HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 105 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.121 - 3.150 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3121
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Uskomattomiam pyöriä pukkaa nykyään kun kattoo nomad c ja Sc6c;ä esim. Hinnat on tietenkin karanneet pilviin kun halvin sb6c maksaa 7100e
    eikä nomad ole juuri halvempi.
    Väkinsinkin tulee mieleen ,että onko kumpikin suomen enskaradoille vähän ylimitoitettuja ,mutta kun noissa on saatu paino niin alas ja poljettavuus otaksutusti
    huippuluokkaa niin mikäs niillä on tykittää ja lenkkiäkin polkea.

    Toivottavasti itselläkin olis joskus varaa ostaa vastaavanlainen peli. Käsittämättömän paljon on isojoustoiset am-pyörät (lue enduro) kehittyneet
    viimeisen 3-4 vuoden aikana.
    - Fear is a mindkiller -


  2. #3122
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    NomadC ja SB6c on ns. premium-runkoja/pyöriä ja vaikka ne hyviä onkin, niin niissä joutuu maksamaan myös merkistä. Paljon halvemmalla löytyy vaihtoehtoja kuten Canyon Strive CF ja YT Capra. Tai näiden "puolivälistä" Specialized ja Trek. Mutta jos vielä Nomadista jatkan, niin kyllä se aika kivasti toimii Suomen enskaradoilla, jotka kuitenkin on suht avointa ja alaspäin viettävää baanaa. Pyörä on kuitenkin kevyt ja poljettavuus hyvä. Isompi ongelma saattaa olla, jos on tottunu XC-henkisiin pyöriin, koska Nomad geometrian puolesta (akseliväli, ohjainkulma, jne.) vastaa muutaman vuoden takaisia DH-pyöriä, joten se ei välttämättä ihan optimi ole hitaassa puun -ja kivenkierrossa metässä. Tottumisen jälkeen tosin ei huomaa suurta ongelmaa. Mutta Nomadista veikkaisin ens vuonna tulevan halvempi hiilariversio kuten Bronsonista. Aluversio on kysymysmerkki, mutta luulis sillekin olevan kysyntää halvemman hinnan takia.

  3. #3123
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tuli vaihdettua spessun alu enduro kuituseen ja kieltämättä tuon parin kilon laihdutuskuurin tulokset näkyy nopeudessa ja jumppaaminen on melkosesti kevyempää.. Melko hyvin geometriat saatu kohdilleen tuossa pelissä, että taittuu isompi meno mäessä siinä missä onnistuu hyvin perus puunkiertokin..
    The end of the road is just the beginning...

  4. #3124
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Siis eihän Nomad 2015 hiilarirunko ole kevyt, M koko 2900g Monarch iskarilla. Jos vertaa sitä esim 2012 Lapierre Spicy 2650g, 2014 Cube Stereo hpc 2350g...

  5. #3125
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Siis eihän Nomad 2015 hiilarirunko ole kevyt, M koko 2900g Monarch iskarilla. Jos vertaa sitä esim 2012 Lapierre Spicy 2650g, 2014 Cube Stereo hpc 2350g...
    Nomad vaan on tarkoitettu paria astetta kovempaan käyttöön mitä nämä sinun verrokkisi. Ton rungon täytyy myöskin kestää sellaista käyttöä mihin puhtaat enskapyörät ei ole suunniteltu.

    Itse en ole uusinta nomadia ajanut, mutta sitä edellistä mallia kyllä. Onhan se ihan eri peto mitä tollanen alamäkiystävällinen 150 milliä joustava jokapaikanhöylä.

  6. #3126
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Nukeproof (http://nukeproof.com/products/mega-am/) saapui viime viikolla hyppysiin. Ehdin sillä yhden lenkin ajaa ja seuraavana aamuna töihin mennessä kaaduin vespalla. Käsi murtui ja pakkolepoa n 6vko.

    Pirullista. Uusi pyörä eteisessä eikä pääse ajamaan. Tahtoo ajaa tana!!

  7. #3127
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Itsellä on vanha nomadi ja menee loistavasti helpohkossa xc-ajelussa, lähinnä tuon loistavan vpp-ansiosta, ja myös törkeän hyvin kova vauhtisessa freeride-kaahailussa. Sen sijaan tuollainen todella hidas juurakko-helvetti-puunkierto on vähän niheämpää mitä esim. vanhalla 140mm joustavalla mondrakerin foxyllä. Ja todella helppo pyörä vedellä vähän isompiakin hyppyjä.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  8. #3128
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    254
    Noin olen itsekin päätellyt. Omaan käyttöön toivoisin pyörää joka sijoittuisi Nomadin ja Bronsonin välimaastoon. SC harkinnassa seuraavaksi pyöräksi.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  9. #3129
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Noin olen itsekin päätellyt. Omaan käyttöön toivoisin pyörää joka sijoittuisi Nomadin ja Bronsonin välimaastoon. SC harkinnassa seuraavaksi pyöräksi.
    Bronsuuni 160 millisellä keulalla? Tuohon väliin ei kyllä muuta pyörää ole tulossa. Joku halvempi pitkäjoustoinen saattaa kyllä olla vielä tulossa, sellainen nykypäivän Bullit. Mutta joustanee saman mitä nomad ja varmaan samanmoiset geometriatkin.

  10. #3130
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Bronsuuni 160 millisellä keulalla? Tuohon väliin ei kyllä muuta pyörää ole tulossa. Joku halvempi pitkäjoustoinen saattaa kyllä olla vielä tulossa, sellainen nykypäivän Bullit. Mutta joustanee saman mitä nomad ja varmaan samanmoiset geometriatkin.
    Bronson anglesetilla on ollut harkinnassa. Nomad taitaa olla ehkä hiukan liian hc näille leveysasteille. Tai no, pitää käydä koeajamassa.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  11. #3131
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Noin olen itsekin päätellyt. Omaan käyttöön toivoisin pyörää joka sijoittuisi Nomadin ja Bronsonin välimaastoon. SC harkinnassa seuraavaksi pyöräksi.
    En ihan ymmärrä, miksi tuohon väliin pitäisi vielä yksi malli saada. Menee jo aika hiusten halkomiseksi. Nuo kun molemmat on todella päteviä pelejä enskailuun ja valinta kannattaakin tehdä sen perusteella, mitä se muu ajo on. Bronson on parempi lenkkeilyyn ja Nomad parkkeihin. Kisakäytössä on kyllä paha sanoa, kumpi on nopeampi. Riippuu aika pitkälti pätkistä sekä kuskin ajotyylistä ja vahvuuksista/heikkouksista. Bronsonilla ajettu nyt keväästä asti ja tykkään todella paljon. Omassa ajossa tuntuu suurimman osan ajasta oikealta välineeltä. Uskoisin, että Nomadin kanssa lenkeillä kaipaisin vähän enemmän korkeuseroja mitä Suomesta löytyy. Poljettavuus on toki hyvä, mutta geometria ei ole ihan optimaalinen hitaaseen tasamaajumppailuun vaan suunnattu enemmän pyöritellään ylös - kaahataan alas -tyyppiseen ajeluun. Toki molempi parempi
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  12. #3132
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    En ihan ymmärrä, miksi tuohon väliin pitäisi vielä yksi malli saada. Menee jo aika hiusten halkomiseksi. Nuo kun molemmat on todella päteviä pelejä enskailuun ja valinta kannattaakin tehdä sen perusteella, mitä se muu ajo on. Bronson on parempi lenkkeilyyn ja Nomad parkkeihin. Kisakäytössä on kyllä paha sanoa, kumpi on nopeampi. Riippuu aika pitkälti pätkistä sekä kuskin ajotyylistä ja vahvuuksista/heikkouksista. Bronsonilla ajettu nyt keväästä asti ja tykkään todella paljon. Omassa ajossa tuntuu suurimman osan ajasta oikealta välineeltä. Uskoisin, että Nomadin kanssa lenkeillä kaipaisin vähän enemmän korkeuseroja mitä Suomesta löytyy. Poljettavuus on toki hyvä, mutta geometria ei ole ihan optimaalinen hitaaseen tasamaajumppailuun vaan suunnattu enemmän pyöritellään ylös - kaahataan alas -tyyppiseen ajeluun. Toki molempi parempi
    Niin. Ja jos bronsonia haluaa virittää pahimpiin (tahko) kisoihin niin laittaa vaikka offsetpuslat joilla keulakulma on 66 ja keskiökin tippuu nomadin mittoihin.
    Niiden laittaminen ja pois ottaminen kun ei ole kun se 20min max homma jos ym. geometrian muutokset sekä loiventunut satulakulma häiritsee lenkiajossa.
    - Fear is a mindkiller -


  13. #3133
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    En ihan ymmärrä, miksi tuohon väliin pitäisi vielä yksi malli saada. Menee jo aika hiusten halkomiseksi. Nuo kun molemmat on todella päteviä pelejä enskailuun ja valinta kannattaakin tehdä sen perusteella, mitä se muu ajo on. Bronson on parempi lenkkeilyyn ja Nomad parkkeihin. Kisakäytössä on kyllä paha sanoa, kumpi on nopeampi. Riippuu aika pitkälti pätkistä sekä kuskin ajotyylistä ja vahvuuksista/heikkouksista. Bronsonilla ajettu nyt keväästä asti ja tykkään todella paljon. Omassa ajossa tuntuu suurimman osan ajasta oikealta välineeltä. Uskoisin, että Nomadin kanssa lenkeillä kaipaisin vähän enemmän korkeuseroja mitä Suomesta löytyy. Poljettavuus on toki hyvä, mutta geometria ei ole ihan optimaalinen hitaaseen tasamaajumppailuun vaan suunnattu enemmän pyöritellään ylös - kaahataan alas -tyyppiseen ajeluun. Toki molempi parempi
    No Bronsonissa saisi olla loivempi ohjauskulma ja hivenen matalampi keskiö. Mallistoon ei välttämättä tarvita lisää malleja, mallistosta ei vain löydy aivan sitä, mitä on hakusessa. Ehkä unohdan kuidun kaipuun ja hommaan Bansheen Spitfiren. Siinä on geometria jotakuinkin kohdillaan. Saisi vain olla kevyempi.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  14. #3134
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    No Bronsonissa saisi olla loivempi ohjauskulma ja hivenen matalampi keskiö. Mallistoon ei välttämättä tarvita lisää malleja, mallistosta ei vain löydy aivan sitä, mitä on hakusessa. Ehkä unohdan kuidun kaipuun ja hommaan Bansheen Spitfiren. Siinä on geometria jotakuinkin kohdillaan. Saisi vain olla kevyempi.
    Perustuuko geometriassa havaitut muutostarpeet koeajoon vai paperilla/netissä speksailuun? Jos jälkimmäiseen niin kannattaa ainakin käydä Bronsoni ja Nomadi koeajamassa, kun onnistuu aika helposti. Netissä speksailu on toki mukavaa, mutta ei se koeajoa voita kun geometria on kuitenkin vain yksi osa kokonaisuutta. Ja varsinkin ohjauskulmaa on nykyään aika helppo tuunata, jos ei tehtaan arvo miellytä.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  15. #3135
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Perustuuko geometriassa havaitut muutostarpeet koeajoon vai paperilla/netissä speksailuun?
    Sekä että.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  16. #3136
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    EIkös tuolla myös sanottu että lykkää siihen bronsoniin offset puslat niin keulakulma loivenee ja keskiö tippuu.
    Bronson+puslat-Nomad=jää rahaa kaliaan.

  17. #3137
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    En kestä enää.Kynnet jo syöty.Uusi kona tulee vasta helmi-maaliskuun taitteessa..
    En gestä!

  18. #3138
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Oletteko lukeneet uusimman Fillarilehden? Siinä vertailtiin Spessun Enduroa 27,5 ja 29 versioina, about samoilla osilla muutoin. Testaajien mielestä 29 voitti selvästi 27,5 pyörän kaikilla osa-alueilla. Niin enemmän xc-tyyppisessä ajossa, johon kumpikaan ei ole varsinaisesti suunniteltu, endurotyylisessä ajossa liukkaalla kivikkojuurakolla alamäkipainotteisesti kuin myös kuivemmalla kelillä parkissa. Yllätyin aika lailla heidän melko voimakkaista mielipiteistä 29:n puolesta. Pisti vähän ihmettelemään että pitäiskö sitä kuitenkin käydä edes ainakin kokeilemassa 29 pyöriä ennen 27,5 hankintaa. 27,5 oli Fillarilehden mukaan ainoastaan joissain tilanteissa aavistuksen "hauskempi" mutta ei juuri sitäkään.
    Mitenhän surkee 26 olis ollut. Mulla on sellanen edelleen. Ei tosin spessun enduro vaan jo ikivanha 07 Commencal Meta.

  19. #3139
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Mainittiinko jutussa, minkä kokoisilla ajelevat normaalisti? Voisikohan siitä löytyä syytä mieltymykseen? Sinällään iso rengas voi hyvinkin olla täkäläisissä oloissa selkeän parempi, ainakin noissa muissa kuin alamäessä.

  20. #3140
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    34
    Ajaako kuka suomi enduroa 29" pyörällä ja jos ni millasella?
    Riittäisikö joustomatka 130mm takana ja eessä 140mm enduroon?

  21. #3141
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti trance Katso viesti
    Ajaako kuka suomi enduroa 29" pyörällä ja jos ni millasella?
    Riittäisikö joustomatka 130mm takana ja eessä 140mm enduroon?
    Calpis ja Messilä Spessun Stumpy 29:llä ajettuna sanoisin että riittää - ainakin omaan ajooni. Kulmat voisi tossa kyllä olla loivemmat, lainapyörä kun kulki Gardalla mukavamman tuntuisesti alamäkeen, vaikkei rengaskoko pienentynyt kui 27,5" ja joustoa ei ollut kuin sentti enemmän. Toki jos vauhti/taidot riittää niihin nopeimpiin linjoihin niin sentti pari lisää ei tee yhtään pahaa.

  22. #3142
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti trance Katso viesti
    Ajaako kuka suomi enduroa 29" pyörällä ja jos ni millasella?
    Riittäisikö joustomatka 130mm takana ja eessä 140mm enduroon?
    Mää ajelen Spessun 29" Endurolla ja taitaa siellä kärjessäkin olla yksi. Ainakin viime kaudella oli Pihlajan Juusolla 29" Enduro alla. Muutama muukin samanlainen on kisoissa pyörinyt. Olettaisin, että toi Stumpykin soveltuu hyvin.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  23. #3143
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Oletteko lukeneet uusimman Fillarilehden? Siinä vertailtiin Spessun Enduroa 27,5 ja 29 versioina, about samoilla osilla muutoin. Testaajien mielestä 29 voitti selvästi 27,5 pyörän kaikilla osa-alueilla...
    ois kiva tietää testaajien pituus ja muutenkin ajotaustaa. Joku 170cm testaaja voi olla vähän erimieltä kuin 190cm.

  24. #3144
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Juu ja tosiaan jo myös mainittu testaajien oma kalusto. Vilkaisin lehteä ja testiä pikaisesti kirjastossa eli en nyt pysty artikkelista tarkistamaan oliko näitä asioita mainittu.

  25. #3145
    Canyon Spectal 29er 9.9ex:n kanssa kävin kaikki paitsi Messilän kisan. Aloittelijameiningillä kylläkin. Jonku verran 29erejä kyllä näkyi mukana. Varmaan tärkein yksittäinen asia 29erissä endurossa on että vanteet on tarpeeksi kestävät kyseiseen käyttöön. Ainakaan itse en lisää joustomatkaa tuohon 140+140mm kokenut tarvitsevani.

  26. #3146
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti trance Katso viesti
    Ajaako kuka suomi enduroa 29" pyörällä ja jos ni millasella?
    Riittäisikö joustomatka 130mm takana ja eessä 140mm enduroon?
    Perustin aiheelle ihan spesifin viestiketjun joskus. Tosin ei keskustelu pelkissä kisapeleissä kyllä pysyny. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=49084

    Mut siis kyllä siellä 29:eillä ajetaan ja joustomäärä riittää hyvin, joihinki kisoihin paremmin ja joihinkin huonommin. Jouston määrää tärkeempi mun mielestä on jämäkkä keula ja kestävät osat.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  27. #3147
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    ^ Mulla kyllä vika on valitettavasti vika löytynyt vaan tangon ja penkin välistä tai jokus jopa vähän matkan päästä pyörästä.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  28. #3148
    Onko kotimaan kuskeilla jo kokemusta uudesta Commencalin Metasta? Varsin houkuttelevan oloinen paketti noinkin edulliseksi pyöräksi. Ei oikeen saksan postimyyntimerkitkään herätä meikäläisen ostohaluja tuossa hintaluokassa. http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=15145077

    joko Commencalin laatuongelmat mahtavat olla historiaa? Muutama vuosi sitten noita taisi napsua vauhdilla.

  29. #3149
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Jollain oli uusi 650b commencal pyöräsi kuva-ketjussa..

  30. #3150
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Meinaa On Onen Codeine ja Canyonin Strive AL Race kuumotella karvalakkivarustuksin, tai ainakin malliston halvasta päästä. Karvalakkimalleillakaan ei varmaan ihan metsään menisi hankinnassa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •