ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 125 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 175 225 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3721
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Tarviiko niitä gummeja koko ajan testata ja vaihtaa ?
    Ei tietenkään. Missään ei sellaista määrätä. Renkaita voi vaihtaa ja testata aivan samoin periaattein kuin vaikkapa autoja, olutta, naisia tai melkein mitä tahansa.

    Siis:

    "Vaihtaa ja kokeilee kun siltä tuntuu."

    Ei ennen eikä jälkeen.

    Tässä tullaan vaihteluun eri henkilöiden välillä. Vapaassa maassa tämä pitää sallia.

  2. #3722
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kolmas lenkki ajettu Bud edessä ja vähän testailtu eri paineilla. Ei selfsteeringiä. Ison ilmatilan ansiosta mukavasti iskunvaimennuskykyä. Kanttipito hyvä, myös mutaisissa paikoissa. Vähän ajeltu märällä kalliolla, aika pitävältä tuntuu.
    Lenkin jälkeen mittasin paineen, oli 0,29bar/4,1 psi. Takana 4" Jumbo Jimissä vähän enemmän. Sai isomman rullausvastuksen ansiosta reilun tunnin lenkkiin samalla mukavasti lisää harjoitusvaikutusta.
    Siis hyvin samanlaiset kokemukset kuin kokeneemmat on foorumilla kertoneen jonka vuoksi kiinnostikin.

  3. #3723
    zipo Guest
    Ei munkaan renkaat kulu istumalla verannalla ja ihailemalla niitä..Ei vaan ihan oikeesti niiku jotkut käyttää fläsää jokapäiväiseen liikkumiseen ympäri vuoden ja sama konkeli saa toimia vieläpä ainoa fillariharrastusvälineenä.Ei omista muita kulkineita.
    Hyötyajojen asfalttipätkät kuluttaa renkaita eri tyyliin kuin metsäpoluilla rulllailu.
    Ei autoa,ei muita fillareita eikä edes muita liikunnallisia harrastuksia.Hellasärö hamstaruksesta-> omaa varastosaldoa:2kpl takakiekkoja joista molemmat on ollut viimeisen vuoden turhanpanttina(eli tyhmyyttä).Muinaisjääne syy lienee hamstaraukseen kun ennenmuinoin takakiekkoja hajosi täysin ajokelvottomiksi ja hyviä ajopäiviä ei Suomessa riitä hukattavaksi välinetappioiden vuoksi.5 vuotta sitten oli vähintään 3 kpl maastofillareita aina pahanpäivän varalle.

    Rengas hätävarana :1 kpl Hodag ja 1 kpl Halo Nanuk joista reunanappulat finaalissa ,kyljetkin saaneet oman osansa maastoajoharjoitteista.Keskellä sentään pintaa kuivalle kelille ja työmatkakäyttöön.Hmmm pitäiskö rakentaa toinen fläsä jossa olisi kommuuterivarustus ....?

    Viivyttelin uusien renkaiden hankkimista pitkään mutta pakon edessä ostin ne jotka olivat oikeasti saatavilla.
    Hyviä ajokelejä kaikille.Sitä ajamista ja harrastamista on niin erilaista ja eritasoista.
    Sanos Kuntsari monta fillaria sulla on tulevana maanantaina ?

  4. #3724
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kolmas lenkki ajettu Bud edessä ja vähän testailtu eri paineilla. Ei selfsteeringiä. Ison ilmatilan ansiosta mukavasti iskunvaimennuskykyä. Kanttipito hyvä, myös mutaisissa paikoissa. Vähän ajeltu märällä kalliolla, aika pitävältä tuntuu.
    Kumminpäin on asennettu? Itse laitoin suoraan propulsion-modeen. Tuntuu ettei lipsu missään.

  5. #3725
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Näillä näppäimin neljä ajokunnossa olevaa ja yksi osina kaapissa odottamassa jotakin tulevaa. Kaikilla nyt ajokunnossa ja hallussa (3 kpl) olevilla olen parin viikon sisään ajannut lenkin tai useamman eli kyllä mä myös vähän ajelen, vaikka myös ihailen suomen kurjassa suvessa Tänäänkin ajattelin käydä metsää pitkin ihmettelemässä Hangon elämää kera Fatty.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  6. #3726
    IncBuff Guest
    Jaksoin eilen lopulta tehdä tubeless-konversion läskiin. 73mm gorillaa ja kompuralla GC:t Mulefuteille. Piti kerrasta ja litkua ei tihkunut oikein mistään raosta. Ilman kompuraa kyllä toivoton rasti.

  7. #3727
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Näillä näppäimin neljä ajokunnossa olevaa ja yksi osina kaapissa odottamassa jotakin tulevaa.
    Hetkinen... Mähän olen oikeutettu ostamaan uuden fillarin.(Printtaan sun viestin ja "unohdan" sen pöydälle huonekaluliikeiden katalookien viereen.)Tasa-arvon nimissä.
    Sitten kun olet takas huudeilla niin voisin tulla potkimaan Paksun Rotkon renkaita tai rullailet tänne tubeless virityksiä tekemään.Viime LA eka Jackalopet/Hodgit tubeless konversio.
    Tiedä vaikka germaani bulkki olisi The fillari pienillä muutoksilla eli kammet,vaihteet,kiekot,stonga uusiksi.
    zipo muokkasi tätä : 19.06.2015 at 14.08 Syy: kanjoni

  8. #3728
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Jaksoin eilen lopulta tehdä tubeless-konversion läskiin. 73mm gorillaa ja kompuralla GC:t Mulefuteille. Piti kerrasta ja litkua ei tihkunut oikein mistään raosta. Ilman kompuraa kyllä toivoton rasti.
    Veditkö gorillan "paljaalle vanteelle"? Kuinka monta kiekkaa? Ensin Kakspuoleinen gorilla reikien peitoksi ja lopuksi vielä kierros gorillaa? Itellä ei ensimmäinen yritys pitänyt Mulefuteilla sitten ollenkaan. Litkut tihkui osasta kevennysreikiä ulos, vaikka sisuri oli päivän teippien päällä...

  9. #3729
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Voin hyvin rullailla sinne sitten joku hetki, kun ensi viikolla olen kuntolomalla. Poistit sielun tuosta sun postauksesta. Sielua on hyvä olla fillarissa ja kun huhun mukaan Rotkon maantiefillarissa ei sielua ole, niin mäjyitin haarukan ammottavaan reikään shamppanjapullon korkin, jossa puhutaan jotakin siihen sielun suuntaan niin nyt sitten pyörässä sielu.

    Muistan hyvin sen sinun säilömön, joka oli muutama vuosi sitten täynnä fillareita ja läski ei ollut sinun juttu. Niin ne ajat muuttuu Zippo.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  10. #3730
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roces Katso viesti
    Veditkö gorillan "paljaalle vanteelle"? Kuinka monta kiekkaa? Ensin Kakspuoleinen gorilla reikien peitoksi ja lopuksi vielä kierros gorillaa? Itellä ei ensimmäinen yritys pitänyt Mulefuteilla sitten ollenkaan. Litkut tihkui osasta kevennysreikiä ulos, vaikka sisuri oli päivän teippien päällä...
    Alkuperäinen vannenauha kevennysreikien peitoksi ja pari kiekkaa gorillaa.

  11. #3731
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mulla meni "vahingossa" Bud cornering modeen. Täytyy vaihtaa propulsioniin. Piti se kyllä corneringissäkin paljon Jumbo Jimiä paremmin, varsinkin märässä.

    Zipo on kyllä oikea fillarimies. Itellä paremminkin näköisharrastelua. No, tunteja ja kilsoja voi aina lisätä.

    Oikein hyvää Juhannusta kaikille!!!

  12. #3732
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Hodagit testattu Syötteen poluilla 65 hiilari Mcarbonin alla, siis vaan takarenkaassa. Aika kovilla 0,6 baineilla mutta silti oli hienoa.
    Panaa voi kokeilla mutta taitaa olla aika sama Hodagin kanssa.
    Kaunis aatto päivä. Ja siis Hyvää Juhannusta kaikille !

  13. #3733
    mutanaama Guest
    Mun tarvii tommonen hodag testailla tässä joku päivä. Ihan kuin siinä menis reunanappulat pidemmälle kuin nimblessä.

    Mistä tulikin mieleen pari päivää sitten ajetulla lenkillä, että 90kg kuskin alla 0,7 bar paineilla toi nimble alkaa sortumaan kovemmassa vauhdissa mutkaan kantatessa. Tai siis näin ainakin asfaltilla, maastossa tai hiekalla tulee harvoin kantattua reilun neljänkympin nopeudessa. Sitä samaa en ole mammutin kanssa huomannut. Vetopitoon edelleen todella tyytyväinen, vaikka vähän rinteen heinikossa sutasi, riitti kun sääti pikkasen painoa taakse, polkemista ei tarvinnut lopettaa.

  14. #3734
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Otanko suntaakina Hotdagin mukaan?

    *hamsteri*

  15. #3735
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Joo niin ja hei tuli se SyöteMTBn takanousu, joka oli ihan lällynä, nousi tuolla setillä vaikka sutia veti ihan siinä lällyimmässä jyrkimmässä kohassa.
    Kuitenkin 9+
    Ja omassa neitimäisen hitaassa kurviajossa pito oli ok kallistaessa.

  16. #3736
    mutanaama Guest
    @ässä, ota ihmeessä, testailen sen seuraavaksi. Toi saa nyt olla alla muutaman hetken, että löytyy ne parhaat paineet. Kevythän toi on kuin mikä, valmis kiekko taakse i9:llä rattaineen ja litkuineen (1,5dl) 2,732kg.

  17. #3737
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    No määhän otan ku käsketään.
    *glu glu*

  18. #3738
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Hyötyajojen asfalttipätkät kuluttaa renkaita eri tyyliin kuin metsäpoluilla rulllailu.
    Saas nähdä kun näyttää nyt hiukan siltä että läski jää sittenkin ainoaksi pyöräksi...
    Kuinka tiuhaan saanee uusia nakkeja alle vaihtaa..
    Toki työmatka-ajoa ei tule kuin sen 10km per päivä, mutta pelkästään asfalttia on alla.

  19. #3739
    mutanaama Guest
    Ei se sitten ole ongelma ole, mutta kaikki ei sovi kaikkeen ja asfaltille löytyy oikein hyviä renkaita. Vaimon Blackfloydeilla on ajettu varmasti yli tuhannen kilsaa, eikä niissä näy vielä edes kulumisen jälkiä.
    .

  20. #3740
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Just tommosessa yhden fillarin strategiassa saattaisi jonkinlaiset vaihtokiekot olla hyvä juttu.

  21. #3741
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ei se sitten ole ongelma ole, mutta kaikki ei sovi kaikkeen ja asfaltille löytyy oikein hyviä renkaita. Vaimon Blackfloydeilla on ajettu varmasti yli tuhannen kilsaa, eikä niissä näy vielä edes kulumisen jälkiä.
    .
    No mä en ala kumeja tai kiekkoja päivittäin vaihteleen.
    En oo niin kovan tason kuski.
    Mennään yleisrenkailla Bud ja Lou edelleen. Kaikki ajot niillä on tähänkin mennessä hoitunu.
    Toki kuulemma kuluu asfaltilla nopsaan.

    EDIT: vaihtokiekot saattais olla optio, jos vaurastun/sopivat käytetyt vierii vastaan.
    Toki nekin mieluummin nastakumeille(GC) laittaisin.

  22. #3742
    mutanaama Guest
    En minäkään lähtisi päivittäin vaihtelemaan, ja vaikka olisi vaihtokiekot, niin en sittenkään. Viiden kilsan sivu ei noita hirveesti kuluta.

  23. #3743
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    No joo, voi siinä hyöty/vaihtotyö olla turhan heikossa suhteessa. Ja eipä pääse kumit vanhuuttaan kovenemaan niin helposti kun vähän useammin vaihdetaan.

  24. #3744
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    Nyssais olla vaihtokiekko, tai edes vaihtovapaaratas..
    Täytyy tyytyä vaihtofillareihin.

  25. #3745
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mitäpä on veljet mieltä, toimisko tämmönen PE-teippi tubeless-viritelmässä Fatboyn 90 mm vanteilla? http://www.toolandfix.com/fixman-194...0mm-x-33m.html
    Ei oikein tuo Gorilla vakuuta, sen verran huono onnistumis-%.

    Tuon sais koko leveydeltä kumin alle ja jos vetää puol kiekkaa päällekkäin saumakohdasta niin mikä voi muodostua ongelmaksi?

    Onko GC:t pysyny Fatboy-litkumiehillä vanteilla 0.3 barin paineilla? Entäs onko vaarana pyörähtää vanteella sutia tiukassa polkutilanteessa jossa pito riittää, vaikkapa kallion kinkaman päälle?

    Nimim. pysyiskö sisureissa vai ei?

  26. #3746
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Jossei se teippi tai teipin liima sula litkun takia, niin toimiihan se. Gorilla on itellä toiminu ihan ok, tosin en kokeillu GC:lle vaan Bud/Lou. Rengashan on teipin takia tiukempi vanteelle kuin sisurin kanssa, niin ei varmana pitäis kumin pyörähtää vanteella. Tai sit pyörii sisäkumin kanssa myös.

  27. #3747
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^Ootko mitannu minkä kokoinen tuo Bud tai Lou on Fatboyn 90 mm vanteella? GC:n Ø n. 740 mm ja leveys 110 mm pikkupaineilla (ehkä 0.4 bar) nappulan kyljistä/päältä.

  28. #3748
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    En oo mitannu, mutta voinen mitata. Tässä topikissa on varmaan jo sama mittaustulos jossain jos osais ettiä sen. Mut mittaan illalla jossei tähän oo tullu kommenttia sitä ennen.

  29. #3749
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Mitäpä on veljet mieltä, toimisko tämmönen PE-teippi tubeless-viritelmässä Fatboyn 90 mm vanteilla? http://www.toolandfix.com/fixman-194...0mm-x-33m.html
    Ei oikein tuo Gorilla vakuuta, sen verran huono onnistumis-%.

    Tuon sais koko leveydeltä kumin alle ja jos vetää puol kiekkaa päällekkäin saumakohdasta niin mikä voi muodostua ongelmaksi?

    Onko GC:t pysyny Fatboy-litkumiehillä vanteilla 0.3 barin paineilla? Entäs onko vaarana pyörähtää vanteella sutia tiukassa polkutilanteessa jossa pito riittää, vaikkapa kallion kinkaman päälle?

    Nimim. pysyiskö sisureissa vai ei?
    Itsellä on kevennysreikien suojana heijastinteippiä Motonetista ja sen päällä leveämpää Goriila-teippiä kaksi kierrosta limittäin. Mitään ongelmia ei pitävyyden kanssa ole ollut puolen vuoden ja noin 1300 km:n aikana.

    Metsässä ajelen noin 0.35-0.45 paineilla ja (Fatboy SE:n ilmeisesti vähän jäykemmät?) GC:t ovat pysyneet vanteilla: itseasiassa pari kertaa on kivikossa/juurakossa tapahtuneen burbbauksen jälkeen tullut ajettua nolla-paineilla vähän matkaa ongelmitta.

  30. #3750
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^Ootko mitannu minkä kokoinen tuo Bud tai Lou on Fatboyn 90 mm vanteella? GC:n Ø n. 740 mm ja leveys 110 mm pikkupaineilla (ehkä 0.4 bar) nappulan kyljistä/päältä.
    Bud 116mm, Lou 118mm leveyttä noin about tasan, tönärillä mitattuna. Korkeutta suunniilleen 775ämmäm, mut se on vähä vaikeempi mitata kunnolla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •