HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 307 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 207 257 297 305 306 307 308 309 317 357 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.181 - 9.210 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ei pitäisi olla olemassa JJ4.8 LiteSkin Addixia. 4.8 Addix on listapainoltaan 1290g, eli ylipainoa on kokonaiset 129g: https://www.schwalbe.com/en/offroad-...jumbo-jim.html
    Noinhan se lukee Schwalbenkin sivuilla vaikkei listassa olekkaan kaikkia: Extremely light. The large volume can be ridden with extremely low air pressure. Ideal on deep soil, rough and very loose terrain. Available in widths of 100, 110 or 120 millimetres. Tubeless Easy version: ADDIX Speedgrip (blue). Liteskin version: ADDIX Speedgrip (blue).

LiteSkin https://www.bike24.com/1.php?content...1000,2,103,104
    Snake https://www.bike24.com/1.php?content...1000,2,103,104
    En ota kantaa painoihin liekö Bike24 liipassut sama painon molempiin syystä, että valmistajan sivuilta ei muuta irtoa?

Tuossa vielä kokokattaus https://www.bike24.com/1.php?search=...jim;content=13
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ei pitäisi olla olemassa JJ4.8 LiteSkin Addixia. 4.8 Addix on listapainoltaan 1290g, eli ylipainoa on kokonaiset 129g: https://www.schwalbe.com/en/offroad-...jumbo-jim.html
    Jostain on jäänyt päähän, että Schwalbe korvaisi uuden jos paino heittää yli 10 %. Huonoa tuuria jos ylipainoa on 129 g spekseiltään 1290 g renkaassa...

Noi Bike24:n painot on vaan arvattu niille joita ei löydy Schwalben Saksan sivuilta.

Jenkkisivuilta löytyy paino speksit JumboJimeille. Kaikkia kokoja ei ole Addix ja Pacestar kumilla mutta silti riittävästi että näkee ettei kumiseosten välillä ole painoeroa.
    https://www.schwalbetires.com/bike_t...ires/jumbo_jim

Nämä on JJ nimelliset painot LiteSkin/SnakeSkin
    JJ4.0 990/1090
    JJ4.4 1120/1230
    JJ4.8 1190/1290

Eli 100-110g on ero LiteSkinin ja SnakeSkinin välillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Jostain on jäänyt päähän, että Schwalbe korvaisi uuden jos paino heittää yli 10 %. Huonoa tuuria jos ylipainoa on 129 g spekseiltään 1290 g renkaassa...
    Mistä olet kuullut tuon Schwalbe korvauksen yli 10% nimellispainoa raskaammille kumeille?
    Kun LiteSkinin speksi on 1190g, on toi mulle tullut JJ4.8 LiteSkin 19% painavampi kuin speksattu.

Ja ennen kuin joku kysyy niin sekä renkaassa että laatikossa lukee LiteSkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu911 Katso viesti
    Mistä olet kuullut tuon Schwalbe korvauksen yli 10% nimellispainoa raskaammille kumeille?
    Kun LiteSkinin speksi on 1190g, on toi mulle tullut JJ4.8 LiteSkin 19% painavampi kuin speksattu.
    Jostakin (tm) minä sen luin. En tietenkään löytänyt enää mitään viitettä väitteelle, joten todennäköisesti kyse on vain jostain foorumiviestistä joko täältä tai muualta.

Kannattanee laittaa Schwalbelle tukipyyntö vetämään, sillähän se käytäntö selviää. Kerro toki täälläkin sitten miten kävi. https://www.schwalbe.com/en/kundenservice.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Surly Bud.

Ei, mutta Budissa on erittäin hyvä kuvio eturenkulaksi muhkeuden lisäksi eikä rupea vetelemään niin helposti pienemmillä paineillakaan.
    Osoittautukin että kaverilla oli nurkassa Bud pölyä keräämässä. Ostin sen pois ja iskin nyt puuterikeleillä etuhaarukkaan. Voi läskisoosi että kulkee hyvin hangessa että myös kovalla pinnalla - mukaan lukien jää! Ei ole vielä tullut tarvetta vaihtaa (nastaista) 4.9'' Snow Stormia takaisin vaikka PK-seutu on yksi luistelukenttä perjantain suojasään jälkeen.
    elasto muokkasi tätä : 05.02.2018 at 13.57 Syy: myynti-ilmo pois

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Osoittautukin että kaverilla oli nurkassa Bud pölyä keräämässä. Ostin sen pois ja iskin nyt puuterikeleillä etuhaarukkaan. Voi läskisoosi että kulkee hyvin hangessa että myös kovalla pinnalla - mukaan lukien jää! Ei ole vielä tullut tarvetta vaihtaa (nastaista) 4.9'' Snow Stormia takaisin vaikka PK-seutu on yksi luistelukenttä perjantain suojasään jälkeen.
    Bud kyllä kulkee mainiosti, mutta vesijäätiköllä luistelee siinä missä mikä tahansa muukin kumi. Jos vähänkään on röpelöä mistä rengas voi saada otetta, Bud saa, mutta tasaisilla vesijää- tai muuten liukkaaksi kiillottuneilla pinnoilla kannattaa olla varovainen.

No eipä tuo lumimyrskykään pidä pystyssä vesijäällä... Nastoilla ei ole paljoa painoa päällä millä haukata kun vesi kelluttaa - ja muutenkin kitka on aika matala

Myykö joku pääkaupunkiseudun Prismoista hirvisäkkiä tällä hetkellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Mitä nastoja nuo on, kuinka teit reijät, käytitkö liimaa?
    Schwalben teräväkärkisiä reunoilla ja shock therapyn tylppäpäisiä keskellä. Dremelillä reijät 3mm terällä, liimaksi sitä kallista locktiten kumiliimaa.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Schwalben teräväkärkisiä reunoilla ja shock therapyn tylppäpäisiä keskellä. Dremelillä reijät 3mm terällä, liimaksi sitä kallista locktiten kumiliimaa.
    Kiitos.

Locktite 60sec liimakin on pysynyt, nastan pohjaa kannataa hieroo hieman santapaperiin

Onko kenelläkään Surly Ednaa? Budin kokemuksista ilahtuneena haluaisin toisen Surleyn renkaan taakse mutta sinne mahtuu max. 4,5''.

mutanaama Guest
    Pistin barbegatzin takaa kiertoon ja olen nyt ajellut Endalla. Ihan kelpo rengas, litkutus onnistui samantien, rullaus sopivilla paineilla asiallinen. Toimii hyvin myös jäällä, kunhan nyt edes vähän on röpelöä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Pistin barbegatzin takaa kiertoon ja olen nyt ajellut Endalla. Ihan kelpo rengas, litkutus onnistui samantien, rullaus sopivilla paineilla asiallinen. Toimii hyvin myös jäällä, kunhan nyt edes vähän on röpelöä.
    Mulla on 3 ongelmaa:
    1) Taakse ei mahdu kuin 4,5''
    2) Jumbo Jim 4,4'' jättää välillä mäkeen ja hankeen mutta rullaa todella hyvin
    3) Juggernaut Sport 4,5'' pitää hyvin hangessa, jäällä ja teknisissä ylämäissä mutta on todella raskas polkea siirtymäreiteillä.

Bud + Lou/Bud kombo siis ei mahdollinen, ajattelin jos tuo Edna olisi Bud/Lou Light.

mutanaama Guest
    Mun mielestä rulla hiven heikommin kuin 4.4JJ, mutta pitoa on enemmän. Erot nyt on aika pieniä, mutta kyllä tuo mulle on näistä se parempi vaihtoehto. Ja tosiaan, taitaa olla naten ja Loun puoleenväliin menevä rengas

Onkos iso-Knardi jäänyt pois muodista? Kelit on menny sellasiksi, että pitää varmaan hommata Bud takaisin ainakin eteen, mutta laittaisko taakse kokeeksi iso-Knardin vai uusi Bud taas sinnekkin.

Eipä taida olla markkinoilla edelläänkään yhtään samaa kokoluokkaa olevia kumeja tarjolla. Joku halvatun 4.8 Maxxiskin on niin pieni, että haarukkaan mahtuu nyrkki väliin ja Budilla pikkusen valoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Joku halvatun 4.8 Maxxiskin on niin pieni, että haarukkaan mahtuu nyrkki väliin ja Budilla pikkusen valoa.
    Kuinka iso 4,8'' maxxis fbr on todellisuudessa - 4,5'' vai enemmän?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Kuinka iso 4,8'' maxxis fbr on todellisuudessa - 4,5'' vai enemmän?
    Ah, mulla on Maxxis Colossus. En ole mitannut, mutta runko on todella matala ja leveyttä kohtalaisesti. Lumella toivottoman luikero sivusuunnassa, eikä rullaa hyvin millään paineilla. Kovilla paineilla rouhii lunta ja matalilla kumin runko imee energiaa. Kesärenkaana tuo on ollut aika hyvä.

Olisko noissa Maxxiksissa sama runko kaikissa, sen Colossuksen nappulat vaan on sivuilla kun FBF&FBR sivuilla on renkaan runko. Näin mää ainakin katoion kun FBF sopi just Muklukin perään ja Colossuksesta sai ottaa sivunappulta ketjun puolelta pois.
    4.8" Jumbo sopi leveytensä puolesta samalla lailla kuin FBF. On nuo Maxxikset aika tehosyöppöjä, mulla taitaa olla niissä nyt 0.7-0.8 paineet että ne edes jotenkin kulkee, kun toisen pyörän jumbot on 0.4-0.5 jolloin ne rullaa (paljon) paremmin ja useimmissa oloissa tuolla alemmalla paineella pitävätkin paremmin.

Knardit olis toisen alla jos olis mahtunu. Maxxikset näyttää kyllä räyhäköiltä ja saavat sillä puutteensa anteeksi.

edit./ps/yms.: Pitipä mitata, 110mm rungot molemmissa. Colossus nappulasta nappulaan arviolta 118mm kun ne toisen puolen nappulat on siis tullut leikeltyä kyljen tasalle. Knardihan muistaakseni oli myös 118mm. Nämä 80mm vanteella.

Onko tuosta isosta knardista talvikokemuksia? Kattelin, että tuolla hyllyssä yksi makaa joutilaana. Kesällä joskus ollut alla ja oli kyllä tosi miellyttävä rengas.

Onkos iso-Knardi jäänyt pois muodista? Kelit on menny sellasiksi, että pitää varmaan hommata Bud takaisin ainakin eteen, mutta laittaisko taakse kokeeksi iso-Knardin vai uusi Bud taas sinnekkin.

Eipä taida olla markkinoilla edelläänkään yhtään samaa kokoluokkaa olevia kumeja tarjolla. Joku halvatun 4.8 Maxxiskin on niin pieni, että haarukkaan mahtuu nyrkki väliin ja Budilla pikkusen valoa.
    Mulla on nyt pari talvea pyörinyt Bud edessä ja takana, enkä ole aivan vakuuttunut siitä onko tuo miten järkevä takakumina. Onkohan esim. 4.8" Jumbo Jimissä yhtään sen huonompi vetopito? Olen harkinnut oman Budin vaihtamista kokeilumielessä tuollaiseen Jumbo Jimiin, koska epäilen sen olevan ihan yhtä pitävä vetopidoltaan, mutta paljon kevyempi eli varmasti myös paremmin rullaava.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mulla on nyt pari talvea pyörinyt Bud edessä ja takana, enkä ole aivan vakuuttunut siitä onko tuo miten järkevä takakumina. Onkohan esim. 4.8" Jumbo Jimissä yhtään sen huonompi vetopito? Olen harkinnut oman Budin vaihtamista kokeilumielessä tuollaiseen Jumbo Jimiin, koska epäilen sen olevan ihan yhtä pitävä vetopidoltaan, mutta paljon kevyempi eli varmasti myös paremmin rullaava.
    Budista ei ole kokemusta, mutta mielestäni 4,8 JJ LS:n vetopito on hyvä. Mitään seinänousuja en ole yrittänyt, mutta muutama (omasta mielestä) jyrkähkö nousu menee ylös sutimatta.

Kävin vähän rengasjumpalla ja laitoin varsin kuluneen Budinkin vanteelle. Albumin lopussa uudet tönärikuvat.

https://goo.gl/photos/pmeCLmzFLHBWbMdj9

JJ ja Bud aika lähellä vetopidoltaan, mutta sanosin, että JJ vetää paremmin, kunhan paine sallii reunanappulat tonttiin, jos keli on vaativa. e.Bud/t.JJ on oma talvi luotto kombo. Tuolla tulee aika paljon availtua polkuja aika mäkisissä olosuhteissa Tiirismaalla täälä Hollolassa. Toisessa Budissakin on nasta alla ja se menee taakse vasta, jos polut on pelkkää jäätä.

Viikon läskipyöräilyn jälkeen olen jo oppinut että tunkkaaminen on raskasta.
    Pyörässä alkuperäiset Veetire Snowshoet 4,5" leveinä. Pehmeässä kelkkaurassa ei mitään jakoa kun tuli ylämäki vastaan. Sutii ja pahasti. Toki ajotekniikka ei kovin häävi.
    Onko esim leveä JJ huomattavasti parempi pehmeässä lumessa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Viikon läskipyöräilyn jälkeen olen jo oppinut että tunkkaaminen on raskasta.
    Pyörässä alkuperäiset Veetire Snowshoet 4,5" leveinä. Pehmeässä kelkkaurassa ei mitään jakoa kun tuli ylämäki vastaan. Sutii ja pahasti. Toki ajotekniikka ei kovin häävi.
    Onko esim leveä JJ huomattavasti parempi pehmeässä lumessa?
    Ei vättämättä. Pehmeää, kun on paineet pitää olla mallia sopivat, eli pienet 0.15-0.4, jos ei kulje on liikaa ilmaa, se on hyvä nyrkkisääntö. Lou antaa varmasti paremmat edellytykset ja sallii enempi painetta, mutta ei se sitten kovemmalla mihkään rullaakkaa, jos ei JJ.kään tietysti ihan lussuna, mutta kyllä se silti melki kovemmallekkin Loulle pärjää.

Mulla on vähän kokemusta sekä JJ:stä (4,8" SS) että Budista takana. Jumbosta tosin vain kesällä, Budista taas vain talvella / keväällä. Sanoisin minäkin että vetopidon puolesta aika samoissa menevät, kun ei Budin nappulat juuri leveämpiä ole kuin Jumbossakaan. Ehkä vähän korkeammat vaan, joten pehmeällä kesäpolulla Bud voi pikkasen paremmin vetää jos nappulan uppouma auttaa.

JJ vie sitten rullaavuuden osalta, mutta ei Budikaan missään nimessä ankkuri ole. (Lou on, ellei paineet ole barin tuntumassa.)

Jos muuten on tasaväkistä JJ:n eduksi, niin mielestäni JJ häviää pehmeydessä Budille (ja Loulle). Ja ero on niinkin iso, että JJ:llä ajelu kesäisissä juurakoissa rupesi sen vuoksi jopa ärsyttämään. Edes korkeilla paineilla tuntuma ei Budilla ole niin pompottava / tärisyttävä. Tätä joskus analysoitiin täällä, ja silloin konsensus taisi olla että JJ:n runko on jäykempi niiden hyvien rullausominaisuuksien takia.

Kävin vähän rengasjumpalla ja laitoin varsin kuluneen Budinkin vanteelle. Albumin lopussa uudet tönärikuvat.

https://goo.gl/photos/pmeCLmzFLHBWbMdj9
    Se näkyy olevan sun Colossus pienempi kuin mun. Vahvistan kuitenkin omat 110mm/118mm mitat, mutta se on ollu vuojen päivät alla ja tosiaan alkuunsa kävinhän mökillä yöpymäsä sisurin kera yht.120km päällystettyä pitkin.
    Kun tietää miten tuo rullaa niin silloin tais olla pitkästi yli kilon paineet ja jälkiketutuksessa saattoivat jäädä sinne joksikin aikaa.

Hmm... ehkä heitän sitten takaisin taakse 4,4'' Lightskin JJ:n 4,5'' Juggernautin tilalle kunhan saan uuden postissa. Työmatkat sen verran hapokkaita Juggerilla kun suurin osa matkasta on asfalttia ja vain pari kilometriä lunta jään päällä. Alkuperäinen nettikaupasta ostettu JJ hinkkasi runkoa vasten oikealla puolella - sen kun sai tuurilla oiottua meni se vinoksi taas kun paineita tiputti ja nosti takaisin. Muilla ollut samanlaisia ongelmia Jumbo Jimien kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Mulla on vähän kokemusta sekä JJ:stä (4,8" SS) että Budista takana. Jumbosta tosin vain kesällä, Budista taas vain talvella / keväällä. Sanoisin minäkin että vetopidon puolesta aika samoissa menevät, kun ei Budin nappulat juuri leveämpiä ole kuin Jumbossakaan. Ehkä vähän korkeammat vaan, joten pehmeällä kesäpolulla Bud voi pikkasen paremmin vetää jos nappulan uppouma auttaa.

JJ vie sitten rullaavuuden osalta, mutta ei Budikaan missään nimessä ankkuri ole. (Lou on, ellei paineet ole barin tuntumassa.)
    Vedätkö siis 4,8'' JJ:llä edessä kesäisin? Itseäni vähän kuumottaisi vetää tiukoissa kurveissa ja kalliolla viistoon alamäessä JJ:llä kun ne nappulat ovat harvassa kuin papan hampaat. Olisi kiva, jos JJ:stä olisi olemassa takaversio, missä isot kylkinappulat samaan suuntaan ja niitä olisi tuplasti enemmän kun ne eivät kovalla pinnalla kumminkaan ota maahan..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •