
Alkujaan tämän lähetti
Plus
On kyllä lyhyt ja korkea, L-koossa 90mm 15° stemmi. Ja tangon alaspäin laskeminen tuosta vasta naurettavan näköisen tekeekin, kun tulee ylimääräinen pykälä sivuprofiiliin. Koska tanko on noin korkealla, minä ainakin ajaisin röykkyiset kohdat dropeilta. Siinä ei taas yläotteen joustosta ole mitään iloa. Eipä tuo taida kahvoiltakaan ajaessa joustaa mitenkään erityisemmin. Kuka nyt ylipäänsä yläotteelta ajaa missään pahoissa paikoissa?
Mielenkiintoista, että postimyyntipyörän geometriasta ilmoitetaan ainoastaan epästandardilla tavalla mitattu stack ja reach, ei vaakaputken mittaa. Ja miksi 172,5mm kammet 184-189-senttisille tarkoitetussa pyörässä...
Ja mikä helvetti siinä on että BB droppia ei kerrota ikinä. Naurattaa ja vituttaa yhtäaikaa, ehkä odotin tältä uutuudelta liikoja.
Ei kerrota myöskään trailia tai haarukan rakea. Muuten XXL-tyylistä markkinointijargonia kyllä riitti suomenkielisillä Canyonin sivuilla. Se nauratti.
Grit CX:n rapsassa mainittiin, että dropeilta ajaen olisi tavallista tankoa vähemmän joustava. Lisäksi poikkitanko määrittää otekohdan dropeilta yhteen paikkaan peukkujen takia. Ja tangon kulmaa ei tietenkään pysty säätämään. Mä tykkäisin tasaisemmasta siirtymästä tangon yläosasta kahvoille.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit