ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 126 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 76 116 124 125 126 127 128 136 176 226 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.751 - 3.780 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Tänä aamuna oli ylläri edessä, kun lenkille olin lähdössä. Lou oli aivan tyhjä ilmasta. Eilen illalla viimeksi ajettu ja paineet oli silloin ok. Mitään näkyvää vauriota en löytänyt, eikä litkua ollut tirskunut mistään. Ilmat renkaaseen ja 40km. lenkki ja kaikki oli ok...mystinen tyhjentyminen???

Eipä kai se nyt niin mystistä ole jos tallissa tyhjenee, kun litku valuu renkaan pohjalle ja jos sattuu pieni vuoto olemaan itse renkaassa tai renkaan ja vanteen välistä pääsee vähän vuotamaan niin tyhjeneehän se yön aikana, kun litku ei sitä paikkaa.

Mulla alkanut nyt takana oleva Nate "hikoilemaan" kyljistä. Paineet pysyy hyvin, mutta kylkiin ilmestyy pieniä helmiä. Olisi se 27tpi versio voinut olla vähän parempi tässä suhteessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Bud 116mm, Lou 118mm leveyttä noin about tasan, tönärillä mitattuna. Korkeutta suunniilleen 775ämmäm
    Tänks, eli on niissä ilmatilaa selvästi enempi lähinnä korkeussuunnassa.

^Ero on aika selkeä tuossa juuri äskettäin pyöri alla Bud edessä ja GC 120tpi takana. Spessun kumes on muutenkin kyljiltään kovempi ja ei, niin helposti joustavan tuntuinen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Moro, Fattyssa tehnyt aika hyvää työtä, varsinkin talvella, Bud takana.

+Rullaa ja pitää / kantaa kivasti
    + sopivan korkea rengas

Mutta ostin uuden raamin ja siihen se "sopii" taakse, mutta rapsii ketjuun runtatessa mäissä.

Mikä olisi samanmoinen rullaava nappulakumi tilalle, joka jäisi 65 vanteella alle 104mm leveäksi, muttei olisi alle 95mm leveä... Koska tykkään muhkummasta. Lisäksi painoa samat tai alle Budin...

Mietinnässä:

JumboJim 4.8: + paino, minkä kokoinen 65 nextiellä ? Mitenköhän menee talvella... ja saako näitä koskaan

Spessun GC : minkä kokoinen tämä on ? onko samanlailla ilmatilaa ? pito ?

45 north uusi, tästä ei varmaan kellään vielä kokemuksia... ? Flow / Dunder 4,6" ... Ilmoitettu taulukossa että leveys ei tule sopimaan... mulle ja toisaalta taas ovat alle 700mm korkeita (ei ole tarpeeksi muhku mulle)

Dillinger 5: Sanokaa jotain, kun en tiiä tästä mitään... Onko ilmatilaa ?

Muita, mitä... Vai takapakkaa ulommas talvella

Rapsiiko kylkeen vain isommalla hampaalla ja ajakko paljon sillä pienimmällä vaihteella?

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Jos ihan vähästä on kiinni niin mattopuukolla pikkuisen nappuloista pois. Tietty jos kovasti kivikoissa hieroo niin reunanappuloiden pienennys vähän altistaa renkaan kylkeä kiviosumiin.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    ....

Mikä olisi samanmoinen rullaava nappulakumi tilalle, joka jäisi 65 vanteella alle 104mm leveäksi, muttei olisi alle 95mm leveä... Koska tykkään muhkummasta. Lisäksi painoa samat tai alle Budin...

Mietinnässä:

JumboJim 4.8: + paino, minkä kokoinen 65 nextiellä ? Mitenköhän menee talvella... ja saako näitä koskaan

Spessun GC : minkä kokoinen tämä on ? onko samanlailla ilmatilaa ? pito ?

45 north uusi, tästä ei varmaan kellään vielä kokemuksia... ? Flow / Dunder 4,6" ... Ilmoitettu taulukossa että leveys ei tule sopimaan... mulle ja toisaalta taas ovat alle 700mm korkeita (ei ole tarpeeksi muhku mulle)

Dillinger 5: Sanokaa jotain, kun en tiiä tästä mitään... Onko ilmatilaa ?

Muita, mitä... Vai takapakkaa ulommas talvella
    Mulla oli viime talvena Beargreasessa GC ja Dillinger 5 ja molemmat mahtui hyvin pyörimään, bud ei ollenkaan. Niinikään Mammoth on tasan 100mm leveä

Juu, vaihdoin tänään budin eteen ja bfl meni taakse. Vartin homma laittaa tubeleksex ei muuta kuin venttiili paikalleen ja kumi sinnepäin, niin molemmat nousi sitä mukaan kun ilmaa ajo sieluttomaan venttiiliin. Bfl olikin iloinen yllätys takana, ainoo vika oli sen korkeus... Kammet kävi kolmesti tontissa, mitä korkeemmalla budilla en ole huomannut. Mut saa olla nyt noin ja uusia kumeja haistellaan... Ja taakse tulee 11 pakka niin en usko että se 40 ratas kauheesti ketjua näkee, joten voip olla budi takanakin talvella.

zipo Guest
    Ajelet pari lenkkiä hieman pidemmällä vällärillä,tottumisjuttu.
    Mä vaihdoin lisäksi pikasesti kytkevään takanapaan ja kampien kolistelu väheni minimiin.

GC 110mm nappuloista 80mm vanteella ja matalampi ja kovempi, kuin Bud.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Jpfurn laittaa näin Jumbo Jimistä mtbr.com:ssa

J

Sorry the pics are flipped. The 4.8 @ 10psi on ML(65mm):

Width= 4.338" (110mm)
    Height= 29.875" (758mm)

Eli voip olla 4.8" jimikin tiukka perään, mutta ainahan voi vähä sheivata... Ja yksi laittoi että aluksi oli 4,25 " ja 2vk:n päästä mittasi 4.5" mutta kyllähän kumin venytettyä saa kun painetta antaa.

Mutta kiitti Antza GC mitasta, tänään just tankki-kuskin GC:tä katselin jotta verrattain pieni on ilmatila... Mutta kyllähän senkin testata voisi. Tämän illan kuralenkillä löi BFL jonki verran suttua, mutta kyllä silläkin vielä pärjäsi.

Dillinger 5 tarvisi kyllä nähdä livenä joskus/kokea... Eikös se ole hyvä talvikumikin...?

Tuossa näkyy tuo nykyinen koko-ero aika hyvin, vaikkakin etunen on lähtöjään hieman korkeammalla.

...ja pyörä on kesken vielä....

Saat sen GC:n lainaan kuten lupasin. Jos huvittaa väännellä niin mun D5:a saa myös koittaa kehälle. Kivikkoon en niillä ketään ennen lumentuloa laske, ovat näetsen nastoitetut. Kai niistä kuitenkin mallin näkee.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Aikani sinnittelin vastaan kun ei ollut oikein järkisyitä, mutta laitoin kuitenkin nyt Budin ja Loun tilaukseen. Pitäähän se läskissä olla niin läskit kumit kuin vaan sopii. Tubeleksena tarkoitus lähteä koittamaan jahka tulevat kotio.

Vähän poljetut Ground Controllit löytynee viikon-kahden päästä f.torista.

Onko sinulla läskiin nastakumeja? Ground Controlleista voisi itse nastoittamalla saada ihan edulliset ja vesijäällä nastatonta varmastikin paljon paremmat vaikka ihan tylppäkärkisilläkin nastoittaisi.

Mikähän tuon JumboJimin kulutuskestävyys mahtaa olla.
    Dudella pari lyhyttä kalliopolkulenkkiä takana ja nappuloiden pinta näyttää jo nyt kuluneelta. Nappulan korkeus kun muutenkin on läskiksi luokkaa matala ja nappuloita aika vähän/harvassa eli paljon pintapainetta per nappula niin tosta taitaa tulla slicksi alta aikayksikön?!?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Onko sinulla läskiin nastakumeja?
    Juuei, ilman nastoja tottunu ajeleen autollaki niin ei tullu mieleen. Vois B&L olla parempi ilman nastoja vs. GC. Mut GC nastoilla hakkais tietty jos jäätä näkyy.

Mä nastoitin GC:t itse Schwalben teräväkärkisillä irtonastoilla. Ihan toimivat.
    Bud ja Lou kun ei jäällä pidä yhtään. Kuten ei mikään nastaton rengas.

Toki Bud ja Lou on lumella GC:a parempi, mutta en halua talvella väistellä jäätikköjäkään.
    Tarkoitus olisi kyllä tulevana talvena katsoa kuinka pitkälle Budilla ja Loulla pötkitään.

Etelä-Suomessa talvella monesti lämpötila käy plussan puolella ja tulee vähän vettäkin niin silloin tunnetusti on hyvin liukkaat paikat ja nastakumi on ainakin kapeakumimaasturissa hyvinkin tarpeellinen. Läskillä ei ole vielä tullut talvella ajeltua mutta aion kyllä siihenkin jonkunlaista piikkirengasta katsella.
    Tietty tarve riippuu ajomaastoista ja kuskin taidoista paljon ja on sellaisia kavereita varmaan monia että eipä tarvita mitään nastoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    sorry läskeilijät.. en jaksa lukea koko ketjua läpi.

tulevassa budjettiläskissä on jotkut kiinalaiset 2kg renkaat (sorruin tähän Verenti Indulgenceen Wigglestä).. arvelisin että ne tulee vaihdettua. mikä näistä olisi paras vastine rahalle, lähinnä kesä/yleiskäyttöön:

- On-One floater
    - Vee rubber mission
    - On-One B.S.C. Type 1

vai joku muu (hakusessa siis reilusti alle 100€ kumit)? missäs te kauppaatte käytettyjänne? mistä sisureita?
    Mulla on tuossa Fillaritori.comiin lähdössä 2 x Surly Knardit 3.8

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mä vaihdoin lisäksi pikasesti kytkevään takanapaan ja kampien kolistelu väheni minimiin.
    Höh , ei ole enää varakiekossa takanapaa ja pinnoja,Jäljelle jäi rujosti runtua saanut ja täysii ajettu vuoden vanha kehä ja sikanopee tubeless venttiili.

Onk toi kaupan?

There can be only one.

Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Se vihree venttiili on ihan sairaan nopee ja lentää huimista paikoista. :-D

zipo Guest
    @TD.Not4sale.
    @S höpö höpö,Tää vuosi menee luiden vahvistumista odotellessa ja maisemakierroksia ajellessa.
    Panaracer FBN 26x4" 120Tpi tai 29+ rengas,löytyykö Suomesta?
    Syy: Ko rengasta en halua tilata netistä.

Toikalle piti tulla niitä Panaraasereita, en tiedä onko niitä jo tullut.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Mistä työ ootte dille 5:sia ostaneet... ? Kun oikeestaan ainoa tähän mennessä löytynyt ollut tämä: http://fatbikes.at/komponenten-fatbi...-26x4.8-120tpi

140 € + pk. Ja en viä katsonu mutta varmaan siinä. 15€. Onko jossain kotimaassa tai jossain viä edukkaampia..? Ja kelläs on viä 150 terävää nastaa jemmassa...? yhen tuommoisen voisi laittaa ja Jumbon haluisin kans, mutta tiä siitä sit, kevyt se olisi pyörittää...

Bike24

Nastaa tais olla MCarbonilla. Ai niin mä en saa mainostaa sitä kun se on mun kaveri. Mut ei se oo mulle koskaan kahvia tai kaljaa tarjonnut. Mä oon kyllä tarjonnut sille.

There can be only one.

mutanaama Guest
    Enkä mä saa kertoa, ettei ole kuin tylppiä nastoja jäljellä. Ja oma syys, kun et oo koskaan tullu vaikka on kutsuttu

Kunnon kauppias ottais viilan kauniiseen käteensä. Mutta sie ootki sissikauppias.

There can be only one.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •