Mulla on viime vuoden ZR Team 5.0 ja siinä oli tuo Suntourin XCT. Ihan paska ja painaa kuin synti. Ostin siihen alesta Rockshoxin halvimman mallin ilmakeulan, eli XC32:n. Pyörästä lähti melkein kilo painoa ja suorituskyky nousi ihan uudelle tasolle. Suosittelen siis kysyjälle lämpimästi tuota kalliimpaa mallia.
Muuten tuo 5.0 on kyllä ollut mun käytössä ihan asiallinen. Mikään muu komponentti kuin keula ei ole varsinaisesti ollut huono, joten ihan hifistelyn ilosta päivittelen pyörää pikkuhiljaa. Voimansiirroksi on tullut 1x10 ja kesällä varmaan vielä uudet kiekot. Sitten alkaa olla sen verran päivityksiä, mitä tuohon pyörään nyt kannattaa edes laittaa.
Ai niin, renkaat vaihdoin myös. Ne Smart Samit oli aika painavat ja huonot. Shimanon hinnat alkaen -mallin 3x9 vaihteisto sen sijaan toimi mainiosti.
Runkokoosta vielä: Radonit on mallia lyhyt ja korkea. Mä oon suhteessa lyhytjalkainen 188-senttinen, ja ajan 20" runkokoolla. Ei jää montaa senttiä turvaväliä vaakaputken ja sukukalleuksien väliin, eli yhtään isompi ei pyörä voisi olla.
Kirjanmerkit