Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hylsy Katso viesti
Varmaan loppuviikosta vasta laitan tilauksen menemään, ja taas on mieli muuttunu.. Monestihan ehtii vielä tässä?

Eli Youtubessa seikkaillessa oon tullu tässä nyt päätökseen, etten mä tota 29" ota. En usko sen olevan se mun juttu. Eli, onko tossa ZR Team 5.0 fillarissa muuta osaa joka on hirveetä kuraa, kun keula? Vaikka on aika tuhlausta, en pidä hirveenä juttuna laittaa vaikka parin kuukauden päästä parilla sadalla uutta keulaa. Pidän ehkä huonompana, jos koko fillari on väärän tyylinen.

Ois aika jees jos tuo 27.5" ZR Team 6.0 tippuis kanssa tonne ~550€ tietämille ennen tilaamista.
Itse myös ostin "ensimmäiseksi kunnolliseksi" maastopyöräksi tuon 29er 5.0 viime vuonna.
Ennen sitä ajelut meni Helkama Oivalla..

Kuten pari kertaa aiemmin tulikin jo jengillä vastauksia niin omasta mielestäni 5.0 on oikein pätevä peli aloittaa.
LUKUUNOTTAMATTA keulaa, se oikeasti painaa paljon ja ei toimi niin kuin sen pitäisi.

Itsehän tätä en tiennyt mutta kun päivitin uteliaisuuttani kun halvalla löytyi Rockshox xc32 ilmakeulan tilalle niin pyörä muuttui kokonaan.

Uusi keula toimii aktiivisesti ja vaimentaa pienet töyssyt vaikka olisi lukossa. Lisäksi yli kilon lähtö painosta ei kuulosta isolta mutta eron huomasi jo siinä kun pyörän nosti ilmaan ja kappas sehän olikin tasapainossa eikä keula kohti maata kuten aiemmin.

Itse olen vaihtanut siis keulan, renkaat (löytyy kesärenkaat, liukkaan kelin renkaat ja vielä nastarenkaat) ja isoimman eturattaan otin pois ja tilalle bashguard suojaamaan kiviltä.

Itse siis suosittelisin jos oikein tiukkaa on niin vähän säästämään lisää ja ostamaan vaikka tämän https://www.bike-discount.de/en/buy/...313/wg_id-6198 jos se 27,5 maistuu paremmalta kuin 29er

Oikeastaan tuplaisin alkuperäisen budjetin ja ostaisin suoraan tämän https://www.bike-discount.de/en/buy/...375/wg_id-6198
1x11 vaihteet, loistava keula

Näin tekisin itse siis jos nyt pitäisi ostaa fillari mutta kuten sanottu ei sitä voi tietää ennen kuin itse testaa mistä pitää ja mikä toimii. Vuodessa omakin tietämys ja ymmärrys kasvanut potenssiin sata