Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teltta Katso viesti
On paljon eroja. Itse huomaan että lämpötila vaikuttaa todella paljon - ulkona kun on viileämpää niin syke on helposti 10 alempana kuin sisällä lämpimässä. Toisilla taas kofeiini nostaa herkästi sykettä, itse en huomaa mitään eroa jne. Ennen tuota testiä luulin että maksimi on joku 186, kun ei koskaan ollut mennyt korkeammalle. Yli 185 menee vain jos teen todella pitkää ja nousevalla teholla. Siksi 20 minuutin tasainen effortti jää kauas. Jollain muulla voi profiili näyttää aika erilaiselta, kun syke on niin subjektiivista.
Ok, on hyvinkin mahdollista, että omakin max sykkeeni on yli tuon 190, vaikka ikää onkin jo 40. Olen saanut tuon kesällä maastossa, cyclokisassa alle 10c lämmössä ja sisällä trainerilla, mitään testiä en ole kyllä tehnyt. Hivenen kyllä epäilen, ettei se tuosta enää paljoa nouse, tai sitten lähtee oikeasti se taju.

Minulla syke heilahtaa kohtuu välittömästi yli 180, vaikka lähtisin levostakin liikkeelle, eikä tuonne maksimiinkaan mene varttia pidempään. Vielä jos saisi jalkoihin voimaakin noille sykkeille. Ehkäpä siinä käykin niin, että lihasten kasvaessa pumpusta loppuukin hönkä.