FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 70 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2071
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Eihän traktoreissakaan rengasta väärään suuntaan käännetä vaikka missä muodossa ajettaisiin. Ideahan noissa v-muodoissa on se, että tuo ns nuoli levittää mutaa/skeidaa ja pito tulee siitä.
    Traktorin renkaissa on kyllä vetopito tärkein, kuviossa on ideana maksimaalinen puhdistuminen .
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #2072
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Eihän traktoreissakaan rengasta väärään suuntaan käännetä vaikka missä muodossa ajettaisiin. Ideahan noissa v-muodoissa on se, että tuo ns nuoli levittää mutaa/skeidaa ja pito tulee siitä.
    Iiitseasiassa, jos käyttään raskasta etukuormaajaa tai etunostolaitteessa raskaita työkoneita, on meilläpäin ainakin tapana laittaa rattorin eturenkaat takaperin, isossa nelivedossa siis..

    Ja asiasta läskin renkaisiin, haluaako D5-kuski (a-o) hieroa kauppaa D4-vaihdosta, voisin vitosen itelle eteen laittaa..

  3. #2073
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Kuvista päätellen Mammoth on samanlainen kuin Ardent Race, joka on hyvä kumi kesällä ja kuivalla.

  4. #2074
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Huomenna pääsee kokeilemaan dillingerejä, samat polut kuin tänäänkin.

  5. #2075
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Iiitseasiassa, jos käyttään raskasta etukuormaajaa tai etunostolaitteessa raskaita työkoneita, on meilläpäin ainakin tapana laittaa rattorin eturenkaat takaperin, isossa nelivedossa siis..

    Ja asiasta läskin renkaisiin, haluaako D5-kuski (a-o) hieroa kauppaa D4-vaihdosta, voisin vitosen itelle eteen laittaa..
    Olin ajatellut, että D5 lähtee myyntiin ja joku kapeampi tulee tilalle, mutta D5 meni aamulla kokeeksi vaimon pyörään ja sen voi kuulemma sitten lumien sulaessa vaihtaa pois

  6. #2076
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Kaikki kumit on? Ei niitä ajamatta pysty vertailemaan
    Samanlainen kuvio ja varmaankin sama kumiseos. Itsellä on noi Ardent Racet ja toivottavasti on jotain samaa. Voihan niitä vertailla ihan miten haluaa, mutta toki vain kokeilemalla tietää.

  7. #2077
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Ensikokemukset Vee8: En nyt ihan tyrmäisi, olivat toki liukkaat mutta niin taitaa olla nyt kaikki renkaat kun kivien ja juurien päällä on pari senttiä kosteaa lunta joka ei ole siinä kiinni. Vetopidossa toivomisen varaa varmaankin. Rullaa paljon paremmin kuin Floaterit. Tosin pidän Nobby "saippuarengas" Nicejäkin ihan hyvinä renkaina jopa märällä.

  8. #2078
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Huomenna pääsee kokeilemaan dillingerejä, samat polut kuin tänäänkin.
    +1
    Jos olisi varallisuutta, noi olisi täälläkin.

  9. #2079
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Ensikokemukset Vee8
    ....
    Rullaa paljon paremmin kuin Floaterit.
    Oon kyllä eri mieltä. Floater rullaa kevyemmin.

  10. #2080
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    No niin, ensimmäiset 28km takana Dillingereillä. Asensin myös takakumin "oikein päin". Ground controliin verrattuna Dillinger 5:ssa on huomattavasti parempi veto ja sivuttaispito lumella ja jäällä. Rengas myöskin mielestäni rullaa paremmin lumella. Muutaman sadan metrin asfalttisiirtymäkin kuului lenkkiin, em. alustalla Ground Control taasen voittaa rullaavuudessa. Dillingerin kuvio myöskin putsautuu ajossa paremmin, eli tällä lenkillä ei tullut pyörä aivan umpilumisena kotiin.
    Edit: Yksi reunanappulan nasta on jäänyt näemmä jollekin metsän kivelle.
    svheebo muokkasi tätä : 14.12.2014 at 17.12

  11. #2081
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Oon kyllä eri mieltä. Floater rullaa kevyemmin.
    Sama pyörä, eri renkaat ja jää alamäissä ihan pystyyn. Tosin oli kai pienemmät paineet Floatereissa mutta ero oli kyllä niin suuri ettei omasta mielestä kyllä eroa selitä. Yritetään saada vielä uutta vertailua.

  12. #2082
    ^Onkos sulla 120tpi versiot? Mulla on 72tpi.

  13. #2083
    IncBuff Guest
    Dillinger 4:t ei kyllä eilisellä vakuuttaneet oikein mitenkään. Jospa nuo vitoset on paremmat.

  14. #2084
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Minä liputan edelleen Hodagin puolesta kun en paremmasta tiedä. Tämän päivän jää/nuoskalumi testailun jälkeenkin sitä mieltä että kelpo kumi, kyllähän tuo lipsui muutamassa sellaisessa nousussa jossa kesälläkin joutui hieman keskittymään että pääsi ylös mutta mitään yllättävää pidon menetystä ei tapahtunut. Eipä näistä yksittäisitä testeistä voi mitään absoluuttisia johtopäätöksiä tehdä, pitäis vähintääkin porukalla ajaa samat paikat eri kumeilla samaan aikaan mutta sittenkin eroja syntyy pelkästään kuskien ja pyörien eroista johtuen.

  15. #2085
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Eipä näistä yksittäisitä testeistä voi mitään absoluuttisia johtopäätöksiä tehdä, pitäis vähintääkin porukalla ajaa samat paikat eri kumeilla samaan aikaan mutta sittenkin eroja syntyy pelkästään kuskien ja pyörien eroista johtuen.
    Näin. Pääasia että on kivaa, toinen tykkää kun rengas vähän lipsuu ja toinen haluaa maksimipidon. Varmaan kuitenkin Floaterit tai jotkut jossain vaiheessa tilaan, ensin pitää kuitenkin saada pari kunnon lumilenkkiä saada alle kun itsellä läski on ainakin toistaiseksi pelkkä "lumipyörä". Onkos suurempi tpi-arvo kovempi vai miten se meni? Pitää tarkastaa tossa illemmalla jos vaikka jaksaisi käydä sahailemassa ohjaustankoa kapeammaksi.

  16. #2086
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    "tpi" kertoo kudostiheyden eli miten suurempi lukema sitä kevyempi ja joustavampi runko.
    Kumin kovuudesta kertoo durometer eli "a" esim 42a joka on tarrakumi ja 62a on kulutuskestävämpi
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  17. #2087
    noniinno Guest
    Dillinger 5, jopa nastoitettuna on kyllä ihana kumi. Tänään metsää parikymmentä ja asfalttisiirtymää (sekä lumista, jäistä, sohjoista että sulaa) reilut neljäkymmentä kilsaa ja toimi joka tilanteessa -myös jäällä. Kokemusta Bud&Lou, Ground Control ja BFL-renkaista ja Dillingeristä tuntuisi löytyvän noiden kaikkien hyvät ominaisuudet. Mitään huonoa en osaa Dillingereistä keksiä, poisilukien hinta.

  18. #2088
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Sama pyörä, eri renkaat ja jää alamäissä ihan pystyyn. Tosin oli kai pienemmät paineet Floatereissa mutta ero oli kyllä niin suuri ettei omasta mielestä kyllä eroa selitä. Yritetään saada vielä uutta vertailua.
    Oliko sulla on-onelta tilatut v8? Ainakin niissä kuvissa on 120tpi merkinnät vaikka kuvauksessa onkin vaan 60tpi mainittu. Eli luultavasti kuitenkin parempaa laatua kuin nuo White Liten vakio kumit.

    Et sattumalta painoa mittaillut noista?

  19. #2089
    mutanaama Guest
    Tänään tuli testattua mammutin toiminta lumessa kimppalenkillä. Oma positiivinen fiilis renkaasta sai toiselta testikuskilta tukea. Eihän se mikään taikakumi ole, mutta riittää meikäläiselle.

  20. #2090
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    120 tpi. Ja ohjaustangosta lähti 9 senttiä... Katotaan tarviiko nyt pitempää stemmiä.

  21. #2091
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    38
    Sisäkumeista: Läskipyöräilijän ensimmäinen tehtävähän on tietysti modifioida renkaat tubeleksiksi, mutta jos nyt jostainsyystä mielessä kävisi tubeleksen sijasta kevyempien sisureiden hankkiminen, niin onko jotain hyväksi havaittuja vaihtoehtoja? Onhan sitä varasisuriakin kivempi kantaa mukana, jos se ei paina puolta kiloa. Ison rapakon toisellapuolen näyttävät kovasti liputtavan Q-tubesin 26" x 2,4-2,7 superlight:n puolesta, mutta miten lie noiden saatavuus täälläpäin.

  22. #2092
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Mää vaihoin ne paksut ja raskaat sisurit takasin kun laitoin nastat alle. Ajattelin, että kun nyt on PK-kausi sekä muutenkin teen salilla voimatreeniä, niin miksi suotta keventelemään pyörää tässä vaiheesa kautta? Katotaan sitten niitä kevennyshommia keväämmällä

    Edit:

    Varmaan sen Onzan FR sisurin sekä Schwalbe sv13F voisi lisätä aloitusviestiin?

    http://www.onzatires.com/75-1-MTB-080mm.html ->
    A1109865
    http://www.schwalbetires.com/bike_ti...ta_valve-40_mm -> SV13F
    a-o muokkasi tätä : 14.12.2014 at 21.33 Syy: linkit lisätty

  23. #2093
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reign Katso viesti
    Sisäkumeista: Läskipyöräilijän ensimmäinen tehtävähän on tietysti modifioida renkaat tubeleksiksi, mutta jos nyt jostainsyystä mielessä kävisi tubeleksen sijasta kevyempien sisureiden hankkiminen, niin onko jotain hyväksi havaittuja vaihtoehtoja? Onhan sitä varasisuriakin kivempi kantaa mukana, jos se ei paina puolta kiloa. Ison rapakon toisellapuolen näyttävät kovasti liputtavan Q-tubesin 26" x 2,4-2,7 superlight:n puolesta, mutta miten lie noiden saatavuus täälläpäin.
    Just tilasin Bike-Discountista Schwalbe SV 13F sisureita 5.90€/kpl. Tuli nopeasti perille.

  24. #2094
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti

    Varmaan sen Onzan FR sisurin sekä Schwalbe sv13F voisi lisätä aloitusviestiin?
    Laitettu, lisäsin muutaman puuttuvan kumin samalla.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  25. #2095
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reign Katso viesti
    Sisäkumeista: Läskipyöräilijän ensimmäinen tehtävähän on tietysti modifioida renkaat tubeleksiksi
    Mä tiesin että mä olen tässä reilun kolmen vuoden ajan tehnyt jotain väärin.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #2096
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Että saa asenneltua kätevästi nastarenkaat talvea varten jo valmiisiin tubelesasetuksella oleviin vanteisiin onkin todella hankalaa. Nastakumit kun ovat roikkuneet koko kauden orrella niin renkaan reuna ei asetu vanteen sivua vasten ilman, että sisäkumilla ne siihen ensin työntää. Sentin rakoja joka puolella ja eihän se silloin nouse. Joten jouduin kaivamaan sisäkumit esille. Mielestäni ainoa hyvä konsti pelata kaksien rengassarjojen kanssa on omistaa myös kahdet vanteet. Tai ainakin säilyttää renkaita kyljellään.
    Pitäisikö sitten vielä vanhat lateksijämät jynssätä pois?
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  27. #2097
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Continental freeride 2.7 sisuri on pyörinyt omissa 4" kumeissa.

  28. #2098
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    38
    Bike-Discountista lähti Schwalbet tilaukseen, jospa ne ehtisivät tänne vielä ennen joulua

  29. #2099
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reign Katso viesti
    Bike-Discountista lähti Schwalbet tilaukseen, jospa ne ehtisivät tänne vielä ennen joulua
    Minulle tuli neljässä päivässä.

  30. #2100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Joutuu kyllä perumaan raporttia hieman; ketju hipoo renkaaseen pienimmällä vaihteella, pitänee rihdata takakiekko suoraksi ennenkuin riemuitsee liikaa. Tarkkaa peliä siis, tilaa ei liikaa ole, pitoa sensijaan on aivan järkyttävän paljon.

    - Tomi
    Nyt mahtuu, asensin ohjurin, rumasti, joten tyylipoliisia odotellaan.... ainakin kellarin käytävällä koeajossa toimi hyvin:




    - Tomi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •