ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 12 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

  1. #331
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Saattaa takoittaa muttei välttämättä. Kevyt on vielä kevyempi samoilla hifeillä.
    Onnistuitte kuitenkin protolla ajamaan vaikka siinä oli se 68 asteen keula? Ja Kemiztikin pyöräänsä kovasti kehunut, vaikkei sitä tulevaa 66 asteista siitä löydykään. Tommonen keula löytyy aika monesta markkinoilla olevasta.
    Onnistuttiin, mutta loivempi on parempi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Kuinka paljon olet erilaisissa lumiolosuhteissa ajanut läskillä? En minäkään paljon mutta etupään pitoa ei monesti liikaa ole. Olenpa tavannut sellaisiakin kuskeja, jotka ovat lyhyempää runkoa haluamassa kun mitättömällä stemmillä ei tule tarpeeksi painoa keulalle.
    Toistan itseäni kuin papukaija, mutta keulan pito ei riipu yksinomaan ohjainkulmasta. Kyse on painon jakautumisesta ja Taigan geometriassa kuskin paino jakautuu tasaisemmin molemmille renkaille. Etupyörälle saa painoa tarvittaessa enemmän kun nojaa eteenpäin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Nousukykyä olen kokeillut leikkiessäni tuossa lähellä olevalla nyppylällä, mistä löytyy hyvinkin jyrkkiä, joskin lyhyitä kohtia. Ennen loppuu lyhytperäisessä renkaasta pito tai jalasta jerkku 30/36 välityksellä kuin että alkaisi liikaa keulimaan. Ja ihan hyvin sopii putkelta tarvittaessa ajamaan.
    Hienoa, että pärjäät. Jatka samaan malliin!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Näinhän omistajan/markkinoijan pitääkin kertoa. Aina se geometria on kuitenkin kompromissi. Joku ominaisuus paranee niin toinen huononee. Kuten vaikkapa piiiitkän akselivälin ja pitkähkön perän myötä ketteryys. Voi se yhä olla tarpeeksi ketterä muttei millään samanlainen kuin lyhyempi. Nämä kaikki nyt unohdetaan ja osa vielä hiukan kyseenalaisilla perusteilla.
    Ketteryys on subjektiivinen näkokulma. Minusta pyörässä on huono ketteryys, jos se itseohjautuu tai puskee alta, kuten jyrkillä ohjainkulmilla on tapana. Ketteryyttä ei ole myöskään se, että takapäätä luistatettaessa kovassa vauhdissa luisto ei ole hyvin hallittavissa. Ketteryyttä ei ole myöskään se, että ylämäkeen joutuu ähräämään putkelta kun toisella pyörällä voi letkeästi polkea penkistä. Ketteryydellä jos tarkoitetaan manuaalia ja bunnyhoppia, niin molemmat onnistuu pitkällä pyörällä. Joutuu vaan vähän viilaamaan tekniikkaa uusiksi. Enpä ole vielä sellaista mutkaa löytänyt, mistä ei Taigalla mahtuisi

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    PS. Oletko paljon alamäkiajoa ajanut? Vaikuttaa että Taiga on jossain määrin alamäkeen kovaan vauhtiin suunnattu. Tai sitten kuvittelen omiani
    Kannattaa lukea topicin aiemmat viestit ja lisäksi utustua loivan ja pitkän pyörän filosofiaan. 90-luvun geometriaan jos Taigaa vertaat, niin jokainen nykypyörä on alamäkipyörä.

    Jos käytät Googlea, niin löydät Leo Kokkosella varmaan aika paljon alamäkipyöräilyyn liittyvää materiaalia. Alamäkipyörissä on ollut keskimäärin huomattavasti paremmin mietityt geometriat kuin trailipyörissä, koska niillä ajetaan paljon kovempaa. Alamäkipyörän tulee muuten kääntyä myös tasaisella ja hitaassa vauhdissa. Kannattaa kokeilla myös alamäkipyörää Täytyy ymmärtää sekin fakta, että kaikiin täysjoustopyöriin ei ole edes mahdollista toteuttaa pitkää ja loivaa geometriaa, koska peräpään jousitusratkaisu täytyisi suunnitella kokonaan uusiksi. Polen geometriaa on testattu ylä- ja alamäissä, koska endurossa siirtymät yhden päivän aikana saattavat olla helposti 50km ja nousua yli 1000m. Tuossa esimerkiksi Finale Ligure, joka käytiin rämpimässä läpi. http://www.enduroworldseries.com/events/italy/

    Jyväskylässä ei mittavia alamäkiä löydy ja enemmän ajettavaa löytyy polkujen muodossa kuin monessa paikassa. Monet ulkomaalaiset epäilevät, miten voidaan Suomessa suunnitella pyöriä alamäkeen. Suomalaiset puolestaan epäilevät sitä, että miten voi alamäkipyöräilijä suunnitella ylämäkeen menevää pyörää. Stereotypioilla jos leikittelee, niin tällaisia johtopäätöksiä on helppo tehdä. Keski-Suomen kivikot ja juurakot ovat sitä luokkaa, että ei tarvitse testimaastoja tähän tarkoitukseen lähteä etsimään muualta. Taigoja ei ole paljon lumella ehditty ajelemaan, mutta sekin hoituu tässä tänä talvena kun saamme lunta.

    Asioita on mietitty varmasti enemmän kuin moni edes osaa kuvitella. Olemme tehneet tuotekehitystä ja testausta täysipäiväisesti noin kolme vuotta. Siinä oppii asioista enemmän kuin ajamalla yhtä pyörää. Teemme ajanottotestejä siten, että verrokkina on toisen merkkisiä pyöriä. Ajelemme lenkeillä pyöriä ristiin. Tällä tavalla pysyy totuus hommassa mukana eikä lipsahda uskonnon puolelle. Filosofia on, mihin tuloksia verrataan: Turvallisuus, tehokkuus ja helppous.

  2. #332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    ^ ^^miten sä voit kysyä Leolta onko se ajanut alamäkeä?
    Helposti kun en herraa tunne enkä ko genreä ole seurannut. Sattu tuleen mieleen enkä viestiä kirjottaessa jaksanut googlata. Pyydän nöyrimmin anteeksi tietämättömyyttäni (ja laiskuuttani).
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  3. #333
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Kuitenkin takuuehtojen mukaan kilpailukäytössa rungon takuu vain 1v?

    "Kilpailukäyttöön hankitun Pole polkupyörän (Kaikki Evolink-mallit, Rinne Ylä, Laki Kova, Polku Joka ja Taival Pika) runkotakuu on yhden vuoden mittainen. Rajoitettu Kilpailutakuu on voimassa, kun polkupyörää on käytetty normaaleissa, niille määritellyissä olosuhteissa, mukaan lukien kilpailut ja kun polkupyörä on huollettu oikein."
    Kun alkoi kiinnostaa niin mitenhän tämä kilpailukäyttömääritellään? Pitääkö olla lisenssi vai lasketaanko kun tälläinen laiskanpulskea harrastelija käy jonkun SyöteMTB:n tai Tahkon valumassa muiden haitolla läpi? Kisahan sekin on ja numerolappu tangossa.. Vai ratkaistaanko tämä tapauskohtaisesti

  4. #334
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Meillä monilla on erityyppisiä pyöriä ja ollaan kokeiltu ajaa niillä erityyppisissä tilanteissa, myös portaita ylöspäin. Tuo väite, että kapearenkainen täpäri olisi parempi hitaasti portaita ylöspäin ajaessa kuulosti suorastaan naurettavalta, kun todellisuudessa ero on todella suuri, mutta päinvastainen.

    Piti oikein tutkia tätä videota – läskillä meno pysähtyy kun eturengas on portaiden päällä ja pitkän rungon, pienten renkaiden*, pitkän chainstay-mitan ja matalan keskiön ansiosta vasen poljin ei enää mahtunut pyörimään. Täpärillä polkimet mahtuivat pyörimään ylös asti.

    Joten olisiko ongelma sittenkin geometriassa, eikä jouston puutteessa?

    (* Mammothin läpimitta on reilusti pienempi, kuin esim. Budin)
    Tota... en kaunistele, mutta olet väärässä molemmissa asioissa. Lopetan videolla polkemisen, koska pito vain loppuu kesken kun vauhti hidastuu. Loput portaista menee varmemmin pomppimalla. Vauhtia ei voi myöskään olla enempää, koska muuten menee niin pahasti vanteelle, että ilettää. Jos vauhti hidastuu liikaa, niin rengas alkaa pyörimään tyhjää. Ei ollut nimittäin ensimmäinen otto kyseessä. Täpärillä mentiin yhdellä otolla. Yksi merkittävä etu on joustokeulan suurempi matka täpärissä.

    Logiikkasi pitkän pyörän haitasta ja keskiön mataluudetsa on sitäpaitsi väärin. Pidemmällä pyörällä keskiö ei käy niin lähellä protaiden lakipistettä kuin lyhyellä.

    Voin tehdä vaikka leikkaamattoman pätkän ja kuvata eri kuvakulmista molemmilla pyörillä, jos ei selitykset kelpaa. Lupaan yrittää molemmilla pyörillä parhaani. Voin tehdä yhden vedon vaikka S-kokoisella kunhan sellaisen saan toimistolle.

    Hauskaa tässä on se, että ensin ihasteltiin mahtavaa kiipeämiskykyä, mutta sitten kun kehtasin ajaa täpärillä ylös, niin kiipeämiskyky onkin huono. Sekavaa markkinointia varmaan eikä ihan täysin by the book, mutta silti hauskaa

    Täytyy muistaa, että EVOLINK ei ole tavallinen täpäri. Ehkä se vaan on sen verran parempi, että ihmetyttää ja suututtaa

    Muistakaa, että edelleen pidän läskipyöristä, mutta ei se joka paikassa vaan voita. Tärkeintä on sen monikäyttöisyys ja ylivoimaisuus pehmeillä materiaaleilla. Dyyneillä tai hangessa ei muilla pyörillä tee yhtään mitään.

  5. #335
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Katsotaan tapauskohtaisesti. Esimerkiksi täysjoustoalumiinirungot, joilla on ajettu paljon kisaa ovat huomattavasti rankemmalla rasituksella kuin peruskäyttäjillä. Yksittäinen maratoni ei mielestäni ole vielä varsinaista kisakäyttöä

  6. #336
    markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Näitä ominaisuuksiahan todelliset läskiuskovaiset rakastavat ja vihaavat minua kun sanon se ääneen. Ammuinko taas polveen ?
    Voisitko vielä listata tähän ne epämielyttävät läskit millä olet ajanut testien yhteydessä niin osaisi vertailla omiin kokemuksiin?

    Kiinnostaisi myös millä renkailla olette testanneet, koska niillä on aivan älyttömän iso vaikutus ajotuntumaan omissa läskeissäni? Taigassa tietysti gleometria sulkee renkaan vaikutuksen pois yhtälöstä, jos olen oikein ymmärtänyt?

    Joo, mutta täytyy kyllä testata fillari heti kun on mahdollista, sen verran hyvin on tota täällä hehkutettu. Ja ostoonhan se menee, jos kerran on niin paljon parempi kuin mikään muu tällä planeetalla.

    T. Läskiuskovainen muutosvastarintainen nillittäjä

  7. #337
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Voisitko vielä listata tähän ne epämielyttävät läskit millä olet ajanut testien yhteydessä niin osaisi vertailla omiin kokemuksiin?

    Kiinnostaisi myös millä renkailla olette testanneet, koska niillä on aivan älyttömän iso vaikutus ajotuntumaan omissa läskeissäni? Taigassa tietysti gleometria sulkee renkaan vaikutuksen pois yhtälöstä, jos olen oikein ymmärtänyt?

    Joo, mutta täytyy kyllä testata fillari heti kun on mahdollista, sen verran hyvin on tota täällä hehkutettu. Ja ostoonhan se menee, jos kerran on niin paljon parempi kuin mikään muu tällä planeetalla.

    T. Läskiuskovainen muutosvastarintainen nillittäjä
    Periaatteisiimme kuuluu olla mollaamatta merkkejä (ei ainakaan tahallaan ), koska sillä ei saada varamsti mitään hyvää aikaan. Ei ole näin, että muut ovat huonoja ja minun on paras. Kaikki ovat erilaisia ja varamsti ihmiset nauttivat omista laitteistaan. Ride your damn bike!

    Oleellista on se, että ollaan havaittu jotain, tutkittu asiaa ja tehty sille asialle jotain. Polella on erilainen pyörä ja sitä ilosanomaa koitetaan levittää
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  8. #338
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kampii Katso viesti
    Sen verran mitä viimekesän Tahkolla oli mutaa, niin moni läskikuski valitti pidon puutetta toisella kierroksella kun paikat oli kuravellinä. Hyvin näki varsinkin nousuissa miten leveä rengas ei leikannut mutavellistä läpi vaan jäi sutimaan paikoilleen. Kapea kumi tavoitti hyvin kovan pohjan ja eteneminen oli ainoastaan reisistä kiinni
    Jaa. En huomannu valittavani. Päin vastoin, hubaa oli. Vaikka pari kertaa mentiinkin suksilla.
    Ja kyllä siinä yhdessä pidemmässä polkulaskussa sai latua huudella koko laskun. Vaikka läskillä mentiinkin.

    Uskallan uumoilla että Leo yllättyy kun pukkaa paksuun tubelesta. Ja rohkenee tiputtaa ne paineet riittävän alas.
    Ei se haittaa jos kiekolle välillä vähän kolahtaa.
    Ja tosiaan, jotain muuta Mammothin tilalle. Imo.

  9. #339
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jaa. En huomannu valittavani. Päin vastoin, hubaa oli. Vaikka pari kertaa mentiinkin suksilla.
    Ja kyllä siinä yhdessä pidemmässä polkulaskussa sai latua huudella koko laskun. Vaikka läskillä mentiinkin.

    Uskallan uumoilla että Leo yllättyy kun pukkaa paksuun tubelesta. Ja rohkenee tiputtaa ne paineet riittävän alas.
    Ei se haittaa jos kiekolle välillä vähän kolahtaa.
    Ja tosiaan, jotain muuta Mammothin tilalle. Imo.
    Ei olla Mammothia enää käytetty. Se on aika kehno kumi tuolla DT:n kehällä.

    Snowshoe XL on jo ulkovideossa alla.

    Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  10. #340
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Pole Taiga Fatbike

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Katsotaan tapauskohtaisesti. Esimerkiksi täysjoustoalumiinirungot, joilla on ajettu paljon kisaa ovat huomattavasti rankemmalla rasituksella kuin peruskäyttäjillä. Yksittäinen maratoni ei mielestäni ole vielä varsinaista kisakäyttöä
    Entä jos ajaa sen tahkon ja muutaman enskan suomessa siihen päälle? Onko silloin vain vuoden takuu? Tai jos ajaa harrastemielessä kaikki enskat? Jos vain vuoden takuu jommassa kummassa niin ei kyllä ole kovin parhaalta diililtä vaikuta.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #341
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Entä jos ajaa sen tahkon ja muutaman enskan suomessa siihen? Onko silloin vain vuoden takuu? Tai jos ajaa harrastemielessä kaikki enskat? Jos vain vuoden takuu jommassa kummassa niin ei kyllä ole kovin parhaalta diililtä vaikuta.
    Tapauskohtaisesti eli jos hajoaa niin silloin se on ollut kisakäytössä

    Vähän sika säkissä diililtä vaikuttaa.

  12. #342
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Entä jos ajaa sen tahkon ja muutaman enskan suomessa siihen päälle? Onko silloin vain vuoden takuu? Tai jos ajaa harrastemielessä kaikki enskat? Jos vain vuoden takuu jommassa kummassa niin ei kyllä ole kovin parhaalta diililtä vaikuta.
    Tapauskohtaisesti. Emme pysty muotoilemaan tätä lauseketta kovin yksityiskohtaisesti.

    Maailmalla on monenlaista kuskia. Suomen käyttö tässä ei ehkä ole se "ongelma".
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  13. #343
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Eli ostajan pitää ilmoittaa ostaessa kuinka paljon hän kisaa?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #344
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tapauskohtaisesti eli jos hajoaa niin silloin se on ollut kisakäytössä

    Vähän sika säkissä diililtä vaikuttaa.
    Ihan oikeasti! Täytyy ymmärtää, että täällä toisessa päässä on ihminen, joka tekee intohimolla töitä. Minä ja sinä käytetään tähän aikaa. Kannattaa myös miettiä sitä näin päin: Miksi Leo käyttää aikaansa läskipyöräfoorumilla sen sijaan, että ajelisi vaikka pyörällä tai hengailisi perheensä kanssa?

    Olishan se kiva, että me voitaisiin antaa elinikäiset takuut kaikille. Valittavasti kun ei vaan voida. Siihen löytyy monta syytä. Yksi on tuotevakuutus. Meillä on vastuuvakuutukset ja sitten on tehtaan takuu. Me ei voida näissä puitteissa lähteä kovinkaan paljoa sooloilemaan.

    Tämän takia meillä on pykälä, johon voidaan tehdä poikkeuksia. Loppuviimein meillä on suomen laki, joka velvoittaa meidät korvaamaan valmistusvirheestä johtuneet siitä huolimatta vaikka pyörällä on kilpailtu.

    Yhden vuoden kisatakuu on yhden vuoden kisatakuu. Ei se mikää sika säkissä sitäpaitsi ole.

    Tämä ei liity asiaan, mutta tässä on video, jossa kerrotaan mm. suomalaisesta yrittämisestä.

    https://youtu.be/GitfUpHYeMw
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  15. #345
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Kannattaa lukea niiden muidenkin pyörien takuuehtoja.. aika paljon tulee poikkeuksia ja ehtoja mitä saa tehä ja mitä ei. Ja takuuhan korvaa valmistus ja materiaalivirheitä vastaan, kyl sen yleensä vaurioista näkee sit mikä on "ylirasitusta ja kohtuutonta kuormittamista" ja mikä taas on takuun piiriin kuuluvaa vammaa. Oonkohan mä kolme runkoa saanu takuuna uusiks liki 28v mtb harrastuksen aikana, kaikki mitkä on hajonnu. BMX runkoja meni yks takuuseen ja loput hitsattiin tai kärsittiin ite. Koska käyttöhän oli melko älytöntä.

  16. #346
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Niin no. Toisaalta voi ostaa merkiltä x pyörän ja ajaa kisaa 24/7 ja silti on takuu eliniän.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  17. #347
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Tämä ei liity asiaan, mutta tässä on video, jossa kerrotaan mm. suomalaisesta yrittämisestä.

    https://youtu.be/GitfUpHYeMw
    Jassoo. Eipä siinä sitten kun onnea matkaan. Mullapa ei enää asiaa olekaan.

  18. #348
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Niin no. Toisaalta voi ostaa merkiltä x pyörän ja ajaa kisaa 24/7 ja silti on takuu eliniän.
    Sittenhän kantsii ajaa sellasella, jos kokee ajonsa olevan sellasta ettei rungot tule kestämään vaikkei valmistuvikaa oliskaan.

  19. #349
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Jassoo. Eipä siinä sitten kun onnea matkaan. Mullapa ei enää asiaa olekaan.
    Puolen minuutin kohdalla tais rävähtää savet lahkeeseen?

  20. #350
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Niin no. Toisaalta voi ostaa merkiltä x pyörän ja ajaa kisaa 24/7 ja silti on takuu eliniän.
    Ja silti valmistaja voi evätä takuun korvaavuuden, jos vaurio tulkitaan takuun korvaussääntöjen ulkopuoliseksi. Eli tapauskohtaiseksi menee sekin, ihan sama mitä markkinamiehen brosyyrissä lukee.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #351
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Ihmiset eivät aina tajua takuun tarkoitusta. Takuunhan on tarkoitus varmistaa että tuote on tehty kestämään sille tarkoitettua käyttöä ja korvata korjaus/vaihto jos ilmenee valmistusvirheestä johtuva vika/rikkoutuminen. Noilla enskapyörillä saatetaan hyvinkin ajaa alpeilla ymv. vuoristossa sellaisista dropeista joissa freeride/dh pyörätkin on kovilla niin eihän sitä voi olettaa että rungon tulisi kestää sellaista ikuisesti varsinkaan kisakäytössä. Läskeillä tuskin sellaisilla radoilla kisaillaan niin koskeekohan tämä lyhyempi takuu kovinkaan montaa läskiä?.. Tuskimpa kaikkien muidenkaan tarjoamat ikuiset takuut korvaavat rungon rikkoutumisen ilman selkeää valmistusvirhettä myöskään. Vuoden kisakäytössä luulisi kyllä tulevan esille valmistusvirheet rungossa.

    Eiköhän se tämäkin firma ymmärrä asiakaspalvelun tärkeyden, Mikäli joskus ilmenee selkeitä takuutapauksia jotka eivät hoidu helposti asiakkaan kannalta niin niistä kyllä löytää tietoa hyvinkin helposti nykyaikana onpa kyse mistä tahansa tuotteesta.

  22. #352
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Ihmiset eivät aina tajua takuun tarkoitusta. Takuunhan on tarkoitus varmistaa että tuote on tehty kestämään sille tarkoitettua käyttöä ja korvata korjaus/vaihto jos ilmenee valmistusvirheestä johtuva vika/rikkoutuminen. Noilla enskapyörillä saatetaan hyvinkin ajaa alpeilla ymv. vuoristossa sellaisista dropeista joissa freeride/dh pyörätkin on kovilla niin eihän sitä voi olettaa että rungon tulisi kestää sellaista ikuisesti varsinkaan kisakäytössä. Läskeillä tuskin sellaisilla radoilla kisaillaan niin koskeekohan tämä lyhyempi takuu kovinkaan montaa läskiä?.. Tuskimpa kaikkien muidenkaan tarjoamat ikuiset takuut korvaavat rungon rikkoutumisen ilman selkeää valmistusvirhettä myöskään. Vuoden kisakäytössä luulisi kyllä tulevan esille valmistusvirheet rungossa.

    Eiköhän se tämäkin firma ymmärrä asiakaspalvelun tärkeyden, Mikäli joskus ilmenee selkeitä takuutapauksia jotka eivät hoidu helposti asiakkaan kannalta niin niistä kyllä löytää tietoa hyvinkin helposti nykyaikana onpa kyse mistä tahansa tuotteesta.
    Juurikin näin!

    Lähtökohtaisesti meidän liiketoiminta perustuu jatkuvuuteen. Tässä pari esimerkkiä takuuasioista viime kesältä.

    esimerkki 1
    Asiakas on ostanut meiltä neljä pyörää. Pyörien osissa on ollut pikkuvikoja mm. vaihtajan vipu tms. Ei hän ole kysellyt takuun perään kertaakaan, olisi maksanut uudesta osasta. Korjasimme viat veloituksetta paikanpäällä. Otimme tarvittaessa osia myytävistä pyöristä Miksi: Tuotteet kuuluvat takuun piiriin ja emme halua asiakkaan olevan pyörän päältä pois sen aikaa kun selvitämme pikkuasioita maahantuojan kanssa. Ei se asiakkaan vika ole jos tuotteessa on vika. Miksi hänen tarvitsisi kokea byrokratiaa kaupallisessa palvelussa

    esimerkki 2
    Asiakas on ostanut meiltä enduropyörän. Jostain syystä keskiön (Polelink) laakerit ovat murusina kahden viikon päästä ja vieläpä kisoissa. Vaihdamme keskiön laakerit, akselit, kupit ja kiristimet veloituksetta. Miksi? Pyörä on takuun alla ja asiakas on kevytrakenteinen ja aloittanut vasta enduron. Emme keksineet mitään selitystä tapaukselle. Verrokkina Michael Saunders, joka ajaa huoltamatta pyörää ammatikseen Malagassa vuoden. Ei mitään vikaa paitsi keskiö narisee pressfittien takia.

    Esimerkki 3
    Asiakkaan vanteen pinnat ovat löystyneet ja vanne liepottaa. Asiakas osti pyörän verkkokaupastamme ja esittää asian videolla. Lähetimme vaihtovanteen paikalliseen liikkeeseen, jossa vanne vaihdettiin uuteen. Miksi: Vaikka ensihuolto olisi ehkä ehkäissyt tämän tapahtuman, emme nähneet syytä alkaa väittelemään asiakkaan kanssa, millaista ajoa vanteen tulisi kestää. Polkuajossa ensihuolto voi olla tarpeellinen jo ensimmäisen lenkin jälkeen vaikka kilometrit eivät tule täyteen. Luotimme asiakkaan näkemykseen asiasta.

    Katkenneita runkoja meille ei ole vielä tullut yhtään jos ei minun prototyyppien särkemisiä oteta huomioon.
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  23. #353
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Onko suunnitelmissa yli 190 senttisille sopivia runkokokoja?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  24. #354
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Jos olisin hankkimassa pyörää ja valinta olisi kääntymässä Poleen niin en kyllä tätä takuuehtoasiaa kokisi mitenkään merkittävänä seikkana.
    Runko varmaan on kallein osa jonka voisi joutua itse jossain tilanteessa maksamaan. Jos se maksaa vaikka tonnin luokkaa jonka pahimmassa tapauksessa joutuisi itse maksamaan niin aika paljon suurempia riskejä joutuu ottamaan muualla elämässä eikä voi valittaa oikein kellekään. Vaikka liikenteessä. Siellä kuolee satoja joka vuosi, ja loukkaantuu vielä paljon enemmän, jopa loppuiäksi. Näistä ei paljoa korvata. Ja kaikki hyväksyy riskit mukisematta.
    Tai käytetyn auton osto yksityiseltä. Jos moottori hajoaa täysin kahden viikon kuluttua kaupoista, on aika vaikea saada myyjää mitenkään vastaamaan asiasta.

  25. #355
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    ^^^ Nyt ollaan asian ytimessä! Minä sain Cuben hiilarirungon vaihdettua valokuvan perusteella takuuaikana. Kesti aika kauan tosin. Kasvoton organisaatio teki päätöksen tällä kertaa näin, kyllä sielläkin takuuehdoissa on maininta: "The precondition is normal use of the bike in accordance with the manufacturer’s stipulations". Arvatkaa määritelläänkö "normal use" tuolla? Kaverilla ihan vähän yli Cuben 3v takuun mennyt hiilarirunko murtui -> omillas olet. Minä ainakin oletan, että kun pyörän kanssa tuohon kirkkopuiston reunaan menee ja selittää mitä tapahtui, niin on vahvemmilla kuin Cuben "normal use" määrityksen kanssa. Eikä "jälleenmyyjä" voi vedota, että valmistaja päättää nämä asiat . Takuu on Suomen kuluttajalain mukaan muutenkin ihan eri asia kuin virhevastuu, joka ei valmistajan määrittelemään takuuaikaan lopu. Ei tosin ole hajuakaan miten pitkä tiettyyn tarkoitukseen tehdyn polkupyörän kestoikäoletus on... . Kuluttaja on kuluttaja näissä tapauksissa niin kauan, kun tuotetta ei osteta päätoimisen ammatin harjoittamiseen.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  26. #356
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pole Bicycles Katso viesti
    Ihan oikeasti! Täytyy ymmärtää, että täällä toisessa päässä on ihminen, joka tekee intohimolla töitä. Minä ja sinä käytetään tähän aikaa. Kannattaa myös miettiä sitä näin päin: Miksi Leo käyttää aikaansa läskipyöräfoorumilla sen sijaan, että ajelisi vaikka pyörällä tai hengailisi perheensä kanssa?
    +1
    Tämän voisivat kaikki narisijat myös panna mieleensä.
    Ollaan tyytyväisiä, että Leo tosiaan käyttää rajallista aikaansa myös tänne kirjoitteluun?
    Mun mielestä on etuoikeus, että saamme näin isossa mittakaavassa tietoa ja avautumista Polen suunnalta.

    Ei anna aihettaa turhaan narinaan. Imo.

  27. #357
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Mitäs erikoista tuossa takuussa on ? Ainakin moottorivehkeissä, -kelkoissa ja -pyörissä kisakäyttö rajataan aina pois takuun piiristä. Ja veikkaan että jos nyt ottaa vaikka rokkarin iskarin takuuehdot esiin niin eiköhän sieltä sama ehto löydy.

  28. #358
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mitäs erikoista tuossa takuussa on ? Ainakin moottorivehkeissä, -kelkoissa ja -pyörissä kisakäyttö rajataan aina pois takuun piiristä. Ja veikkaan että jos nyt ottaa vaikka rokkarin iskarin takuuehdot esiin niin eiköhän sieltä sama ehto löydy.
    Pole voi kommentoida onko näin, iskareissa.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  29. #359
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Pole voi kommentoida onko näin, iskareissa.
    Tässä on esimerkiksi DT:n brosyyreistä:

    https://www.dtswiss.com/Resources/Su...al-Information

    "This insert supplements the DT Swiss WHEELS User Manual.This wheel has been developed in accordance with the latest technical knowledge that ismore up to date than common standards. Thinner walls and a new rim geometry haveallowed the achievement of an ideal weight / rigidity ratio. Risk of death caused by use other than its intended correct and proper use!This wheel is designed for Enduro use. The maximum system weight is 110 kg.The user shall be responsible for any use other than this correct and proper use. Lightweight wheels require more care and maintenance. Depending on the conditions theyare used in, lightweight wheels may exhibit limited operational stability compared to conventionalwheels."


    Sivulla 9. https://www.dtswiss.com/Resources/Su...ls-User-Manual

    "4 Warranty (Europe)In addition to the general guarantee required by law, DT Swiss AG based in Biel/Switzerland,provides a guarantee for 24 months from the date of purchase in accordance with EuropeanDirective 99/44/EC. DT Swiss AG shall reject any liability for both indirect damage caused by accidentsand consequential damage.Any contradictory or extended national rights of the purchaser are not affected by this warranty.Place of performance and jurisdiction is Biel/Switzerland. Swiss law shall apply.Submit any warranty claims to your retailer or a DT Swiss Service Centre. Any defects recognisedby DT Swiss AG as a warranty claim will be repaired or replaced by a DT Swiss Service Centre.Warranty and guarantee claims can only be made by the original purchaser with a valid salesreceipt.There shall be no claim under the guarantee for:• Normal wear and tear caused by use of the components• Incorrect assembly• Incorrect or non-existent maintenance• Incorrectly completed repairs• Use of unsuitable products• Modification of components• Incorrect use or misuse• Carelessness• Leasing, commercial use or use in competitions• Damage caused by accidents• Delivery and transport damage• Modification, defacing or removal of the serial numberWe hope you enjoy using your DT Swiss component!"

    DT sulkee siis kokonaan kisakäytön pois. DT sulkee pois myös hulimattomuuden. Tyhmyyttä eivät sulje pois, joten kannattaa vedota siihen
    For all cycles of life - www.polebicycles.com

  30. #360
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Ehkä tuo takuun rajaus on vähän ristissä tuon "runkomme painavat vähän enemmän, että ne varmasti kestäisivät"-lausunnon kanssa. Itse en ehkä myöskään rajaisi jonkun läskipyörän tai xc-kamppeen takuuta sen takia, että joku voi saada enskapyörän bikeparkissa melko nopeasti rikki.

    Mutta zemppiä läskien ja muidenkin pyörien myyntiin, fillarifoorumin jutuista ei kannata huolestua, täällä palaute harvoin on kovin positiivista

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •