Näyttääkö teidän muiden korkeuslukemat ja -profiilit järkeviltä?

Manuaali sanoo automaattisesta korkeusmäärityksestä seuraavaa:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti le manual du Polar
Korkeustietojen tarkkuus edellyttää, että mittari kalibroidaan aina, kun huipun tai topografisen kartan kaltainen luotettava viitetieto on käytettävissä tai kun ollaan merenpinnan tasolla. Kalibrointi voidaan määrittää myös automaattiseksi. Tämä ominaisuus on erityisen hyödyllinen, kun harjoitus aloitetaan aina samassa ympäristössä.
Luulin, että tuo tarkoittaisi jotain sellaista, että kun lähtöpaikka on vakio niin kerran kalibroitu korkeus muistetaan. Kuitenkin aina kotiovelta lähtiessä korkeus on GPS-korkeus, eli mitä tahansa shittiä väliltä -66 - +130m (mun tapauksessa, kun oikea korkeus on 10 m mpy).

Noh, kalibroin sen aina lähtiessä siihen kymmeneen metriin ja melko pian vakaissa sääoloissa (ilmanpaine ei juuri muutu) korkeus on taas aivan mitä tahansa. Eilenkin vartin ajon jälkeen kun olin n. 5m mpy korkeuslukema näytti -3m.

Aivan kuin mittari lukisi GPS-shittikorkeuksia ilmanpaineeseen perustuvan sijaan?

Automaattisesta kalibroinnista sanotaan lisäksi:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti le manual du Polar
Korkeus kalibroidaan automaattisesti GPS:n kanssa
Niin, käytännön kokemuksen mukaan vaikuttaa siltä, että korkeus kalibroituu jatkuvasti GPS-signaalin mukaan eli täysin väärin. Kaiken järjen mukaan aikaisemman lainauksen lisäksi touhun pitäisi mennä siten, että
1) GPS:n sijainnin perusteella automaattisesti kalibroidaan tunnetun lähtöpisteen korkeus ja
2) sen jälkeen korkeustieto mitataan ilmanpaineen perusteella.

Onko vehje jotenkin rikki? Uusin softa on kyseessä.

Häh?

Lisäksi mulla ei toi HeartTouch toimi vaikka se on enabloitu sporttiprofiileissa. Mikähän siinäkin...