GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 97 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

Tässä näyttäisi toimivan samoin kuin aiemmassa rebassasi, vaijeri kiristyy, niin lukitus aukeaa (loogisempaa olisi päinvastainen toiminta, että jousi vääntäisi lukon auki "oletusasentoon" mikäli esim vaijeri katkeaisi, tai lukitus ei toimisi kunnolla). Kiekossa vieläpä oikein kuva minun kaltaisiani mekaanian ihmelapsosia varten, että kumminka päin menee lukkoon Elikkä Myötäpäivään väänsin. Näppäsin kuvan, mutta en osannut lisätä sitä

Kiitokset avuliaisuudesta

Mulla tuo kesällä 2015 hankittu Reba SA RL on ihan samanlainen. Muistelen, että heti "paketista otettua" siinä oli aika pienet paineet ja herkkyyttä piisasi. Tämmöisenä kokemattomana harrastajana lykkäsin suosituksen mukaiset paineet ja pikkaisen päälle ihan vaan suojellakseni keulaa pohjaamiselta. Tuon jälkeen herkkyys katosi. Laskin paineita hiljalleen talven ja kevään aikana, mutta herkkyys ei palannut. Keula kuitenkin toimii röykkyisemmässä menossa ihan hyvin, joten en antanut tuon häiritä.

Suositelut ajotunnit tulivat täyteen ja keula kävi sinällään turhassa* täyshuollossa taannoin. Herkkyyttä palasi hiukan, muttei lainkaan samalla tavalla kuin mitä muistelen sitä ihan aluksi olleen. Ehkäpä tuo on sitten ominaisuus.

Edit: Piti vielä lisäämäni, että mielestäni ne suositellut paineet ovat aivan yläkantissa. Kaikki tietysti riippuu kuskin painon lisäksi ainakin ajoasennosta ja pyörän geometriasta.

(* vaikka sillä oli ajettu läpi talven, öljyt olivat ok eikä muuallakaan ollut mitään sanomista, joten ehkä noita suositeltuja huoltovälejä voi pitää ohjeellisina. Itse kuitenkin käytin huollossa ihan takuun säilymisen vuoksi.)

Minulla ei missään kohta ole keula ollut herkkä, ei sitten missään määrin. Todellä jäykkä paineista riippumatta, ihan alusta alkaen (eli viime keskiviikosta). Ilmanjousen puolen paineet vaikuttavat vain pohjaamiseen, eivät missään määrin keulan herkkuuteen, tuntuu kuin sielä joku jumittaisi ja vaatisi määrän X voimaa, ennen kuin suostuu lähteä liukumaan. Ja jotain täytyy olla vialla jos en juurikaan tunne eroa xc32 halvan jousikeulan ja Reba RL SA kohtuullisen hyvän ilmakeulan välillä. Varsinkin tuo herkkyys ja alkuvaimennus olivat asioita mitä jäin kaipaamaan entisessä keulassani. Ja juuri videot mitä olen katsellut youtubesta keulan "kellumisesta" ajossa, ovat kaikkea muuta kuin mitä minun keulani on tähän mennessä parhaimmillaankaan tarjonnut. Ehkä jotain vialla rebassasi? Olen vakuuttunut että omassani ainakin on. Jos ei ole, niin on sitten varmasti viimeinen kalliimpi keula (ainakin rockshoxilta) jos suorituskyky ei 5 kertaisella hinnalla parane juuri ollenkaan verrattuna entry -tason vaimentimiin.

Joo, eipä Rebassa taida oikein saada rahoilleen vastinetta... Ei kai XC32 SA:n(== Recon Silver?) ja Reban välillä ole muuta eroa kuin alumiiniset liukuputket ja motion control -vaimennin. Eli siis hiukan painoeroa ja parempi iskunvaimennin. Onneksi Reban ja Reconin hintaero ei ollut niin paha, kun keula tuli uuden pyörän mukana. Irrallisena en kyllä taitaisi Rebaa uutena ostaa.

Saisikohan tuommoisen XC32 SA:n päivitettyä paremmalla vaimentimella? Vai onko noissa vaimentimissakaan oikeasti juuri mitään eroa?

Itsellä oli XC32 kierrejousella siis... Eli ero rebaan pitäis kai olla huomattava?

E. Tekisi mieli päästellä ilmat pois negatiiven puolen salaisuuksien kammiosta mysteeriventiilin kautta ja katsoa mitä tapahtuu. Tykkäävätköhän huonoa takuumielessä jos tälläisiä temppuja suorittelen? Toinen juttu mikä tekisi mieli tarkastaa; ovatko tosiaan laittaneet 2 kpl bottomless tokenia, mitkä pitäisi rebassa tehtaalta lähtiessä olla...

Noo, tässä taitaa olla vähän samaa meininkiä kuin hifiharrastuksessa, jossa rahalle saanee aika huonoa vastinetta tietyn pisteen jälkeen Osa haluaa maksaa vain pelkästä "fiiliksestäkin". Huipputasolla tietysti jokainen sekunti on merkitsevä, joten pienistäkin parannuksista kannattanee maksaa.

Jos vaimentimissa ei oikeasti ole isoa eroa, niin mikäli kierrejousen mitoitus on oikea, ei noissa painon lisäksi olekaan mitään kummempaa suorituseroa. Keulan vääntöjäykkyys lienee yhtä hyvä, joten mitä muuta eroa voisi vielä olla?

Onhan toi reba ihan eri maailmasta verrattuna xc32. Kevyempi, tarkempi ja herkempi. Jos mietitään esimerkiksi noiden paluuvaimennuksia niin xc32 on 4-asentoinen säätö ja rebassa 20 naksua säätövara niin tuskin tarvii kummemmin miettiä kumman saa tarkemmin säädettyä.
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Noo, tässä taitaa olla vähän samaa meininkiä kuin hifiharrastuksessa, jossa rahalle saanee aika huonoa vastinetta tietyn pisteen jälkeen Osa haluaa maksaa vain pelkästä "fiiliksestäkin". Huipputasolla tietysti jokainen sekunti on merkitsevä, joten pienistäkin parannuksista kannattanee maksaa.

Jos vaimentimissa ei oikeasti ole isoa eroa, niin mikäli kierrejousen mitoitus on oikea, ei noissa painon lisäksi olekaan mitään kummempaa suorituseroa. Keulan vääntöjäykkyys lienee yhtä hyvä, joten mitä muuta eroa voisi vielä olla?
    Oletin että ilmalla sitä alkuherkkyyttä ja pienien nyppyjen tasoitusta olisi enemmän, koska tuossa 2013 XC spring coil:issa sitä ei ollut - käytännössä ollenkaan, eikä nyt tässä rebassakaan. Mutta sen perusteella mitä olen tosiaan noista videoista nähnyt,
    niin sitä kuuluisi olla. Toinen juttu on tietysti noisse kierrejousissa juuri tuo mitoitus, 3 eri versiota käy vauvasta vaariin (siis minun edellisen keulan tapauksessa), eli käytännön tasolla reban pitäisi saada järkiään sopivampiin säätöihin varsinkin välimallin kuskeille, jotka eivät juuri tipahda tismalleen jouselle esim. minun tapauksessa medium jousen painoasteikon referenssipisteeseen jolle kyseinen jousi on optimaallinen. Itsellä kun tuo paino vaihtelee vuodenajan mukaan 10-15 kiloa saliharrastuksen vuoksi, niin on hyvä sitten keulaakin säädellä sen mukaan, eikä aina päästellä samalla asetuksella on kuski sitten 75 tai 90 kiloa.

(Alkaa olla jo minun osalta ähä offtopic tavallaan): Tuo hifiharrastus analogia kyllä varmasti sopii aika hyvin, jo esim rebankin kohdalla, mutta "minun mielestäni ( ) " noiden kahden keulan välillä on sen verran suuri ero hinnassa, että pitäisi jotain konkreettista tapahtua käytännössäkin, eikai niitä muuten juuri harrastelijat ostaisi? Jos jatketaan hifivertausten parissa, niin voisi ehkä verrata esim 150 euron kuulokkeita 350 euron kuulokkeisiin (tietysti näissä nyt eroja vasta soundillisesti onkin, merkistä, mallista ja monesta muusta seikasta riippuen; mutta jos pysytään yhdessä valmistajassa), mutta kyllä allekirjoittanut huomaa massiivisen eron soinnissa. Mutta sitten taas 350-500 ero kapenee. Ja minun mielestä XC32 vs Reba RL SA voisin sanoa että on lähellä tuota 150e vs 350e kuulokevertausta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Onhan toi reba ihan eri maailmasta verrattuna xc32. Kevyempi, tarkempi ja herkempi. Jos mietitään esimerkiksi noiden paluuvaimennuksia niin xc32 on 4-asentoinen säätö ja rebassa 20 naksua säätövara niin tuskin tarvii kummemmin miettiä kumman saa tarkemmin säädettyä.
    Hetkinen - Onko minkä vuoden (malli?) Reba kyseessä? Minulla 13 napsua paluuvaimennuksen säätö :O

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leppoosapolokija Katso viesti
    eikai niitä muuten juuri harrastelijat ostaisi?
    Harrastajathan nimenomaan ostavat mitä vain, kunhan se on kallista. Minulla on XC32 SA. Minusta se on aina tuntunut herkälle alusta asti. Piti nyt oikein käydä vähän tuuppaamassa tankoa alaspäin, niin aika pienellä voimallahan se liikkuu. Muutamalla sormella painelin tankoa. Ei valittamista siis siitä, ja toisin kuin edellä esitettiin, niin voisin vaikka vannoa ulkomuistista, että tässä on 5 tai 6 eri paluuvaimennuksen nopeutta, eikä 4 Minusta se on ihan sopivasti, koska en minä usko pystyväni tunnistamaan tuota tarkemmin eroja. Tuo on juuri sopiva haarukka tällaiselle puukädelle, joka ei tunne noita hienouksia.

Eräässä ketjussahan joku linkitti taannoin, että MC tulisi halpoihinkin haarukoihin ensi vuoden malleihin. Jos niin tapahtuu, niin onko se sitten huono asia, kun edellä olevia kommentteja lukee... no joo, mutta vähiin käyvät syyt ostaa tosi kallista keulaa, ellei sieltä sitten ole tulossa jotain uutta ja mullistavaa kalleimpiin malleihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Harrastajathan nimenomaan ostavat mitä vain, kunhan se on kallista. Minulla on XC32 SA. Minusta se on aina tuntunut herkälle alusta asti. Piti nyt oikein käydä vähän tuuppaamassa tankoa alaspäin, niin aika pienellä voimallahan se liikkuu. Muutamalla sormella painelin tankoa. Ei valittamista siis siitä, ja toisin kuin edellä esitettiin, niin voisin vaikka vannoa ulkomuistista, että tässä on 5 eri paluuvaimennuksen nopeutta, eikä 4 Minusta se on ihan sopivasti, koska en minä usko pystyväni tunnistamaan tuota tarkemmin eroja. Tuo on juuri sopiva haarukka tällaisella puukädelle, joka ei tunne noita hienouksia.
    Täällä taas hyvä kun yhdellä kädellä jaksaa painaa niin että keula liikahtaa - tietysti jos tiputtaa paineet niin alas että keula painuu jo kasaan, niin sitten saattaa parilla sormella. Jotain matoja tässä nyt on. Nyt kun se on tuossa pihalla ollut tunnin pari ja aina käyny kessu huulessa keulimassa, niin liukuputket aivan rutikuivat.

Tarkoitin asian näin:
    Harrastelija satunnainen laadusta nauttiva yksilö.
    Harrastaja intohimoinen asiaan vihkiytynyt valioyksilö.

E. Taitaa kuitenki näillä kulmilla jäädä aika vähäiseksi "harrastelijat"

E. 2.0 Onko kellään tietoa sanoa, että uskallanko tyhjätä sieltä salaventtiilistä tuon negatiivi puolen, ilman että sedät tuola RS:llä innostuvat sanomaan että takuu on sorkittu pilalle?

Onko näissä, ainakaan uudemmissa, SoloAireissa "salaventtiilejä"? Negatiivipuolenhan pitäisi kai itsestään ilmaantua huulitiivisteiden kautta. Ainakaan huoltomanuaali ei sellaisesta taida mainita: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....bluto_reba.pdf

Edit: Ainakin alajousijalan kiinnitysruuvin aukaisemalla "negatiivipuoli" varmasti ilmaantunee. Öljyt vaan tulee samalla pihalle, jos ei pidä keulaa ylösalaisin ja tiivisteprikasta saattaa mennä tiiveys. Jos negapuolella olisi painetta, niin kai tuo näkyisi joko säginä tai jousipuolelle pitäisi laittaa liiaksi painetta, jotta keula toimisi.

Kokeiles kääntää fillari ylösalaisin, niin voiteluöljyt valuu liukuputkien yläosaan. Tuo auttaa joskus. Ei Reba mikään huippukeula ole, älä tuosta luo mielikuvaa huippukeuloista, ne toimii.

Onko näissä, ainakaan uudemmissa, SoloAireissa "salaventtiilejä"? Negatiivipuolenhan pitäisi kai itsestään ilmaantua huulitiivisteiden kautta. Ainakaan huoltomanuaali ei sellaisesta taida mainita: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....bluto_reba.pdf
    Tuolta http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...27#post2423727 ... Sitä ei tosiaan oikeen mainita missään - siksipä arvelluttaaki takuun kannalta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Kokeiles kääntää fillari ylösalaisin, niin voiteluöljyt valuu liukuputkien yläosaan. Tuo auttaa joskus. Ei Reba mikään huippukeula ole, älä tuosta luo mielikuvaa huippukeuloista, ne toimii.
    Jätin yöksi ylösalasin ja kuivakat oli liukuputket aamullakin.
    Juu eihän se mikään huippukeula ole, mutta tuohon mun edelliseen verrattuna se (pitäisi ainakin) olla melko hyvä. Kaikkihan on tietysti suhteellista. On varmaan turvallista sanoa jo hyväksi keulaksi, verrattuna noihin halvimpiin?

E. Näin maalaispojan logiikalla järkeilemällä, keula vois tuntua tuolta miltä se nyt tuntuu, jos negapuolelle ei tasaantuisi ilmaa ollenkaa, että kaikki menisi vain positiiviselle puolelle...*must tuntuu*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Näin olen itsekin aina välillä tehnyt. Kai tuo pitää ainakin liukuholkit ja vaahtomuovit öljyttynä, mikä lienee ihan hyvä juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leppoosapolokija Katso viesti
    Jätin yöksi ylösalasin ja kuivakat oli liukuputket aamullakin.
    Ei kai liukuputkiin pitäisi mitään näkyvää öljyä tullakaan tai jos tulee, niin sitten huulitiivisteet vuotavat...

Näin olen itsekin aina välillä tehnyt. Kai tuo pitää ainakin liukuholkit ja vaahtomuovit öljyttynä, mikä lienee ihan hyvä juttu.

Ei kai liukuputkiin pitäisi mitään näkyvää öljyä tullakaan tai jos tulee, niin sitten huulitiivisteet vuotavat...
    Ei tule kyllä tuntuvaakaan, pitäis kai se sormella huomata että siinä pieni öljykerros?

Jep, ei pitäisi tulla öljyä läpi. Liukuputkien ei pitäisi olla öljyiset vaan liukkaan tuntuiset. Voiteluöljyä on ilmakeulassa verrattain pieni määrä, Reban huolto-ohjetta lukematta heittäisin ulkomuistista määrän olevan 15-30ml per jalka. Vaimennusöljy on erikseen vasemmassa jalassa ja sitä on sitten merkittävästi enemmän. Onhan näistä keuloista puhuttu paljon sen suuntaista, että vaimennusöljyä on osunut tehtaalla sinne jalkaan vielä pientä ohjearvoakin vähemmän. Eli "ensihuolto" voi parantaa herkkyyttä selkeästi.

Hifi-vertaus otettiin jo, otetaanpa seuraavaksi kalastusvertaus. Katsellaan ensin YouTubesta videoita, kun ammattilaiset kiskoo ihan simona kalaa. Ostetaan catch-ö-fish ynnä muut vehkeet, maksaa paljon. Sitten ihmetellään kun ei se kala tartukaan niin kuin videolla. Varmaan on vehkeissä vikaa. Videomateriaalista on aika hankala arvioida a) keulan ilmajouseen kohdistuvan energian määrää b) käytettyjä paineita ja vaimennuksia suhteessa ajajan painoon.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Siis noita putkiakin pitäisi puhdistella ja öljytä. En minä ole ikinä huomannut, että sieltä alta niihin mitään öljyä tulisi. En tiedä, olisivatko edes liukkaat puhdistamisen ja hetken ajon jälkeen, mutta eihän sillä ole edes merkitystä, kun ne öljytään kevyesti siinä putsauksen yhteydessä kuitenkin. Eli liukkaaksi, mutta ei älyttömästi öljyä hiekkaa keräämään kuitenkaan.

Minulla on XC32 TK Solo air, eli vissiin "paskin versio" XC32sta? Siinä on paluuvaimennuksen säätö melko pienellä alueella, ilman pykäliä, mikä aiheutti alkuun hieman hämmennystä sen suhteen mihin kohtaan se sitä puolen sentin-sentin säätövaraa kuuluisi asettaa.
    Silti käytännön ajossa tuo on toiminut ihan älyttömän hyvin. Valehtelisin jos väittäisin sen piiruakaan haitanneen ajoani edes pahimmissa röykytyksissä. Kyllä se on se peffajuuston puute, mikä jäykkäperässä alkaa haittaamaan, kun vauhti kovenee alamäessä. Ja se keulakulma. Minusta tuonkaltaisella keulakulmalla ja perällä varustettuun pyörään ei välttämättä ihan hirveän överiultraviritettyä keulaa kannata edes laittaa, kun ei se sieltä päästä jumita siellä, missä joustoa eniten kaivataan.
    Kaikin puolin kyllä mukava yllätys ollut tuo keula, ihan kovat pakkaskeliajot mukaanlukien, kertaakaan ei ole jumittanut missään.

Tuosta liikkeestä. Itse olen sen verran kevyt, etten matalilla paineillakaan tahdo normiajossa saada ihan koko traveliä käyttöön, mutta mielestäni ihan riittävän hyvin. Siitepölykerros antaa aika hyvin viitettä siitä, mihin liukuputket ovat syvimmillään uponneet ja jos jonkinmoista droppia on matkan varrella ollut näkyviin jäänyt vain lyhyt pätkä, joten varmaan ihan kohtuullisesti se liikkuu ajaessa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Jep, ei pitäisi tulla öljyä läpi. Liukuputkien ei pitäisi olla öljyiset vaan liukkaan tuntuiset. Voiteluöljyä on ilmakeulassa verrattain pieni määrä, Reban huolto-ohjetta lukematta heittäisin ulkomuistista määrän olevan 15-30ml per jalka. Vaimennusöljy on erikseen vasemmassa jalassa ja sitä on sitten merkittävästi enemmän. Onhan näistä keuloista puhuttu paljon sen suuntaista, että vaimennusöljyä on osunut tehtaalla sinne jalkaan vielä pientä ohjearvoakin vähemmän. Eli "ensihuolto" voi parantaa herkkyyttä selkeästi.

Hifi-vertaus otettiin jo, otetaanpa seuraavaksi kalastusvertaus. Katsellaan ensin YouTubesta videoita, kun ammattilaiset kiskoo ihan simona kalaa. Ostetaan catch-ö-fish ynnä muut vehkeet, maksaa paljon. Sitten ihmetellään kun ei se kala tartukaan niin kuin videolla. Varmaan on vehkeissä vikaa. Videomateriaalista on aika hankala arvioida a) keulan ilmajouseen kohdistuvan energian määrää b) käytettyjä paineita ja vaimennuksia suhteessa ajajan painoon.
    Ihan totta tuo että videomateriaali ei tosissaan kerro läheskään koko totuutta. Mutta silti jäin ihmettelemään, kun en vastaavaa liikehdintää/kelluvuutta keulaan saa millään paineilla ja keula ei juuri reagoi mihinkään (sama millä paineilla kokeilen) pienempään. Oksa/vesiputti jne, aina kun keula liikkuu, se liikkuu sitten useamman sentin kerralla. Ehkä nyt on sitten käynyt niin että olen odotellut ihan turhia uudelta keulalta, oikeastaan joka osa-alueella, sama olisi ollut sitten ostaa joku rokkarin halvimpien keulojen omaava fillari ja laittaa taalat vaikkapa ajovarusteisiin. Soitanpa vielä varmuudeksi tuonne canyonin aspaan ja valitan aiheesta. Tuntuu vaan jotenki uskomattomalta olematon ero vanhan ja uuden keulan välillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Minulla on XC32 TK Solo air, eli vissiin "paskin versio" XC32sta? Siinä on paluuvaimennuksen säätö melko pienellä alueella, ilman pykäliä, mikä aiheutti alkuun hieman hämmennystä sen suhteen mihin kohtaan se sitä puolen sentin-sentin säätövaraa kuuluisi asettaa.
    Ei voi olla. Ensinnäkään ei siitä mitään parempaa edes ole ja toisekseen kokeilepa painaa se säätöhanikka paremmin pohjaan (sehän on vain pitkä kuusiokoloavain) ja yritä kääntää uudelleen, niin johan alkaa naksua! Sinulla on ollut se koko ajan samalla asetuksella Tiedän kokemuksesta, kun ensiksi aikoinaan ihmettelin samaa asiaa, ja kun lisäksi tuossa parisen viikkoa sitten avasinkin haarukan ja naksuttelin sitä siinä katsoen, miten se vaikuttaa siellä sisällä sen aukon kokoon.

Eli hanikka pohjaan ja reilusti vääntöä, niin saat haarukkaasi ihan uutta ulottuvuutta. Se on luultavasti ollut nopeimmillaan oletuksena, joten sillä sinä olet sitten koko ajan ajellut. Siitä tulee kummasti miellyttävämmän tuntuinen, kun se palautuminen vähän rauhoittuu, jos vain nopeus sitten riittää ajo-olosuhteisiin, ettei tule tärskyä niin kovalla tahdilla, ettei hitaampana ehdi mukaan.

^
    Jaa, no sekin voi olla. Pitääpä kääntää pyörä ymbäri ja katsoa.

Edit. Se selvisikin aika nopeasti, kääntyyhän se, kun vähän runnoi. No ei se mitään, keula senkun paranee.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    ^
    Jaa, no sekin voi olla. Pitääpä kääntää pyörä ymbäri ja katsoa.
    Se on. Olen ihan varma siitä. Minulla on vuoden 2014 malli, eikä sinulla varmasti sen vanhempaa ole, joten tuon täytyy olla noin. Minulla oli alussa ihan sama, että en uskaltanut kääntää sitä avainta kunnolla, kun se tuntui sitä puolen sentin liikettä lukuun ottamatta liian jäykältä. Ei se kääntynyt. Siinä käy juuri sillä tavoin, jos avain ei ole riittävän pohjassa. Mietin silloin, että eihän se voi olla noin ja survaisin sen avaimen sinne kunnolla pohjaan, niin johan alkoi toimia. Viestitkin tuosta ihmettelystä löytyvät tästä ketjusta parin vuoden takaa.

Edit. Se selvisikin aika nopeasti, kääntyyhän se, kun vähän runnoi. No ei se mitään, keula senkun paranee.
    Ei sitä pitäisi joutua suuremmin runnomaan. Jos se tuntuu kovin jäykältä, niin vedä se vaikka irti ja paina takaisin kunnolla pohjaan. Sen tuntee kyllä, kun se menee sinne hyvin. Se on tosiaan irrotettava avain.

zipo Guest
    Vaimennusöljy on erikseen vasemmassa jalassa ja sitä on sitten merkittävästi enemmän. Onhan näistä keuloista puhuttu paljon
    Eikös se vaimenninpuoli ole kuitenkin oikealla eikä vasemmalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Eikös se vaimenninpuoli ole kuitenkin oikealla eikä vasemmalla.
    Nyt kun tässä kännissä miettii niin taidat olla oikeassa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

b) käytettyjä paineita ja vaimennuksia suhteessa ajajan painoon.
    Ei kai tässä tapauksessa vaimennussäädön pitäisi vaikuttaa herkkyyteen, kun ei se säätö itsessään vaikuta kuin paluuseen.

Tuli kyllä niin paska fiilis, että lähden ostamaan olutta enemmän kun yhden illan aikana saan juotua.

Kiitoksia kaikille avuliaisuudesta ja hyvästä keskustelusta (näimmä harvassa foorumit missä ihmiset oikeasti osaavat keskustella)
    Ilmottelen jatkotoimenpiteistä yms. jos vaikka joku niistä tiedonhippusista hyötyisi - nyt jahtaamaan tiedottomuuden hippusia!

-Kumarrus-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Ei sitä pitäisi joutua suuremmin runnomaan. Jos se tuntuu kovin jäykältä, niin vedä se vaikka irti ja paina takaisin kunnolla pohjaan. Sen tuntee kyllä, kun se menee sinne hyvin. Se on tosiaan irrotettava avain.
    Liikkuu se nyt jo paremmin, toki noi pykälät tuntuu selvästi. Mulla oli ilmeisesti Fillariosan huoltohemmot asettaneet tuon suurinpiirtein puoleenväliin, ei tosi nopealle, eikä tosi hitaalle ja se on siksi varmaan toiminut ihan hyvin, kun en ole tiennyt voivani säätää sitä enempää kuin sentin, haha.

edit. käänsin pyörän ympäri ja painelin keulaa eri säädöillä renkaaseen nojaten ja nyt, kun säätö laajeni erot kyllä tuntee. Ihan selkeästi hidastuu hitaassa päässä ja vastaavasti nopeutuu toisessa.
    -team Söpöshox

Jos haluut tuon reban toimimaan, niin käytä rahat kaljan sijasta keulan rakennuttamiseen. Esim oma keula on parasta mitä foxilta sai, silti 300€ maksanut tuunaaminen teki sille ihmeitä. Herkkyys parani huomattavasti, kantoi paremmin ja 30% tuli eturenkaalle lisää pitoa. Kevyempiäkin tuunauksia varmasti on, esim liukuholkkien kairaaminen + matalakitkatiivisteet tekisi varmasti terää. Fillariosa osaa varmasti auttaa. Omaa keulaa ei kuitenkaan siellä tuunattu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •