GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 16 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1581

Aihe: Polar V800

Onko kellään kokemuksia, toimiiko Wahoo RPM -kadenssianturi kunnolla mittarin kanssa. Joskus ilmeisesti tuon anturin kanssa on ollut bugi, että V800 yrittää mitata myös nopeuden tätä kautta, ja antaa sille siten arvoksi 0.

Toimii oikein hyvin. Mulla on cyclossa kiinni. Renkaan ympäryspitää tarkkaan laittaa kelloon koska ottaa sitten nopeuden speed sensorista eikä gpssästä.

Onko tuossa tapauksessa niin, että muissa pyörissä kuitenkin mittaa GPS:llä? -> Lajikohtaiset asetukset ja sillee?

IncBuff Guest
    Sporttiprofiilista nuo voi määrittää käyttääkö GPS vai sensoria.

Ai niin juu ja siellä oli vain kaksi* "pyöräilyä" valittavissa.

No tarttee miettiä miten konffaa jos ajelee V800:n kanssa 3-4 pyörällä, kahdella "maastopyöräilyä" ja kahdella "pyöräilyä" joista toisessa haluaisi käyttää kadenssianturia.

Voisikohan jotain muuta sporttia käyttää keppihevosena? Saisiko vaikka "rantalentikseen" laitettua kadenssianturin? Kunhan itse vain tietää, että mulle "rantalentopallo" on pyöräilyä kadenssianturin kanssa? Vai onko noissa jotain lajikohtaisia parametreja kalorilaskentaan tms.?

*EDIT: jaa mutta onhan tuolla peräti neljä "pyöräilyä": pyöräily, maastopyöräily, maantiepyöräily, maastopyöräsuunnistus. Mutta parempi olisi jos vaikkapa "maastopyöräilyn" voisi valita niin monta kertaa kuin haluaa ja nimetä sporttiprofiilit miksi haluaa.
    JackOja muokkasi tätä : 07.05.2015 at 12.38

IncBuff Guest
    Tosin taitaa se muutenkin ottaa nopeuden ja matkan GPS:ltä jos sitä sensoria ei satu olemaan yhteydessä...

Ei varmaan Flow tue Applen iOS 6 ? ..jaa niin onhan mulla iPad..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Niin siis tuo Wahoo RPM on pelkkää kadenssia mittaava anturi http://eu.wahoofitness.com/devices/w...ce-sensor.html
    Dcrainmakerin arvostelussa todettiin, että kadenssi kyllä toimii, mutta V800 yrittää lukea myös nopeuden kyseisestä härpäkkeestä. -> Nopeusdataan kirjautuu vain 0.
    http://www.dcrainmaker.com/2014/06/p...sensor-support
    Mut jos nopeuden saa pakotettua gps:n kautta, niin ongelmia ei kait tule.
    Toisaalta varmaan Polarin omalla anturilla homma toimis kuin junan vessa.

Olen nyt itse kallistumassa Loopin jälkeen tähän V800 malliin. Onko kellään tietoa ilmoittaako kello puheluista/viesteistä androidiin? Ilmeisesti tämä ominaisuus toimii jo omenoissa.

Toimii Applessa (ainakin 4S).

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tohvilo Katso viesti
    Olen nyt itse kallistumassa Loopin jälkeen tähän V800 malliin. Onko kellään tietoa ilmoittaako kello puheluista/viesteistä androidiin? Ilmeisesti tämä ominaisuus toimii jo omenoissa.
    Ei toimi Androidissa vielä. On kyllä tulossa jollain aikataululla.

Nyt kun reilut pari viikkoa on vehjettä käyttänyt niin täytyy kyllä kehua, että harvinaisen vaivaton ja ennenkaikkea luotettava vehje. GPS-tarkkuuteenkaan ei ole vielä minkäänlaista sanomista. Ranteessa tuo on 24/7 ja täysin tottunut siihen vaikka alussa tuntui oudolta.

Asiakastyytyväisyys 10/10.

Sporttiprofiileissa riittää vielä muokattavaa rutosti, vasta käyttäessä huomaa mitä kaipaa ja mikä on turhaa. Sitten kun läppärin ääressä muokkaa noita niin eio enää muistakkaan mitämunpitikään

edit: niin ja toi ortostaattinen testi on mielenkiintoista tehdä aina silloin tällöin. Kyllä se jotain palautumisesta kertoo. Vielä kun oppisi tekemään kevyitäkin lenkkejä.
    JackOja muokkasi tätä : 08.05.2015 at 10.14

Onkos tästä kellään kokemusta kuinka kestää pientä kontaktia? lähinnä salibandya ajatellen
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Onkos tästä kellään kokemusta kuinka kestää pientä kontaktia? lähinnä salibandya ajatellen
    Tossa on Gorilla Glass joten eiköhän se kestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kitoos pitääpä varmaan hakea tuollainen...vaimokin varmaan taas tykkää kun räplään tuon kanssa
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|

Laite melkein osaa jatkaa suljettuaan välillä gps:n akun "loppuessa" https://flow.polar.com/training/analysis/87039343
    Käytäntö on melkein hyvä, mutta tallennettu data voisi silti olla fiksumpi. Ainakin tuhannesti parempi systeemi kuin Garmin, joka olettää käyttäjän teleporttaavan (eikä liikkuvan) paikkaan, josta tallennus jatkuu.

Nyt siellä on mm. splittejä, jotka on ajettu 18000 km/h ja ajetut kilometrit näkyy väärässä kohtaa suoritusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Pyöränhuoltohommissa onnistuin saamaan naarmun lasiin. Voi vitaliksien töyhtöhyyppä
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

En oo kyl ite onnistunut naarmuttamaan lasia milläänlailla vaikka on miltei puol vuotta 24/7 käytössä ollut ja turannu ihan jonnin verran sen kanssa. Eipähän se tietenkään kaikkea kestä.

Minä sain kans joku kuukausi taaksepäin naarmun lasiin, pyyhkäsi muistaakseni betoniseinää. Tepsiiköhän tuohon mikään kiilloke/naarmujen poistaja? RCX5:sta tuli taannoin polywatchilla kihnuteltua mutta en ole tähän tohtinut vielä koettaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V1l1 Katso viesti
    Minä sain kans joku kuukausi taaksepäin naarmun lasiin, pyyhkäsi muistaakseni betoniseinää. Tepsiiköhän tuohon mikään kiilloke/naarmujen poistaja? RCX5:sta tuli taannoin polywatchilla kihnuteltua mutta en ole tähän tohtinut vielä koettaa.

Kellon laseja olen kiillotellut ei niin esteettisesti mutta toimivasti. Sylkeä lasiin ja hihalla (tai rätillä) kiillotus.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Itehän rälläköin fiksuna kello kädessä ja unohdin laittaa hihan suojaksi puoli vuotta sitten. Lasiin paloi kiinni kipinöitä mutta eipähän niitä enää näy. Myös hinkattu betoni seinään sun mitä nyt voi putkiasennus työssä koheltaa ja vain yksi ranneke mennyt poikki 😄

Näyttääkö teidän muiden korkeuslukemat ja -profiilit järkeviltä?

Manuaali sanoo automaattisesta korkeusmäärityksestä seuraavaa:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti le manual du Polar
    Korkeustietojen tarkkuus edellyttää, että mittari kalibroidaan aina, kun huipun tai topografisen kartan kaltainen luotettava viitetieto on käytettävissä tai kun ollaan merenpinnan tasolla. Kalibrointi voidaan määrittää myös automaattiseksi. Tämä ominaisuus on erityisen hyödyllinen, kun harjoitus aloitetaan aina samassa ympäristössä.
    Luulin, että tuo tarkoittaisi jotain sellaista, että kun lähtöpaikka on vakio niin kerran kalibroitu korkeus muistetaan. Kuitenkin aina kotiovelta lähtiessä korkeus on GPS-korkeus, eli mitä tahansa shittiä väliltä -66 - +130m (mun tapauksessa, kun oikea korkeus on 10 m mpy).

Noh, kalibroin sen aina lähtiessä siihen kymmeneen metriin ja melko pian vakaissa sääoloissa (ilmanpaine ei juuri muutu) korkeus on taas aivan mitä tahansa. Eilenkin vartin ajon jälkeen kun olin n. 5m mpy korkeuslukema näytti -3m.

Aivan kuin mittari lukisi GPS-shittikorkeuksia ilmanpaineeseen perustuvan sijaan?

Automaattisesta kalibroinnista sanotaan lisäksi:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti le manual du Polar
    Korkeus kalibroidaan automaattisesti GPS:n kanssa
    Niin, käytännön kokemuksen mukaan vaikuttaa siltä, että korkeus kalibroituu jatkuvasti GPS-signaalin mukaan eli täysin väärin. Kaiken järjen mukaan aikaisemman lainauksen lisäksi touhun pitäisi mennä siten, että
    1) GPS:n sijainnin perusteella automaattisesti kalibroidaan tunnetun lähtöpisteen korkeus ja
    2) sen jälkeen korkeustieto mitataan ilmanpaineen perusteella.

Onko vehje jotenkin rikki? Uusin softa on kyseessä.

Häh?

Lisäksi mulla ei toi HeartTouch toimi vaikka se on enabloitu sporttiprofiileissa. Mikähän siinäkin...

Joo, onhan tämä eri hauska vempain...vuosiin en ole käyttänyt sykemittareita. Edellinen taisi olla joskus yli 10 vuotta sitten koekäyttöön saatu Suunnolla töissä olevalta tuttavalta. Kauhean pitkiä aikoja tämä vaan näyttää palautumiseen kun viikonloppuna ajoin pari suht raskasta pyörälenkkiä. Torstaina vasta olisi täysin palautunut ja tänään sekä huomenna sählymatsia tiedossa..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|

JackOja: Korkeusasiaa voin yrittää muistaa omassa mittarissa tarkastella mutta tuo HeartTouch toimii minulla oikein. Olen pyöräilyprofiiliin esim määrittänyt sen niin, että näyttää kellonajan, jos vien mittarin sykevyön lähettimen lähelle. Näin pyörälenkillä voi olla neljä muuta tietoa parhaillaan näkyvässä näytössä ja kellonajan voi tarkistaa viemällä ranteen syökevyöhän kiinni tai jos mittari on ohjaustangossa niin kyykistymällä sen päälle. Jälkimmäinen toki hieman hankalampaa mutta tuleepahan harjoiteltua Tony Martin maista alamäkilaskuasentoa.

edit: Mitä jos määrittelisit sen automaattisen kalibroinnin pois päältä? Jos sen jälkeen laittaa lenkin alussa lähtöpaikan tiedon oikein, pysyisiköhän se matkan ajan kunnossa?
    Enemmän seurailin aikanaan korkeuden vaihtumista ja toimimista Suunnon t6 mittaria käyttäessäni. Siinähän se perustui vain ilmanpaineeseen. Se tuntui toimivan aika kivasti, toki pitkällä lenkillä ilmanpaineen vaihtuminen sai aikaan sen, että kotiovella lukema saattoikin olla jotain muuta lenkin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    ...HeartTouch toimii minulla oikein. Olen pyöräilyprofiiliin esim määrittänyt sen niin, että näyttää kellonajan, jos vien mittarin sykevyön lähettimen lähelle. Näin pyörälenkillä voi olla neljä muuta tietoa parhaillaan näkyvässä näytössä ja kellonajan voi tarkistaa viemällä ranteen syökevyöhän kiinni...
    Toi kellonaika muakin kiinnostaisi niin saisi poistaa sen muista näytöistä. Mutta kun ei. Pitänee kokeilla poistaa HeartTouch ja tallentaa & synkata asetukset ja sitten päinvastoin.

edit: Mitä jos määrittelisit sen automaattisen kalibroinnin pois päältä?
    Tuo oli ajatuksissa seuraavaksi kokeilla.

Nyt täytyy myöntää, että en minä löytänyt kohtaa, jossa sen korkeuden automaattikalibroinnin saa päälle tai pois. Mielestäni joskus sellaisen valikon olen nähnyt. Etsin sekä kellosta että flowsta. Sen korkeuden käsin ilmoittamisenhan saa näkyviin, kun painaa ensin kerran punaista, sitten selaa pyöräilyprofiiliin ja pitää vasenta yläkulmaa pohjassa ja sieltä sitten selaa otsikon Kalibroi korkeus kohdalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    ...en minä löytänyt kohtaa, jossa sen korkeuden automaattikalibroinnin saa päälle tai pois. Mielestäni joskus sellaisen valikon olen nähnyt....
    Sama juttu, en löytänyt vaikka joskus olen sellaisen asetuksen nähnyt. Manuaalissa sanotaan, että voi valita, muttei kerrota missä

Joku bugi softapäivityksessä?

edit: vaatiikohan toi HeartTouch H7-sykevyön, mullahan on H6, hmmmm...
    JackOja muokkasi tätä : 12.05.2015 at 14.08

Itsellä ollut nousu/laskumetrit jopa yli 100m eri vaikka ovelta ovelle träkkäys. Veikkaan että "ongelma" on autopause ja se että vauhdilla mäki alas ja työntämällä välillä pysähdyksen mäki ylös. No tänään asentamaan hissejä niin pääsee vauhdilla myös mäet ylös 😃

Ostin eilen V800 ja illalla testaillessa totesin, ettei taustavalo toimi, näppäin äänet tulee, kun painaa Light nappia, mutta valoa ei tule... Toivottavasti saa verkkokauppa.com:sta vaihdettua uuteen asap...

Tuli uus android Flow-versio. Tuntuis synkkaavan V800:n kanssa nyt sutjakammin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •