GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 98 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2911
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    edit. käänsin pyörän ympäri ja painelin keulaa eri säädöillä renkaaseen nojaten ja nyt, kun säätö laajeni erot kyllä tuntee. Ihan selkeästi hidastuu hitaassa päässä ja vastaavasti nopeutuu toisessa.
    Vielä sellainen tarkennus, että ei se ilman naksua vaikuta mielestäni ollenkaan. Vasta se naksu aukaisee/sulkee siellä porttia. Ohut ja pitkä avain muovipäineenhän siinä antaa jo periksi, että ei siellä mitään tapahdu ilman naksahdusta eli ettei tarvitse mitään hienosäätöä yrittää tehdä sitä kautta. Siinä on ne, monta liekään, selvät alueet ja that's it.

  2. #2912
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Jäin vielä miettimään, että miksi Nana sen pyörän ylösalaisin kääntelet ja siten kokeilet paluuvaimennuksen nopeutta. Kai se silleinkin toki toimii mutta eikö se nyt loogisempaa ole pitää pyörä oikein päin ja ohjaustsngosta painella pyörän päällä tai pyörän vieressä seisten. Naksuja voi naksutella sieltä alajalasta kurkotttelemalla niinkin päin. Saa paljon paremman tuntuman siihen miten nopeasti se keula palautuu puristuksesta. Parempi toki on vielä tehdä sitä "pomputtelua" samalla oikeasti pyörällä rullaillen ja lopuksi myös maastossa eri säätöjä käytännössä testaillen.

  3. #2913
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Ei ole sisätiloissa, missä ei ajaa voi. Tällaisen pätkän on paljon helpompi nojailla renkaaseen, kuin painella vieressä seisten tankoa. Ehkä eriasia jos on selvästi pidempi, saa paremmin paineltua luontevassa asennossa. Ja siis varmaan osin ihan mukavuudenhalustakin, kun säätönuppi on kokoajan käsillä pyörän ollessa nurin ja näen missä kohtaa se on milloinkin.

    ^^Joo, totta, sehän liikkuu vähän naksujen välillä, mutta säätö ei siitä muuttune ennenkuin vasta naksahtaessa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  4. #2914
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Kyllä se on se peffajuuston puute, mikä jäykkäperässä alkaa haittaamaan, kun vauhti kovenee alamäessä. Ja se keulakulma. Minusta tuonkaltaisella keulakulmalla ja perällä varustettuun pyörään ei välttämättä ihan hirveän överiultraviritettyä keulaa kannata edes laittaa, kun ei se sieltä päästä jumita siellä, missä joustoa eniten kaivataan.
    Tästä aivan samaa mieltä. Jossain ketjussa on omakin aiempi avautumiseni aiheesta "mitä järkeä laittaa jäykkäperään huippukeula" kun fillari yrittää kuitenkin heittää kuskin lepikkoon takapyörän osuessa siihen pattiin jonka keula oli syönyt aamupalaksi.

    XC32:n riittävyydestäkin voidaan olla montaa mieltä. Minulla on tuon hyvin palvelleen täysjouston nokalla ollut nyt neljä vuotta Recon Silver joka taitaa olla käytännössä aivan samaa rautaa eikä kertaakaan ole loppunut keula kesken, kyllä se on aina kuskin taidot joiden puutteesta jää asioita kiinni. Tai varmaan vielä useammin kuskin uskallus ja itseluottamus, voi olla että taidotkin riittäisi kun vaan antaisi mennä mutta ei pysty. Tätä taustaa vasten olen katsonut turhaksi laittaa siihen monen sadan euron keulaa kiinni kun en saa tuotakaan ulosmitattua mitenkään.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  5. #2915
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Juu, ja minullahan ei esim ole tainnut eturengas lähteä alta kuin kerran tosi liukkaalla, muuten se on aina takarengas. Se jousto, toimi sitten hienosti tai kohtuullisesti, riittää näköjään antamaan sen ekstrakickin, mikä saa renkaan säilyttämään pitonsa. Takarengas taas lähtee alta parhaimmillaan niin nopeasti, että kerrankin en ehtinyt edes tangosta otetta irroittaa, kun istuin jo maassa.

    Eikä pidä ymmärtää väärin. Minä Rrrakastan jäykkäperällä ajelua tosi monessa paikassa: portaissa, kallioilla, juurakossa, ylä- ja alamäissä, se ei vain ole parhaimmillaan esim silloin, kun töyssyisessä alamäessä haluaisi mennä kovempaa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  6. #2916
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Jossain ketjussa on omakin aiempi avautumiseni aiheesta "mitä järkeä laittaa jäykkäperään huippukeula" kun fillari yrittää kuitenkin heittää kuskin lepikkoon takapyörän osuessa siihen pattiin jonka keula oli syönyt aamupalaksi.
    Mielekiintoinen teoria tämäkin. Joustokeulan on tarkoitus pitää eturengas maassa jotta pysyy pito renkaassa ja ajomies kyllä osaa poimia ne takarenkaille tulevat iskut jaloilla/kropalla. Mitä tarkempi ja herkempi keula on niin sen paremmin se pitää eturenkaan maassa kovemmissa vauhdeissa/perättäisissä iskuissa ja kyllä se takarengas aina mukana seuraa kun taas halvemmat keulat eivät enään pysy perässä nopeemmissa vauhdeissa ja eturengas rupee pomppimaan kivistä ja juurista miten sattuu niin on koko pyörän hallinta heti vaikeampaa.
    The end of the road is just the beginning...

  7. #2917
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Mielekiintoinen teoria tämäkin. Joustokeulan on tarkoitus pitää eturengas maassa jotta pysyy pito renkaassa ja ajomies kyllä osaa poimia ne takarenkaille tulevat iskut jaloilla/kropalla. Mitä tarkempi ja herkempi keula on niin sen paremmin se pitää eturenkaan maassa kovemmissa vauhdeissa/perättäisissä iskuissa ja kyllä se takarengas aina mukana seuraa kun taas halvemmat keulat eivät enään pysy perässä nopeemmissa vauhdeissa ja eturengas rupee pomppimaan kivistä ja juurista miten sattuu niin on koko pyörän hallinta heti vaikeampaa.
    Komps.
    Vaimennin tekee sen keulan tai iskarin.
    Jos vaimennin on pelkkä ontelo/reikä mistä öly virtaa keulan liikkuessa, niin se ei mitenkään pysty mukautumaan eri nopeuksiin. Eli keula toimii hyvin vain yhdellä tietyllä tai hyvin kapealla nopeusalueella (nopeudella tarkoitan jousituksen nopeutta, en pyörän nopeutta).

    Shimmipakka taas oikein toteutettuna pystyy mukautumaan eri nopeuksisiin liikkeisiin ja on lisäksi säädettävä (pakkaa muokkaamalla). Toki tällöin hinta kasvaa, mutta rahoille saadaan todellista vastinetta ihan oikeasti.

    Korjatkaa, jos olen hakoteillä.

  8. #2918
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minun kommenttini tuosta pidosta nyt oli vain havainto, jonka olen tehnyt ja tuttuun tyyliin toki perustuu varsin suppeaan otantaan, mutta kyllä minusta takajousitus lisää pitoa siinä, missä edessäkin. Se on toki vain yksi asia muiden joukossa, jolla pitoon voi vaikuttaa. Rengasvalinnat, paineet, oma ajaminen, ne kaikki yhdessä tietysti vaikuttavat, mutta täpärissä on 1 asia "enemmän" pidon suhteen.
    Itselläni ei ole eturenkaat lähteneet alta kuin kerran ajovirheestä liukkaalla. Takarengashan se herkemmin liukkailla juurilla lähtee, vaikka eturengas olisi miten nätisti mennyt yli. Minusta ei silloin vaan voi syyttää etujousitusta.

    kun HTllä nostellaan enemmän peffaa penkistä, jolloin paino ei ole takarenkaalla ei tietty takarengas voi samaan tapaan ylläpitää pitoa ja herkemmin tulee tilanteita, jolloin pito häviää esim limajuurilla. FSssa taas takajousituskin suosii enempi peffa penkissä ajoa ja lisäksi myötäilee maastoa enemmän kuin jäykällä perällä varustetussa. Minusta on selvä, että tämä lisää pitoa. Tottakai oma ajo vaikuttaa ja ne renkaat ja paineet, mutta kyllä minusta FSssa helpommin pysyy pito takanakin. Edessä en ole ongelmaa havainnut edes märällä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  9. #2919
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Oliko rebasta nyt kysyjällä Canyonin fillari? Canyonilla nyt oleva huoltoukko saa rebasta jonkinverran herkemmän, kokemusta on, kannattaa kysäistä häneltä.

  10. #2920

    Recon 335

    Ostin tossa tollasen Rock Shox Recon 335 -keulan (ilmeisesti vuodelta 2010). Tarkoituksena olisi suorittaa keulaan perushuolto.
    Onko kenelläkään tietoa tiivisteiden mitoista tai suomalaisesta kaupasta joka myisi kyseisiä osia? Onko huolto muuten kumma homma? Kokemusta löytyy mp:n keulan stefojen ja öljyjen vaihdosta.
    Tarkennettakoon, että Recon on mallia coil -tai ainakaan keulan vasemman pumpun "hatun" alla ei ole venttiiliä.
    Kiitoksia vastauksista jo nyt

  11. #2921
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ oikeet tiivisteet saat lähimmältä sramin jälleenmyyjältä. Sramin sivuilta löytyy huolto-ohjeet service osiosta missä kerrotaan myös oikeet öljymäärät ja viskositeetit.
    The end of the road is just the beginning...

  12. #2922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mvu Katso viesti
    Oliko rebasta nyt kysyjällä Canyonin fillari? Canyonilla nyt oleva huoltoukko saa rebasta jonkinverran herkemmän, kokemusta on, kannattaa kysäistä häneltä.
    Juurikin Canyon (al sl 6.9 -16, sain sen viimekeskiviikkona), huoltoukko saksassa vai suomessa?
    Kiitos vinkistä

  13. #2923
    Olisiko kenelläkään valistunutta arvausta mikä korkkasi Fox Float CTD Evolution takaiskarissa kun ruiskaisi öljyt säätövivun juuresta pihalle. Takapään jousto on 100mm ja vuosimalli 2013. Ja nimenomaan cartridge öljyt tuli ulos.

    No vika selviää purkamalla, mutta tärkeämpi kysymys kuuluu, mistä löytyy osat tuollaiseen? Siis kattava tiivistesarja. Onko Suomessa liikettä joka pitää hyllyssä? Nettikaupoista äkkinäiselle todella vaikea löytää.

    Asun Sodankylässä niin ajallisesti on likimain sama tilaanko saksasta vai suomesta, en vain löydä mitään tilattavaa mistään.

    Ville
    willevil muokkasi tätä : 31.05.2016 at 07.43

  14. #2924
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    R-Tech Tampereella on Foxin maahantuoja ja virallinen service center niin veikkaampa että sieltä löytyy tiivistesarjaa jos tarttuu puhelimeen ja kysäsee liikkeestä ellei nettikaupastaan myy.
    The end of the road is just the beginning...

  15. #2925
    Herkkymättömän reba rl:n tilanteen päivitystä; soitin Canyonin suomen aspaan, erittäin asiallista palvelua ja kaveri pyysi lähettämään keulan matkahuollollla heille tutkittavaksi ja ensimmäisenä epäili myös lukituksen toiminnan vajavaisuutta, kuten täälläkin tuli esiin mahdollisena vikana jo ensimmäisessä postauksessa.

  16. #2926
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    126
    Kysymys RockShox XC 32 TK -haarukasta. Kyseessä siis "kierrejousiversio". Haarukkaan on tullut pieni klappi, joka tuntuu vasemman liukuputken ja alaputken välissä. Klappia ei ajossa huomaa (ainakaan vielä), mutta jos tuon saisi fixattua, niin kenties haarukalle tulisi hieman lisää elinikää. Liukuputkeen on myös ilmestynyt kumia. Olen jotain räjäytyskuvia onnistunut kaivamaan ja service manuaalikin löytyy, mutta en silti ole oikein päässyt vielä selvyyteen tuon haarukan sielunmaisemasta. Service manualkin lähinnä käsittelee noita ilmajousiversioita.

    Kysymys siis kuuluu, että tarttis tehrä jotain mutta mitä? Onko tulla liukuputken ja alaputken välissä joku holkki/O-rengas joka on kuivahtanut ja kulunnut ja siitä johtuu klappi? Jos tuon helpolla saisi fixattua, niin voisi hommaan ryhtyä, mutta mitään suurempaa remonttia tuohon haarukkaan ei kannata tehdä, koska hintaluokka ~150€.

  17. #2927
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    kannattaako laittaa mitä rasvaa kun vaihtaa jousen boxxeriin?

  18. #2928
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Onko järkevää hyötyä vaihtaa nykyisen (RST Blaze) 100mm joustokeulan tilalle 120mm mallia?
    Nykyinen on pomppukeppi niin joka tapauksessa joustokeula tulee vaihdettua ilmaversioon, mutta sama 100mm kuin nykyinen vai 120mm, mutta tässä tapauksessa menisi ala ohjauslaakeri vaihtoon, koska pyörässä on suora 1 1/8" ja 120mm löytyy vain tapered mallina.
    Pyörä on Ghostin 29er jäykkäperä.
    Entäs onko keulana Rockshokin 30 gold TK SA ihan hyvä?

  19. #2929
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Onko järkevää hyötyä vaihtaa nykyisen (RST Blaze) 100mm joustokeulan tilalle 120mm mallia?
    Nykyinen on pomppukeppi niin joka tapauksessa joustokeula tulee vaihdettua ilmaversioon, mutta sama 100mm kuin nykyinen vai 120mm, mutta tässä tapauksessa menisi ala ohjauslaakeri vaihtoon, koska pyörässä on suora 1 1/8" ja 120mm löytyy vain tapered mallina.
    Pyörä on Ghostin 29er jäykkäperä.
    Entäs onko keulana Rockshokin 30 gold TK SA ihan hyvä?
    Ihan hyvä on, mutta usein nuo 100 ja 120 millin keulat ovat ihan samoja tuotteita, mutta vain toimitettuna eri määrällä spacereita keulan sisällä. Ei olisi liiketaloudellisesti järkevää tehdä ihan eri tuotetta noin pienen eron saavuttamiseksi, joten se ero tehdään pienellä sisäisellä muutoksella. Eli toisin sanottuna voisit ehkä ostaa suoralla putkella, niin ei menisi headsetin alaosa vaihtoon, ja itse lisätä sen joustomatkaa tai sitten ostaa sen pidempänä tietäen, että pystyt tarvittaessa sen lyhentämään, jos 120 mm mielestäsi muuttaa pyörän käyttäytymistä huonommaksi. Toki se vaatii sitten sen avaamisen, joka on vähän sotkuista puuhaa, ja tietenkin pitää varmistaa tilanne juuri kyseisen mallin kohdalla, mutta usein tuo on mahdollista.

    Itse vasta mietin keula auki spacerit kädessäni, että mitähän tekisin, mutta päädyin jättämään vanhan 100 mm, kun en äkkiseltään osannut sanoa, että hyötyisin muutoksesta, kun en ole kertaakaan saanut haarukkaa lyötyä pohjaan asti. Geometria siitä vähän myös muuttuisi, onko se sitten hyvä tai huono asia, niin se on tapauskohtaista. Pyörän tekijät ovat kuitenkin lähteneet suunnittelussa siitä ajatuksesta siinä on sen verran joustoa, mitä pyörän mukana tulevassa haarukassa. Toistaiseksi en katsonut tietäväni heitä paremmin.

  20. #2930
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Näitä keuloja siis katsellut.
    100mm http://www.bikester.fi/rockshox-30-g...ta-362978.html
    120mm http://www.bike-discount.de/en/buy/r...191/wg_id-8722 ja tähän vielä +50€ alalaakeri https://www.bike24.com/1.php?content...enu=1000,2,112

    Eli jos nuo keulat on "samaa" tavaraa niin eipä toinna tuota 120mm versioo ostaa.
    Itsellä on kyllä tuhansien arvosta työkaluja, talli, paineilmat jne. ja kun harrastanut jenkkiautoja ja crossi vehkeitä niin työkalut kyllä pysyy kädessä, jos tarvittaessa tuon 100mm version saa muutettua 120mm joustavaksi.

    Juu niinhän tuo näyttää räjäytyskuvan mukaan olevan joustomatkan säätö vain spacereillä.
    Sivu 21 osa 17.
    https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign....spc_revb_0.pdf

  21. #2931
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Eli jos nuo keulat on "samaa" tavaraa niin eipä toinna tuota 120mm versioo ostaa.
    Katso Rockshoxin sivuilta tuon mallin huolto-oppaasta tai räjäytyskuvasta, että mitä sieltä sisältä löytyy. Siinä huolto-oppaassa on varmaan kuvien kera ohjeetkin samalla sen vaihtoon. Olen aika varma, että noin on, mutta varmista itse. Minä en ota vastuuta, jos noin ei olekaan.

  22. #2932
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    ^ oikeet tiivisteet saat lähimmältä sramin jälleenmyyjältä. Sramin sivuilta löytyy huolto-ohjeet service osiosta missä kerrotaan myös oikeet öljymäärät ja viskositeetit.
    Juuri nyt ei ole mahdollista vierailla jälleenmyyjällä, joten siksi pitäisi olla verkkokaupasta. Tiivisteiden mitat kiinnostaisi, koska pääsisi huomattavasta halvemmalla ostamalla o-renkaat esim. mätänetistä. Lisäksi en löytänyt Recon 335 huolto-ohjeita Sramin sivuilta. Mahtaisiko keula vastata XC30/32 -malleja?

  23. #2933
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565

  24. #2934
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti willevil Katso viesti
    Olisiko kenelläkään valistunutta arvausta mikä korkkasi Fox Float CTD Evolution takaiskarissa kun ruiskaisi öljyt säätövivun juuresta pihalle. Takapään jousto on 100mm ja vuosimalli 2013. Ja nimenomaan cartridge öljyt tuli ulos.

    No vika selviää purkamalla, mutta tärkeämpi kysymys kuuluu, mistä löytyy osat tuollaiseen? Siis kattava tiivistesarja. Onko Suomessa liikettä joka pitää hyllyssä? Nettikaupoista äkkinäiselle todella vaikea löytää.

    Asun Sodankylässä niin ajallisesti on likimain sama tilaanko saksasta vai suomesta, en vain löydä mitään tilattavaa mistään.

    Ville
    Löytyikö tiivisteitä?

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #2935
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Oisko jollakin kokemusta Foxin Factory 32 Float 100 Fit Kashima keulasta ?
    Hieman katselin itselleni uutta ja hieman liian kallista Canyonia ja siinä olisi tuo keula joten haukkukaapa ystävällisesti tuo keula niin voin unohtaa koko asian hyvällä omatunnolla

  26. #2936
    No joo, vielä vähän kesken. Laitan nyt koko tarinan tähän...

    Ensinnäkin tietämättömälle todella vaikea tilailla osia noihin Foxeihin. En googlettelulla edes tiennyt että Rtech on se paikka mistä tilailla. No tämän saamani vinkin perusteella aloin Rtechiä tutkia. Verkkokaupasta en uskaltanut kysymättä tilata.

    Ensin laitoin sähköpostia ja pari selvää kysymystä. Kun vastausta ei keskiviikko iltäpäivään mennessä ollut tullut, niin soitin. Puhelinnumero on maksullinen joten päättelin heidän haluavan sähköposti kyselyitä mieluummin. No puhelimessa sain jonkinmoiset ohjeet mikä tiivistesarja tilata. Asiakaspalvelu oli hyvää ja puhelimessa kaveri lupasi käsitellä tilauksen välittömästi jos sen tekisin verkkokaupassa. Pieni pelko oli ettei paketti ehdi perjantaiksi, joten päädyimme matkahuoltoon.

    No perjantai tuli ja ilmoituksia saapuvista paketeista ei kuulunut. Kävin sitten iltapäivällä huhuilemassa matkahuollossa onko paketteja näkyvissä. Ei ollut tulossakaan. No masentuneena kävin kodin kautta katsomassa josko olisi postin saapumisilmoitusta laatikossa.

    No mitä vielä, siellä olikin pihamaalla Posti-Pate Foxin paketti kädessä. Hurraata huutaen kuittasin paketin ja ajelin töihin. No hurraa huudot vaimenivat hieman kun paketista paljastui ilmakammion tiivistesarja....

    Siitä sitten reippaasti soitin Rtechiin. Puhelimeen vastasi sama reipas kaveri kun keskiviikkona. Hän kertoi jälkeenpäin huomanneensa virheen pakkaamisessaan, ja laittaneensa oikean tiivistesarjan kirjekuoressa perään vielä samana päivänä.

    Tätä kirjettä ei vielä nyt lauantaina ole tullut joten jäi tämän viikonlopun ajelut väliin. No saipahan tekosyyn olla lähtemättä Tervolaan kisailemaan.

    Rtechille asiakaspalvelusta pisteet kotiin, vaikka onkin harmillista että tuollainen virhe sattui. Jos oikeat tiivisteet olisivat tulleet perjantaina niin suoritus olisi ollut kymppi. Nyt jäi pieni vitutus takaraivoon, vaikka arvostan sitä miten asiat hoidetaan siitä eteenpäin kun virhe sattuu. Toki vielä olisi voinut heti ilmoittaa että näin kävi.

    Päivitän vielä tarinaa kun osat tulee ja saan iskarin mehustettua.

    Ville

  27. #2937
    Edelleen kiinnostaisi Recon 335 coil -08 keulan tiivisteiden mitat. Näyttäisi olevan kovin halpoja tarvikkeena nuo o-renkaat. Jos pyörälle ei olisi jatkuvaa käyttöä, niin mittaisin kyllä itse, mutta olisi suuri apu jos joku sattuisi tietämään. Voiko muuten olla, että muissa RS 32mm keuloissa olisi identtiset tiivisteet Reconin kanssa?

  28. #2938
    Reverb stealth joustaa ~20mm kun istuu. Nousee takaisin kun perseen nostaa penkistä. Paineet oli 100psi ja nostin ne suositeltuu 250, muttei silti vaikutusta. Ala-asennosta yläasentoon palautuu hiukan karheasti ja "pykälittäin". Missä vikä?

  29. #2939
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Ihan liikaa on vaihtoehtoja näille joustokeuloille.

    Tilausta pitäisi laittaa sisään niin kumpi on parempi näistä?
    RockShox 30 Gold TK SA 100mm 29" 280€ https://www.sram.com/rockshox/products/30-gold-tk
    RockShox Recon Silver RL SA 100mm 29" 320€ https://www.sram.com/rockshox/products/recon-silver-rl
    Gold olis 200-300g kevyempi, mutta 30mm putkilla = löysempi?
    Recon silver siis painavampi, 32mm putkilla ja puristuksen säädöllä eli motion control systeemillä. Onko 40€ arvoinen säätö.
    Nykyinen keula painaa 2600g, joten joka tapauksessa on keveyttä tulossa selvästi lisää.

  30. #2940
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    422
    Onko normaalia että Foxin CTD-iskari "pogottaa" kun se on climb-asennossa ja polkee? Eli tuntuu siis siltä niinkuin se potkisi lievästi ahteriin samaa tahtia kuin polkee. Trail/Descendissä ei ole mitään huomauttamista.

    Eka täpäri alla ja huomasin tuollaisen efektin testailun lomassa. Ei tuosta nyt varsinaisesti haittaakaan ole, mutta kiinnostaa vain että kuuluuko sen toimia noin, ja että mikä tuon aiheuttaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •