vanha, joten en tiedä kannattaako jarruvaijeria ja kuoria vielä vaihtaa. Mitään isompia ongelmia ei jarruissa ole ollut tämän jarrupalakokoyllätyksen lisäksi.
    Tuossa tapauksessa itse olisin siis vaihtanut jo viimeistään pari vuotta sitten

    Tästä olisikin mielenkiintoista laittaa kyselyt ja gallupit puolelle kysely. Tyyliin kuinka usein vaihdat pyörääsi vaihde- ja jarruvaijerit maasto-, työmatka-, maantie- jne. pyörään.
    Hydraulisten levyjarrujen jarruletkuja en tosin vaihtele säännöllisesti.

  5. #1295
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Mekaaniset levyjarrut: Onko Tiagra-kahvoissa sama jarrutus vipusuhde kuin Sora-kahvoissa? Eli saisiko niillä paremman jarrutustehon?
    Todennäköisesti ei ole parannusta luvassa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Toimiiko 9-lehtiset 11-32 tai 11-34 takapakat myös Tiagra kahvoilla? Tai jopa 105 kahvoilla? Takavaihtaja itsessään on 105 mikäli vaikuttaa asiaan. Nyt siis Sora-kahvat vielä.
    Jos Tiagra- tai 105-kahvat ovat 9-vaihteiselle indeksoidut niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä toimivat. Kahva ei tiedä, montako piikkiä takarattaassa on. Kymppi-Tiagrat (4600) tai -105:t toimivat, jos vaihdat takapakan 10-pakaksi. 4700-Tiagran kahvat taitavat vaatia oman takavaihtajansa.

  6. #1296
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Tuli ostettua kuituiset kiekot maantielle ja nyt tarvisi ultegra 6800 jarruihin pätevät palat kuitupinnalle. Suosituksia ?

  7. #1297
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    ...pitäisköhän tilata 2 kpl isompi levy + adapteri jarrusatulaa varten ja suurentaa molemmasta kiekkoparista etukiekon levy.
    Jaa-a, vaikea kysymys meille internetin tyypeille vastattavaksi. Jos koet, että jarrulevy edessä on käyttöösi liian pieni, pitäisi.


  8. #1298
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Isompaa levyä


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Piti edellisessä viestissäni viitata tähän Kanuunan kommenttiin. Viesti katosi bittiavaruuteen samalla, kun koitin muokata sitä (android-kännyllä). Isompien levyjen kokeilu voisi tosiaan olla helpointa, mikä vaatinee adapterin jarrusatulaa varten.

    Edit:

    Nykyiset levyt ovat 160mm TR-29.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Todennäköisesti ei ole parannusta luvassa...
    Saattaisi jäädä siis turhaksi kokeiluksi tuo kahvapäivitys.

  9. #1299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Saattaisi jäädä siis turhaksi kokeiluksi tuo kahvapäivitys.
    Vivun etäisyyden säätö saattaa myös auttaa. Onko noissa Soran kahvoissa mahdollisuus siirtää vivun alkuasentoa lähemmäs stongaa? Esmes 105:ssä on vivun ja kahvan rungon väliin laitettavat säätökiilat, jotka siirtävät vipua lähemmäs stongaa. Lyhytsormisempaa helpottaa, kun ei tarvitse niin kaukaa lähteä pruristamaan.
    Tai sitten voisi tietty kokeilla uusia, pitävämpiä (pehmeämpiä?) jarrupaloja.

  10. #1300
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tuli ostettua kuituiset kiekot maantielle ja nyt tarvisi ultegra 6800 jarruihin pätevät palat kuitupinnalle. Suosituksia ?
    https://www.xxl.fi/jagwire-jarrupala...097656_1_style

    Tarvis saada palat suht nopeasti, että pääsee köröttelemään uusilla kiekoilla. Tekeekö noilla mitään ? Jostain pk-seudulta pitäisi saada palat tänään ja tammiston xxl:ssä näyttäisi olevan noita hyllyssä.

  11. #1301
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Vivun etäisyyden säätö saattaa myös auttaa. Onko noissa Soran kahvoissa mahdollisuus siirtää vivun alkuasentoa lähemmäs stongaa? Esmes 105:ssä on vivun ja kahvan rungon väliin laitettavat säätökiilat, jotka siirtävät vipua lähemmäs stongaa. Lyhytsormisempaa helpottaa, kun ei tarvitse niin kaukaa lähteä pruristamaan.
    Tai sitten voisi tietty kokeilla uusia, pitävämpiä (pehmeämpiä?) jarrupaloja.
    Täytyy tutkia, kiitti vinkistä! Saatan muuten aiheuttaa osan ongelmista itse, koska enimmäkseen tulee ajettua kahvojen päältä (lisää lyhytsormisuus efektiä ?).

  12. #1302
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    https://www.xxl.fi/jagwire-jarrupala...097656_1_style

    Tarvis saada palat suht nopeasti, että pääsee köröttelemään uusilla kiekoilla. Tekeekö noilla mitään ? Jostain pk-seudulta pitäisi saada palat tänään ja tammiston xxl:ssä näyttäisi olevan noita hyllyssä.
    Esim. tuolta ; https://www.tonitoni.fi/jarrukumi-du...n-2-paria-55mm ,varmaan muidenkin valmistajien paloja tuolla kuitukiekoille .

  13. #1303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nautiskelija Katso viesti
    Täytyy tutkia, kiitti vinkistä! Saatan muuten aiheuttaa osan ongelmista itse, koska enimmäkseen tulee ajettua kahvojen päältä (lisää lyhytsormisuus efektiä ?).
    No kahvoiltahan nyt "kaikki" yleensä ajaa.

  14. #1304
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Esim. tuolta ; https://www.tonitoni.fi/jarrukumi-du...n-2-paria-55mm ,varmaan muidenkin valmistajien paloja tuolla kuitukiekoille .
    Tammiston Velo&Oxygenista löytyi samaa palaa hyllystä pari euroa kalliimmalla, joten kävin sieltä hakemassa, kun en Toneille oikein kerkeä arkena ennen sulkemisaikaa.

  15. #1305
    On se riivattua näiden maailman helpoimpien, uusavuttomille vannejarrumiehille sopivien hydraulisten levyjarrujen ja låpuiakselien kanssa! Niitähän ei pitänyt tarvita säätää ja niiden piti mennä aina kohdalleen!


    Ensin katosi se lähes taianomaisen hienolta tuntunut jarrutuntuma, kun kukaan ei viitsinyut kertoa ettei pyörää tule missään nimessä keikauttaa katolleen kun tottumattomana laittaa kiekon paikalleen. No, sen tai ainakin osan siirtä olen valmis ottamaan tyylipuhtaana user errorina. Kai se jossain manuaalissa olisi ollut präntättynäkin jos olisi malttanut lukea...


    Mutta nyt tämä: irrotin kiekon (ja vaihdoin toisen ulkorenkaan), pidin pyörän koko ajan oikeassa asennossa, en koskenutkaan jarrukahvaan, laitoin kiekon takaisin, kiersin läpiakselin kiinni eli tein kaiken ihan saamarin oikein - ja jarrulevy pitää hitonmoista ääntä ja hankaa pahimman kerran! Ei vain jollain kohtaa vaan koko kierroksen ajan, siis lakkaamatta!

    Olen kyllä lukenut että jarrulevy voi olla kiero ja ymmärrän ettei siihen välttämättä suurtakaan vääntävoimaa tarvita eikä kieroutta tarvitse olla millikaupalla, mutta eihän sitä tässä välissä ole voinut mikään vääntää!

    Eikö se ollukaan muka niin ettei kiekkoa saa kuin yhteen ja ainoaan kohtaan ja sataprosenttisen oikeaan asentoon kun on tämä mahdottoman hieno keksintö? Että kiekon keskittämisestä tai vinoon asettumisesta ei tarvitse huolehtia kuten pikalinkullisen kiekon käyttäjän?

    PS Kaksi kertaa irrotin ja laitoin uudelleen kiinni - samalla tuloksella!

  16. #1306
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Tietty pitää jarrut keskittää ja se on helppoa ainakin tällaiselle uusavuttomalle kuten meikäläinen. Jarrusatula löysälle, jarru kireälle, jarrusatula kireälle. Yleensä sillä selvä.

  17. #1307
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tietty pitää jarrut keskittää ja se on helppoa ainakin tällaiselle uusavuttomalle kuten meikäläinen. Jarrusatula löysälle, jarru kireälle, jarrusatula kireälle. Yleensä sillä selvä.
    Kiekkoja jos vaihtaa toisiin, niin silloin joo, mutta ei kai samoilla kiekoilla ? Tai ei ainakaan omissa pyörissäni ole tarvinnut.

  18. #1308
    Jos sen kiekon laittaa eri momenttiin kuin se oli irroitettaessa niin sitten se hankaa levyyn.

  19. #1309
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti travelleroftime Katso viesti
    Jos sen kiekon laittaa eri momenttiin kuin se oli irroitettaessa niin sitten se hankaa levyyn.
    Varmaan jos ensin on löysällä ja sitten vetää apinanraivolla.

    Jarrulevyllä on voinut pökkiä jarrupaloja ja toinen siirtynyt kauemmas ja jarruttaessa molemmat liikkuu yhtäpaljon, jolloin toinen jää liian liki. Likellä olevaa voi puskea kauemmas, vaikka varovasti levyllä painamalla. Tai siirtää satulaa jos männät on symmetrisesti.

  20. #1310
    Jos sen läpiakselin kiinnikiertämisen momentin kanssa on niin tarkkaa että käytännössä ilmeisesti tarvitaan momenttiavain, ei minusta pitäisi kovin paljon kehua systeemin erinomaisuudella tai helppokäyttöisyydellä.

    Ja onhan tämä melkoisen yllättävä tieto ja havainto että jarrupalat voivat olla näin mimoosanherkkiä ja siirtyä milteipä pelkästä kosketuksesta.

    Kun tämä tuntuu olevan näin vaikeaa siisteissä sisätiloissa ja kaikessa rauhassa tehtynä niin mitenköhän se mahtaa onnistua ulkosalla ja vähän nopeuteenkin pyrkien?

    Tai hetkinen, olenhan minä sen kertaalleen tehnyt rengarrikon jälkeen ulkonakin. Ja nastarenkaiden vaihdon yhteydessä syksyllä ja keväällä, vieläpä sekä eteen että taakse, ja täysin ilman ongelmia.

    Jännäksi menevät nämä fillarihommat, mutta kai tässä vähitellen oppii.

    Vaan olisivat ne levyjarrujen kehujat saaneet pitää enemmän ääntä tämmöisistäkin ominaisuuksista!


    PS Ainoa mikä ei yllätä on että löytyy vastaaja joka ei selvästikään ole malttanut lukea kysymystä.

  21. #1311
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Jarrulevyllä on voinut pökkiä jarrupaloja ja toinen siirtynyt kauemmas ja jarruttaessa molemmat liikkuu yhtäpaljon, jolloin toinen jää liian liki. Likellä olevaa voi puskea kauemmas, vaikka varovasti levyllä painamalla. Tai siirtää satulaa jos männät on symmetrisesti.
    Levyjarrullista pyörää koskaan omistamattomana ihmettelen, että onko todella noin? Eikös sentään neste paina molempia paloja samalla paineella levyä vasten? Eli jos on tönäissyt toisen palan kauemmaksi, niin ensimmäisellä jarrutuksella sille puolelle hakeutuu enempi nestettä, ja paine tasaantuu. Vai onko niissä joku systeemi, joka ohjaa juuri vakiomäärän nestettä kummankin männän taakse, että liikematka on vakio?
    -

  22. #1312
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Ei oo systeemejä, mutta on tuossa vähän perää. Fillarin levyt on niin rimpuloita, että ne taipuilee varsin herkästi eikä keskitä mäntiä niin luotettavasti kuin jämerämmissä vehkeissä.

    Omissa fillareissa, niissä levyjarrullisissa ei oo moisia murheita ollut. Läpiakselilla rengas asettuu varmuudella suoraan. Mitä navan laakeroinnissa tapahtuu kiristäessä, on toinen juttu, joka voisi muuttaa navan paikkaa, jos jossain on ollut löysää. Toinen, mikä muuttaa taas satulan paikkaa kiristäessä, on pieni vinous rungon puolella, pinnassa joka puristuu navan akselia vasten kiristäessä. Voi olla myös likaa, maalia tms.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  23. #1313
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Kieltämättä itsellä hyvin harvoin on keskittämistarvetta vaikka vaihdan kiekkoakin toiseen, jarrupalan vaihdon jälkeen kylläkin. Pikemminkin epäilen, että kysyjä on onnistunut kiekkoa irroittaessaan vääntämään vahingossa jarrumäntiä sivuttain, vaikka varoikin. Muu ei oikein selitä. Eri momenttiin kiristämisen vaikutuksenhan voi vieläkin testata, että vaikuttaako.

  24. #1314
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Jäsen Fat Boy hyvin selvensikin ongelmaa polkupyörien nestelavareiden kanssa. Ongelma on justiinsa se ohkanen levy, joka sujuu helposti, eikä keskitä jarrupaloja. Esimerkiksi autoissa on monesti samanlainen rakenne jarruissa, mutta levy voi olla 25mm paksu ja se pakottaa molemmat männät oikealle etäisyydelle jarrulevystä. (jos eivät ole pahoin jumissa)
    Mutta jos pyörän satulassa molemmat männät liikkuvat normaalisti, niin keskittäminen onnistuu helposti käsin auttamalla.

  25. #1315
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Kieltämättä itsellä hyvin harvoin on keskittämistarvetta vaikka vaihdan kiekkoakin toiseen, jarrupalan vaihdon jälkeen kylläkin. Pikemminkin epäilen, että kysyjä on onnistunut kiekkoa irroittaessaan vääntämään vahingossa jarrumäntiä sivuttain, vaikka varoikin. Muu ei oikein selitä.
    Justiinsa tuota tuossa koitin sanoa, tai vielä helpommin se onnistuu kiekkoa takaisin laittaessa, ja siinä puskee jarrulevyllä jarrupalaa, joka puskee jarrumäntää, tai osuu levyn reunalla palan ja männän väliin. Ja kun kahva ei ole painettu niin neste menee kahvaan. Sitte ensimmäiset jarrutukset vain liikuttavat paloja lähemmäs levyä, ja kahva tuntuu löysältä.

  26. #1316
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Mutta Kuovipolku tuosta sinun kirjoittamasta, että kiekkoa ei saisi irroittaa ja laittaa takaisin paikoilleen pyörän ollessa katollaan, en ollut koskaan kuullut enkä koskaan noudattanut. Pyörän pystyssä ollessa varsinkin takarenkaan kiinnittäminenhän on huomattavan hankalaa.

    Minulla ei ole levyt normaalisti alkaneet hankailemaan. Jos jarrukahva on painunut kiekon ollessa irti kuljetuksen aikana on ongelmia tullut. Tai ehkä just jos kiekkoa asentaessa levyillä on tökkinyt pahasti paloja.

    Ja jos keskittämistä on tarvinnut, niin mulla ei usein kerrasta onnistu. Vaikka pultit on löysällä ja jarrun painaa kiinni ja samalla pultit kiristää, jää usein toinen paloista toista lähemmäksi levyä. Tätä joutuu joko tekemään monta kertaa tai sitten ujuttaa ennen kiristämistä ja jarrun painamista ohuita muovilevysuikaleita yhden molemmille tai yhden toiselle ja kaksi toiselle puolelle levyn ja palan väliin. Tällaisia muovisuikaleita 1 cm x 4 cm voi tehdä saksilla vaikka niistä eri tilaisuuksissa rintaan kiinnitettävistä nimikylttien muoveista. Paperinen käyntikorttikin tms pahvi voi käydä mutta on kertakäyttöinen ja tahtoo mennä ryttyyn tai taittua ujuttaessa.

  27. #1317
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Ei sinne väliin tarvitse mitään muovikortteja puskea, riittää esim että kevyesti puristaa jarrua ja pukkaa levyllä palat oikeaan kohtaan. Varmasti vaatii toistoja tämäkin, mutta helppoa ja nopeaa.

  28. #1318
    Viittaan viestiini ja saamaani vastaukseen ketjussa "Hydr. levyjarrujen säätäminen". Voi toki olla että ymmärsin nevuot väärin tai tulkitsin ne jotenkin väärällä tavalla kirjaimellisesti tarkoitetuiksi.

    Ottaen huomioon sen kuka kiekkoa takaisin paikolleen laittanut tyyppi oli ja sen miten monin tavoin hankala ja huonotuurinen päivä sillä tänään on ollut, ei ole mahdotonta että ön onnistuttu tökkimään vääriin paikkoihin pahastikin. Ainoa mikä tässä minua ihmetyttää on että vaikkei se vieläkään sillä lailla ihmeen sujuvasti käynytkään, en huomannut mitään erityistä tökkimistä tai hankaluutta. kiekko ei missään vaiheessa jumiutunut enkä käyttänyt voimaa enkä vääntänyt...

    Ei kai tuota voi rikkoa tai nykyistä tilaa huonommaksi saada, vaikka kokeilisin keskittämistä ihan itse? Jos ei onnistu, niellään ennestään vähäinen tai jo olematon ylpeys ja viedään luottomekaanikolle (joka ei minun osaamattomuudestani enää hämmästy)!

  29. #1319
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Aiheellista ja asiatäyteistä kirjoittaa kritisoivaakin tietoa, kokemuksia, näistä kehutuista nestelevyistä ja läpiakseleista, suo siellä vetelä täällä, ei pelkästään hymistelyä kun muutkin...

    Taas yhtä sekoitusta mietin ja törmäsin tällaiseen minulle uuteen yhteensopivaisuustaulukkoon:
    http://productinfo.shimano.com/#/com...-455&cid=C-453

  30. #1320
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Jotain perää läpiakselin momentin (no, kireyden..) vaikutuksessa ainakin on, ihmettelin yhdelle mekaanikolle ääneen kun takaa läpiakseli löystyy itsekseen ja sen seurauksena alkaa vaihde hyppiä.

    Käski sitten mun kiristää taka-akselin ja käänsi sen jälkeen puoli kierrosta lisää ”nyt se on oikeassa kireydessä” Jätin siis aina liian löysälle. Opin sitten sormiin oikean ”momentin” ja sen jälkeen ei ole enää itsekseen löystynyt.

    Sitä keskittämistä en kyllä yhtään epäröisi itse tehdä. Tässä juuri muutama päivä sitten kesken reissun perheen odotellessa jonkun kirkon edessä keskitin tavarapyörän etujarrun kun hinkkaili, on niin paljon painoa päällä ja 203mm jarrulevy 20” renkaassa että kaipaisi läpiakselia, pieni liikahdus systeemiin tulee helposti. Ei siinä mennyt edes viittä minuuttia kaikkinensa.

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •