Me kun luultiin että sä päätitkin liittyä Keravanjoen kellujiin! Me ohitimme Kirkonkyläntien baarit ja terassit kommelluksitta ja vieläpä Myllymestarintien kelvilabyrintista selvisimme tyylikkäästi, mutta vasta Liikuntamyllyn takana hoksattiin että sekä Gir's että Kelly's olivat jääneet tai kääntyneet jonnekin. No, sellaista sattuu.

Molemmista vinkeistä olisi muuten ollut minulle hyötyä jo aiemmin: valkoisen maantieraketin satulatolppa on onneksi melko tarkkaan siinä missä sen pitääkin olla ja mustasta hiekkatieohjuksesta katosi yhtäkkiä viisi pienintä takaratasta juuri mainitsemastasi syystä, etuvaijeri oli rispautunut juuri lähes tukkiutuneen läpiviennin kohdalta.

Huomisen sääennusteet näyttävät ikävän samanlaisilta: hajanainen sadealue etenee lounaasta ja saapuu meidän pyöräilymestoille siinä kymmenen-yhdentoista hujakoilla. En halua viedä keneltäkään kesäsadelenkin iloja, mutta mulla tuli jo viikon pyöränpesukiintiö täyteen eli lähden jos lähden lenkille vasta iltapäivästä tai alkuillasta kunhan tiet ovat ensin kuivuneet.

PS Bauke Mollema rocks! Ja Valverde tapansa mukaan halusi enemmän että Purito ei voita kuin sitä että hän itse voisi voittaa tai olla palkintopallilla seitsemännen kerran urallaan. Juanma Gárate sai muuten palkintonsa vuoden 2007 voittajana koska UCI hylkäsi silloisen voittajan Leonardo Bertagnollin kilpailutulokset takautuvasti vuonna 2014.