Minulla on XC32 TK Solo air, eli vissiin "paskin versio" XC32sta? Siinä on paluuvaimennuksen säätö melko pienellä alueella, ilman pykäliä, mikä aiheutti alkuun hieman hämmennystä sen suhteen mihin kohtaan se sitä puolen sentin-sentin säätövaraa kuuluisi asettaa.
Silti käytännön ajossa tuo on toiminut ihan älyttömän hyvin. Valehtelisin jos väittäisin sen piiruakaan haitanneen ajoani edes pahimmissa röykytyksissä. Kyllä se on se peffajuuston puute, mikä jäykkäperässä alkaa haittaamaan, kun vauhti kovenee alamäessä. Ja se keulakulma. Minusta tuonkaltaisella keulakulmalla ja perällä varustettuun pyörään ei välttämättä ihan hirveän överiultraviritettyä keulaa kannata edes laittaa, kun ei se sieltä päästä jumita siellä, missä joustoa eniten kaivataan.
Kaikin puolin kyllä mukava yllätys ollut tuo keula, ihan kovat pakkaskeliajot mukaanlukien, kertaakaan ei ole jumittanut missään.
Tuosta liikkeestä. Itse olen sen verran kevyt, etten matalilla paineillakaan tahdo normiajossa saada ihan koko traveliä käyttöön, mutta mielestäni ihan riittävän hyvin. Siitepölykerros antaa aika hyvin viitettä siitä, mihin liukuputket ovat syvimmillään uponneet ja jos jonkinmoista droppia on matkan varrella ollut näkyviin jäänyt vain lyhyt pätkä, joten varmaan ihan kohtuullisesti se liikkuu ajaessa.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Kirjanmerkit