ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 162 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 212 262 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4831
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Onhan siellä tuo halvempikin:
    https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-..._style#details

    Nastoitettu Dillinger 4 33 TPI 129 €/kpl. Taitaa olla yksi markkinoiden halvimmista nastakumeista

    Tosin en lähde edes arvaamaan minkälainen ankkuri tuo 33 TPI rengas on 20 asteen pakkasessa. Jos jollakulla on kokemusta, niin kiinnostaisi. On tuo 140€ säästö sellainen, että sillä voi hiukan kuntoa kohotellakin.

    Tosin jäykkyyden lisäksi ehkä kapeuskin ahistaa ...
    Mulla oli kai tuosta se vanhempi 27TPI malli viime talvena alla. En muista enää. Ei se nyt mikään kauhea ankkuri ollut, mutta pidoltaan kyllä aika heiveröinen oikeasti liukkaalla, jolloin nastoja tarvitsi. Yhtä luistelua ja kyljellään oloa oli kun yritti pysyä ISP:llä varustetun 29erin perässä. Eikä se edes onnistunut. Lumikeleille ne on sitten kapeat.

  2. #4832
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ground Control nastoitettuna Schwalben teräväkärkisillä osoittautui viimetalvena tarpeeksi toimivaksi.
    Laitan ne tänä talvena alle ensimmäisen kaatumisen jälkeen, jos kaatuminen johtuu nastattomista.

  3. #4833
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Nastarenkaat 175€ "4,8""
    Ja niihin virgin D5:iin 500 nastaa on jottain, 99,5€/500kpl aina swalpelta... Mutta ne on tylppiä... Mutta toki edes alumiinikannalla, niin ei paina nastat 400g renkaassa...
    här: http://www.bike-discount.de/en/buy/5...re-tires-67807
    Teräväkärkisiä saa 0,95€/10kpl täältä: https://www.bike-components.de/en/Sc...w-Stud-o35742/

    Edit.: Vai onko noi sittenkään teräviä? Kuvassa on teräväkärkisiä mutta huonolla saksalla tekstistä jää vähän epäselvä kuva..

  4. #4834
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Näitä mä tilasin. On teräviä.
    Otin yhden satsin työkalun kanssa ja loput pusseina, toki niitä en enää tuolta löydä...

  5. #4835
    TomiKoo Guest
    Täällä olisi tulossa nastat Bud/Lou comboon. Bud on uudehko, ollut hetken ajossa, mutta karvat on vielä monessa kohtaa tallella. Lou pitäisi olla kohta perillä, Bike24 toimitus lähti 30.9. Meinasin ajella noilla vielä hetken ja napsia sitten nastat paikalleen, kun sää sitä vaatii.

    Nastat tulivat Bike Componentista, 250kpl Schwalben teräväkärkisiä sekä 50kpl työkalun mukana tulleita tylppiä. Aattelin nuo tylpät laittaa takarenkaan keskilinjalle, muut sitten fiiliksellä laidoille, etuseen enemmän kuin taakse. Liimana Loctite 480. Joku työkalu täytyy vielä kehitellä reiän tekoon, ehkä vanha tasapäiseksi katkaistu poranterä stopparilla.

  6. #4836
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    46
    Millaisia rengasrautoja/työkaluja porukka käyttää läskin rengashommissa. Eilen farleysta käytin eka kertaa kumeja pois ja oli tuskaa rengastyöt. Itellä lyhyet rengas raudat. Onko miehessä pelkästään vika?

    Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla

  7. #4837
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mvk14 Katso viesti
    Millaisia rengasrautoja/työkaluja porukka käyttää läskin rengashommissa. Eilen farleysta käytin eka kertaa kumeja pois ja oli tuskaa rengastyöt. Itellä lyhyet rengas raudat. Onko miehessä pelkästään vika?
    Tä? Ihan sormipelillä ilman työkaluja on omat kumit irronnut kehiltä, ei minkäänlaista ongelmaa. Sen kun vaan painelee vastapuolelta vanteen pohjalle kumin ja kääntää toiselta puolen pois päältä. Piis of keik.

  8. #4838
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    46
    Pitääpä ajatuksen kanssa kokeilla uudestaan.

    Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla

  9. #4839
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mvk14 Katso viesti
    Pitääpä ajatuksen kanssa kokeilla uudestaan.

    Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla
    Jos sulla on tuore hodag/jackalope-setti niin ei taida sormivoimin irrota, itsellä ensimmäinen rengas/vanne-yhdistelmä joka vaati rengas"raudan". Vanhempi jackalope ei ole niin tiukka. Mutta lähtee tosiaan suht nätisti sitten kun laitat renkaan reunanauhan koko matkalta ensin keskelle ja sitten pujotat rengasraudan väliin ja kampeat.

  10. #4840
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    46
    ^ kiitoksia vinkistä.

    Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla

  11. #4841
    Mun Lipsasissa on tylpät nastat enkä kaipaa terävämpiä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  12. #4842
    mutanaama Guest
    Tiukkakin rengas saa kyytiä, kun astuu kantapäällä renkaan reunaan.

  13. #4843
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Jos sulla on tuore hodag/jackalope-setti niin ei taida sormivoimin irrota, itsellä ensimmäinen rengas/vanne-yhdistelmä joka vaati rengas"raudan". Vanhempi jackalope ei ole niin tiukka. Mutta lähtee tosiaan suht nätisti sitten kun laitat renkaan reunanauhan koko matkalta ensin keskelle ja sitten pujotat rengasraudan väliin ja kampeat.
    Itse taistelin saman ongelman kanssa ja huomasin, että sopivasta määrästä saippuavettä on myös apua.

  14. #4844
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Nastat tulivat Bike Componentista, 250kpl Schwalben teräväkärkisiä sekä 50kpl työkalun mukana tulleita tylppiä. Aattelin nuo tylpät laittaa takarenkaan keskilinjalle, muut sitten fiiliksellä laidoille, etuseen enemmän kuin taakse. Liimana Loctite 480. Joku työkalu täytyy vielä kehitellä reiän tekoon, ehkä vanha tasapäiseksi katkaistu poranterä stopparilla.
    GC:iin taakse tuntuu riittävän kaksi riviä nastoja keskelle. Veto-/jarrutuspito on ihan riittävä. Laidoille ei tunnu takana kaipaavan.
    Näin yhden talven kokemuksella.
    Onhan sulla Dremel tms. tarpeeksi kiertävä työkalu reikien tekoon?

  15. #4845
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Flowbeisti paukkuu melko kivasti noustessaan vanteelle. Yks lyönti jäi ainakin väliin.
    Mutta toimii kuten tubeless renkaan kuuluukin; ilmat pysyi samantien ilman litkujakin.
    Nousi vanteelle sisurilla ja Bilteman tornipuNpulla.

    Mulla toi siis tuli taakse. Ja aamuisen kelvityömatkarullailun perusteella rullaa ainakin paremmin kuin Lou.
    Ja on kurveissa jämäkämmän oloinen.
    Mielenkiinnolla odotan pääsyä poluille.

    Nappulathan tuossa on kunnioitusta herättävän miehekkäät.
    Millainen lie Dunderbeisti livenä..

  16. #4846
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Täällä olisi tulossa nastat Bud/Lou comboon. Bud on uudehko, ollut hetken ajossa, mutta karvat on vielä monessa kohtaa tallella. Lou pitäisi olla kohta perillä, Bike24 toimitus lähti 30.9. Meinasin ajella noilla vielä hetken ja napsia sitten nastat paikalleen, kun sää sitä vaatii.

    Nastat tulivat Bike Componentista, 250kpl Schwalben teräväkärkisiä sekä 50kpl työkalun mukana tulleita tylppiä. Aattelin nuo tylpät laittaa takarenkaan keskilinjalle, muut sitten fiiliksellä laidoille, etuseen enemmän kuin taakse. Liimana Loctite 480. Joku työkalu täytyy vielä kehitellä reiän tekoon, ehkä vanha tasapäiseksi katkaistu poranterä stopparilla.
    https://www.youtube.com/watch?v=T-stl7-K18g Tossa olis lyhytelokuva siitä miten noi omasta mielestä kannattaa tehdä.

  17. #4847
    TomiKoo Guest
    Kiitoksia Brille & Mutanaama, juurikin tuohon tyyliin kuvittelin sen menevän. Halpis Dremel-kopio löytyy ja läjä kaikenlaisia teriä. Täytyy harjoitella johonkin vanhaan kumiin reiän tekoa enste. Nastojen määrä ja asemointi nyt on vielä avoinna, täytyy miettiä sitten tehdessä tarkemmin. Eteen joka tapauksessa saa mennä reilummin, takaseen riittää varmasti vähemmänkin.

  18. #4848
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Paras terä on laadukas puuterä, lyhennettynä sen verran, että istukkaa voi käyttää topparina. Toki oikea kumiterä päihittää tuon, mutta niitä ei ihan joka kaupassa myydä...

  19. #4849
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mutanaama puhui yhdessä viestissä lasikuituvahvisteisesta teipistä tubeles-virittelyn yhteydessä.

    Mikähän teippi noin tarkemmin on kyseessä?

  20. #4850
    Liittynyt
    02/2000
    Viestit
    114
    Ensimmäinen rengasrikko läskillä. Oisko tää nyt litkujen paikka kun vielä on sisuskumit käytössä. Kuinkas tuo nyt tehdään oikeaoppisesti
    - Respect the Rock -

  21. #4851
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^Ei se paljasta sitä, koitin jo aiemmin udella.
    Joku valtionsalaisuus kaiketi.

  22. #4852
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Joo. Ja jos on vielä niin että Mutanaama on jonkun aasinsillan kautta tekemisissä ko teipin myynnin kanssa niin silloin sissimarkkinasyytteen takia ei voikaan paljastaa tietävänsä mitään asiasta;-)

  23. #4853
    mutanaama Guest
    ostin sitä teippiä muitaakseni etrasta tai sitten ikh:sta. Ja ainakin se toimi ongelmitta. Ja joo, en varmaan ota myyntiin
    Paras terä dremelissä oli tuo alussa mainittu 3mm jyrsinterä, tekee tasaisen pohjan.

  24. #4854
    markettipyörämies Guest
    Kuinka paljon painavampia ja huonompia nämä Tikan nastat on kuin jotku hifi-alumiinirunkoset?
    http://a-tekniikka.fi/fi/pp-stud.html

  25. #4855
    Sivistäkääs mua miten tollanen nasta laitetaan renkaaseen? Pitääkö tolle kannalle jotenkin jyrsiä tilaa sinne reiän taakse, vai työnnetäänkö se vaan voimalla siihen porattuun reikään?

  26. #4856
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^juuri edellisellä sivulla asiasta juttua ja videota...

  27. #4857
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Kuinka paljon painavampia ja huonompia nämä Tikan nastat on kuin jotku hifi-alumiinirunkoset?
    http://a-tekniikka.fi/fi/pp-stud.html
    Tässä muutamia nastoja mitä ollaan testailtu, Tikan alkuperäiset (oikealla) olivat himpun pidemmät ja terävät, mutta saatavuus on kovin heikko .


    Nyt sain viimeksi näitä nastoja, lienevät samat kuin sun linkittämät. ja painoa sen 0,5g/kpl.



    Terävät nastat puree paremmin, mutta noikin on omaan ajoon riittävät, rengas ei lähe hetialtapois, kun pieni jäätynyt lätäkkö eksyy renkaan alle.

  28. #4858
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Soitin Tikalle muutama viikko sitten ja sanoivat etteivät tee enää nastoja polkupyörän renkaisiin

  29. #4859
    markettipyörämies Guest

  30. #4860
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Kuinka paljon painavampia ja huonompia nämä Tikan nastat on kuin jotku hifi-alumiinirunkoset?
    http://a-tekniikka.fi/fi/pp-stud.html
    Paljon se kumi painaa mitä siitä poistuu reiän poraamisen myötä?
    Tarkoitan siis että mitä väliä..

    Noi mun tilaamat Schwalben piikit on kai teräsrunkoisia ja karbiidi kärjellä.
    Pito on hjuva.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •