FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 177 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 187 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

Moro!

Oli hieno viikonloppu, josta kuuluu kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille (myös huoltojoukoille). Olosuhteet eivät olisi voineet osua paremmin kohdalleen. Oli sopivan lämmintä ja kuivaa. Sunnuntaina olisi ollut jo kosteammat olosuhteet ja nyt alkuviikon sateiden jälkeen olisi saanut möyriä mudassa.

Itseäni jäi hiukan kaivelemaan se klo 9:00 startin hermostuneisuus. Siinä oli hiukan turhaa pumppaavaa meno, mikä saattoi osaltaan aiheuttaa lisää hermostuneisuutta porukassa. Alkukilometreillä oli liikaa aivan turhia kasoja – oman näkemykseni mukaan enemmän kuin aikaisempina vuosina yhteensä. Olin itsekin osallisena yhdessä, kun joku tunki suoralla tiellä tankoon kiinni juuri kun olin juomassa. Siitä sit lähdettiin suoraan asfalttiin. Hetken jo ajattelin että nyt sattuu ”leukaan” ihan huolella. Selvisin kuitenkin kohtuullisen lievillä ulkoisilla ruhjeilla, revenneillä vaatteilla ja iskun saaneella kypärällä, mutta kylki sai sen verran kovan tällin, että päivä alkaa ja päättyy muutamalla 800mg Buranalla. Voi olla murtunut kylkiluun, joten ei auta kun kärvistellä. Pikku keräilyn jälkeen jatkoin ajoa ja selvisin maaliin, mutta kisafiilis jäi tuonne asfaltin pintaan.
    Sattuneelle ei enää voi mitään, mutta tästäkin on hyvä oppia jotain. Jokaiseen väliin ei kannata, eikä ole pakko lähteä tunkemaan. Tuossakin tilanteessa kärkiryhmä oli kasassa ja eteni tasaista vauhtia. Fiksulla ajolla siinä oli hyvin tilaa ja paikka jokaiselle. Vaikka kyse oli klo 9:00 startista ja meno on hiukan aggressiivisempaa, jätetään siihen kaveriin/kaverin tankoon se pienin marginaali. Itse ajattelen myös niin, että jos aiheutan toiselle kaverille pahan mällin, niin ensisijaisesti varmistan miten kaverille kävi. Nyt kaveri oli huikannut vaan mennessään, että ”mun moka” ja jatkoi matkaa.

Tapahtumassa nähtiin taas jäätäviä urheilusuorituksia kuten: Kanerva, Färm, Ojala ja Vastaranta. Huikeet ajot kaikilta, onnittelut! Toi Akin 3*60km alkuverraus alle 9h tuntuu jotenkin käsittämättömältä

10. kerran järjestetty FillariMTB-ajokoulu veti porukkaa hienosti – taisi olla ennätysosanotto, kun paikalle saapui 43 ajajaa. Muutaman kanssa ehdin vaihtaa fiiliksiä ajon jälkeen, ja toivon että kaikki onnisutivat suorituksessa hyvin ja saivat hiukan lisävarmuutta ajamiseen ajokoulusta. Jos ajokoululaiset lukee tätä, niin neuvon vielä hakeutumaan paikalliseen seuraan/ajoporukoihin, josta saa lisää vinkkejä mm. kalustoasioissa ja paikkakunnan reiteistä.

Mutta nyt katse kohti uusia haasteita ja tietenkin ensi vuoden TahkoMTB:tä… eli kyseessähän on 20v. juhlavuoden etkot!

Hyvää kesää ja pyöräilyjä kaikille!

-Make
    MakeK muokkasi tätä : 05.07.2016 at 11.01 Syy: typo korjaus...
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

noniinno Guest
    Omaan silmään pisti nimenomaan ysin lähdössä, kuinka rauhallista ajo oli aina Kinahmille saakka, eikä Kinahmillakaan esiintynyt suuria tunteenpurkauksia vaikka vauhti olikin sitä tyypillistä Tahkoa ja kovempaakin olisi porukka varmasti päässyt. Olin n. 70 sakissa ekassa huollossa, en tiedä sitten oliko taaempana niitä kasoja, itse en huomannut.

Moi,

muutama kuva tuli räpsittyä kisaturistina ja latasin niitä linkin taakse: https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=dde6dfdf93
    Kuvia saa käyttää kuvaaja mainiten.

- Jouni

14:sta kerta putkeen Tahkolla, 4x60km, 8x120km, 1x180km (2015) ja nyt viikonloppuna 240km. Tahkon reitti tai reitit on siis tullut tutuksi vuosien varrella.
    Ensimmäisen kierroksen aikana pari pientä fillariongelmaa, jonka jälkeen homma eteni ihan hyvää vauhtia ilman kalusto ongelmia. Tavoitteena oli ajaa 2 kierrosta niin, että ehdin hyvissä ajoin ennen klo 9 starttia kolmannelle kierrokselle (lähdin klo 8:42) ja ennen klo 14:15 viimeiselle kierrokselle (lähdin klo 13:15) sekä pääsy maaliin (aika 18:08h). Kaikki nuo tavoitteet toteutui ja siitä olen erittäinen tyytyväinen.
    Iso kiitos kaikille, jotka matkan varrella kannusti.
    MC KRAMPPI - Mud, sweat & coffee breaks 2000
    mc_kramppi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti

10. kerran järjestetty FillariMTB-ajokoulu veti porukkaa hienosti – taisi olla ennätysosanotto, kun paikalle saapui 43 ajajaa. Muutaman kanssa ehdin vaihtaa fiiliksiä ajon jälkeen, ja toivon että kaikki onnisutivat suorituksessa hyvin ja saivat hiukan lisävarmuutta ajamiseen ajokoulusta. Jos ajokoululaiset lukee tätä, niin neuvon vielä hakeutumaan paikalliseen seuraan/ajoporukoihin, josta saa lisää vinkkejä mm. kalustoasioissa ja paikkakunnan reiteistä.
    Pakko antaa vähän palautetta ajokoulusta. Olin todella positiivisesti yllättynyt koulutuksen tasosta. Suosittelen koulutusta vasta-alkajille todella lämpimästi. Kouluttajat olivat asiasta innostuneita, asiantuntevia ja vieläpä ulosanti oli sujuvaa. Käytännön harjoittelu toi tosiaan lisävarmuutta, ilman sitä olisin varmaan taluttanut lähes koko laskettelurinteen itse "kisapäivänä". Minä lähdin todella vihreänä Tahkolle, se oli itseasiassa ensimmäinen kerta kun ajoin metsässä muiden kanssa. Tähän asti harjoittelu on tapahtunut yksin. Seuraava tavoite onkin lähteä ajoporukoiden matkaan.

Kiitos vielä näin kirjallisesti kaikille ajokoulun vetäjille ja sitä järjestämässä olleille.

P.S. Jos joku uusimaa/itä-uusimaa akselilla kaipaa hidasta aloittelijaa ajokaveriksi voi laittaa privaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti inconel Katso viesti
    Pakko antaa vähän palautetta ajokoulusta. Olin todella positiivisesti yllättynyt koulutuksen tasosta. Suosittelen koulutusta vasta-alkajille todella lämpimästi. Kouluttajat olivat asiasta innostuneita, asiantuntevia ja vieläpä ulosanti oli sujuvaa. Käytännön harjoittelu toi tosiaan lisävarmuutta, ilman sitä olisin varmaan taluttanut lähes koko laskettelurinteen itse "kisapäivänä". Minä lähdin todella vihreänä Tahkolle, se oli itseasiassa ensimmäinen kerta kun ajoin metsässä muiden kanssa. Tähän asti harjoittelu on tapahtunut yksin. Seuraava tavoite onkin lähteä ajoporukoiden matkaan.

Kiitos vielä näin kirjallisesti kaikille ajokoulun vetäjille ja sitä järjestämässä olleille.

P.S. Jos joku uusimaa/itä-uusimaa akselilla kaipaa hidasta aloittelijaa ajokaveriksi voi laittaa privaa.
    Kiitos mukavasta palautteesta! Välitän viestiä myös muille vetäjille...

-Make

www.tahkomtb.fi
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Omaan silmään pisti nimenomaan ysin lähdössä, kuinka rauhallista ajo oli aina Kinahmille saakka, eikä Kinahmillakaan esiintynyt suuria tunteenpurkauksia vaikka vauhti olikin sitä tyypillistä Tahkoa ja kovempaakin olisi porukka varmasti päässyt. Olin n. 70 sakissa ekassa huollossa, en tiedä sitten oliko taaempana niitä kasoja, itse en huomannut.
    Kyllä se levotonta oli,mut taklattiin ojaan siinä vähän Maken jälkeen.Tanko ym vinoon jatälli kylkeen.Porukan perältä yritin riehua vähän aikaa mutta tukkoon meni kinahmi.

klo 10 Fatbike sarja riehui kans melkein koko 60km, tai no loppulaskussa ajoin hiljaa... Kiitos hienosta säästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Moro!

Oli hieno viikonloppu, josta kuuluu kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille (myös huoltojoukoille). Olosuhteet eivät olisi voineet osua paremmin kohdalleen. Oli sopivan lämmintä ja kuivaa. Sunnuntaina olisi ollut jo kosteammat olosuhteet ja nyt alkuviikon sateiden jälkeen olisi saanut möyriä mudassa.

Itseäni jäi hiukan kaivelemaan se klo 9:00 startin hermostuneisuus. Siinä oli hiukan turhaa pumppaavaa meno, mikä saattoi osaltaan aiheuttaa lisää hermostuneisuutta porukassa. Alkukilometreillä oli liikaa aivan turhia kasoja – oman näkemykseni mukaan enemmän kuin aikaisempina vuosina yhteensä. Olin itsekin osallisena yhdessä, kun joku tunki suoralla tiellä tankoon kiinni juuri kun olin juomassa. Siitä sit lähdettiin suoraan asfalttiin. Hetken jo ajattelin että nyt sattuu ”leukaan” ihan huolella. Selvisin kuitenkin kohtuullisen lievillä ulkoisilla ruhjeilla, revenneillä vaatteilla ja iskun saaneella kypärällä, mutta kylki sai sen verran kovan tällin, että päivä alkaa ja päättyy muutamalla 800mg Buranalla. Voi olla murtunut kylkiluun, joten ei auta kun kärvistellä. Pikku keräilyn jälkeen jatkoin ajoa ja selvisin maaliin, mutta kisafiilis jäi tuonne asfaltin pintaan.
    Sattuneelle ei enää voi mitään, mutta tästäkin on hyvä oppia jotain. Jokaiseen väliin ei kannata, eikä ole pakko lähteä tunkemaan. Tuossakin tilanteessa kärkiryhmä oli kasassa ja eteni tasaista vauhtia. Fiksulla ajolla siinä oli hyvin tilaa ja paikka jokaiselle. Vaikka kyse oli klo 9:00 startista ja meno on hiukan aggressiivisempaa, jätetään siihen kaveriin/kaverin tankoon se pienin marginaali. Itse ajattelen myös niin, että jos aiheutan toiselle kaverille pahan mällin, niin ensisijaisesti varmistan miten kaverille kävi. Nyt kaveri oli huikannut vaan mennessään, että ”mun moka” ja jatkoi matkaa.

Tapahtumassa nähtiin taas jäätäviä urheilusuorituksia kuten: Kanerva, Färm, Ojala ja Vastaranta. Huikeet ajot kaikilta, onnittelut! Toi Akin 3*60km alkuverraus alle 9h tuntuu jotenkin käsittämättömältä

Mutta nyt katse kohti uusia haasteita ja tietenkin ensi vuoden TahkoMTB:tä… eli kyseessähän on 20v. juhlavuoden etkot!

Hyvää kesää ja pyöräilyjä kaikille!

-Make
    Tästä sun kanssa El Grandessa muutama sana vaihdettiinkin. Pieni vinkki kaikille osallistujille, et ei sitä Tahkoa voiteta ekan 10km tai 15km aikana. Aivan kauhean näköistä oli myös se kun tiellä edenneestä ryhmästä tullaan poikittain 35-40km/h etenevään ryhmään pyörätielle... kerrannaisvaikutus takanatuleviin on valtava kun joutuu jarrulle hyppäämään tälläisen sekoilun takia. 10 vuotta tuli itsellä täyteen tahkolla ja joka vuosi joku siellä tosin poukkoilee. Onko kyse kokemattomuudesta vai malttamattomuudesta, molemmat voi aiheuttaa vakaviakin kasoja. Pyydänkin että käykää ajamassa porukassa ja käykää ajamassa esim. maracupin kisoja, että ryhmässä ajamisen säännöt tulevat tutuiksi. Itse kisa itselläni antoi monenlaisia tunteita. Takakiekkoon tuli iso heitto jo Nilsiässä, onneksi kesti maaliin saakka. Jalkaan ei kertynyt happoja juurikaan ja krampit tuli vasta tahkonlahtea kiertäessä. Kone ei vaan kierrä ja hieman yli 3h tuli temuttua 60km matkalla.. Hampaankoloon siis jäi ja nyt täytynee käydä keskustelua itsensä kanssa, että onko se 11. kerta sen arvoinen että ensi kesänä nähdään.. =D
    On olemassa miesten työt ja yhteiset työt...

Sauttohan olla hienoin Tahko ikinä, Kiitos järjestäjille ja kanssapyöräilleille. Ekaan alikulkuun asti oli ruhkaa, eli 1km. Sen jälken loput 59km sai ajella vaikka takaperin tai poikittai, ajelin melkein koko matkan samassa 5-6 henken porukassa. Oli tilaa henkitellä ja sai tuutata sen mitä jaloista lähti. Ja missä seurassa sai pyöräillä!!! En varmasti ole ikinä ajanut niin kovassa seurassa kuin nyt, ympärillä pyöri pelkästään näitä Tahkon kuninkaita 240km ajajia. Joo ajoin yöpyöräilyssä ei tarttenut jonotella! Aikakin oli Läskillä 50min parempi kuin jokunen vuosi sitten 9 lähdöissä täpärillä.

Iso kumarrus kaikille jotka haastoi itsensä 240km:llä.
    pikkupoika muokkasi tätä : 06.07.2016 at 15.13

Nyt kun muutaman pankkipäivän jälkeen alkaa loppulaskun suuruus valkenemaan ja ajokamatkin vihdoin pyykkikoneessa niin laitellaan ensikertalaisen mietteitä tapahtumasta.

Sehän oli jopa aika yllätys kuinka hieno reitti ja tunnnelma, vaikka ihan oletinkin että on hienoo. Viimevuonna piti jo tulla koittamaan mutta jäi väliin. Pehmeä lasku xc maailmaan ja yö 60km, eipä tullu pahemmin nukuttua koko reissun aikaan, ainakaan ennen ja jälkeen ajon. Oli hieno ajaa isolla ryhmällä, voimiakin riitti aina taivasportaisiin asti mut sit pitä läskillä olevalle kaverille huudella et antaa mennä vaa. Puolet matkast meni ihan uusia kramppeja kokien, koskaan en ole niin paljon juonut lenkillä kuin tolla reissulla, tais mennä tankkaus pieleen tai liikaa alkuvauhtia, viimiseltä huollolta pyrin enää vain maaliin. Työmatka crossari toimi pyöränä ihan hienosti paitti rattaat oli väärinpäin kun edessä oli 36 ja takan 30 eikä ketjukaan tahtonut paikalla pysyä, viimiset mäet meni ihan talutteluks ja aikaa kului niin paljon että ens vuodelle tavotteena vaatimaton yli tunnin parannus. Pari näppärää kaatumista tuli matkalla tehtyä, eipä ole ennen stonga kietoutunut polven ympärille ja pyörä todella tuntunut osalta itseä kaatuessa, kiva oli jokatapaukses ajaa.
    Ainoo mikä häiritti oli et ei paikkakylteist saanu mitää selvää, mut oli siel toki aina joku joka tiesi ollaanko kiharmissa vaiko el grandella, itse olin aika pihalla...

Mut perhana oli kärkikuskeilla tolkuttoman kovia suorituksia! Ja jokaisella joka edes lähti ajamaan 240km tuolla, tai ylipäätään useempaa kierrosta!!!

Hyvä et yöajostakin tuli aika, oli mukava keli ajella. Piazzan väliaikoja tuli kuitteihin kans siihen malliin et oli siel kovat bileet!
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

Pitkästä aikaa aktvoiduin taas tällä palstalla! Nyt TahkoMTB:n jälkeen intoa taas riittää

Hieno kilpailu ja tapahtuma kaiken kaikkiaan. Kiitokset järjestäjille siitä ja mielestäni reitin varrella oli tavallista vähemmän ärräpurria. Oli silloin tällöin oikein mukavaa jutustelua monien kanssa. Itselleni jäi oikein hyvä mieli!
    Kelikin sattui suosimaan, päin vastoin kuin vuosi sitten jolloin reitti oli "hieman" kostea. Olihan tuo ukkonen ja kaatosade tälläkin kertaa vain päivän päässä. Itse jäin Tahkoa ihailemaan vielä maanantaille. Suosittelen muuten muillekin kiirehtijöille että onpa mukava ottaa tähän perheen kera ns pitkä viikonloppu.

Mutta kysymys, oliko tuo reitti nyt 60km vai vähän alle? Itselläni oli 2 mittaria ja kumpikin näyttivät vähän päälle 59km. Mistähän kohtaa tuo nyt oli typistetty kun välillähän reitti on ollut hieman päälle 60km.

Toinen kysymys, jos jätetään huomiotta että minkä tahansa lähtöryhmän kärjessä ei ole Kinahmin päällä ruuhkaa, niin millä muulla lähtötaktiikalla tuolla Kinahmin päällä voiisi ajaa ns keulilla ilman ruuhkaa? Itse olen tällainen 50+ vuotias joka ei pärjää nuoremmilleen hiekkatiellä, mutta single trackillä ei päätä ainakaan omasta mielestä pakota yhtään eli siellä pääsen tasoittamaan puntteja ihan kivasti jos vain olisi tilaa ajella

No, toisaalta ei se suoritus ole pelkästään Kinhamin päällä olevasta kapeasta polusta kiinni, mutta tästä asaiasta porukalla aina spekuloimme. Tämä oli 7. kerta eikä vielä ole ruuhkatonta ollut muuta kuin 2. kierroksella

/make

Lainaus Alkujaan tämän lähetti klein Katso viesti
    Itse olen tällainen 50+ vuotias joka ei pärjää nuoremmilleen hiekkatiellä, mutta single trackillä ei päätä ainakaan omasta mielestä pakota yhtään eli siellä pääsen tasoittamaan puntteja ihan kivasti jos vain olisi tilaa ajella.

/make
    Hiekkateillä pääsee kovaa, kun hommaat jonkun antamaan peesiapua cyclocrossilla. Ajotaidoista päätellen joku maantietaustainen porukka harrasti tällaista kinahmilla. Kun polku alkoi, niin cyclo jatkoi matkaansa tietä pitkin.
    äkssee muokkasi tätä : 08.07.2016 at 11.22 Syy: Täsmennys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti klein Katso viesti
    Pitkästä aikaa aktvoiduin taas tällä palstalla! Nyt TahkoMTB:n jälkeen intoa taas riittää

Hieno kilpailu ja tapahtuma kaiken kaikkiaan. Kiitokset järjestäjille siitä ja mielestäni reitin varrella oli tavallista vähemmän ärräpurria. Oli silloin tällöin oikein mukavaa jutustelua monien kanssa. Itselleni jäi oikein hyvä mieli!
    Kelikin sattui suosimaan, päin vastoin kuin vuosi sitten jolloin reitti oli "hieman" kostea. Olihan tuo ukkonen ja kaatosade tälläkin kertaa vain päivän päässä. Itse jäin Tahkoa ihailemaan vielä maanantaille. Suosittelen muuten muillekin kiirehtijöille että onpa mukava ottaa tähän perheen kera ns pitkä viikonloppu.

Mutta kysymys, oliko tuo reitti nyt 60km vai vähän alle? Itselläni oli 2 mittaria ja kumpikin näyttivät vähän päälle 59km. Mistähän kohtaa tuo nyt oli typistetty kun välillähän reitti on ollut hieman päälle 60km.

Toinen kysymys, jos jätetään huomiotta että minkä tahansa lähtöryhmän kärjessä ei ole Kinahmin päällä ruuhkaa, niin millä muulla lähtötaktiikalla tuolla Kinahmin päällä voiisi ajaa ns keulilla ilman ruuhkaa? Itse olen tällainen 50+ vuotias joka ei pärjää nuoremmilleen hiekkatiellä, mutta single trackillä ei päätä ainakaan omasta mielestä pakota yhtään eli siellä pääsen tasoittamaan puntteja ihan kivasti jos vain olisi tilaa ajella

No, toisaalta ei se suoritus ole pelkästään Kinhamin päällä olevasta kapeasta polusta kiinni, mutta tästä asaiasta porukalla aina spekuloimme. Tämä oli 7. kerta eikä vielä ole ruuhkatonta ollut muuta kuin 2. kierroksella

/make
    Joo mulla näytti 120km 118km, joten saattaa se reitti olla 59km.

Mulla ja vaimolla tuli eturenkaasta mitattuna 61.5km. Ajettiin vielä täysin eri aikaan tuolla, joten ei olla toisiakaan seurailtu. Sanoisin että tarpeeksi lähellä ollaan tuota 60km mittatarkkuutta.

25km reitti mulla jäi 500m vajaaksi, kun sen tyttären kanssa ajelin.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
    Tuusula MTB - https://tuusulamtb.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ReLe Katso viesti
    Joo mulla näytti 120km 118km, joten saattaa se reitti olla 59km.
    Mulla 120km oli 119,3km (Polar V800)
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Suunnon ambit näytti matkaksi 59.8km.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

V800 118,9 km

Sports Tracker 239,3 km
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Toisen kierroksen alun siirtymällä juttelin yhden kokeneemman Tahko-kisaajan kanssa ( taisi olla hänen 19. Tahkokierroksensa, jota ajettiin ) ja hän mainitsi jostain reittimuutoksesta, miten reitti oli aikaisemmin mennyt sähkölinjaa pitkin. Siihen sitten kysäisin, että paljonko reitti on nopeutunut vuosien saatossa niin hän vastasi, että 45min.
    Kaivelin tuossa parina iltana vähän lisätietoja vanhoista Tahko-reiteistä ja vaikka en oikeastaan löytänyt 2008v vanhempaa gps-jälkeä niin olihan sielläkin jo reitti aika paljon erilaisempi kuin nykyään. Sitten kun lukee tämän ketjun vanhoja postauksia, niin siellä mainitaan useita raportteja 2007-vuoden Tahkolta, jossa ekakertalaiset ajoivat alle vuoden maastopyöräilyllään alle neljän tunnin aikoja 26" jäykkäperillään.
    Oma fiilis vain on, että jos minä nappaisin nyt vaikka jopa perus maantiepyöräilijän, jolle annan 26" jäykkäperän alle ja puoli vuotta aikaa harjoitella, niin neljän tunnin alitus tämänkin vuoden loistavan sään Tahkolla voisi olla todella tiukkaa.

Onko oikeasti niin, että 2000-luvun alun Tahko MTB:ssä reitti oli hitaampi ajaa kuin nykyään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti

Onko oikeasti niin, että 2000-luvun alun Tahko MTB:ssä reitti oli hitaampi ajaa kuin nykyään?
    On. Kyllä polun määrä on pienentynyt ja reitti muuttunut paljon vuosien mittaan. 2008 kun oli eka Tahko itsellä, reitti kulki sähkölinjan alla hidasta polkua ja nyt mennään siitä ohi asfalttia. Samoin oli fiilis että kinahmi 2 oli hitaampi ajaa kun nyt taivaanrappuset. Jokatapauksessa varmaa on, että aikavertailut voi suoraan unohtaa takavuosiin, kun alle 4h oli kova aika.

Onhan se muuttunut. Alussa ajeltiin enempi polkua ja kelkkauraa siinä missä nyt on hyväpohjaista ulkoilutietä ja asvalttia. Oli pitkospuita, kivikkoja ja kuraa.
    Myös golfkentän paikalla oli polkua.
    Kinahmi1 ajettiin päähän saakka läpi(polku jatkuu vasemmalle siitä mistä kurvataan alas huoltoon), jonka jälkeen pidempi tiesiirtymä.
    Kinahmi2 ajettiin oikean kautta, josta reitti lähes ajettava.
    Tuulivaaralle mentiin suoraan tietä ylös eikä oikean kautta kiertävää kelkkauraa.
    Aikataulullisestihan tuo ei ole muuttunut muutakun siten että nopeammat kuskit pystyvät ajamaan reitin nopeammin, eli kovalla kunnolla pystyy pitämään yllä kovempaa keskaria.
    Normaalikuntoiselle aikaero ei ole niin merkittävä kun eivät ne hyväpohjaiset ylämäet sieltä mihinkään ole kadonneet.
    Vanha mutta lihava.

En ole Tahkoa ajanut vuoden 2010 jälkeen, mutta vielä edellisen vuosikymmenen puolivälissä oli alussa rentouttava Nipasen serpentiininousu Nipasen yläasemalle ja lasku sähkölinjaa myöten takaisin tielle ja siitä rakenettavalle golfkentälle. Kinahmia ennen ei menty sitä jyrkää mäkeä tietä pitkin vaan oikealta polua pitkin kiertäen.

"Toinen kysymys, jos jätetään huomiotta että minkä tahansa lähtöryhmän kärjessä ei ole Kinahmin päällä ruuhkaa,"

Ajoin ensimmäisen Tahkoni kello kymmenen startanneessa läskipyöräporukassa. Tavoitteena oli alittaa neljä tuntia. Etukäteen minut oli peloteltu Kinahmin ruuhkista, joten alku tuli poljettua varsin vauhdikkaasti. Käsittääkseni olin lähdöstämme toisena Kinahmilla, ja jonottamiseksi meni. Mäki letkassa taluttaen ja sen jälkeiset polkupätkät jatkuvasti ohitellen. Hienosti kyllä porukka antoi "latua", ja läskikuski sai kivasti kannustusta. Tuossa vaiheessa jonottelu vielä harmitti, mutta loppumatkasta oli pelkästään hyvä, etä sai välillä tekosyyn hiljentää hieman. Loppuaikaani (vähän alle 3h 15 min) olen enemmän kuin tyytyväinen, varsinkin kun sekä pyörä että kuski olivat läskejä. Sellaiset 15 kiloa elopainosta pois auttaisi kummasti nousuissa. Vähiten muuten tykkäsin loppulaskusta; se oli väsyneenä varsin paha ajettava.

Tässä harrastuksessa hienoista elämyksistä alkaa yleensä uusia perinteitä, ja niin kävi kyllä Tahkonkin kanssa. Ensi vuonna on pakko päästä mukaan!
    Näillä ajetaan: Kona Private Jake, Scott Spark 29er RC, Roce CRS 4400, Canyon Dude 9.0 Unlimited

Hieno oli sun ajo !!
    Loppulaskussa ei todellakaan kannata tuossa vaiheessa alkaa uusia ennätyksiä rikkomaan 😀😀👍
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Latati Katso viesti
    "Toinen kysymys, jos jätetään huomiotta että minkä tahansa lähtöryhmän kärjessä ei ole Kinahmin päällä ruuhkaa,"

Ajoin ensimmäisen Tahkoni kello kymmenen startanneessa läskipyöräporukassa. Tavoitteena oli alittaa neljä tuntia. Etukäteen minut oli peloteltu Kinahmin ruuhkista, joten alku tuli poljettua varsin vauhdikkaasti. Käsittääkseni olin lähdöstämme toisena Kinahmilla, ja jonottamiseksi meni. Mäki letkassa taluttaen ja sen jälkeiset polkupätkät jatkuvasti ohitellen. Hienosti kyllä porukka antoi "latua", ja läskikuski sai kivasti kannustusta. Tuossa vaiheessa jonottelu vielä harmitti, mutta loppumatkasta oli pelkästään hyvä, etä sai välillä tekosyyn hiljentää hieman. Loppuaikaani (vähän alle 3h 15 min) olen enemmän kuin tyytyväinen, varsinkin kun sekä pyörä että kuski olivat läskejä. Sellaiset 15 kiloa elopainosta pois auttaisi kummasti nousuissa. Vähiten muuten tykkäsin loppulaskusta; se oli väsyneenä varsin paha ajettava.

Tässä harrastuksessa hienoista elämyksistä alkaa yleensä uusia perinteitä, ja niin kävi kyllä Tahkonkin kanssa. Ensi vuonna on pakko päästä mukaan!

Joo 120km oli tarkoitus ajaa "kovaa" siis tunti pois viimevuoden ajasta mikä oli 9.07. No lähes 2 viikkoa ajamatta ennen Tahkoa, (ihmiskoe) 9.15 lähtöviivalle hirvee into päällä reitille ajatuksella ilman ruuhkaa kinahmille... Mummonmäessä kovajalkasta menijää tuntui olevan ja kinahmin single trac polulla ne oli sit edessä... kauhee oli vauhti mutta olo oli energinen vaikka sykkeet huiteli pilviä. 1 kierros 3.45 tässäkohtaa alkoi pelottaa koska 60km ajoin 2 vuottasitten 3,56 ja nyt oli toinen kierros edessä. Toisenkiekan alussa mummonmäessä jalat muistutti alkuvauhdista ja alkoi ekat krampit, kivaa... No vauhtia säädellen matka jatkui täysin ruuhkattomilla poluilla, n 80km kohdalla näyttävä otb ja kyynärpää auki, tää oli se notko missä on kivinen pohja ja vesi virtaa läpi, lähteestä vettä ja haava puhdistus matka jatkukoon... Polun varressa oli medic piste kinahmin laskussa ja toppasin näyttämään kättä, haavapyyhettä ja teippiä kiitos ja hei. jalat edelleen tukossa ja mennään niinpaljon kun pystyy, kalkkiruukin nousussa jalka kramppiin ja 0 vauhdin kellahdus kivien väliin.... -->>>tunkkaamista. noin 100 km taulussa se pitkä asfaltti (tässä voittaa aikaa) prkl ja molemmat jalat kramppaa molemmin puolin, kauhee huuto päällä väkisin pyöritystä ja suolaa... Silmissä vilkkuu mäet mitkä vielä ajamatta, hakkuuaukko, rahasmäki ja grande, pitkä 20km tulossa. kaikissa kolmessa mäessä tunkkailua kramppeja tuskaa ja yritystä, silmät hakee kelloa jopa 7 alkuinen aika mahdollinen...
    Loppulasku, unohda kello muista turvallisuus, mäki alas ja latupohjalla maaliakohti all in. Maalissa loppuaika 8.03. Kauhee olo, mahtava olo, voittaja olo! No mitäs ensvuonna kun alla on 1x60km 2x 120km no 180km läskillä.... Saa nähdä kuin äijän käy.
    -en ole hullu, olen erikoinen-

Ekaa kertaa Tahkolla ja yöajolla 60km liikenteeseen. Mukavaa oli ja todella hyvä fiilis koko 3h35min ajan. Yksi asia jäi vaivaamaan.. Oisko ollut aika alussa (Kinahmin jälkeen) piikkilanka-aita portti joka jäänyt ilmeisesti avaamatta. Olin viimeinen porukasta, joka työnsi pyörän aidan alitse ja selvitteli ittesä aidan toiselle puolelle.. Seuraava minusta tajusi vasta avata portin. Nollakuski olisi paikallaan järjestäjät

Tuli sitten vedettyä 120 melkein kunnialla maaliin. Lähtö klo9 ja sinne Nilsiän urheilukentälle asti melkein kärkiletkassa. Mummunmäki rauhassa ylös mutta eipä silti tullut montaa ohi siinä kohtaa. Kinahmi1 taluttaen ja sitten ihan hyvällä flowlla kinahmintielle. Otin tekniset kohdat tarkasti turhia riskejä ottamatta ja pyörää säästellen, sillä ajatuksella että sen minkä siinä häviää on pienempi kuin se aika joka kuluu esim sisurin vaihtoon. Kinahmintie sittten neljääkymppiä hyvässä peesissä. Siitä eteenpäin tasaista puurtamista, lukuunottamatta pientä ryssimistä tuulivaaran ja rahasmäen välissä. El Grande ylös ja pientä kramppia ilmassa mutta meni ajamalla pois. 3h16min eka kierros. Siinä sitten parin minuutin huoltotauko joka tuli kohtalokkaaksi.

Huomasin jo pientä nestevajetta kierroksenvaihdossa, mutta en kiinnittänyt sen enempää huomiota siihen. Sitten Nilsiän huoltoon tullessa oli jo erittäin pahoinvoiva olo. Join urheilujuomaa, mutta en kunnolla vettä. Oli jo aika kohmeessa näemmä pää siinä vaiheessa. Kinahmi 1 vielä jotenkin ylös ja nyt alkoi kramppaamaankin. Taas stoppi huollossa siellä alhaalla. Huono olo jatkui. Olin ottanut mielestäni aika paljon kofeiinia joten ajattelin että huonovointisuus johtuu siitä. Olisinkohan oikeasti ottanut jotain 150mg. Vähän taistelua Kinahmi kakkoselle mutta ihan alussa jouduin antaa kaverini mennä menojaan sillä siinä kohtaa antoi vatsa periksi. Kerran paskat ja muutamat oksennukset jouduin siinä sitten heittämään. Keskeytys ei tosin käynyt mielessäkään, heitin tosin haaveet 7h alituksesta tässä kohtaa. Siitä eteenpäin tosi pimeää menoa tuulivaaralle saakka. Sielä kunnon huoltostoppi ja ymmärsin juoda paljon nesteitä. Alkoi ajatus kirkastumaan. Ihan ok väli tuulivaara-rahasmäki. Vielä rahasmäellä pullot täyteen ja Grande ajamalla ylös. Maalissa taisi kello pysähtyä 7h17min paikkeilla.

Tuolloin oli kyllä pettynyt fiilis mutta nyt on jo ihan tyytyväinen olo suorituksesta. Ihan kaikkea en lopulta pystynyt reitille antamaan sillä palautuminen oli todella nopea. Ensi vuonna 180km?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HuhtisMTB Katso viesti
    Kerran paskat ja muutamat oksennukset jouduin siinä sitten heittämään.
    Erittäin synkkä vaihe kilpailussa on kun yrjö lentää... Kokemusta on. Ymmärrän hyvin jos et halua kuvailla enempää, mutta ihan mielenkiinnosta ja siltä varalta jos näin joskus kävisi itselle, niin miten toi paskeliinin heittäminen/perberin siivoaminen onnistuu kesken kaiken sikäli kun mielestäni siellä on vaan yksi bajamaja koko reitillä?
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Pyöräkilpailuista en tiedä oikeastaan mitään mutta kenttäoloissa luonnollisten tarpeiden hoitaminen on tutumpaa töihin ja muihin harrastuksiin liittyen.
    Vähän paksumpaa käsipyyhepaperia kannattaa olla taskussa ja Savettia myös. Tai joku samantapainen kosteuspyyhe. Näillä onnistuu hygienian hoito aika hyvin niin ettei peräpään asiasta tule pääasiaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •