ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 106 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 56 96 104 105 106 107 108 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.151 - 3.180 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Jollain oli uusi 650b commencal pyöräsi kuva-ketjussa..
    Hänelle laitoinkin jo yksityisviestin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Meinaa On Onen Codeine ja Canyonin Strive AL Race kuumotella karvalakkivarustuksin, tai ainakin malliston halvasta päästä. Karvalakkimalleillakaan ei varmaan ihan metsään menisi hankinnassa?
    Jos budjetti on pieni, eikä aio heti tehdä muutoksia kokoonpanoon niin valitsisin pyörän ensin sopovan koon ja sitten iskarien perusteella. Iskarit ja runko on kuitenkin pääsääntöisesti ne kalleimmat vaihdettavat. Lisäksi miettisin, että kannattaako tuota ensimmäisen generaation Shapeshifteriä ostaa, varsinkin jos omistat vain yhden maastopyörän. Ei taida vielä kestävyydestä tai huoltoväleistä tai huollon kestosta olla hirveästi tietoa.

  2. #3152
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Eikö sen shapeshifterin säätösylinterin paikalle vois hätätapauksessa laittaa vaikka sopivan mittaisen puupalikan tai putkenpätkän sopivilla kiinnitysrei'illä varustettuna? Tuskin ajot siihen loppuu vaikka se
    sylinteri olis huollossa.

  3. #3153
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Codeine kyllä hyvän hintanen peli kunnon palikoilla, mut pirun lyhyt ohjaamo on tuossa kun L-koon reach vain 427mm ja pitäis mennä 193cm kuskille asti.. Hieman ahtaalta kuulostaa.. Näyttää olevan vakiona vielä 35mm stemmi..
    The end of the road is just the beginning...

  4. #3154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Codeine kyllä hyvän hintanen peli kunnon palikoilla, mut pirun lyhyt ohjaamo on tuossa kun L-koon reach vain 427mm ja pitäis mennä 193cm kuskille asti.. Hieman ahtaalta kuulostaa.. Näyttää olevan vakiona vielä 35mm stemmi..
    Tuntuuko 29 ohjaamo hieman pidemmältä korkeamman stackin takia? Tuntuu, että monet 29 vehkeet olisi inan lyhyempiä ja olen aina miettinyt, että johtuuko se tuosta stackistä. Joku 29 kuski osaa varmaan sanoa?

  5. #3155
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Itellä on spessun 29 enduro jossa l-koossa reach 445mm ja tällä hetkellä 60mm stemmi paikalla.. Olen 190cm enkä juurikaan lyhyempää kyllä pystyis ajeleen ja codeinessä on ohjaamo likimain 5cm lyhempi mikä tuntuu äkkiseltään todella ahtaalle..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #3156
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Striven Shape shifteri itseasiassa ei ole se syy valinnalle. Jos se toimisi, se voisi olla bonari. Jos se ei toimine, sen saanee pysyvästi parempaan asentoon. Lähinnä nuo valikoituivat sen perusteella, että jousituksen pitäisi olla kunnossa (Strivessä joko halvin pike ja takapamppu tai sitten se astetta parempi, Codeinessa samat tai CCDB), edessä 1 ratas. Hassua puhua karvalakkimalleista, kun puhutaan kuitenkin, lisäyksineen noin 2500-3000 euron rakkineista.

    Eniveis, nuo ja hinta olivat valikoitumisperusteet, joten muutkin kelpaisivat.

    Kooltaan sopivan löytäminen on sinällään tärkeintä, ja siihen pitääkin alkaa seuraavaksi keskittymään. Sinällään hankinta, vaikka kokeilemattakin, ei hirmuisemmin pelota. Ovat kuitenkin nykyistä parempia ja tarjoavat enemmän sitä, mitä fillarilta nykyään haluaa.

  7. #3157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Striven Shape shifteri itseasiassa ei ole se syy valinnalle. Jos se toimisi, se voisi olla bonari. Jos se ei toimine, sen saanee pysyvästi parempaan asentoon. Lähinnä nuo valikoituivat sen perusteella, että jousituksen pitäisi olla kunnossa (Strivessä joko halvin pike ja takapamppu tai sitten se astetta parempi, Codeinessa samat tai CCDB), edessä 1 ratas. Hassua puhua karvalakkimalleista, kun puhutaan kuitenkin, lisäyksineen noin 2500-3000 euron rakkineista.

    Eniveis, nuo ja hinta olivat valikoitumisperusteet, joten muutkin kelpaisivat.

    Kooltaan sopivan löytäminen on sinällään tärkeintä, ja siihen pitääkin alkaa seuraavaksi keskittymään. Sinällään hankinta, vaikka kokeilemattakin, ei hirmuisemmin pelota. Ovat kuitenkin nykyistä parempia ja tarjoavat enemmän sitä, mitä fillarilta nykyään haluaa.
    Kieltämättä kelvollisia iskareita tuntuu olevan melko vähän, jos budjetti on pienempi. Mielummin näkisin enemmän pyöriä Deore/SLX tason komponenteilla ja toimivilla iskareilla kuin noita rimpulaiskareilla varustettuja muuten hyvillä kalikoilla varustettuja pyöriä. Taitaa vaan olla OEM hinnat melko edukkaita noissa komponenteissa... Näköjään Strivessäkin vain kalleimmassa mallissa on iskari, jossa pystyy vaimennuksia säätämään lenkillä. Onhan tuota Monarch Plussaa kehuttu testeissä, eli varmaan hyvä pumppu sekin on.

    Millaisia kokemuksia porukalla on nykyisistä 3 vaimennusasennon (eli CTD ja vastaavat) iskareista ja keuloista?

  8. #3158
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Olen ajellut Spessun Enduroa kolmella eri iskarilla Fox ctd, CCDB CS ja Monarch Plus Debon Air.. Jotenkin on paras fiilis jäänyt monarchista, todella herkkä ja tarkka iskari ja hyvin kantava keskialue.. Tuntuu kuin olisi enemmän joustoa mitä muilla tikuilla.. Voi olla tietenkin, että jossain muussa raamissa taas toimii joku muu iskari paremmin..
    The end of the road is just the beginning...

  9. #3159
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Olen ajellut Spessun Enduroa kolmella eri iskarilla Fox ctd, CCDB CS ja Monarch Plus Debon Air.. Jotenkin on paras fiilis jäänyt monarchista, todella herkkä ja tarkka iskari ja hyvin kantava keskialue.. Tuntuu kuin olisi enemmän joustoa mitä muilla tikuilla.. Voi olla tietenkin, että jossain muussa raamissa taas toimii joku muu iskari paremmin..
    Tätä samaa olen kuullut monarch plussasta varsinkin da mallina. Omassa tulevassa pyörässä on tuo monarch plus. Onko miku tietoa mitä kautta suomesta siihen saa sitä da conversiota ja mihin hintaan?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #3160
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Kieltämättä kelvollisia iskareita tuntuu olevan melko vähän, jos budjetti on pienempi. Mielummin näkisin enemmän pyöriä Deore/SLX tason komponenteilla ja toimivilla iskareilla kuin noita rimpulaiskareilla varustettuja muuten hyvillä kalikoilla varustettuja pyöriä. Taitaa vaan olla OEM hinnat melko edukkaita noissa komponenteissa... Näköjään Strivessäkin vain kalleimmassa mallissa on iskari, jossa pystyy vaimennuksia säätämään lenkillä. Onhan tuota Monarch Plussaa kehuttu testeissä, eli varmaan hyvä pumppu sekin on.

    Millaisia kokemuksia porukalla on nykyisistä 3 vaimennusasennon (eli CTD ja vastaavat) iskareista ja keuloista?
    Viime kesän ajoin foxin float x:llä ja siinä ainakin ctd toimi. Pääosin ajoin d:llä, joillain poluilla t asennossa. Huikea keppi tuo oli.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  11. #3161
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Onko miku tietoa mitä kautta suomesta siihen saa sitä da conversiota ja mihin hintaan?
    Kyllä jokainen sramin jälleenmyyjä voi tuon tilata sulle, hinnasta en äkkiseltään osaa sanoa..
    The end of the road is just the beginning...

  12. #3162
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tanska
    Viestit
    49
    Näemmä oli lipsahtanut YT:n 2015 mallit vitalmtb.comin sivuille. Liekö sitten ovela markkinakikka vai vahinko, mutta nyt sivut on poistettu. Ilmeisesti ihan lähipäivinä tulevat YT:n sivuille myyntiin.
    Tekstiin liittyvä juttu löytyy http://webcache.googleusercontent.co...&client=safari


  13. #3163
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    148
    Mites n.140mm joustoa toimii endurossa ja satunnaisessa bike park ajelussa 26 kiekoilla? Kellään kokemuksia? Ehkä 150mm keulalla.

  14. #3164
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalleA Katso viesti
    Mites n.140mm joustoa toimii endurossa ja satunnaisessa bike park ajelussa 26 kiekoilla? Kellään kokemuksia? Ehkä 150mm keulalla.
    Hyvin toimii, omassa Orangessa on juurikin 150mm edessä, 140mm takana ja 26" edessä ja takana. DH-pyörään verrattuna välillä vähän kiikkerämpi, mutta välillä hauskemman tuntuinen ajaa samoja reittejä.

  15. #3165
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Juu toimii kyllä, ei jää joustomatkasta tai renkuloista kiinni vauhti eikä hauskanpito.
    Mud, sweat and beers.

  16. #3166
    Yt:n sivuille räpsähti "uudet" mallit, Capra AL 1 lähti samantien tilaukseen. Osalista on aika jäätävä tuossa hintaluokassa, samoin iskarit. Vaikea tällä budjetilla perustella tähän hätään muutakaan pyörää, vaikka Strive ja Meta AM tuossa ollut mietinnässä myös..

  17. #3167
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Komee fillari toi Capra AL 1 ja kuten sanoit, erinomaista palikkaa tuossa hintaluokassa. Tai no, melkein missä hintaluokassa tahansa itseasiassa

    Ainoo mikä tossa on vinksallaan, niin on tuo rungon lyhyys. Reachi pitäis olla mun mielestä selvästi pidempi. Enpä toisaalta ole vielä täydelliseen valmispyörään törmännyt. Harmi vaan kun tuossa muuten on geometria hyvin kohdallaan, mitä lie insinöörit miettineet tuon ohjaamon mitan kanssa...

    PS. Laitahan ajokokemuksia jahka pääset ratsaille!
    Mud, sweat and beers.

  18. #3168
    Nimenomaan L-koon lyhyt reach tuossa olikin ainoa asia mikä pisti empimään hetkeksikään tilauksen laittamista. Mutta kun tähän mennessä vaihtoehtona vahvimpana oli Meta AM, missä on käytännössä sama epämuodikas reach, ajattelin että hittojako tässä miettimään, eletään vaarallisesti Dh-taustalla en tuohon rungon lyhyyteen varmaan kuole, vaikka oonkin 185cm. YT:n suosituksen mukaan M-kokokin menisi vielä 184cm pituiselle. Varmasti sellaiselle sopii joka tykkää ajella tanko sylissä.
    Striven race-rungon reach olisi lähempänä nykystandardeja, mut jotenkin en lämpene Canyonille, tiedä sitten mikä siinäkin on.. Jättäisivät nyt ensi alkuun vaikka ton shit your ride -härpäkkeen pois siitä strivestä.. Ei kai se YT sen kummempi ole, mutta tuskin huonompikaan.

  19. #3169
    Itte kun tilasin viime vuoden puolella Capran, niin valitsin ensialkuun L-kokoisen, kun nettikeskustelut oli pullollaan juttua "jos olet 180 pitkä, niin L ehdottomasti!"
    Mittailin, speksailin ja vielä vähän mittailin ja vaihdoin koon M:n, koska L:ssä on sen verran pitkä seattube, että reverb alimmilleen asennettuna, putki ylhäällä jalat ei olisi aivan ylettäneet polkimille optimaalisesti. Ei tuo nyt niin lyhyeltä tunnu, että ajo tuntuisi epämiellyttävältä. Edellisen mankelin reach oli 7mm pidempi, joka ei mun mittakaavassa merkanne mitään. Kaksi ylimääräistä kuukautta jouduin pyörääni odottamaan koon vaihdon vuoksi, mutta säästyin pyörän takaisinlähettämiseltä.

  20. #3170
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Jostain luin kommentteja, että Caprasta olisi kenties tulossa XL:llä tässä joskus.

  21. #3171
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Itte kun tilasin viime vuoden puolella Capran, niin valitsin ensialkuun L-kokoisen, kun nettikeskustelut oli pullollaan juttua "jos olet 180 pitkä, niin L ehdottomasti!"
    Mittailin, speksailin ja vielä vähän mittailin ja vaihdoin koon M:n, koska L:ssä on sen verran pitkä seattube, että reverb alimmilleen asennettuna, putki ylhäällä jalat ei olisi aivan ylettäneet polkimille optimaalisesti. Ei tuo nyt niin lyhyeltä tunnu, että ajo tuntuisi epämiellyttävältä. Edellisen mankelin reach oli 7mm pidempi, joka ei mun mittakaavassa merkanne mitään. Kaksi ylimääräistä kuukautta jouduin pyörääni odottamaan koon vaihdon vuoksi, mutta säästyin pyörän takaisinlähettämiseltä.
    Kyllähän sä oot 180cm pituudella YT:n suosituksen mukaan M-koossa. Mutta yleisesti ottaen mun mielestä parempi ostaa ostaa oikean kokoinen pyörä ja jos penkki jää liian ylös, niin vaihtaa vakiona mukana tullut 150mm Reverb 125mm tai 100mm säätövaralla varustettuun. Toki vähän tulee takkiin rahallisesti, mutta mielestäni se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin ajaa liian pienellä/lyhyellä pyörällä.

    Aika kovaa hinta/laatusuhdetta kyllä tarjoilee tuo Capra AL 1 2599€ hinnalla. Muiden valmistajien vastaavilla palikoilla varustetut alurunkoiset pyörät on 4000€ tai jopa 5000€ paikkeilla.
    mehukatti muokkasi tätä : 31.01.2015 at 16.34

  22. #3172
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    148
    Ite tässä vähän mietiny pyörää ensi kaudelle, mutta kumpi olis parempi specseistä:
    http://www.yt-industries.com/en/prod...apra-al-1?c=92
    vai:
    http://www.hi5bikes.fi/~ref0x0000001...Y104=M14-DUNER
    Aika samassa hintaluokassa, mutta toi Capran koko mietityttää.
    Mut Caprassa taitaa olla paremmat osat aika roimastikin??Mites toi Dunen keula??Lueskellu et sukeltelis turhia mut haittaako kevyellä kuskilla??

  23. #3173
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Kyllähän sä oot 180cm pituudella YT:n suosituksen mukaan M-koossa. Mutta yleisesti ottaen mun mielestä parempi ostaa ostaa oikean kokoinen pyörä ja jos penkki jää liian ylös, niin vaihtaa vakiona mukana tullut 150mm Reverb 125mm tai 100mm säätövaralla varustettuun. Toki vähän tulee takkiin rahallisesti, mutta mielestäni se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin ajaa liian pienellä/lyhyellä pyörällä.

    Aika kovaa hinta/laatusuhdetta kyllä tarjoilee tuo Capra AL 1 2599€ hinnalla. Muiden valmistajien vastaavilla palikoilla varustetut alurunkoiset pyörät on 4000€ tai jopa 5000€ paikkeilla.
    Mutta millainen peli tuo yt on ajella? Aika paljon on kuitenkin fillarien välillä eroa ajettavuudessa. Nyt oon vuoden ajellu vpp pyörällä, niin mikään muu mitä oon kokeillut, ei oo päässy samaan.
    juho_u muokkasi tätä : 31.01.2015 at 20.35

  24. #3174
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Kyllähän toi Capra AL 1 on noista ihan selkeästi parempi. Siinä esim. parempi ja fiksumpi SRAM X1 -voimansiirto, kun tuossa Mondrakerissa wanhanaikainen 2x10, jossa mukana X5 ja X7-kuraa. Lisäksi Pike RCT3 on parempi keula kuin Fox 34 Evolution CTD. Pitäisin myös Capran Race Facen palikoita parempina kuin Mondrakeristä löytyviä enempi random halpiksia.

  25. #3175
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    On kyllä järestään nuo caprat ihan jäätävän hyvillä osilla ja hinta vähintäänkin käyttäjä ystävällinen.

  26. #3176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Kyllähän sä oot 180cm pituudella YT:n suosituksen mukaan M-koossa. Mutta yleisesti ottaen mun mielestä parempi ostaa ostaa oikean kokoinen pyörä ja jos penkki jää liian ylös, niin vaihtaa vakiona mukana tullut 150mm Reverb 125mm tai 100mm säätövaralla varustettuun. Toki vähän tulee takkiin rahallisesti, mutta mielestäni se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin ajaa liian pienellä/lyhyellä pyörällä.
    Osaat siis ihan tuosta noin vaan sanoa, että pyörä on mulle liian pieni? Mitä jos keskitytään ajamiseen eikä mittojen tuijotteluun?

  27. #3177
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joku Muu Katso viesti
    Jättäisivät nyt ensi alkuun vaikka ton shit your ride -härpäkkeen pois siitä strivestä..
    Mahtaakohan sitä olla pakko käyttää, jos ei halua?

    Eniveis. Hyvän oloinen setti tuo alumiinicarpa. Mutta lyhyeksi kommentoitu. Lyhyt kelle vai suhteessa rungon korkeuteen?

    Mites tuollaisen sopivuuden vertailu omiin mittoihin tapahtuu, kun reachien ja muiden luvut ei suoraan sano mitään?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #3178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Mahtaakohan sitä olla pakko käyttää, jos ei halua?
    No just sen takia en halua mitään ylimääräisiä härpäkkeitä pyörääni, joita en kuitenkaan käytä Kiipit simpl!

  29. #3179
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joku Muu Katso viesti
    No just sen takia en halua mitään ylimääräisiä härpäkkeitä pyörääni, joita en kuitenkaan käytä Kiipit simpl!
    Ymmärrän. Mutta monista hömpötyksistä tuo vaikuttaa sellaiselta, et jos siitä ei hyödy, niin ei siitä käyttämättä juuri haittaakaan olisi. Huomattavasti vähemmän tuo epäilyttää kuin esim Cännärin vetojousi kaksine asetuksineen. Sekin lähinnä siksi, et vaihtoehtoja ei ole ja jos ei pelitä niin voi olla ajelut siinä.

    Shapeshifter on riittävän yksinkertainen ja hajottuaan ehkä pikafiksattavissa nippusiteillä tai korvattavissa sopivan mittaisella metallipalalla.

    Eniveis joku filo tekisi mieli ostaa, eikä Yt tehnyt siitä julkaisullaan suoranaisesti helpompaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #3180
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    148
    Mites ton yt:n kanssa hoituu noi takuu asiat?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •