GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 117 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 217 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

markettipyörämies Guest
    Ei tunnu vaan pysyvän ilmat tsi-tubeless vanteella, kun tiputtaa paineet naurettavan alhaisiksi, mistä ite tykkään. Kanervat aiheuttivat kolme pumppaustaukoa tänään, varvut pääsevät umpisessa rymytessä vanteen ja renkaan väliin ja sitten alkaa vuoto mikä ei loppunut ennen kuin ne kaivoi sieltä pois. Sen jälkeen taas homma pelasi.

0.5bar (näppituntumalta, pitää hommata mittari) alle mentäessä näitä ja vastaavia alkaa tulla, joka on aivan liikaa painetta omaan makuun. 100mm-vanne taitaa olla osa syyllinen, kun ei rengas pullota yhtään ja suojaa ilmiöltä. Mutta taas toisaalta, eikös se niin pitäs ollakin, että rengas ei pullota?

Ratkaisuksi olen ajatellut leveämpiä renkaita ja niiden liimausta tuubiliimalla (mikä on nyt helppo tehdä siististi, kun rengas pysyy "tubeless-urassa").

NYT tarvitsen HETI kaupan, josta ostan yli 4.5"(vai miten ne menee) renkaat. Vaatimuksena on hyvä pito suolla ja ehdottomasti ei itseohjausta, ei yhtään eikä millään paineilla tai vanteilla. Hyvä ois jos ei maksa paljon enempää kuin fillari makso.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti

Ski: BFL on niin tällä kuin vaikka mtbr:llä niin hyvän yleiskumin maineessa että varmasti hyvät mutta mitä pidit rullaavuudesta?
    Kyllä olen tykännyt niin talvella kuin kesälläkin. Edessä alkaa veteleen kovalla alustalla liian pienellä paineella mutta en ole laiska ja pumppaan tarvittaessa lisää ilmaa jos näin pitää ajaa.
    BFL on mulle Farleyhin se Leveä rengas, hiekalle, mudalle, poluille ja retkeilylle. Jos on kiire kesällä niin laitan 3.8 Hodagit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    NYT tarvitsen HETI kaupan, josta ostan yli 4.5"(vai miten ne menee) renkaat. Vaatimuksena on hyvä pito suolla ja ehdottomasti ei itseohjausta, ei yhtään eikä millään paineilla tai vanteilla. Hyvä ois jos ei maksa paljon enempää kuin fillari makso.
    Bud & Lou.

Turha sitä on huonompia ostella. Hintaluokka noin 250e/pari, ei kai edes markettipyörä noin halpa ole?

Kaupaksi vaikka eBay.de tai ihan mistä haluaakaan.

markettipyörämies Guest
    Lou ei taida mahtua, jäisi 2 milliä per puoli tyhjää.

No jos Lou ei taakse mahdu ja täytyis olla pitävä ja edukas niin sit vaikka Nate. Fillaritorilla on ollut niitä hyvin myynnissä. Varsinki 27tpi:tä on ollut tosi kohtuuhinnalla. Oli siellä joku aika sitten joku 120tpi:n versiokin. Tosta 27tpi:stä joku taisi muistella ettei ihan paras rullaamaan ole mutta hinnat oli sen verta kohdallaan että ei ole kallis kokeilu.

ostan yli 4.5"(vai miten ne menee) renkaat.
    Nate on vain 4" Mulla olisi 1kpl hyväkuntoinen Bulldozer joutilaana, siinä olisi hyvä all-around rengas, joka menee suollakin, kaikkein pehmeimpiä paikkoja lukuunottamatta kun on aika matala kuvio. Eteen ainakin olisi hyvä. 110mm reunasta reunaan 80mm vanteella.

Noviisin kyselytunti. Mitäs mieltä olette Kenda Juggernaut 26x4.5" (Mondraker Panzer) ja Ground Control Fat 26x4.6" (Spessu Fatboy) renkaista? Olen näiden kahden pyörän välillä arpomassa, molemmat miellyttää, mutta en haluaisi lähteä rengaskaupoille huonojen renkaiden takia. Valkkaisin mieluusti sen pyörän jossa ne on paremmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti notsie Katso viesti
    Noviisin kyselytunti. Mitäs mieltä olette Kenda Juggernaut 26x4.5" (Mondraker Panzer) ja Ground Control Fat 26x4.6" (Spessu Fatboy) renkaista? Olen näiden kahden pyörän välillä arpomassa, molemmat miellyttää, mutta en haluaisi lähteä rengaskaupoille huonojen renkaiden takia. Valkkaisin mieluusti sen pyörän jossa ne on paremmat.
    No en mä kyllä renkaiden perusteella pyörää valkkaisi. Ne saa vaihdettua.
    Esim omaan makuun sopimattoman geon vaihto on sitten jo vaikeampi juttu.
    Mun makuun GC oli ihan jees niin kauan kun ei ole märkää.

Märällä sysipaska rengas. IMO.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No en mä kyllä renkaiden perusteella pyörää valkkaisi. Ne saa vaihdettua.
    Esim omaan makuun sopimattoman geon vaihto on sitten jo vaikeampi juttu.
    Mun makuun GC oli ihan jees niin kauan kun ei ole märkää.

Märällä sysipaska rengas. IMO.
    Tjoo, ei nyt ihan pelkän renkaan perusteella sentäs. Pitkään olen jo valkannut ja nyt tarvitsisi päättää kumpi noista. Panzeria kävin eilen kokeilemassa ja oli kyllä melkonen panssarivaunu. Hyvällä tavalla. Spessu SE:tä varmaan pitäs käydä vielä koestaan vaikka se varmaan on aika samanlainen kuin Trek Farley 6 mutta isommilla renkailla. Panzerissa vissiin ois muuten paremmat osat.

markettipyörämies Guest
    Anteeksi arpominen, rupes niin sylettään noi renkaiden hinnat, että koitetaan nyt vielä kerran tuubiliimalla näitä Floatereita mihin muuten olen tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti notsie Katso viesti
    Fatboy on saanut tälläkin foorumilla niin paljon huonoa palautetta etten nyt ainakaan sitä valitsisi...

Anteeksi arpominen, rupes niin sylettään noi renkaiden hinnat, että koitetaan nyt vielä kerran tuubiliimalla näitä Floatereita mihin muuten olen tyytyväinen.
    Veikkaan, että renkaan putoaminen vanteelta johtuu ennemmin vanteesta kuin renkaasta. Kokeile vaihtaa vaikka hyväksi todetut Sun Ringle Mulefut kehät, jos ei liima auta.

Panzerista eikä Juggernautista taida olla oikeen kenelläkään vielä kokemusta, osiltaan pääpiirtein varmasti ihan kelvollinen tuo Panzer mutta noista kriittisistä osista kuten vapaaratas ja navat tuskin myöskään löytyy vielä käyttäjä kokemuksia. Sillä yhellä kaverilla olis laatupelinä tunnettu Farley valmiiksi 1 X 10 vaihteistolla...

mutanaama Guest
    Tässä hiukan työnkuvaa. Videon pointtia ei juuri ole, mutta se liima kannattaa asentaa kerralla hyvin.

Lieneekö kukaan kokeillut mutta mitenhän tämä Tiptopin remax bead sealer toimisi läski renkaissa jalkaosan liimaamiseen jos sellaista jollakin vaatii.
    Ainakin auton renkaan kuin renkaan jalkaosan saa pitämään melkeinpä vanteesta riippumatta.
    http://www.tiptop-elbe.com/portal/RE...697,116334.rtt

markettipyörämies Guest
    Kiitos tuosta tiptop-vinkistä.

TSI-vanne toimii erittäin hyvin, rengas pysyy "tubeless-urassa" vaikka tyhjänä ajelisi. Ongelma on vain se, että pienillä paineilla (mullla tarkoittaa sitä, että vanteelle kolisee kovimmissa paikoissa ja näyttää siltä kuin Tommi Ahvalan kumit) menee kanervaa yms. vanteen ja beadin väliin mikä aiheuttaa vuotoa. Kuten myös joka kerta, kun kunnolla kolauttaa vanteelle niin silloin pihahtaa. Mopoissa ja mönkkäreissä ne pulttaa renkaat vanteelle, mutta fillarissa se ei oikein ole järkevää.

Tavoitteena olisi saada rengas sellaiseksi, että pystyy ajamaan lähes nollapaineilla ilman, että joutuu välillä pumppailemaan.

Yli kymmenen vuotta ajellut tubeleksilla eli luulen tietäväni, mutta näiden läskivanteiden ja kumien kanssa tuli vaan ihan uudet ongelmat.

Tuosta Mutanaaman videosta tuli kysyttävää, miten mikään liima voi toimia kunnolla, jos seassa on saippuaa?

edit: Tänään kun liimasin renkaan vanteelle päästin ensin ilmat pois ja väänsi rengasta niin, että sain kumen ja vanteen putsattua viinalla. Sen jälkeen vedin paineilmalla kuivaksi ja kaikki irtoroska pois. Sen jälkeen tuubiliimaa ohuesti renkaalle ja ilmaa perään. Ei litkua tai liukasteita.
    markettipyörämies muokkasi tätä : 29.05.2015 at 17.06

Mistä kaupasta löytyisi 4.8" Knardeja hyllystä? Mahtuisi varmaan On-One Fattyyn taakse kun BFL:kin menee?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Mistä kaupasta löytyisi 4.8" Knardeja hyllystä? Mahtuisi varmaan On-One Fattyyn taakse kun BFL:kin menee?
    Shock Therapyssä ainakin tänään. Onniwannista en tiedä, mutta taisi olla n. 10mm leveämpi kuin BFL, samoissa kuin Bud/Lou.

GC on mainettaan parempi rengas. Olen tyytyväinen.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Oliko kukaan ajellut 3.8 ja 4.8 Knardeilla? Jotain vertailua?
    Viime kesänä ohkasempi oli suht liukas kuivallakin kalliolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Foorumikirjoitusten perusteella luulin että ne on ihan sysipaskat, mitään vikaa en omissa 60tpi versioissa huomannut ja vaihdoin bud/lou yhdistelmään lähinnä lisä ilmatilan vuoksi ja kun piti saada jotain tuunata. Nyt mun entiset GC:t on rullannu varmaan satoja kilsoja kaverin hiilarijopossa ja se vaikuttaa tosi tyytyväiseltä, paitsi ilmatilaa sais senkin mielestä olla vielä enemmän mut ei siihen runkoon oikein mahdu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Fatboy on saanut tälläkin foorumilla niin paljon huonoa palautetta etten nyt ainakaan sitä valitsisi...
    Omani on toiminut kuin unelma. Ei vikoja, matka jatkuu. Tää on väärä paikka keskustella Fatboysta. Löytyy ihan oma topikki asiaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

4.8 Knardi on tubelesoitu n. 10 min sitten, jospa se pitelisi ilmoja niin tänään tulisi ajettua. 3.8 oli vähän pluikas, saa nähdä kuinka isompi menee. Ison bead (reuna tms) oli ainakin tän hetkisen tiedon mukaan tubelessystävällinen, ei juuri mitään litkuvuotoa havaittavissa :O Yön oli asettumassa sisurilla.

Ground Control on ymmärtääkseni toimiva niille ketkä tykkää ajaa suht nopeilla ruoveilla kumeilla. GC kumi kuuluu ymmärtääkseni ominaisuuksiltaa tuonne Schwalben pacestar sarjaan millä minä esim. pärjään ihan hienosti. Voishan sitä yhden GC 120tpi testata, jos joku kauppais, kun ei tunnu Schwalbe ja Maxxis saavan uutuuksiaan kauppaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ground Controllit täälläkin alla ja hyvin toimii. Tykkäsin kyllä myös FBN rullaavuudesta ja keveydestä mutta kyljet aivan paperia.

Sent from my iPhone using Tapatalk

GC on todella passeli kumi myös minun käyttöön. Sopivan muhku 80mm kehällä, ei tukkeudu, pitää ihan perkeleesti ja ohjautuu sinne minne sen nojaan. Verrokkeina BFL ja Nate ja ajotapana tasavauhtinen sinkulamöyrintä. Ei pahaa sanottavaa siis.

No nyt on BFL:t Konassa alla. Litkutettuna. Nousi ihan lattiapumpulla vanteelle (Mulefutit) kun vähän harjoitteli ensin.
    Vähän jännitti koklia tublesshommia kun lueskeli juttuja telttapatjoista ja halkaistuista sisureista.

Ompa muuten iso ero BFL vs. 4,5" Snowshoe. Kokeilin jo aiemmin viikolla pistää taakse sisurin kanssa BFL:n. Kovin oli jo silloin kesäinen meno mutta nyt pääsi eroon selfsteeringistä ja alamäkeen ei tarvi polkea! Tutussa mäessä joutui jopa jarruttelemaan.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Eka lenkki 4.8 Knardi takana ajettu. 0,6 bar paineilla rullasi kovalla paremmin kuin Lou, mutta ero ei ollut kovin suuri. Tämä musta tuntuu -menetelmällä :/ Suurin ero muutenkin oli äänessä, nyt joutuu Hopen raikkää rullattamaan kelvillä jos jonkun ohittaa, Lou hoiti tuon homman aiemmin Maasto oli melko helppoa eikä mitään märkää/mutaa ollut reitillä.
    Täytyy laskea paineita seuraaville lenkeille, noin kovilla paineilla vähän pompotti. Yön aikana paine oli laskenut 0,05 bar, eli Knardi tubelesstoimii hyvin.
    Leveys oli pieni pettymys, ajattelin että olisi hieman kapeampi kuin Lou, mutta nappulasta nappulaan reilu 117mm, melkein millin leveämpi kuin Lou (kehä RD). Profiili on kuitenkin melko pyöreä ja kumi tuntuu sopivan taakse paremmin kuin Lou. Toivottavasti ei veny niin paljon ajan kanssa kuin Bud/Lou. Pikkunappuloihin ei myöskään taida tarttua niin paljon mutaa.
    Edessä Bud, takana Knardi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Pikkunappuloihin ei myöskään taida tarttua niin paljon mutaa.
    Edessä Bud, takana Knardi
    Ainakin budiin verrattuna tuntuu että naamalle heitettävää mutaa riittä pajon pidemmäksi matkaksi. Varsinkin jos mudan keräämisen jälkeen on vuorossa asfalttisiirtymä.

Paljos tuo iso Knardi painaa?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •