Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
Striven Shape shifteri itseasiassa ei ole se syy valinnalle. Jos se toimisi, se voisi olla bonari. Jos se ei toimine, sen saanee pysyvästi parempaan asentoon. Lähinnä nuo valikoituivat sen perusteella, että jousituksen pitäisi olla kunnossa (Strivessä joko halvin pike ja takapamppu tai sitten se astetta parempi, Codeinessa samat tai CCDB), edessä 1 ratas. Hassua puhua karvalakkimalleista, kun puhutaan kuitenkin, lisäyksineen noin 2500-3000 euron rakkineista.

Eniveis, nuo ja hinta olivat valikoitumisperusteet, joten muutkin kelpaisivat.

Kooltaan sopivan löytäminen on sinällään tärkeintä, ja siihen pitääkin alkaa seuraavaksi keskittymään. Sinällään hankinta, vaikka kokeilemattakin, ei hirmuisemmin pelota. Ovat kuitenkin nykyistä parempia ja tarjoavat enemmän sitä, mitä fillarilta nykyään haluaa.
Kieltämättä kelvollisia iskareita tuntuu olevan melko vähän, jos budjetti on pienempi. Mielummin näkisin enemmän pyöriä Deore/SLX tason komponenteilla ja toimivilla iskareilla kuin noita rimpulaiskareilla varustettuja muuten hyvillä kalikoilla varustettuja pyöriä. Taitaa vaan olla OEM hinnat melko edukkaita noissa komponenteissa... Näköjään Strivessäkin vain kalleimmassa mallissa on iskari, jossa pystyy vaimennuksia säätämään lenkillä. Onhan tuota Monarch Plussaa kehuttu testeissä, eli varmaan hyvä pumppu sekin on.

Millaisia kokemuksia porukalla on nykyisistä 3 vaimennusasennon (eli CTD ja vastaavat) iskareista ja keuloista?