"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Erittäin hyvin täydennetty!
Mites tämä Kinesis? https://www.kinesisbikes.co.uk/Catal...re/Tripster-AT
Saanut maireita arvosteluja ja tässäkin ketjussa taitaa olla kokemuksia rungosta.
Tähän linkki siihen ketjuun jossa käsiteltiin rungon maalauttamista. Muistaakseni 300-400 eurolla sai vahvan ja kestävän maalipinnan (useampivärisenä ja haluamillaan teksteillä) joka laadultaan veti vertoja tai oli parempi kuin alkuperäinen (ja designiltaan tietysti loistava koska on sen itse suunnitellut).
Mutta tässähän nyt lähdettiin hakemaan muutakin.
PS Ainakin se valkopunainen White on niin hirveä että jos minulla olisi sellainen, jäisi moni cyclocrosslenkki tekemättä vaikken pelkäisi leimautumista XXL-pyörän omistajaksi tai pikemmin sellaiseksi pyöräilijäksi joka ei edes tunne pyöräilypiirien keskeisiä arvoasetelmia eikä sen vuoksi edes ymmärrä mitä muut hänestä ja hänen pyörästään ajattelevat,
Tossa olis ylivuotisia Ninereita tarjolla jos koot osuu, ei läpiakseleita.
https://r2-bike.com/NINER-Frame-28-R...lack-Red-50-cm
On-one/Planet X tuuppaa lisää gravelpyörää. Holdsworth Mystique:
Ei löydy ainakaan Planet X:n sivuilta vielä mutta sähköpostiin tuli linkki Apex 1x11 mekaanisilla jarruilla -kokoonpanoon.
Päädyinkin tilaamaan itselleni tuollaisen Vituksen. Jännityksellä odotan pyörän saapumista. Hinta ainakin oli enemmän kuin kohdallaan: teräsrunko ja kuituhaarukka, 1x11 Apex hydraulisilla jarruilla, hyvät renkaat ja tubeless ready-kiekot. Wiggle-tililtä yllättävästi löytyneiden hyvityspisteiden jälkeen vähän alle 1300 €.
Vielä pari päivää:
https://twitter.com/twitter/statuses/973230684725809152
Toinen videopätkä, jossa vilaus pyörästä.
https://twitter.com/canyon_bikes/sta...981253/video/1
Mahtaakohan tuo Vitus olla ihan prikulleen sama fillari kuin tämä verenti substance II Apex? Jos on niin tässä se vasta kova diili olisikin...
http://www.wiggle.co.uk/verenti-subs...oad-bike-oran/
Wigglen ja CRC:n fuusion yhteydessä ilmeisesti Verentin brändi ajettiin alas ja ainakin osa pyöristä uudelleenbrändättiin Vituksiksi. Mallinimet näyttävät pysyneen kuitenkin samoina joten kyseessä on varmastikin sama pyörä.
^^^ Ennustan:
Canyon Grinder CF SLX
Tiputettu chainstay
Tilaa 700x45c kumeille
Lokari- ja tarakkakiinnikkeet
Sisäiset vaijerit ja jarruletkut
PF-keskiö
12mm läpiakselit
Flat mount levarit
Runko 980g
Haarukka 390g
Kiekkovaihtoehdot DT Swiss CR(C) -sarjaa. Halpismallissa CR 1600 Spline, kärkimallissa CRC 1400 Spline
Voimansiirron osalta kolme vaihtoehtoa: 1) Force 1x11, 42t + 10t-42t, 2) Rival 1x11, 42t + 10t-42t, 3) Ultegra 2x11, 50t/34t + 11t-34t
Kompliittien kumit Schwalbe G-One Allround 700x38c
Ohjaamo Canyon H31 Ergocockpit CF
Tolppa Canyon S14 VCLS 2.0 CF
Värivaihtoehtoina piristävät musta-harmaa tai harmaa-musta
Kompliittien painot haarukassa 7,6-8,0kg
Kuka kysyy aspasta BB dropit, raket, trailit?
^mä ennustan että lokari- ja tarakkakiinnikkeet sekä g-onet (vrt. esim. saman puljun cf sl disc) nostaa kompliittien painot haarukkaan: 8,3-8,7 kg. Ihanan kevyttä olis silti.
Ultegraa veikkaisin myös yhdeksi osasarjavaihtoehdoksi.
![]()
^ Näyttäisi olevan sama vaakaputkidesign kuin krossarissa.. Öö hyi
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^ Vaakaputki näyttää kyllä aika varmasti suoralta (onneksi) kun tarkkaan väijyy ruutuja. Mitä veikkaatte malliversioiden hintahaarukaksi? 1500-3000e?
Ok, hyvä jos näin, en ole ehtinyt katsoa kuin tuon ylläolevan kuvan. Canyonin "hienous" mielestäni on ollut rehellisesti bulkeissa ja hienostelemattomissa perusrungoissa, en ole yhtään innostunut näistä viime vuosien muotoilukikkailuista. Suutari pysyköön lestissään. Josko grinderi olisi enemmän perus.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
edit: nevermind
"Mahdoton tehtävä" jatkuu...
Vihjeiden perusteella päätin tutustuaTrek Booneen. Lundberg:llä Keravalla ei ollut canti versioita mutta erittäin asiakaspalveluhenkisesti järjestivät toisen asiakkaan pyörän pariksi päiväksi näytille. Hienohan se oli. Ja hintatarjous rungosta niin hyvä ettei mahdollisen muutaman euron takia esim ulkomailta kannattanut lähteä tilaamaan (takuu ym asiat). Mutta mutta... BB90 ei tykkää. Hyvin kriittisesti suhtaudun laakereiden sijoittamiseen suoraan kuituun. Ja näyttää ainakin että osa BB90 laakereista ei ole kovin pitkäikäisiä (ruoste... netistä). Alumiiniin, siinä ja siinä. BSA 👍. Pari muutakin pikku asiaa häiritsi mutta ne olisi helpohkosti muutettavissa. Etukäteen luin että piilotetut lokasuoja kiinnikkeet. Hienoa. Saa siististi kiinni mutta valitettavasti vain levari versiossa. Tuon tasoiseen runkoon ei mitään nippuside virityksiä viitsi laittaa. Masensi. (Flunssa oli tulossa - johtui ehkä myös siittä). Valitettavan vähissä on "hyvät" rungot. Vanhempia käytettyjä runkoja/pyöriä olen myös katsellut mutta cantit + Di2 sisäinen johdotus kompinaatiota ei tunnu olevan. Pitääkö jatkaa teräksellä...
Tanko - wow !
https://twitter.com/twitter/statuses/973942453786042369
Jännittävää kuulla selitys miksi se on tuollainen.
Veikkaan jonkinlaista "jousitusratkaisua" paremman sanan puutteessa. Lehtijousimainen tangon vaakaosa ja droppien kohdalla toinen samanlainen tukevoittavassa.
Oli mikä oli niin keskustelua ainakin tulee syntymään.
Mututuntumalla päättelemällä en uskoisi et tuollainen pelkällä hiilikuidulla paljoo vaimentaisi. Vähän painoa käsillä = vähän venymää / joustoa. Runtatessa se ei kuitenkaan saisi päästä kovin paljoa heilumaan puolelta toiselle eli saisi kuitenkin olla melko jämäkkä.
Onhan Laufissakin tuollainen ratkaisu, mutta näkisin et siinä on kuitenki enemmän potentiaalia joustaa kuin pelkällä droppitankolla. En tosin ole tutustunut vaimentaako sekään kovin paljon mitään muuta kuin isompia tällejä eli huomaako perus hiekkatieajossa laisinkaan extra vaimennusta.
Rumalta se jokatapauksessa näytti. LJL tuon muotoilupuolen jo kiteyttikin.
Varsin pienelläkin joustolla on kuitenkin aika mittava mukavuusvaikutus. Laitoin viime kesänä omaan grinderiini Redshiftin joustostemmin ja sen vaikutus oli aika häkellyttävä niin asfalttitärinän kuin isompienkin tärskyjen suhteen. Tuon stemmin maksimijousto kahvojen kohdalla taitaa olla parin sentin luokkaa, en usko että tuolla oletetulla joustotangolla pääsee ihan samoihin mutta tuskin sitä turhaan on kehitetty.
Nyt katsoin videon ja näytti alustavaa itkettävyyttä tuottavalta.
Liittyy edelliseen ehkä vain vähän mutta eräs duunlkaveri speksasi tuossa itselleen sinänsä varsin eroottisen Ninerin teräsgrinderin, jossa on ison koon rungossa todella massiivinen emäputki ja tapered. Kuulemma jotenkin epämukavalta tuntui, ehdotin ensimmäiseksi kuitustongaa. Kävi ilmi että siinä on jo varsin mukavan oloinen kuitustonga. Ja paksua tankoteippiä. Sitten mietin omaa SwissCrossia ja tulin siihen tulokseen, että se on oikein mukava vaikka siinä on karu alumiinistonga ja ohuet teipit.
Jos/kun runko on mukava, ei välttämättä tarvitse kaikenlaisia eritasonojapuita putkiosastolla![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit