GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 75 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 125 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2221
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    https://www.youtube.com/watch?v=KsHBdDfqRBM

    Canyon on julkaissut myös videon laukkujen asentamista. Samanlaista suojateippaulua ja remmien kiinnittelyä tuo näyttää olevan kun muidenkin geneeristen laukkujen kanssa (Canyonhan hehkuttaa tuota TopPeak-yhteistyötä, jota tässä on hyödynnetty).
    Taas ihmetyttää se, että miksi tuohon ei ole suoraan laitettu alaputkeen kiinni paikkaa kolmannelle juomapullolle, myös yläputkessa voisi olla kunnollinen kiinnityspaikka feed bagille ja toki sen runkolaukunkin saisi nätimmin kiinni pulteilla runkoon... ja sitten vielä ne lokarikiinnikkeet puuttuu, en vain ymmärrä.

    Tuntuu nyt tuonkin osalta vähän siltä, että homma on vaan roiskaistu kasaan kun bikepacking-touhu on nyt niin kovin muodikasta. Onkohan tuossa videolla muuten vääränkokoinen runkolaukku, vai onko niitäkin vain yhtä kokoa (pienimmän rungon mukaan?).

    Jos tuota pyörää katsoo ilman ohjaustankoa, niin se näyttää kyllä mun silmään todella nätiltä, etenkin noiden kuitukiekkojen kanssa - mutta jotenkin en vaan saa kiinni tuosta speksailusta (2x vaihteet), tankovirityksestä tai bikepackin-ominaisuuksista.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  2. #2222
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Canyon on myös mahtanut tarkoituksella erottautua uudella Graililla perinteisemmästä Inflitestä. Jos Grail olisi perinteisemmällä ohjaamoratkaisulla toteutettu ja tarjottu Sram 1x voimansiirto, olisi se ollut liian samanlainen ja jo uutuusarvonsakin puolesta vienyt (kaiken) huomion Infliteltä. Nyt Grail on omassa "nicheessään" (toivotaan että joku ostaakin noita) ja samalla tuo Canyonia esiin markkinoilla edelläkävijän roolissa eikä vain edullisten nettimyyntipyörien kasvottomana kauppana.

  3. #2223
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Kyllä siihen saa tavallisemmankin stonga/stemmi yhdistelmän. Toki Kanjosta pitää olla. Semmosen kanssa ois kiva nähdä kuva, kun on ihan kivan futuristinen ja nopea runko.
    Fucked up and ready to die.

  4. #2224
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    Kyllä siihen saa tavallisemmankin stonga/stemmi yhdistelmän. Toki Kanjosta pitää olla. Semmosen kanssa ois kiva nähdä kuva, kun on ihan kivan futuristinen ja nopea runko.
    Mahtaako onnistua erikoisen etuputken takia. Normistemmi jää kovin alas.
    Jostakin syystä rungon stack on ilmoitettu parvekelaatikkotelineen ylätasolle.
    Varmaan ajateltu että näin hienoa fillaria ei pilata normiosilla.

  5. #2225
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Jos muu pyöräilymaailma kuohuu samaa tahtia fillarifoorumin kanssa, ainakin onnistunut mainoskikka tuo ohjaustankosysteemi oli. Mutta oliko pyörässä jotain muuta erikoista, kun ainakaan geometria ei mitenkään poikkea muista graveleista? Ilmoitetuista mitoista vain ohjauskulma ehkä hiukan tavanomaista jyrkempi (M-koossa 72,5 astetta). Stackin ja reachin mittaustapa poikkeaa normaalista, joten esim. M-koon 458 mm reach ei ole ihan niin raju miltä kuulostaa.

    Mustavihreä väritys on kyllä hieno. Ja pienimpien runkojen 650b-kiekot jatkaa maasturien aloittamaa viisasta linjaa.

  6. #2226
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Mahtaako onnistua erikoisen etuputken takia. Normistemmi jää kovin alas.
    Jostakin syystä rungon stack on ilmoitettu parvekelaatikkotelineen ylätasolle.
    Varmaan ajateltu että näin hienoa fillaria ei pilata normiosilla.
    Mahtaa onnistua mutta Canjosta pitää olla:
    "Canyon did point out that it would be possible to run any of its H-series integrated cockpits on the Grail — such as the aforementioned the H31 Ergocockpit — which would nicely integrate with the front of the bike, but again, this would still result in an insanely aggressive position for a gravel bike."

    Ja stongan mitatkin on:
    Fucked up and ready to die.

  7. #2227
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    On kyllä lyhyt ja korkea, L-koossa 90mm 15° stemmi. Ja tangon alaspäin laskeminen tuosta vasta naurettavan näköisen tekeekin, kun tulee ylimääräinen pykälä sivuprofiiliin. Koska tanko on noin korkealla, minä ainakin ajaisin röykkyiset kohdat dropeilta. Siinä ei taas yläotteen joustosta ole mitään iloa. Eipä tuo taida kahvoiltakaan ajaessa joustaa mitenkään erityisemmin. Kuka nyt ylipäänsä yläotteelta ajaa missään pahoissa paikoissa?

    Mielenkiintoista, että postimyyntipyörän geometriasta ilmoitetaan ainoastaan epästandardilla tavalla mitattu stack ja reach, ei vaakaputken mittaa. Ja miksi 172,5mm kammet 184-189-senttisille tarkoitetussa pyörässä...
    Ja mikä helvetti siinä on että BB droppia ei kerrota ikinä. Naurattaa ja vituttaa yhtäaikaa, ehkä odotin tältä uutuudelta liikoja.


  8. #2228
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kattelin pikasesti skippailen Bikeradarin videoo ja oliko siin tangossaki jonkinlainen varotusteksti laitettu nuolien väliin. Mietin vain kuinka helposti se napsahtaa poikki kaaduttaessa. Tuskin mikään kovin halpa tuollainen on erikseen ostettuna.

  9. #2229
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    On kyllä lyhyt ja korkea, L-koossa 90mm 15° stemmi. Ja tangon alaspäin laskeminen tuosta vasta naurettavan näköisen tekeekin, kun tulee ylimääräinen pykälä sivuprofiiliin. Koska tanko on noin korkealla, minä ainakin ajaisin röykkyiset kohdat dropeilta. Siinä ei taas yläotteen joustosta ole mitään iloa. Eipä tuo taida kahvoiltakaan ajaessa joustaa mitenkään erityisemmin. Kuka nyt ylipäänsä yläotteelta ajaa missään pahoissa paikoissa?

    Mielenkiintoista, että postimyyntipyörän geometriasta ilmoitetaan ainoastaan epästandardilla tavalla mitattu stack ja reach, ei vaakaputken mittaa. Ja miksi 172,5mm kammet 184-189-senttisille tarkoitetussa pyörässä...
    Ja mikä helvetti siinä on että BB droppia ei kerrota ikinä. Naurattaa ja vituttaa yhtäaikaa, ehkä odotin tältä uutuudelta liikoja.
    Ei kerrota myöskään trailia tai haarukan rakea. Muuten XXL-tyylistä markkinointijargonia kyllä riitti suomenkielisillä Canyonin sivuilla. Se nauratti.

    Grit CX:n rapsassa mainittiin, että dropeilta ajaen olisi tavallista tankoa vähemmän joustava. Lisäksi poikkitanko määrittää otekohdan dropeilta yhteen paikkaan peukkujen takia. Ja tangon kulmaa ei tietenkään pysty säätämään. Mä tykkäisin tasaisemmasta siirtymästä tangon yläosasta kahvoille.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #2230
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Tuo tanko on tehty tohon Grailiin vain viemään huomiota siitä tosiasiasta, että onhan toi runkokin ihan älyttömän ruma. Itse fillarikin on tosin tehty varmaan siksi, että maailmassa olisi edes jotain minkä vierellä Inflite cf näyttäisi jotenkuten siedettävältä.

  11. #2231
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    Mahtaa onnistua mutta Canjosta pitää olla:
    "Canyon did point out that it would be possible to run any of its H-series integrated cockpits on the Grail — such as the aforementioned the H31 Ergocockpit — which would nicely integrate with the front of the bike, but again, this would still result in an insanely aggressive position for a gravel bike."

    Ja stongan mitatkin on:
    Joo siis tarkoitin että varmaan teknisesti onnistuu mutta kun cocpitin korkeus muuttuu tuon reilu 8 cm muuttuu koko pyörä aikalailla toiseksi.
    Eikä välttämättä paremmaksi, mene ja tiedä.

  12. #2232
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Barracuda Katso viesti
    Joo siis tarkoitin että varmaan teknisesti onnistuu mutta kun cocpitin korkeus muuttuu tuon reilu 8 cm muuttuu koko pyörä aikalailla toiseksi.
    Eikä välttämättä paremmaksi, mene ja tiedä.
    En ehtinyt katsoa geometriataulukkoa mutta silmämääräisesti normistonga tulee kyllä aivan liian alas satulaan nähden, jos on pelkkä suora stemmi ja that's it. Taannoin Look xc-pyörissä oli samantyyppistä viritystä emäputki/stemmi-osastolla mutta muistaakseni noihin oli tarjolla erilaisia stemmejä, samoin kuin Cannondalen OPI.. Jos Canyon ei tarjoa jotain ratkaisua saada normistongaa ylemmäs niin varmaankin karsii ostajia ja silloin mielestäni puhutaan Camonin toteamasta ylimielisyydestä, ei välttämättä muuten mutta bisneksen kannalta

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #2233
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kahva jää käteen..?
    Nyt kun katsoo kuvaa niin siinä oli enemmän "järkeä"
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #2234
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaRantanen Katso viesti
    "Mahdoton tehtävä" jatkuu...
    Vihjeiden perusteella päätin tutustuaTrek Booneen. Lundberg:llä Keravalla ei ollut canti versioita mutta erittäin asiakaspalveluhenkisesti järjestivät toisen asiakkaan pyörän pariksi päiväksi näytille. Hienohan se oli. Ja hintatarjous rungosta niin hyvä ettei mahdollisen muutaman euron takia esim ulkomailta kannattanut lähteä tilaamaan (takuu ym asiat). Mutta mutta... BB90 ei tykkää. Hyvin kriittisesti suhtaudun laakereiden sijoittamiseen suoraan kuituun. Ja näyttää ainakin että osa BB90 laakereista ei ole kovin pitkäikäisiä (ruoste... netistä). Alumiiniin, siinä ja siinä. BSA . Pari muutakin pikku asiaa häiritsi mutta ne olisi helpohkosti muutettavissa. Etukäteen luin että piilotetut lokasuoja kiinnikkeet. Hienoa. Saa siististi kiinni mutta valitettavasti vain levari versiossa. Tuon tasoiseen runkoon ei mitään nippuside virityksiä viitsi laittaa. Masensi. (Flunssa oli tulossa - johtui ehkä myös siittä). Valitettavan vähissä on "hyvät" rungot. Vanhempia käytettyjä runkoja/pyöriä olen myös katsellut mutta cantit + Di2 sisäinen johdotus kompinaatiota ei tunnu olevan. Pitääkö jatkaa teräksellä...
    Tuli mieleen tämä kotimais-italialainen vaihtoehto, jonka hintatasosta mulla ei kyllä ole mitään käsitystä, mutta speksit täyttyy ja geometriankin saa viilattua mieleisekseen.

    Cyclo Cross 2

    • Runko: 1 100 g
    • Haarukka: 450 g
    • Runko:Päällyskangas 3K Carbonia
    • Materiaali: Carbon 3K korkea moduulinen, kuiduilla esikyllästetty. Neljässä pääputkessa optimoitu muoto ja tarkoin harkitut suunnat. Kerrospaksuudet kudosrakenteessa, jolloin kuormituksessa saadaan teho sinne missä sitä tarvitaan.
    • Jarrut: Cantilever, V-jarru sekä levyjarrumahdollisuus. Sisäinen tai ulkoinen vienti.
    • Vaihevaijerit:Sisäinen tai ulkoinen
    • Valmius: EPS Di2 Shimano
    • Keskiö: PRESS FIT 865, BSA ja BB30
    • Istuinkannatin: Integroitu tai perinteinen 31,6
    • Ohjainlaakeri: 1” 1/8 – 1” ½
    • Haarukka: täys-carbon


    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #2235
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Canyon on myös mahtanut tarkoituksella erottautua uudella Graililla perinteisemmästä Inflitestä. Jos Grail olisi perinteisemmällä ohjaamoratkaisulla toteutettu ja tarjottu Sram 1x voimansiirto, olisi se ollut liian samanlainen...
    Omasta mielestäni en ole elämänkatsomukseltani mikään konservatiivi, mutta jostain kumman syytä kaikkien esineiden ja tavaroiden arvotuksessa olen hyvinkin vanhoollinen. Erikoista.
    Olen hyvin tyytyväinen että kotona pahvilaatikosta löytyy kasausta odottava alumiini Inflite.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  16. #2236
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  17. #2237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tuli mieleen tämä kotimais-italialainen vaihtoehto, jonka hintatasosta mulla ei kyllä ole mitään käsitystä, mutta speksit täyttyy ja geometriankin saa viilattua mieleisekseen.

    Kiitos stenu. Tuo liike ja sen valikoima olikin unohtunut vaikka siellä on muutaman kerran vierailtukin. Soitin ja kyselin; BSA, cantit ... Ihan hyvältä vaikuttaa. Pitää mennä paikan päälle selvittämään lisää. Ja hinta on 2k€ luokkaa eli hintava. Mutta jos siihen saa kaikki mitä haluaa niin onko se paljon? Ja jos vertaa Chebicin ja Trek Boone runkoja niin molemmat ovat riittävän hyviä tällaiselle harrastaja pyöräilijälle.

  18. #2238
    Canyon laittoi kyllä nyt uudet standardit gravel grindingiin, muut on kaukana takana. Aikalailla täydellisen oloinen uusi Grail.

  19. #2239
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Canyon laittoi kyllä nyt uudet "standardit" gravel grindingiin.
    ^Korjasin/tarkensin hieman tuota, alla lisätietoja standardeista ja järjestöistä, jotka niitä tyypillisesti hyväksyvät. Kun kyseessä on yksittäisen valmistajan sooloilu, ei voida puhua mielestäni standardista.
    https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Standardi
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Technical_standard
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  20. #2240
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    ^Korjasin/tarkensin hieman tuota, alla lisätietoja standardeista ja järjestöistä, jotka niitä tyypillisesti hyväksyvät. Kun kyseessä on yksittäisen valmistajan sooloilu, ei voida puhua mielestäni standardista.
    https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Standardi
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Technical_standard
    Käyttä Laerppi varmaan yritti vihjata että Canyonin ideat on niin hyviä että niistä tulee uusia standardeja. Näinhän ei tietenkään ole, esim tuo hover bar on lääke "ongelmaan" jota ei edes ole olemassa, eli väkisin keksitään ongelma jotta saadaan "innovoida" ratkaisu. Plus tietysti se että tuo tanko on ruma kuin **** tulee estämään sen yleistymisen.

  21. #2241
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Mä tykkään edelleen. Mun pitkälle ja jäykälle selälle korkeammalla olevat dropit on just hyvä (eli alaotteella voi ajaa pidempiä matkoja), toisaalta taas jossain työmatkapyörittelyssä korkea asento hupuilta toimii myös. Mutta noi lokaripaikat, pullotelineiden paikat yms on kyllä selkeä puute. Luulisi että teutonitkin ajaa tuollaisilla "bike-packingiä" eikä vaan suhaile kauniissa puistoissa lehtikasoissa kuten nettisivuillaan. Mun mielestä tommonen esteettisesti päräyttävä on hieno, ei sitä kaikkien tartte ostaa jos pelottaa..

  22. #2242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Mä tykkään edelleen. Mun pitkälle ja jäykälle selälle korkeammalla olevat dropit on just hyvä (eli alaotteella voi ajaa pidempiä matkoja), toisaalta taas jossain työmatkapyörittelyssä korkea asento hupuilta toimii myös.
    Ei kai tuolla Canyonin härvelillä mitään tekemistä tangon korkeuden kanssa ole? Täsmälleen samaan lopputulokseen pääsisi vähän pidemmällä emäputkella ja/tai stemmillä, jossa on nousua. Ideana on lisääntynyt jousto, eli tanko suodattaa tärinöitä pois hupuilta ajaessa.

  23. #2243
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    ...tanko suodattaa tärinöitä pois hupuilta ajaessa.
    Mahtaako suodattaa muuten kuin apinaotteella jos kerran alaote on maksimaalisen tukeva?


  24. #2244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mahtaako suodattaa muuten kuin apinaotteella jos kerran alaote on maksimaalisen tukeva?
    Joo, ajatusvirhe. Tietenkin noin miten sanoit.

  25. #2245
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Mutta noi lokaripaikat, pullotelineiden paikat yms on kyllä selkeä puute. Luulisi että teutonitkin ajaa tuollaisilla "bike-packingiä" eikä vaan suhaile kauniissa puistoissa lehtikasoissa kuten nettisivuillaan. Mun mielestä tommonen esteettisesti päräyttävä on hieno, ei sitä kaikkien tartte ostaa jos pelottaa..
    Onhan tossa pullotelineille ja lokareille kierteet rungossa...

  26. #2246
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Ei kai tuolla Canyonin härvelillä mitään tekemistä tangon korkeuden kanssa ole? Täsmälleen samaan lopputulokseen pääsisi vähän pidemmällä emäputkella ja/tai stemmillä, jossa on nousua. Ideana on lisääntynyt jousto, eli tanko suodattaa tärinöitä pois hupuilta ajaessa.
    Totta ilman muuta, mutta ei tohon oikein karmealla nousulla oleva stemmi tai massiivinen emäputki sovi, sitä tarkoitin. Että siis mulle tuo tankohirvitys on OK tollaseen runkohirvitykseen. Kolmas pullopaikka /työkalupullo kelpais ittelle, mutta noita lokarikierteitä en kyllä huomannut vaikka yritin tihrustaa..

  27. #2247
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    ...mutta noita lokarikierteitä en kyllä huomannut vaikka yritin tihrustaa..
    Ne on siellä seatstayn sisäreunalla.


  28. #2248
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ne on siellä seatstayn sisäreunalla.
    Mihis se ylä kiinnikke tossa leivotaan kiinni? Tuleeko takahaarukkaan joku jatkopala tms?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #2249
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Katso käyttäjän @HANVEDDEGEM twiitti: https://twitter.com/HANVEDDEGEM/stat...796052480?s=09

    Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  30. #2250
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941

    Nätti ja halpa kuten Scottilta ja XXL:ltä voi odottaakkin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •