FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 3 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 533

Aihe: Valottomat

  1. #61
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    84
    Aamusella tuli vastaan taas monenmoisia valollisia.. Ensimmäisellä oli eteenpäin näyttämässä sekä valkoinen vilkkuvalo että punainen vilkkumaton valo.. Melko pian tämän jälkeen vastaantulevalla oli tangossa vilkkuva keltainen valo. Pisti miettimään että olikohan se jokin poljettava työkone..

  2. #62
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mazaa84 Katso viesti
    Melko pian tämän jälkeen vastaantulevalla oli tangossa vilkkuva keltainen valo. Pisti miettimään että olikohan se jokin poljettava työkone..
    Poljettava lumiaura? Voisi olla huomenna kätevä.
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  3. #63
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matijas Katso viesti
    Jos nyt kuitenkin muistettaisiin, että kypärä on pakollinen, mutta käyttämättömyydestä ei rangaista.
    OT: Kypäräsäännös on suositus, ei velvoite. Jatkot tuolla ekassa viestissä viitatussa ketjussa, jos intoa riittää...

  4. #64
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Yritätkö nyt sitten sanoa että auton suuntavilkkua voi käyttää miten huvittaa ja missä huvittaa?
    Mitäs sillä on väliä missä valo vilkkuu? Voin pysäyttää auton tienlaitaan ja laittaa oikean vilkun päälle määräämättömäksi ajaksi. Tämä ei kai aiheuta ongelmia ohikulkeville migreeniherkille tai epileptikoille. Tai ylipäänsä minkäänlaista mielipahaa kenellekään. Mutta jos pyörän valo vilkkuu niin se jostain syystä ärsyttää, joitakin. Toki ymmärrän että joku ylikirkas strobo ärsyttää, mutta sitä en että pienitehoisetkin tuikut.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Yksi asia tuli kans mieleen, jos halutaan samanmoisia tienkäyttöoikeuksia pyörille niin eiks silloin vois kans seurata samaa logiikkaa noiden etu ja takavalojen ja vilkkumisen kanssa niinku autot tekee, kysyn vaan.
    No koska pyörät on pienempiä kuin autot ja sen takia vaikeampia huomata, niin loogisempaa olisi sallia pyörille tehokkaampia keinoja erottautua liikenteessä. Onnettomuuden seurauksetkin on vakavampia pyöräilijöille, joten heitä(meitä) pitäisi erityisesti varoa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri_K Katso viesti
    Kerrotko tämän vielä kaikille tiellä liikkujille? Vähentyisi kevyen liikenteen risteysonnettomuudet samalla merkittävästi. Sitä odotellessa en suosittelisi noita alle hertsin vilkkuja ainoana valona.
    Niin, todella paljon on noita autoilija-ei-huomannut-pyöräilijää onnettomuuksia, joten jonkinlainen valistuskampanja olisi paikallaan, esim. Liikenneturvan toimesta. (Mutta niin kauan kun kypärättä ajoa ei ole sanktioitu, lienee turha odottaa siltä suunnalta mitään muuta viestiä pyöräilyyn liittyen.)

  5. #65
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kulkuri Katso viesti
    Mitäs sillä on väliä missä valo vilkkuu?
    Jeps! Ihan turhia ovat kaikki lait ja asetukset valojen käytöstä. Jokainen valitkoon värin, vilkkumistaajuuden ja käyttötyylin halujensa mukaan. Liikenteessä ei tarvita yhteisiä pelisääntöjä. Joku mielensäpahoittaja saattaa olla sitä mieltä että kohtuu itsekästä ajattelua moinen, mutta kuka niistä välittää.

    Voin pysäyttää auton tienlaitaan ja laittaa oikean vilkun päälle määräämättömäksi ajaksi. Tämä ei kai aiheuta ongelmia ohikulkeville migreeniherkille tai epileptikoille. Tai ylipäänsä minkäänlaista mielipahaa kenellekään. Mutta jos pyörän valo vilkkuu niin se jostain syystä ärsyttää, joitakin. Toki ymmärrän että joku ylikirkas strobo ärsyttää, mutta sitä en että pienitehoisetkin tuikut.
    No miksei sillä autolla saisi ajaa vilkut päällä? Mielellään molemmat?

  6. #66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Jeps! Ihan turhia ovat kaikki lait ja asetukset valojen käytöstä. Jokainen valitkoon värin, vilkkumistaajuuden ja käyttötyylin halujensa mukaan. Liikenteessä ei tarvita yhteisiä pelisääntöjä. Joku mielensäpahoittaja saattaa olla sitä mieltä että kohtuu itsekästä ajattelua moinen, mutta kuka niistä välittää.


    No miksei sillä autolla saisi ajaa vilkut päällä? Mielellään molemmat?
    Vielä parempi, jos ajovalot ovat samalla pois päältä. Saattaa ehkä jossain tapauksessa todennäköisesti varmaan erottua paremmin.

  7. #67
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Jeps! Ihan turhia ovat kaikki lait ja asetukset valojen käytöstä. Jokainen valitkoon värin, vilkkumistaajuuden ja käyttötyylin halujensa mukaan. Liikenteessä ei tarvita yhteisiä pelisääntöjä. Joku mielensäpahoittaja saattaa olla sitä mieltä että kohtuu itsekästä ajattelua moinen, mutta kuka niistä välittää.

    No miksei sillä autolla saisi ajaa vilkut päällä? Mielellään molemmat?
    Eli vilkku sinänsä ei ärsytä, vaan se että se on (sinun käsityksesi mukaan) lakien ja asetusten vastainen. Kai ulkomaille lähtiessä perehdyt paikallisen lainsäädäntöön, jotta tiedät pitääkö ärsyyntyä vilkkuvaloista vai ei.

    Tuosta vilkkuvalojen laillisuudesta on kahta eri mielipidettä, mutta absoluuttista totuutta ei kai ole tiedossa kenelläkään? Jonkun pitäisi ensin saada sakot ja lainvoimainen tuomio. Onkohan kukaan saanut sakkoja?

  8. #68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kulkuri Katso viesti
    Eli vilkku sinänsä ei ärsytä, vaan se että se on (sinun käsityksesi mukaan) lakien ja asetusten vastainen. Kai ulkomaille lähtiessä perehdyt paikallisen lainsäädäntöön, jotta tiedät pitääkö ärsyyntyä vilkkuvaloista vai ei.
    Vilkku ei ärsytä vaan se ajatus (tai sen puute) siellä takana. Vilkku valitaan koska halutaan valojen avulla erottua selvemmin. Viis siitä jos joku tavallisella valolla varustettu kaveri jää sen vilkun takia huomaamatta.

    Samalla logiikalla voisi autoille sallia enemmän valotehoa. Mitä haittaa siitä on jos MINÄ näen paremmin? Viis muista tielläliikkujista, pääasia etten juuri MINÄ jää huomaamatta.

    Vilkkuvalon käyttäjä osoittaa IMO piittaamattomuutta muita liikenteessä liikkuvia kohtaan. Ymmärrät sen itsekin kun kuvittelet tilanteen jossa kaikki ovat kilpavarustelleet itselleen huomiovilkun. Jokainen jalankulkija ja jokainen pyöräilijä liikkuvat ympäriinsä valot vilkkuen. Hieno show. Varmasti yhteisen edun mukaista?

    Muutama linkki:
    Using a bright flashing headlight is a mistake. What it very clearly says is this, “I don’t give a shit if I’m blinding you with this flashing light. I’m going to make sure you see me even if it does annoy you and create a dangerous situation because I’m the most important thing on the road, so go fuck yourself.”
    http://www.cantitoeroad.com/Why-Flas...Idea_b_13.html

    http://crosscut.com/2013/11/25/trans...inking-lights/

    http://bikeleptic.com/2013/01/04/all-lit-up/

    Sininen Aasi muokkasi tätä : 07.11.2014 at 17.34

  9. #69
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ihan offarina Koin tänään pöperökelillä oikein hyödylliseksi 6-tiellä sekä normitakavalon että rullausmoodiin laittamani lisälampun , takalaukun kylkeen ripustin. Edessä tottakai normivalot.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #70
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Ahvenanmaa
    Viestit
    1.751
    Leedsin liepeillä kun oli sumua ja pimeä ilta näin yhden pyöräilijän jolla oli kaksi kiinteää valkoista valoa edessä ja yksi vilkkuva ja sama kaksi kiinteää ja yksi vilkkuvalo punaisina takana. Niissä oloissa sekä toimiva että näkyvä valojen käyttö.

  11. #71
    Jos joku vilkkuvalo pitäisi sallia niin heikkotehoinen punainen takavalo ei häiritse lähellekään samalla tavalla kuin kirkas. Punainen valo ei muutenkaan juuri tuhoa hämäränäköä toisin kuin kirkas. Ja samalla tavalla kun autoissa on kirkkaampi takasumuvalo, voisi äärimmäisissä olosuhteissa (hernerokkasumu) sallia myös pyöriin vilkkuvalot.

  12. #72
    Tunnustanpa minäkin: tarvittaessa ja olosuhteiden mukaan minullakin takana valovoimaisempi lamppu näyttä jatkuvaa valoa ja heikompi (eli "varalamppu") on hitaassa ("Ritari Ässästä" tutussa) vilkkumoodissa.


    Muuten: voi tietenkin olla että valottomia pyöräilijöitä on tänä(kin) syksynä ollut enemmän kuin olen nähnyt, mutta silti heitä on ollut merkillepantavan vähän. (Voi tosin olla että tämä johtuu ainoastaan siitä että olen ajanut vähemmän keskustassa ja lähiöiden kelveillä.) Mutta jonkin verran olen ihmetellyt pyöräilijöitä jotka hämärän ja alkavan pimeän oloissa eivät viitsi laittaa valojaan päälle tai eivät katso niitä tarvittavan ennenkuin on "tarpeeksi pimeää".


    PS Valottomia ja heijastimettomia kävelijöitä ja juoksijoita sitä vastoin olen kohdannut jokaisella pimeän ajan lenkillä. Kerran jopa valaisemattoman maantien pientareella...

  13. #73
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Mielestäni vilkkuvan punaisen takavalon käyttö ajoradalla voi olla ihan perusteltua, muuten ei. Parempi vaihtoehto on kuitenkin käyttää riittävän laadukkaita ja näkyviä valoja ylipäätään. Hintakaan kun ei nykyään ole este.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  14. #74
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    116
    Viime vuonna New Yorkissa ollessani kokeilin parin päivän ajan Citibike-kaupunkipyöriä ja ajelin turistina ristiin rastiin eteläistä Manhattania, aivan upea tapa liikkua kaupungilla, suosittelen. Kuinka ollakaan, näissä pyörissä oli rivi vilkkuvia ledejä edessä ja takana. Jos nyt vilkkuvat valot olisivat oikeasti niin kamalia kuin väitetään niin kai siitä olisi noussut iso haloo ja firma olisi haastettu oikeuteen, tuomittu korvauksiin ja mennyt konkkaan. Pyöriä on kuitenkin liikenteessä tuhansia. Mä en myöskään pannut merkille mitään huikeaa vilkkuvien valojen showta, valojen kilpavarustelua tai yleista lainkuuliaisuuden heikkenemistä ja anarkiaa.

    Itse aiheeseen: tänään työmatkalla olin valoton, akuista loppui virta ja lamppu sammutti itsensä. Ajoin pari kilometriä pimeänä, minkä jälkeen akuista lähti taas sen verran virtaa, että sain lampun päälle ja pääsin kotiin, tosin todella himmeällä valolla. Näköjään pitäisi ladata useammin kuin kerran viikossa, vaikka valmistaja lupaa 20 tunnin akunkeston minkä pitäisi periaatteessa riittää (lamppu on Bumm Ixon IQ premium). Silloin kun mulla oli vielä vilkkuvalo, pärjäsin samoilla AA-paristoilla koko talven, tosin ei sillä valolla mitään nähnyt, näkyi vain.

  15. #75
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Mulla oli joskus päällä takavalossa sellainen "liikkuva" moodi, että valo meni lampun reunasta toiseen. Joku uuvatti tuli viereen itkemään että "pää tulee kipeäksi tuosta villkuvasta valosta". Mitäs tuohon sanoisi? "Älä roiku peesissä ja osta buranaa"? IMO varsinkin ajoradalla ajettaessa joku muu kuin kiinteä valo takana voi kiinnittää autoilijoiden huomion paremmin kuin kiinteä valo, varsinkin kun se on valoteholtaan niin heikko.

  16. #76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kulkuri Katso viesti
    Viime vuonna New Yorkissa ollessani kokeilin parin päivän ajan Citibike-kaupunkipyöriä ja ajelin turistina ristiin rastiin eteläistä Manhattania, aivan upea tapa liikkua kaupungilla, suosittelen. Kuinka ollakaan, näissä pyörissä oli rivi vilkkuvia ledejä edessä ja takana. Jos nyt vilkkuvat valot olisivat oikeasti niin kamalia kuin väitetään niin kai siitä olisi noussut iso haloo ja firma olisi haastettu oikeuteen, tuomittu korvauksiin ja mennyt konkkaan. Pyöriä on kuitenkin liikenteessä tuhansia. Mä en myöskään pannut merkille mitään huikeaa vilkkuvien valojen showta, valojen kilpavarustelua tai yleista lainkuuliaisuuden heikkenemistä ja anarkiaa.
    1) jenkit eivät ole pyöräilymaa millään mittarilla joten en lähtisi sieltä ottamaan mallia mihinkään.
    2) citibiken pyöriä on New York:ssa 6000 ja jos oletetaan että käyttöaste yöllä on luokkaa neljäsosa niin 1500 vilkkuvalopyörää 8,4 milj. asukkaan kaupungissa on kuin pieru saharassa. Ei haise.
    3) Monissa USA:n osavaltioissa on vilkkuvat pyörävalot kielletty. Näin on esim. Washingtonissa (punainen takavalo saa vilkkua). Lisäksi lähes kaikissa osavaltioissa on vilkkuvalot kielletty kaikilta muilta paitsi laissa erikseen mainituilta ajoneuvoilta. Ongelma vain tulee siinä kohti että vain osassa osavaltioita pyörä luetaan myös "vehicle" statukseen.

    Silloin kun mulla oli vielä vilkkuvalo, pärjäsin samoilla AA-paristoilla koko talven, tosin ei sillä valolla mitään nähnyt, näkyi vain.
    Siinäpä se taitaa vilkkuvalon ainoa todellinen etu olla.

  17. #77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kulkuri Katso viesti
    Näköjään pitäisi ladata useammin kuin kerran viikossa, vaikka valmistaja lupaa 20 tunnin akunkeston minkä pitäisi periaatteessa riittää (lamppu on Bumm Ixon IQ premium).
    Sillä varauksella (pun intended) että kyse on toisesta mallista (Speed) ja että siteeraan muistista: valmistaja kertoo myös että akku saavuttaa täyden kapasiteettinsa vasta viiden täyden (eli tyhjiin ajetun akun) latauskerran jälkeen.

    Lisäksi voi esiintyä vajaalatausta sen vuoksi että joku (tai jotkut) akuista (kennoista? paristoista?) on jostain syystä eri varaustilassa kuin muut ja ei-älykkäs laturi keskyttää latauksen ennen kuin akku on täysin ladattu. Lääkkeenä tähän valmistaja kehottaa keskeyttämään latauksen ja aloittamaan sen uudelleen kunnes täysi lataus on saavutettu.

  18. #78
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    1) jenkit eivät ole pyöräilymaa millään mittarilla joten en lähtisi sieltä ottamaan mallia mihinkään.
    3) Monissa USA:n osavaltioissa on vilkkuvat pyörävalot kielletty. ...
    Samaa mieltä.

    Paitsi että New Yorkissa oli mun mielestä yllättävän miellyttävää pyöräillä, miellyttävämpää kuin Helsingissä. Leveät kadut, paikoin hyvät pyöräkaistat, lyhyet etäisyydet, ei jyrkkiä mäkiä, nupukiviä, ratikkakiskoja eikä yhdistettyjä jalkakäytäviä ja pyöräteitä. Autojen kanssa ei ongelmia. Olin siellä kyllä vain viikonloppuna, arkena on varmaan paljon hektisempää.

    2) citibiken pyöriä on New York:ssa 6000 ja jos oletetaan että käyttöaste yöllä on luokkaa neljäsosa niin 1500 vilkkuvalopyörää 8,4 milj. asukkaan kaupungissa on kuin pieru saharassa. Ei haise.
    Tuskin niitä vilkkuvalopyöräilijöitä on Suomessa edes tuon vertaa, varsinkaan millään eteläisen Manhattanin kokoisella alueella, olisko kutakuinkin Helsingin niemen kokoinen. Mutta ongelmaksi asti kuitenkin, näköjään.

  19. #79
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Sillä varauksella (pun intended) että kyse on toisesta mallista (Speed) ja että siteeraan muistista: valmistaja kertoo myös että akku saavuttaa täyden kapasiteettinsa vasta viiden täyden (eli tyhjiin ajetun akun) latauskerran jälkeen.

    Lisäksi voi esiintyä vajaalatausta sen vuoksi että joku (tai jotkut) akuista (kennoista? paristoista?) on jostain syystä eri varaustilassa kuin muut ja ei-älykkäs laturi keskyttää latauksen ennen kuin akku on täysin ladattu. Lääkkeenä tähän valmistaja kehottaa keskeyttämään latauksen ja aloittamaan sen uudelleen kunnes täysi lataus on saavutettu.
    Ei ole speed vaan tavallinen. Ehkä 4 kertaa ladattu, tyhjiin ei ole mennyt koskaan aiemmin. Akunkesto on kyllä parantunut pikkuhiljaa, ehkä se vielä tosta vähän paranee.

  20. #80
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mulla oli joskus päällä takavalossa sellainen "liikkuva" moodi, että valo meni lampun reunasta toiseen. Joku uuvatti tuli viereen itkemään että "pää tulee kipeäksi tuosta villkuvasta valosta". Mitäs tuohon sanoisi? "Älä roiku peesissä ja osta buranaa"?
    Miten olisi vaihtoehto, jossa otat vilkkuvan valon huonot puolet vakavasti ja käytät jatkuvasti palavaa?

    IMO varsinkin ajoradalla ajettaessa joku muu kuin kiinteä valo takana voi kiinnittää autoilijoiden huomion paremmin kuin kiinteä valo, varsinkin kun se on valoteholtaan niin heikko.
    Kun aletaan miettiä, millä saadaan paras mahdollinen huomiokyky aikaiseksi, ei keinot ihan heti lopu. Siinä menee kuitenkin aika ja rahat hukkaan. Mielestäni olennaisempaa on miettiä, millainen valo on riittävän hyvä.

    On väärin sanoa, että kiinteä valo on teholtaan heikko. Jos liian heikkotehoisen valon onnistuu jostain hankkimaan, voi todeta hankinnan epäonnistuneen ja etsiä parempi vaihtoehto. Pyöräilijät jaksavat pohtia sitä, riittääkö 105 vai pitäisikö olla ultegra. Jos parin kympin valojen kohdalla iskee nuukuus (säästöpotentiaali ehkä max. 10 €), asetelma on vähintään surkuhupaisa.

    Teholtaan riittävä, jatkuvasti palava takavalo, made in Finland 17,00 € (sis. paristot):

    http://www.bikeshop.fi/Takavalo_H_Vi...572/&listpos=5

  21. #81
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Miten olisi vaihtoehto, jossa otat vilkkuvan valon huonot puolet vakavasti ja käytät jatkuvasti palavaa?

    Kun aletaan miettiä, millä saadaan paras mahdollinen huomiokyky aikaiseksi, ei keinot ihan heti lopu. Siinä menee kuitenkin aika ja rahat hukkaan. Mielestäni olennaisempaa on miettiä, millainen valo on riittävän hyvä.

    On väärin sanoa, että kiinteä valo on teholtaan heikko. Jos liian heikkotehoisen valon onnistuu jostain hankkimaan, voi todeta hankinnan epäonnistuneen ja etsiä parempi vaihtoehto. Pyöräilijät jaksavat pohtia sitä, riittääkö 105 vai pitäisikö olla ultegra. Jos parin kympin valojen kohdalla iskee nuukuus (säästöpotentiaali ehkä max. 10 €), asetelma on vähintään surkuhupaisa.

    Teholtaan riittävä, jatkuvasti palava takavalo, made in Finland 17,00 € (sis. paristot):

    http://www.bikeshop.fi/Takavalo_H_Vi...572/&listpos=5
    Mitkäköhän ne huonot puolet sitten ovat? Ketä se takavalo oikeasti häiritsee? Ymmärrän, jos strobomoodilla silmiin suunnattu 2000lm riistovalo haittaa näkyvyyttä, mutta punainen takavalo? Ihan turhaa valittamista, ja sen lisäksi ko. valon käyttö ei ole missään kielletty. Ja mitä valotehoon tulee, sellaista fillarin takavaloa ei olekaan, joka vastaa auton takavaloja teholtaan.

  22. #82
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Tuossa on melko kirkas takavalo: http://www.aimbikeparts.com/publish/...e-AI01026.html

    Kerran paikattiin pimeän tien laidalla rengasta, niin autot alkoivat hidastaa vauhtia puolen kilometrin päässä. Tuossa on hyvin hajavaloa sivuille ja erittäin suunnattu keila taaksepäin, joka näkyy kauas.

  23. #83
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    335
    Vai ei tasaisesti palava takavalo näy, eihän ihan perus 7€ valokaan valaise kuin koko perseen ja takarenkaan. Edessä kun vähän paremman valon suuntaa oikein eikä muiden silmiin on edessä kymmenien metrien valokeila joka näkyy joka suuntaan. Mut hups tolleehan näyttää ihan samalta kun kaikki muutkin ajoneuvot liikenteessä, eihän se käy.
    Ritariässämode ei varsinaisesti vilku kun valo on päällä kokoajan joten melkein ok toisin kuin stropo.

    Olin muuten eilen törmätä vilkkuvaloon autolla, tosin se oli vaihtovirta mopo johon laitettu ledi takavalo, kesti lähes kohtalokkaan sekunninosan enemmän reakoida kun vilkkuva valo muuttui jarruttaessa kirkkaammaksi.
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

  24. #84
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Eilen kävin iltasella yhen Kelvin lenkin heittämässä..Niin 2 lasta pyörillä isä juoksi lapsilla oli kypäräs vilkkumodit taaksepäin Eteen led valot isällä juoksuliivi..Kyllä silmälepäs..ja näky kaikille !☺👍Tuli ykpvä sit maastopyörällä kaksi aikuista täydet valot pällä..eine mua haitannu mut autoilijoita ehkäpä..Et os voinut pienemälle teholle kun kelvillä tulivat...no jospa ne lähipolulle..

  25. #85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kulkuri Katso viesti
    Ei ole speed vaan tavallinen.
    Niinhän sä jo kerroit.

    Ehkä 4 kertaa ladattu, tyhjiin ei ole mennyt koskaan aiemmin. Akunkesto on kyllä parantunut pikkuhiljaa, ehkä se vielä tosta vähän paranee.
    Tyhmä mikä tyhmä, siis tuo laturi. Eri varaustilassa olevan pariston aiheuttama vajaalataus ilmenee huomattavan lyhyenä tai lyhyempänä toiminta-aikana vasta muutaman latauskerran jälkeen. Jos siitä oli kyse tilanne ei parane itsestään - eli on olemassa todennäköinen riski siitä että valo yllättäen sammuu tien päällä (mikä on tilanne josta minulla on kokemus ja jota en välttämättä toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleni jos minulla olisi sellainen - vaan ainoastaan joko yllämainitulla metodilla tai lataamalla paristot jollain toisella laturilla joka osaa ladata kunkin pariston erikseen.

    Jos latausaika vaikuttaa kovin lyhyeltä tai akku ei ole tuntuvasti lämmennyt, voi olla melko varma ettei akku ole täydessä latauksessa. Ja toisin päin: jos aloitat latauksen uudelleen ja merkkivalo pysyy punaisena, voit olla täysin varma ettei akku ole täynnä - ja jos merkkivalo muuttu miltei samantien vihreäksi, voit olla kohtalaisen varma että akku on täynnä.

    Muuten: valmistajan sivut kertovat että akku täytyy täyden toiminta-ajan saamiseksi "fúnfmal komplett geladen und entladen werden" eli se pitää ladata ja tyhjentää täysin viidesti. En tunne tätä akkupuolta enkä osaa sanoa pitääkö tuo ymmärtää kirjaimellisesti, mutta FWIW itse noudatin ohjetta ja tyhjensin akun (pitämällä valoa päällä varastossa) eikä siitä ainakaan haittaa ollut.

    Hope this helps.

  26. #86
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mitkäköhän ne huonot puolet sitten ovat? Ketä se takavalo oikeasti häiritsee?
    Riippuu tietysti tehosta, mutta tuntuu se joitain häiritsevän. Sinullahan on omakohtaista kokemusta asiasta, joten ei tältä tosiasialta kannata suojautua nimittämällä kaveria uuvatiksi.

  27. #87
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    ^Joitain ihmisiä tuntuu näemmä häiritsevän maailmassa kaikki asiat, jotka eivät mene heidän mielensä mukaan. Uuvatti on ihminen, joka ei osaa elää oman epämukavuutensa kanssa, vaan tarvitsee tulla tuollaisesta pikkuasiasta avautumaan. En mäkään tuolla jokaiselle valottomalle huutele, että "valot päälle" vaikka häiritsee. Mitä se mulle kuuluu?
    Edelleenkin jäi ne ritariässämoodissä olevan takavalon konkreettiset huonot puolet vähän hämärän peittoon.

  28. #88
    Hyvää laturia etsivälle tarjotaan one stop solution:



    http://www.akkula.fi/Intellicharger-...Li-Ion-charger

    Lataa about kaikki mahdolliset akut älykkäästi ja toisistaan riippumatta. Saa sotkia keskenään. Tuetut formaatit:

    Li-ion/IMR: 26650, 22650, 18650, 17670, 18490, 17500, 17335, 16340, 14500, 10440
    Ni-MH: AA, AAA, AAAA, C

    Linkkiesimerkkinä akkula, mutta kannattaa g00glailla hintoja muualtakin. Kannattaa myös katsoa että on 2014 (tai uudempi) malli.

    Tällä latautuu kaikki perheen akut. Parasta on nimenomaan latauspaikkojen riippumattomuus. Ei mitään väliä milloin laitat laitteeseen mitä tahansa akkua kunhan vapaana on yksikin paikka.

  29. #89
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mitkäköhän ne huonot puolet sitten ovat? Ketä se takavalo oikeasti häiritsee?
    Etkö sä itte antanu jo yhen esimerkin? Ei sua voi auttaa, kun oot näköjään päättäny, ettet voi olla väärässä.

  30. #90
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Etkö sä itte antanu jo yhen esimerkin? Ei sua voi auttaa, kun oot näköjään päättäny, ettet voi olla väärässä.
    Heh, eli siis se häiritsee helposti häiriintyviä ihmisiä? Ja siis itse olen jo pidemmän aikaa ajellut kiinteällä valolla, kun nykyisessä valossa ei ole fiksua vilkkumoodia. Mutta eipä ole muiden takavalojen vilkkumiset haitanneet.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •