FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 107 / 112 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 57 97 105 106 107 108 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.181 - 3.210 / 3354

Aihe: Maantielenkit itä-hellsingistä

  1. #3181
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Kuovipolku ehti ensin ja minä taas onnistuin mobiililaitteella poistamaan oman versioni. Välimuistista se löytyi kuitenkin:

    Mustavuori-porukkaa riitti tänään kahteen vuoroon. Kello 18 startannut iltavuoro ajoi perinteisen Jalostamon lenkin, matkaa kvartetille tuli 76 km ilman henkilökohtaisia siirtymiä ja tasaisehkolla mutta reippaalla yhteistyöllä keskinopeuksi saatiin 34,5 km/h. Kohtalainen tai navakka tuuli puhalsi jotakuinkin lounaasta, joten vauhtia oli alkumatkasta enemmän kuin loppupuolella.

  2. #3182
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Kiitokset kaikille hyvästä iltalenkistä. Omat vetovuorot tuppasivat jäämään lyhyiksi, koska en tuntenut reittiä entuudestaan ja siksi jätin navigointivastuun suosiolla muille.
    The older I get the faster I was

  3. #3183
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Aamun lähtijät eivät pelänneet tai osannut pelätä sadetta. Kolme kertaa tosin muutimme alkuperäistä suunnitelmaa. Leppoisasti kesäaamussa edettiin.

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Vartioharjun Voigt

  4. #3184
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Omat vetovuorot tuppasivat jäämään lyhyiksi, . . .
    Tässä pieni näitä Mustavuoren porukkalenkkejä yleisemminkin koskeva huomio: mehän emme kilpaile vetovuorojen pituudesta, saati vauhdista. Itse toivoisin, että vetovuorot jätetään enimmäkseen suhteellisen lyhyiksi (nopeaan ajoon suositellaan jopa vain 15-20 sekunnin vetoja). Kun laskimme Hindbyn mäestä alas ja käännyimme vastatuuleen, minä jätin tarkoituksella vetovuoroni lyhyeksi, toivoen että esimerkkini rohkaisee muitakin vetämään lyhyempiä vetoja, varsinkin vastatuulessa. No, eihän siinä niin käynyt, vaan muut vetivät minuuttitolkulla omilla vuoroillaan. Ei siinä mitään, siellä tuulensuojassa oli ihan mukava nautiskella. Tarkoitushan ei ole vetäjän väsyttää itseään, eikä tarkotuksenmukaista mielestäni ole sekään, että lepotauot peesissä kasvavat hyvin pitkiksi. Nopeammat vaihdot tarjoavat ikään kuin luonnollista intervallitreeniä ja mahdollistavat myös tasaisesti reippaan vauhdin. Eikä ainakaan näillä lenkeillä ketään katsota hitaasti, vaikka olisi vuorollaan vain pistäytynyt kärjessä tai jättänyt työnteon kokonaan muille... minuakin edelleen tervehditään parkkipaikalla, vaikka olen viettänyt aikaani paljon aurinkokannella.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  5. #3185
    Ei sillä etteikö tämä nykyinenkin mustavuorelainen tapa eli että vetomies saa (ainakin periaatteessa) vetää niin pitkään kuin huvittaa - ja tietenkin ajaa vain niin lyhyen vetovuoron kuin hyvältä ja järkevältä tuntuu - olisi ihan okei, mutta ajatus lyhyemmistä (ja ehkä lajinmukaisemmistakin) vedoista edes silloin tällöin ja vaihteluna normaaliin meininkiin saa minulta kannatusta. Muutamia sellaisia lenkkejähän on itse asiassa parina viime kesänä ajettukin, mutta vaikka ne ovatkin toimineet melko hyvin (eikä kukaan esittänyt kritiikkiä niitä kohtaan) ne ovat jostain syystä jääneet yksittäisiksi kokeiluiksi.

    PS Mihinkään erityisen kurinalaiseen tai äksiisimäiseen "nopeaan telaketjuun" ei tarvitse tähdätä, vaan pidetään kuitenkin tämä vapaa ja reilu meininki.

  6. #3186
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Mustavuorelaiset käytännöt ja sanomattomat säännöt ovat erittäinkin okei, mutta vaihtelun vuoksi on hauska kokeilla välillä muutakin: esimerkiksi sitä nopeaa telaketjua, jossa vetäjä todellakin vain pistäytyy "nopean jonon" kärjessä ja siirtyy välittömästi "hitaaseen jonoon", voisi kokeilla sopivankokoisella porukalla ja sopivalla tieosuudella. Mutta se taitaa olla mielekästä vain vähän isommalla kokoonpanolla, ei esimerkiksi neljän kuskin kesken. Perinteiseen joukkueajoon riittää sen sijaan mainiosti kolme tai neljä ajajaa: 10-30 sekunnin vetovuoro, vaihto tuulen puolelle ja rivakasti jonon jatkoksi.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  7. #3187
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Tiistai-iltana Mustavuoren parkkipaikalta lähti navakan länsituulen siivittämänä seitsemän miespuolista polkijaa. Ainakin osittain improvisoidut reittivalinnat olivat paikoin jopa hieman yllättäviä: Immersbyntieltä käännyttiin Massbyntielle ja Uudelta Porvoontieltä harvinaisesti Söderkullantielle, josta sitten Gesterbyntielle ja kohti Boxia. Boxintiellä sattui ikävä liikenneraivoepisodi: autoilija kaahasi ohitse torvi ja kaasupoljin pohjassa kahden keltaisen viivan kohdalla miltei kyynärpäitä hipoen, vain kääntyäkseen seuraavasta pihaliittymästä kotiinsa (?). Protestina keskisormi ei ehkä edusta kaiken sivistyneintä ja selkeintä artikulaatiota, mutta tuskinpa kuljettaja olisi ympäröivän teräspanssarinsa läpi kuullut selkeästi jäsennettyä argumenttia hänen toimintansa vaarallisuudesta, lainvastaisuudesta ja k***päisyydestä. Jälkeenpäin oikeastaan harmittaa, ettemme kurvanneet perässä pihaan keskustelemaan tilanteesta, mutta sillä hetkellä keskisormi tuntui riittävältä ja osuvimmalta viestiltä.

    Boxista jatkoimme sekstettinä, yhden meistä käännyttyä kotimatkalle jalkojen krampattua. Jatkettiin kohti Spjutsundia, mutta tällä kertaa käännyimme Pokemantielle (yllättäen kukaan ei ole vielä keksinyt luoda segmenttiä nimeltä "Pokeman Go!") ja Kilpilahdentielle, jossa myötätuuli innosti hetkeksi vetoon, jonka aikana nopeuslukema Polarin näytöllä alkoi viitosella. Toinen mokoma spurtti seurasi Kulloon suoralla, mutta sitä ennen yksi meistä putosi tai pudottautui kuusikosta ns. omalle lenkilleen. Kärjessä ajaneet eivät tätä putoamista tainneet huomata, vaikka takaa rinnalle puristi sanansaattaja, joka pyysi hieman himmaamaan – ilmeisesti viesti jäi epäselväksi. Sanansaattajan roolin ottanut pudottautui sitten hetkeksi odottamaan ja tarjoamaan vetoapua, mutta koska kauas taakse jäänyt kaveri näytti ajavan omaa rauhallista tahtiaan, pyrkimättä enää mukaan, eikä kyseessä ilmeisestikään ollut tekninen ongelma, taakseen vilkuillut domestique päätti ajaa pelotonin yksin kiinni ja raportoida tapahtuneesta. Asia alkoi siinä määrin kaihertamaan, että Ali-Vekkoskentiellä päätimme tehdä u-käännöksen ja palata Uudelle Porvoontielle, ettei kaverin tarvitsisi painia yksin länsituulta vastaan kotimatkalla.

    Taakse jäänyttä tai jättäytynyttä ei kuitenkaan tavoitettu ennen Boxia, jossa käännyttiin uudelleen Boxintielle, tällä kertaa siis luoteeseen, lopulta Hindsbyn- ja Immersbyntielle, jonka mäkisellä osuudella ei tälläkään kertaa maltettu olla hieman rykäisemättä. Uudella Porvoontiellä sitten viritettiin nopeatempoista joukkueajoa lyhyillä vetovuoroilla; yritys sujui hyvin, mutta navakka vastatuuli auttoi pitämään vauhdin kohtuullisena (ainakin takaa-ajoharjoituksia matkalla tehneen osalta myös jo kiistatta väsyneet jalat auttoivat jättämään vetovuorot lyhyiksi ja muutenkin vaatimattomiksi).

    Tarkoitus ei siis ollut pudottaa ketään, päinvastoin – vaikka toisaalta se putoaminen taitaa toisinaan kuulua lajiin, sekin. Kannustamme siis jatkossakin mukaan jokaista, joka on vähintään kertaalleen mukaan uskaltautunut tai vasta harkinnut Mustavuoren lenkille mukaan lähtemistä.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  8. #3188
    Kympin arvoinen kuvaus tiistailenkistä - tai oikeastaan yhdentoista sillä tähän saakka Pokemantiestä on jouduttu puhumaan "Kilpilahden uutena nimettömänä tienä" koska kukaan ei ole onnistunut kaivamaan esiin tietoa siitä onko se mahdollisesti jo nimetty.

    (Ja kiitokset siitä että jäi kokonaan mainitsematta että melkein onnistuin kahdesti sotkemaan käännökset huutamalla "oikea" vaikka oltiin kääntymässä vasempaan; mun pääkoppaan vaikuttavien planeettojen asennot olivatkin eilen harvinaisen huonot.)


    Last but not least: torstai-illan sää kello kuudesta eteenpäin ei ennusteissa näytä enää niin yksiselitteisen märältä ja sateiselta että olisi syytä etukäteen julistaa lenkin jäävän ajamatta.

  9. #3189

    no worries

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Tiistai-iltana Mustavuoren parkkipaikalta lähti navakan länsituulen siivittämänä seitsemän miespuolista polkijaa. Ainakin osittain improvisoidut reittivalinnat olivat paikoin jopa hieman yllättäviä: Immersbyntieltä käännyttiin Massbyntielle ja Uudelta Porvoontieltä harvinaisesti Söderkullantielle, josta sitten Gesterbyntielle ja kohti Boxia. Boxintiellä sattui ikävä liikenneraivoepisodi: autoilija kaahasi ohitse torvi ja kaasupoljin pohjassa kahden keltaisen viivan kohdalla miltei kyynärpäitä hipoen, vain kääntyäkseen seuraavasta pihaliittymästä kotiinsa (?). Protestina keskisormi ei ehkä edusta kaiken sivistyneintä ja selkeintä artikulaatiota, mutta tuskinpa kuljettaja olisi ympäröivän teräspanssarinsa läpi kuullut selkeästi jäsennettyä argumenttia hänen toimintansa vaarallisuudesta, lainvastaisuudesta ja k***päisyydestä. Jälkeenpäin oikeastaan harmittaa, ettemme kurvanneet perässä pihaan keskustelemaan tilanteesta, mutta sillä hetkellä keskisormi tuntui riittävältä ja osuvimmalta viestiltä.

    Boxista jatkoimme sekstettinä, yhden meistä käännyttyä kotimatkalle jalkojen krampattua. Jatkettiin kohti Spjutsundia, mutta tällä kertaa käännyimme Pokemantielle (yllättäen kukaan ei ole vielä keksinyt luoda segmenttiä nimeltä "Pokeman Go!") ja Kilpilahdentielle, jossa myötätuuli innosti hetkeksi vetoon, jonka aikana nopeuslukema Polarin näytöllä alkoi viitosella. Toinen mokoma spurtti seurasi Kulloon suoralla, mutta sitä ennen yksi meistä putosi tai pudottautui kuusikosta ns. omalle lenkilleen. Kärjessä ajaneet eivät tätä putoamista tainneet huomata, vaikka takaa rinnalle puristi sanansaattaja, joka pyysi hieman himmaamaan – ilmeisesti viesti jäi epäselväksi. Sanansaattajan roolin ottanut pudottautui sitten hetkeksi odottamaan ja tarjoamaan vetoapua, mutta koska kauas taakse jäänyt kaveri näytti ajavan omaa rauhallista tahtiaan, pyrkimättä enää mukaan, eikä kyseessä ilmeisestikään ollut tekninen ongelma, taakseen vilkuillut domestique päätti ajaa pelotonin yksin kiinni ja raportoida tapahtuneesta. Asia alkoi siinä määrin kaihertamaan, että Ali-Vekkoskentiellä päätimme tehdä u-käännöksen ja palata Uudelle Porvoontielle, ettei kaverin tarvitsisi painia yksin länsituulta vastaan kotimatkalla.

    Taakse jäänyttä tai jättäytynyttä ei kuitenkaan tavoitettu ennen Boxia, jossa käännyttiin uudelleen Boxintielle, tällä kertaa siis luoteeseen, lopulta Hindsbyn- ja Immersbyntielle, jonka mäkisellä osuudella ei tälläkään kertaa maltettu olla hieman rykäisemättä. Uudella Porvoontiellä sitten viritettiin nopeatempoista joukkueajoa lyhyillä vetovuoroilla; yritys sujui hyvin, mutta navakka vastatuuli auttoi pitämään vauhdin kohtuullisena (ainakin takaa-ajoharjoituksia matkalla tehneen osalta myös jo kiistatta väsyneet jalat auttoivat jättämään vetovuorot lyhyiksi ja muutenkin vaatimattomiksi).

    Tarkoitus ei siis ollut pudottaa ketään, päinvastoin – vaikka toisaalta se putoaminen taitaa toisinaan kuulua lajiin, sekin. Kannustamme siis jatkossakin mukaan jokaista, joka on vähintään kertaalleen mukaan uskaltautunut tai vasta harkinnut Mustavuoren lenkille mukaan lähtemistä.


    --ei hätää, kyseessä oli tällä kertaa pudottautuminen mutta en tajunnut sanoa teille asiasta. Sorry jos se aiheutti sekaannusta. Minulle tunti tuota vauhtia riittää mainiosti tällä kunnolla. Sen verran ollut mukana näissä ettei pudottaminen eikä sippaaminen aiheuta sen kummempia traumoja, minua ei tarvitse jäädä odottamaan, nähdään mustavuoren parkkiksella taas!
    ------------------------------------------------
    I don´t want to be a pencilpusher, I´m a killing machine.

  10. #3190
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Katso viesti
    --ei hätää, kyseessä oli tällä kertaa pudottautuminen mutta en tajunnut sanoa teille asiasta. Sorry jos se aiheutti sekaannusta. Minulle tunti tuota vauhtia riittää mainiosti tällä kunnolla. Sen verran ollut mukana näissä ettei pudottaminen eikä sippaaminen aiheuta sen kummempia traumoja, minua ei tarvitse jäädä odottamaan, nähdään mustavuoren parkkiksella taas!
    Hieno juttu, ja kyllähän se pudottautuminen ihan tarkoitukselliselta vaikuttikin. Porukassa myös arveltiin, että kyseessä on kokenut kaveri joka ei suotta moisesta hätkähdä. Kiitos yhteistyöstä (ja reittineuvoista ristetyksissä, sillä minulta taisi jotain mennä ohi korvien lähtöpaikalla) ja tervetuloa uudelleen!
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  11. #3191
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Tiistai-iltana Mustavuoren parkkipaikalta lähti navakan länsituulen siivittämänä seitsemän miespuolista polkijaa. Ainakin osittain improvisoidut reittivalinnat olivat paikoin jopa hieman yllättäviä: Immersbyntieltä käännyttiin Massbyntielle ja Uudelta Porvoontieltä harvinaisesti Söderkullantielle, josta sitten Gesterbyntielle ja kohti Boxia. Boxintiellä sattui ikävä liikenneraivoepisodi: autoilija kaahasi ohitse torvi ja kaasupoljin pohjassa kahden keltaisen viivan kohdalla miltei kyynärpäitä hipoen, vain kääntyäkseen seuraavasta pihaliittymästä kotiinsa (?). Protestina keskisormi ei ehkä edusta kaiken sivistyneintä ja selkeintä artikulaatiota, mutta tuskinpa kuljettaja olisi ympäröivän teräspanssarinsa läpi kuullut selkeästi jäsennettyä argumenttia hänen toimintansa vaarallisuudesta, lainvastaisuudesta ja k***päisyydestä. Jälkeenpäin oikeastaan harmittaa, ettemme kurvanneet perässä pihaan keskustelemaan tilanteesta, mutta sillä hetkellä keskisormi tuntui riittävältä ja osuvimmalta viestiltä.

    Boxista jatkoimme sekstettinä, yhden meistä käännyttyä kotimatkalle jalkojen krampattua. Jatkettiin kohti Spjutsundia, mutta tällä kertaa käännyimme Pokemantielle (yllättäen kukaan ei ole vielä keksinyt luoda segmenttiä nimeltä "Pokeman Go!") ja Kilpilahdentielle, jossa myötätuuli innosti hetkeksi vetoon, jonka aikana nopeuslukema Polarin näytöllä alkoi viitosella. Toinen mokoma spurtti seurasi Kulloon suoralla, mutta sitä ennen yksi meistä putosi tai pudottautui kuusikosta ns. omalle lenkilleen. Kärjessä ajaneet eivät tätä putoamista tainneet huomata, vaikka takaa rinnalle puristi sanansaattaja, joka pyysi hieman himmaamaan – ilmeisesti viesti jäi epäselväksi. Sanansaattajan roolin ottanut pudottautui sitten hetkeksi odottamaan ja tarjoamaan vetoapua, mutta koska kauas taakse jäänyt kaveri näytti ajavan omaa rauhallista tahtiaan, pyrkimättä enää mukaan, eikä kyseessä ilmeisestikään ollut tekninen ongelma, taakseen vilkuillut domestique päätti ajaa pelotonin yksin kiinni ja raportoida tapahtuneesta. Asia alkoi siinä määrin kaihertamaan, että Ali-Vekkoskentiellä päätimme tehdä u-käännöksen ja palata Uudelle Porvoontielle, ettei kaverin tarvitsisi painia yksin länsituulta vastaan kotimatkalla.

    Taakse jäänyttä tai jättäytynyttä ei kuitenkaan tavoitettu ennen Boxia, jossa käännyttiin uudelleen Boxintielle, tällä kertaa siis luoteeseen, lopulta Hindsbyn- ja Immersbyntielle, jonka mäkisellä osuudella ei tälläkään kertaa maltettu olla hieman rykäisemättä. Uudella Porvoontiellä sitten viritettiin nopeatempoista joukkueajoa lyhyillä vetovuoroilla; yritys sujui hyvin, mutta navakka vastatuuli auttoi pitämään vauhdin kohtuullisena (ainakin takaa-ajoharjoituksia matkalla tehneen osalta myös jo kiistatta väsyneet jalat auttoivat jättämään vetovuorot lyhyiksi ja muutenkin vaatimattomiksi).

    Tarkoitus ei siis ollut pudottaa ketään, päinvastoin – vaikka toisaalta se putoaminen taitaa toisinaan kuulua lajiin, sekin. Kannustamme siis jatkossakin mukaan jokaista, joka on vähintään kertaalleen mukaan uskaltautunut tai vasta harkinnut Mustavuoren lenkille mukaan lähtemistä.
    Hyvä rapsa tiistain lenkistä. Itselläni oli vähän huono jalka eilen ja alkumatkasta boxintiellä tuntui että jätän lenkin kesken ja suuntaan takaisin kohti kotia. Orastavan ylirasitustilan oireita ehkä kropassa. Päätin kuitenkin jatkaa ja loppua kohden kroppa jotenkin aukesi ja kulku parani ja tosiaan muutamissa kohdissa mentiinkin sitten aika haipakkaa. Loppujen lopuksi hyvä lenkki jonka pituudeksi saatiin 85,1km ja keskariksi 34,1km/h. Tänään kävin cyclolenkillä testaamassa sykkeiden osalta mikä on tilanne kropassa ja täytyi todeta se tosiasia että sykkeet eivät nouse mihinkään, joten se arvioni ylirasitustilasta taitaa olla totta. Näin ollen täytynee ottaa muutama päivä rauhallisesti ja antaa kropalle sen tarvitsemaa lepoa. Ehkäpä ensi viikolla taas lenkillä mukana jos aikataulut ja muut seikat sallii.

  12. #3192
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Mulla sen sijaan ei sykemittari tänään HePo-lenkillä toiminut, joten voin huoletonna lähteä huomenna torstaina Mustavuori-iltalenkille...

    Itse asiassa eilinen painoi kyllä jaloissa tänään, mutta nyt kahden peräkkäisen vauhdikkaan iltalenkin jälkeen olo on oikein mainio. Toukokuisen solisluumurtuman ja vähän muidenkin olosuhteiden takia tämmöisiä fiiliksiä ei oikein ole tänä kesänä päässyt syntymään, joten kyllä nyt kelpaa nautiskella.

  13. #3193
    Viime sunnuntaina kokeiltiin varsin onnistuneesti viikonloppulenkin lähtöajan siirtämistä epäsuotuisan sääennusteen vuoksi. Nytkin näyttäisi siltä että lauantaiaamupäivästä muodostuu hyvinkin sateinen ja märkä, joten rohkenisin ehdottaa starttia klo 16 (vaikka siihen aikaan ajetaan maantietä myös Riossa).

  14. #3194
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Torstai-iltana katseltiin taivaalle ja todettiin, että pohjoisessa näyttää vähän kirkkaammalta. Mustavuoren trio polkikin sitten Kuninkaanmäen (tällä kertaa Velotourin reittiä seuraten Kiertomäentien) kautta Nikkilään, sieltä Martinkyläntien kautta Kaskelaan ja Paippisten kautta takaisin kohti etelää, jossa kuurosateiden kastelemat tiet olivatkin lenkin aikana jo ehtineet kuivua. Semmoinen perusreipas, tasavauhtinen lenkki; lopulta Immersbyntiekin maltettiin tällä kertaa ajella melko rauhallisesti, kun Nikkilän jälkeen sovittiin että loppumatkasta vähän höllätään vauhtia. Kastuttiin ja kuivuttiin, aurinkokin paistoi.

    Lauantain iltapäivälenkki kello 16 alkaen kuulostaa plääniltä. Itse yritän tulla mukaan ainakin osaksi matkaa.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  15. #3195
    pulmark Guest
    Lauantain kvartetti ajeli iltapäivälenkkinä 90km ensin myötätuuleen Ritasjärvelle ja sieltä vastatuuleen takaisin. Mukavalla vuorovedolla keskariksi saatiin 33.5kph. Alkumatkalla hätkähdytti Kuninkaanmäessä vastaantullut kauko-ohjattava kulkuneuvo, jota allekirjoittanut luuli ensin oravaksi. Törmäykseltä ja muiltakin kommelluksilta vältyttiin, taukoja ei pidetty jotta ehdittiin katsomaan olympialaisia. Huomenna rauhallisempaa lenkkiä normaaliin lähtöaikaan klo 10.

  16. #3196
    Sunnuntaina ajettiin niin kuin lauantaina luvattiin eli oikeasti rauhallinen lenkki, sellainen neljän tunnin lenkki viidessä tunnissa -lenkki. Käytiin Pumppaamossa kerrankin sellaiseen aikaan että se oli avoinna ja kannustettiin Virtaalassa kuntoajajia, tasapuolisesti sekä hatkaa, pääjoukkoa että siitä pudonneita, niin ryhmiä kuin sitkeästi yksin ajaneita. Sadekaan ei juuri häirinnyt viihtyisää lenkkiä, ne joilla oli mukana sadetakit pukivat ja riisuivat ne pari kertaa (ja ne joilla ei ollut eivät joutuneet sitä harmittelemaan), mitä nyt Paippisista Nikkilään vettä oli edestä kulkeneen kuuron jäljiltä turhankin paljon.


    Tiistain sääennuste on tuulinen tai jopa hyvin tuulinen. Ne joita olosuhteet eivät haittaa starttaavat normaalin tapaan klo 18.



    PS Vaikka elokuu on vasta alussa, ei liene tavattoman aikaista muistuttaa ettei iltalenkkikausi kestä loputtomiin, vaikka sitä jossain vaiheessa taas yritetään pidentää aikaistamalla lähtöä. Mutta siitä enemmän sitten kun on sen aika ja jotain on sovittu.

  17. #3197
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    231
    Vaikkei meistä neljästä kannustajasta kukaan nähnyt Ralfia niin ainakin lehden kuvaan mies on päässyt: http://www.uusimaa.fi/artikkeli/4205...lkintopallille

  18. #3198
    Kyllähän tuota voi jo kutsua kovaksi kilvanajoksi:



    Kuva: Timo Pasanen

  19. #3199
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    231
    Sunnuntain rauhallisella lenkillä oli myös puhetta josko ajettaisiin jokin viikonloppu ihan oikeasti pitkä lenkki. Pulmarkin kanssa ajateltiin Lohjanjärven kiertämistä. Ajankohdaksi mietittiin syyskuun alkua. Joko 1. tai 2. viikonloppu - varmaankin lähtökohtaisesti sunnuntai mutta pidetään lauantait varapäivinä.

    Reitiksi hahmottelin tällaista: https://ridewithgps.com/routes/15709361
    Kritiikkiä ja parannuksia reittiin otetaan mielellään vastaan. Itselleni nuo tiet ovat lähes tuntemattomia. Jos reitti tuosta vielä hieman pitenee niin ei sekään varmaan ihan kamalaa ole.

    Vauhti on varmaankin suht rauhallinen ja taukojakin pidetään. Aurinkokansipaikan varanneitakaan ei katsota pahalla. Viime syksyn pitkälle lähtijöitä oli yhdeksän (joista tosin vain 4 ajoi koko matkan http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...60#post2436960). Toivottavasti tänä vuonna saataisiin vähintäänkin yhtä monta lähtijää.

    Edit: mulle kyllä tosin kävis myös 20/21 päivä tätä kuuta, jos halutaan ajaa aikaisemmin kuin syyskuussa
    Jouni_M muokkasi tätä : 09.08.2016 at 21.13

  20. #3200
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    231
    Tiistain aavistuksen tuuliselle iltalenkille lähti Ridley ja Basso. Ajeltiin Kuninkaanmäen kautta Nikkilään, Linnanpeltoon, Laukkoskelle ja Hinthaaraan. Tähän asti vauhti pysyi mukavan reippaana. Paluussa saikin sitten molemmat tehdä vetohommia sen verran että päätettiin jättää sekä boxin että Immersbyn mäet toiselle päivälle. Lopun vastatuulesta huolimatta saatin noin 80 km matkalle keskariksi 32+.

    Mainio lenkki!

    Ennusteet tuntuvat vaihtelevan päivästä toiseen mutta josko torstaina olisi kuitenkin ajokelejä.

  21. #3201
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouni_M Katso viesti
    Sunnuntain rauhallisella lenkillä oli myös puhetta josko ajettaisiin jokin viikonloppu ihan oikeasti pitkä lenkki. Pulmarkin kanssa ajateltiin Lohjanjärven kiertämistä. Ajankohdaksi mietittiin syyskuun alkua. Joko 1. tai 2. viikonloppu - varmaankin lähtökohtaisesti sunnuntai mutta pidetään lauantait varapäivinä.

    Reitiksi hahmottelin tällaista: https://ridewithgps.com/routes/15709361
    Kritiikkiä ja parannuksia reittiin otetaan mielellään vastaan. Itselleni nuo tiet ovat lähes tuntemattomia. Jos reitti tuosta vielä hieman pitenee niin ei sekään varmaan ihan kamalaa ole.

    Vauhti on varmaankin suht rauhallinen ja taukojakin pidetään. Aurinkokansipaikan varanneitakaan ei katsota pahalla. Viime syksyn pitkälle lähtijöitä oli yhdeksän (joista tosin vain 4 ajoi koko matkan http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...60#post2436960). Toivottavasti tänä vuonna saataisiin vähintäänkin yhtä monta lähtijää.

    Edit: mulle kyllä tosin kävis myös 20/21 päivä tätä kuuta, jos halutaan ajaa aikaisemmin kuin syyskuussa
    Reitti näyttää hyvältä, tosin en noita teitä tunne tai muista. Pari vuotta sitten viimeksi tuolla päin ajellut.

    Espoolaiset suunnittelee ajavansa la 20.8 pitkää siivua:

    https://ridewithgps.com/routes/13550062

    Siinä ois silloin mahdollisuus super viikonloppuun, jos Lohjajärven kierto su 21.8 :-) Katellaan kelejä.

  22. #3202
    Tiistaina vain kaksi ajajaa uhmasi puuskittaista tuulta, mutta torstaina kovasta tuulesta huolimatta parkkipaikalle ilmestyi viisi kuskia. Viileähkössä mutta kuitenkin vielä kesäisessä säässä ajettiin ideoiden puutteessa Jalostamon klassikko joka olikin edellistiistaina jäänyt spontaanin muutoksen takia kesken.

    Meren puolella kulkeneet synkät sadepilvet olivat hipaisseet rannikkoa Spjutsundissa, joten ihan kuivina ei tästäkään lenkistä selvitty. Mutta maantiepyöräily on olosuhdeurheilua ja olosuhteet vaihtelevat etenkin loppukesästä. Vastatuulta ja sivaria oli tällä kertaa selvästi enemmän kuin keskaria nostattavaa myötätuulta, mutta vetomiehistä meille ei taaskaan tullut pulaa, vuorojen pituudet vain vähän vaihtelivat. Hyvä, vielä lyhkäsissä ja ilman huomiovaloja ajettu lenkki!


    Lauantain ja sunnuntain sääennusteet eivät ole suotuisimmat mahdolliset, mutta ainahan voidaan ajaa jos halukkaita lähtijöitä on. Siksi suosittelenkin aktivoitumista tässä ketjussa mikäli ei halua löytää itseänsä tyhjältä parkkipaikalta. Ja jos näyttää siltä että kymmeneltä sataa kaatamalla voidaan vielä aamullakin neuvotella uusi lähtöaika, jos siitä on apua.

    Iltalenkit jatkuvat ensi viikollakin. Lähdön aikaistamisesta puolellla tunnilla voidaan keskustella tiistaina, mutta jos se sopii kaikille niin voidaanhan siitä päättää jo sitä ennenkin.

  23. #3203
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    68

    Cool

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Reitti näyttää hyvältä, tosin en noita teitä tunne tai muista. Pari vuotta sitten viimeksi tuolla päin ajellut.

    Espoolaiset suunnittelee ajavansa la 20.8 pitkää siivua:

    https://ridewithgps.com/routes/13550062

    Siinä ois silloin mahdollisuus super viikonloppuun, jos Lohjajärven kierto su 21.8 :-) Katellaan kelejä.
    Minkälaista nopeutta suurinpiirtein? Tälle lenkille vahva ehkä. Seuraan päiväehdotuksia

  24. #3204
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Newbie Katso viesti
    Minkälaista nopeutta suurinpiirtein? Tälle lenkille vahva ehkä. Seuraan päiväehdotuksia
    Minkälaista nopeutta? Pk-nopeus mulla olis mielessä. Varmaankin se nopeus kolmosella alkaa jos numeroita kaivataan. Periaate kuitenkin on että ketään ei reitin varrelle jätetä vaan mennään porukan mukaan.

    Taukopaikoista: katsoin notta ainakin Siippoosta, Pusulasta ja Lohjalta löytyy sopivia taukopaikkoja. 2 taukoa varmaan riittää tuolle matkalle.

  25. #3205
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Reitti näyttää hyvältä, tosin en noita teitä tunne tai muista. Pari vuotta sitten viimeksi tuolla päin ajellut.

    Espoolaiset suunnittelee ajavansa la 20.8 pitkää siivua:

    https://ridewithgps.com/routes/13550062

    Siinä ois silloin mahdollisuus super viikonloppuun, jos Lohjajärven kierto su 21.8 :-) Katellaan kelejä.
    Lyötäskö lukkoon tuo sunnuntai 21.8? Kelit ainakin nyt näyttää ihan hyvältä. Lauantaina ehkä parempi keli, mutta jos superviikonloppu kuskeja on niin ei kai kuitenkaan molempia reissuja samana päivänä. Onko niitä?

    Lähtö olis varmaan hyvä klo 9?

    Vai mennäänkö porukalla espoolaisten kiusaksi lauantaina ja ajetaan lohjanjärvi syyskuussa (tai sitten heti perään sunnuntaina)?

  26. #3206
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouni_M Katso viesti
    Lyötäskö lukkoon tuo sunnuntai 21.8? Kelit ainakin nyt näyttää ihan hyvältä. Lauantaina ehkä parempi keli, mutta jos superviikonloppu kuskeja on niin ei kai kuitenkaan molempia reissuja samana päivänä. Onko niitä?

    Lähtö olis varmaan hyvä klo 9?

    Vai mennäänkö porukalla espoolaisten kiusaksi lauantaina ja ajetaan lohjanjärvi syyskuussa (tai sitten heti perään sunnuntaina)?
    Su 0900 käy ainakin mulle. Nyt sääennuste Lohjalle näyttäisi lupaavan la puolipilvistä/ip sadekuuroja ja su enimmäkseen pilvistä. Tuuli näyttäisi kääntyvän enemmän etelään/itään.

    Superviikonloppuun ei taida mulla rahkeet riittää.

  27. #3207
    Hetkinen! Onko 21. pvä jo ensi sunnuntaina? Sitten kai täytyy jo tehdä varaus kalenteriin ja ruveta valmistautumaan!

  28. #3208
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    231
    Lauantain vakiolähtöön otti osaa viisi kuskia pyörineen. Hetken keskustelun jälkeen päätettiin ajaa Nikkilän ja Boxin kautta Spjutsundin pursiseuralle kahville ja munkille. Yksi kuski hyppäsi Brobölen paikkeilla aikarajoitteisena omalle lenkille ja viisi jatkoi, alkuperäisestä suunitelmasta poiketen, Boxin kautta Löparön sillalle jotta kahvit ja munkit olisivat edes jotenkin ansaittu.

    Tauolla juotiin 4 kahvia ja syötiin viisi munkkia.

    Paluu tultiinkin sitten aika suoraan takaisin Mustavuoreen. Mainio, tasatehoinen, +90 km lenkki kesäisen aurinkoisessa säässä.

    Huomenna on ohjelmassa Lohjanjärven kierto https://ridewithgps.com/routes/15709361
    Lähtö poikkeuksellisesti klo 9.00 (ellei vielä muuta sovita). Taukopaikkoina (Siippoon Neste 60km jos tarvetta), Pusula 90km ja Lohja 171 km. Muuallakin voidaan pysähtyä jos mieluisempia paikkoja vastaan tulee tai tarve vaatii. Mitään erityistä keskinopeustavoitetta ei ole, mutta pyritään pitämään vauhti maltillisena ja kritiikkiä saa esittää jos vauhti liiaksi nousee. Matkan varreltakin saa mukaan liittyä, mutta kannattaa ilmoitella etukäteen - reitti voi aina muuttua.

    Tervetuloa mukaan!

    Tämähän ei tarkoita, että aamun klo 10 vakiovuoro olisi peruttu. Jos ajoseuraa kaipaa niin kannattaa täällä huudella tai vain ilmestyä parkkikselle aamulla.

  29. #3209
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Nostan Mustavuoren tovereille kulahtanutta Motobecane-lippistä, jonka naapurini eilen minulle lahjoitti autotallinsa uumenista. Sunnuntailenkkinne pituus oli minun tämänkertainen sunnuntailenkkini kertaa kymmenen.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

  30. #3210
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    231
    Sunnuntain pitkälle lenkille osallistui 5 kuskia. Tuusulanväylän kohdilla kyytiin otettiin yksi aurinkokansimatkustaja joka palaili Siippoon taukopaikalta omia polkujaan takaisin kotio. Viisikko jatkoi Vihdin ja Pusulan kautta Kasvihuoneilmiöön päivän toiselle tauolle.
    Kolmas tauko oli suunniteltu pidettäväksi jossain Lohjalla, mutta läpiajettaessa ei silmään osunut riittävän houkuttelevaa paikkaa. Jälkiviisaasti voi todeta että ei olis pitäny olla niin ronkeli, seuraava tankkauspaikka löytyi vasta Espoosta. Useimmilla taisi olla juotavat loppuneet jo tovin ennen Espoota. Siuntiosta, jonka kautta ei ajettu, olisi löytynyt huoltsikka jonka aukioloajoista ei kylläkään ollut mitään takeita.

    Täysin ilman teknisiä ongelmia ei päästy: Ralfin takavaihtaja irtisanoutui Sammatissa. Hetken säätämisen jälkeen saatin pyörä ajokuntoon ja mies ajoi loppureissun kahdella, nähtävästi varsin välttävällä, vaihteella.

    Reitti oli mukavan vaihteleva ja mäkinen, varsinkin Karjalohjalle asti. Loppuosan tiet olivat aavistuksen isompia ja vilkkaampia. Ainoa selkeästi huonokuntoinen pätkä oli Koivusalontie Hyönölästä Leppäkorventien risteykseen.

    Tuo reipas 250km ajettiin n. 31 keskarilla varsin mainiossa säässä. Omat lievästi kramppaavat jalat lopettivat yhteistyön Kehä 3n mäessä Kuusikon paikkeilla. En edes yrittänyt saada muita enää kiinni vaan käännyin kotio päin. Ajoikohan kukaan parkkikselle asti? Kiitoksia kaikille mukavasta, joskin aavistuksen rasittavasta, lenkistä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •