GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 306 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 206 256 296 304 305 306 307 308 316 356 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.151 - 9.180 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Moro, onko porukka litkutellut terranen cake eateria? Nastaversiota 26x4.6 light ja tahi sitä painavampaa eco versiota. Kona Wo Shinning vanteille koitin mutta rengas on niin lötkö,että sormen mentäviä rakoja ja ei kompurallakaan tullut yhtään mitään. Tubeless ready renkaat ovat. Vanne on ainakin 80 mm, en mitannut,75 mm teipillä jää tilaa vielä reunoihin.
    Kuormaliina avuksi niin nousee.

  2. #9152

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    ^^^
    https://m.facebook.com/story.php?sto...gle.fi%2F&_rdr

    Sportaxin kikkaakin voi kokeille.

  3. #9153
    mutanaama Guest
    Oli muuten hyvä vinkki, silloin kun rengas pysyy hyllyllä.

  4. #9154
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Joo. Ei mikään turhan tuntuinen konsti. Tuotahan pitää kokeilla kun seuraavaksi joutuu rengastöihin.

  5. #9155
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Moro, onko porukka litkutellut terranen cake eateria? Nastaversiota 26x4.6 light ja tahi sitä painavampaa eco versiota. Kona Wo Shinning vanteille koitin mutta rengas on niin lötkö,että sormen mentäviä rakoja ja ei kompurallakaan tullut yhtään mitään. Tubeless ready renkaat ovat. Vanne on ainakin 80 mm, en mitannut,75 mm teipillä jää tilaa vielä reunoihin.
    Helppoa kuin heinänteko, kun nostaa toisen reunan sisärenkaalla ja tire boosterilla loput, tai jos on kompura, niin vielä helpompaa Gorilla teippiä vannenauhan päälle. Vanteena sunringlen mulefut

    Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

  6. #9156
    Liittynyt
    07/2003
    Paikkakunta
    Etelä-Karjala
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti caic Katso viesti
    Helppoa kuin heinänteko, kun nostaa toisen reunan sisärenkaalla ja tire boosterilla loput, tai jos on kompura, niin vielä helpompaa Gorilla teippiä vannenauhan päälle. Vanteena sunringlen mulefut

    Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
    Sisurilla nostettu,otan pois ja lötkähtää pois. Rengas lähtee käytännössä pihti otteella käsin pois vanteita, jos se nyt selventää,että lötkö on. Vanteet on hyvinkin saman näköiset kuin mulefutit. Mutta pitää koittaa vielä kikkoja, kuormaliinoja yms. Kiitos niistä.
    Walk the line..

  7. #9157
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    ^^^
    https://m.facebook.com/story.php?sto...gle.fi%2F&_rdr

    Sportaxin kikkaakin voi kokeille.
    Voisko joku referoida meille naamakirjarajoitteisillekin mistä on kyse? Ainakin minua vaati kirjautumaan.

  8. #9158
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Sisurilla nostettu,otan pois ja lötkähtää pois. Rengas lähtee käytännössä pihti otteella käsin pois vanteita, jos se nyt selventää,että lötkö on. Vanteet on hyvinkin saman näköiset kuin mulefutit. Mutta pitää koittaa vielä kikkoja, kuormaliinoja yms. Kiitos niistä.
    Ai niin laitoin vielä saippuaa liukkariksi

  9. #9159
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Sisurilla nostettu,otan pois ja lötkähtää pois. Rengas lähtee käytännössä pihti otteella käsin pois vanteita, jos se nyt selventää,että lötkö on. Vanteet on hyvinkin saman näköiset kuin mulefutit. Mutta pitää koittaa vielä kikkoja, kuormaliinoja yms. Kiitos niistä.
    Jos putoaa pois itsestään, niin todennäköisesti burppaa turhan helposti.

  10. #9160
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Voisko joku referoida meille naamakirjarajoitteisillekin mistä on kyse? Ainakin minua vaati kirjautumaan.
    Nosta renkaan jalka vanteen hyllylle rengasraudalla. Rengas/vanneyhdistelmästä riippuen, puolen kierroksen nostaminen yleensä onnistuu ja riittää.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #9161
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Onko kenelläkään kokemusta Maxxis Minion FBF:sitä, varsinkin vierintävastuksesta?

  12. #9162
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.076
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Maxxis Minion FBF:sitä, varsinkin vierintävastuksesta?
    Hyvä rengas, hyvin pitoa. Ei tullut kellotettua, mutta selkeästi huomasi JJ:n keveämmäksi kulkemaan.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

  13. #9163
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Hyvä rengas, hyvin pitoa. Ei tullut kellotettua, mutta selkeästi huomasi JJ:n keveämmäksi kulkemaan.
    Mulla on 4.4'' JJ takana ja 4.9'' chaoyang snow strom edessä, etsin kesäeturengasta millä voi vetää maastossa ja Maltsun jättäriä (sekä millä voi vähän matkaakin polkea)

  14. #9164
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Surlyn Knard 26x4.8 on ollut mulla edessä. Toimii joka paikassa varsin hyvin. Pieninappulaisena liimamuta ja -savi on ainoat joissa ei kovin hyvä. Rullaa hyvin ja iso ilmatila antaa ajomukavuutta. Isohalkaisijaisena on myös hyvä esteiden ylityksessä.
    Ja takana mullakin oli kesällä JJ, tosin 4.8", ja liteskin. Minusta hyvin toimiva yhdistelmä. Ennätyspitkän syksyn mutakeleissä tuli kyllä mieleen vaihtaa eteen Bud, joka on parempi just mutaränneissä.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 18.01.2018 at 19.59

  15. #9165
    Liittynyt
    12/2009
    Viestit
    47
    Ensiasennusrenkaista Kenda Juggernauteista alkoi kyljet pettämään niin oli aika päivittää renkaat. Päätin kokeilla vähän rajumpaa kuviota ja valinta osui 45 NRTH:n Vanhelgaan.


    Kuvio on aika paljon agressiivisempi kuin Juggernauteissa. Molemmat renkaat on ilmoitettu 4.0 leveiksi, mutta silmämitalla Kenda näyttää leveämmältä (en mitannut). Voipi olla optinen harhakin kuvion erilaisuuden takia


    Pikaisen kokeilun perusteella erittäin hyvältä tuntuu. Itsellä ei ole siirtymää metsään edes kilometriä joten huonompi rullaavuus tiellä ei haittaa. Torstaina olisi tarkoitus mennä kunnolla kokeilemaan kun on aikaa.

  16. #9166
    Noi 45nrth renkaat on kyl huomattavasti kapeempia kuin ilmottavat. Esim 4,8“ Dillinger on suunnilleen yhtä levee kuin 4,4" JJ.

  17. #9167
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Onko kukaan kokeillut ground controlia takarenkaana väärinpäin? Toimiiko ollenkaan?

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  18. #9168
    Minusta GC toimii oikeinpäinkin takarenkaana (sivuttaispito vois olla parempi, mutta takana ei haittaa)? Tokko se siitä paljon paranee toisinpäin.

  19. #9169
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Minusta GC toimii oikeinpäinkin takarenkaana (sivuttaispito vois olla parempi, mutta takana ei haittaa)? Tokko se siitä paljon paranee toisinpäin.
    Toimii toki, mutta kuviota tutkiessa tuli mieleen, että pitääkö lumessa paremmin nurinpäin. Taidan kokeilla

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  20. #9170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Toimii toki, mutta kuviota tutkiessa tuli mieleen, että pitääkö lumessa paremmin nurinpäin. Taidan kokeilla

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
    Kokeilemallahan se selviää .
    Raportoihan tänne, niin tiedän minäkin kummin päin asennan tuon alle, ei jaksa tubeless-asennusta kahteen kertaan tehdä.
    Ei tuo kuvio niin paljoa minusta eroa, että kovin suurta eroa on odotettavissa.

  21. #9171
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1
    Onko kenelläkään kokemusta Maxxis Minion FBF:sitä, varsinkin vierintävastuksesta?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu
    Hyvä rengas, hyvin pitoa. Ei tullut kellotettua, mutta selkeästi huomasi JJ:n keveämmäksi kulkemaan.
    Riippuu rengaskoosta,
    27.5" x3.8" koossa rullaa mainiosti, ero isonappulaiseen 26" x4.8" versioon on huomattava. 26 x 4.0" on vielä testaamatta, luulisi korreloivan nappulakoon kanssa.

  22. #9172
    Terreneltä mahdollisesti tulossa vähän leveämpää kumesta.
    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/45n...a-1066754.html

  23. #9173
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Olikohan mitään suosituksia D4 irroineita korvaaviksi nastoiksi? Sen verran paljon ja kovasti on tuossa tullut liukkailla kallioilla sähköläskillä raavittua, että takana olleesta renkaasta on lähtenyt 50 nastaa. Edessä on D5 josta ei ole yhtään irronnut. Ehkä vähän vähempiin sutimisiin pitää pyrkiä jatkossa

    Edit: itse itselleni vastaten, ei liene kovin paljoa väliä ellei halua hifistellä, 45NRTH myy kuperia nastoja ja jotkut teräviä. Kaupasta nopeasti löytyi vain Scwalben lättäkärkisiä ja samannäköisiä noissa valmiiksi oli.
    hphuhtin muokkasi tätä : 28.01.2018 at 21.18

  24. #9174
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Kokeilemallahan se selviää .
    Raportoihan tänne, niin tiedän minäkin kummin päin asennan tuon alle, ei jaksa tubeless-asennusta kahteen kertaan tehdä.
    Ei tuo kuvio niin paljoa minusta eroa, että kovin suurta eroa on odotettavissa.
    Mulla siis nastoitettuna nuo kumit.

    Lunta ei juuri enää ole täällä, mutta siinä märässä sohjolumisoossissa kyllä mun mielestä toimii paremmin väärinpäin. Tai sitten se vaan tuntuu sille

    Vierintävastuksessa en kummoista muutosta huomannu, joten testit jatkuu. Jos vaikka lunta sais tänne vielä tänä talvena.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  25. #9175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Nää on aika hyvät jäällä ja lumella, mutta sopiva lumikerros jään päällä, niin nurin mennään ennenkuin huomaakaan. En ajais edes noilla jos olis joku selkäbisnes meneillään, vaan keskittyisin palstapyöräilyyn ja yhdenkäden hauistreeniin paikallisessa kapakassa.



    Mitä nastoja nuo on, kuinka teit reijät, käytitkö liimaa?
    fättärix muokkasi tätä : 29.01.2018 at 23.47

  26. #9176
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    44
    Nyt toi posti todella raskaat JJ4.8 LiteSkin Addixit. Speksien mukaan pitäisi painaa 1190g mutta nämä painaa 1419g - siis 229g! yli speksien. SnakeSkinienkin speksistä yli 129g.
    Näissä on kyljen paksuus noin millin kun aikaisemmissa JJ LiteSkineissä ollut luokkaa 0.6mm. Myös kulutuspinnan paksuus ilman nappuloita on lähes millin paksumpi kuin aikaisemmissa LiteSkineissä. Tainnut laadunvarmistus hieman pettää Indonesiassa. Lähtevät takaisin Saksaan.

  27. #9177
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mittari kunnossa? Aika hassua jos kummassakin ylipainoa
    Materiaalihan on vaihtunu todennäkösesti niistä vanhoista. pacestar -> addix

  28. #9178
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    44
    Joo materiaali vaihtui Pacestarista Addixiksi mutta se ei Schwalben mukaan vaikuta painoon.
    Kirjoitin ehkä epäselvästi - ostin vain yhden JJ4.8 LiteSkin Addixin ja sen paino on 1419,3g (jos tarkkoja ollaan ). Vaaka kunnossa ja tarkistettu vielä toisella.

    JJ4.8 SnakeSkin speksi Schwalben sivuilla 1290g, JJ4.8 LiteSkin speksi oli 1190g. JJ4.8 LiteSkiniä ei ole listattuna enään mutta JJ4.0 LiteSkinin ja SnakeSkinin ero on 100g LiteSkinin hyväksi samalla sivulla.

  29. #9179
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    44
    Tokihan valmistajat yleensä merkitsee renkaan painoksi sen keveimmän minkä löytävät mutta että noin suuri ero nimelliseen painoon on hieman outoa

  30. #9180
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu911 Katso viesti
    Joo materiaali vaihtui Pacestarista Addixiksi mutta se ei Schwalben mukaan vaikuta painoon.
    Kirjoitin ehkä epäselvästi - ostin vain yhden JJ4.8 LiteSkin Addixin ja sen paino on 1419,3g (jos tarkkoja ollaan ). Vaaka kunnossa ja tarkistettu vielä toisella.

    JJ4.8 SnakeSkin speksi Schwalben sivuilla 1290g, JJ4.8 LiteSkin speksi oli 1190g. JJ4.8 LiteSkiniä ei ole listattuna enään mutta JJ4.0 LiteSkinin ja SnakeSkinin ero on 100g LiteSkinin hyväksi samalla sivulla.
    Ei pitäisi olla olemassa JJ4.8 LiteSkin Addixia. 4.8 Addix on listapainoltaan 1290g, eli ylipainoa on kokonaiset 129g: https://www.schwalbe.com/en/offroad-...jumbo-jim.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •