Sivu 1 / 103 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 3062

Aihe: Kypärättömät

Huutomerkki! Kypärättömät

Hetken mielijohteesta päätin vuodattaa omia ajatuksiani Kypärättömistä.

Kertokaapa mulle että onko sellaiselle ilmiölle järkevää syytä? Itse en ymmärrä miksi kypärää ei voisi käyttää. Se on kuitenkin pahuksen halpa henkivakuutus. Kypärän saa alelaareista / lidlistä 20-30e. Itse omissa syvissä stereotyyppisissä ajatuksissani miellän kypärättömät näihin tyyppikategorioihin:

1. Ammattilaiset: "Vain huonot kuskit kaatuvat, ei me mitään kypäriä tarvita".

2. Kauniit ja rohkeat: "No ku kampaus menee pilalle!"

3. Hipsterit: "No ei semmone kypärä sovi mun habitukseen, kato."

4. Kapinalliset: "Mä oon nyt niin cool ku pistän vastaan näille tyhmille vanhemmille jotkaa määrää kaikesta."

Mihin ryhmään sinä kuulut?

IncBuff Guest
    On niin hankala laittaa mihinkään kaupassa, leffassa tai oluella käydessä.

Olin pitkään kategoriassa "tilasin kypärän netistä mut se on väärän värinen, en jaksa palauttaa enkä aio laittaa päähäni!".. sitten hankin lukkopolkimet ja järki pakotti hankkimaan potankin. Nykyään ei tule mieleenkään lähteä ajamaan ilman kypärää, ei vaikka ajaisi ilman lukkoja.

Kypärän saa kivasti vaikka repun olkaimeen roikkumaan kaupassa tai oluella käydessä.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

Kypärättömät

Pahuksen halpa henkivakuutus olisi myös kävelykypärä.

Ilmeisesti toimintani loukkaa jotain sossutätiä paljon kun se vaatii tämän(kin?) ketjun.

Olen pahoillani, not.

-Garth

Kaupassa potta menee reppuun ja kassalla taas pois. Lukon kanssa toisin päin

Ihanaa! Edellinen kypäräjeesustelu olikin jo pudonnut tuonne seuraavalle sivulle.

En käytä. Ajan myös punaisia päin, koska valot on olemassa autojen takia. Eivät koske minua.

Itse kyllä käytän aina, mutta muut käyttää jos käyttää, ei stressaa mua.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Ihanaa! Edellinen kypäräjeesustelu olikin jo pudonnut tuonne seuraavalle sivulle.
    Kauniisti pyytämällä yli-luutija Liitiältä saisi varmaankin jonkun virallisen kypäräjeesustelu-ketjun pysyväksi aiheeksi tuonne foorumin ylänurkkaan.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Pidän aina kypärää päässä, kun juon alkoholia.

Fillarifoorumia lukiessa olisi myös hyvä pitää kypärä tiukasti päässä ja huomioliivit päällä - palstapyöräily on kuitenkin sen verran hurja laji.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Kuulun ryhmään: "en käytä kypärää, koska saattaisin unohtaa sen päähäni leikkipaikalla ja kuristua kiipeilytelineessä"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Voithan pitää sitä päässäsi jatkuvasti. Eiköhän laki vaadi kansalaiskypärän käyttöä jo lähivuosina muutenkin kaikissa julkisissa sisä- ja ulkotiloissa. Ite ainakin käyn kaupassa kypärä päässä, silloin kun se sattuu mukana olemaan, koska onhan se turvallisempaa niin. Tyhmäähän se olis ulosmitata osa turvallisuudestaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Fillarifoorumia lukiessa olisi myös hyvä pitää kypärä tiukasti päässä ja huomioliivit päällä - palstapyöräily on kuitenkin sen verran hurja laji.

Repesin totaalisesti, kiitän!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti

En käytä. Ajan myös punaisia päin, koska valot on olemassa autojen takia. Eivät koske minua.
    Olosi ei olisi kotoisa ilman näitä kypäräjeesusteluita, ajatteles nyt millaista täällä olisi jos näitä ei tasaisesti putkahtelisi?

Välillä en käytä kypärää, välillä käytän, enimmäkseen kuitenkin käytän, täällä sillä ei ole niin suurta merkitystä kuin kaupungissa, mutta yleensä kelit kun viilenee ja aurinko alkaa olemaan alempana, niin jätän käyttöä vähemmälle, ilman mitään järkevää syytä, vasta olen huomannut tämän ilmiön itsessäni, joten se on vielä vähän uutta.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Voithan pitää sitä päässäsi jatkuvasti. Eiköhän laki vaadi kansalaiskypärän käyttöä jo lähivuosina muutenkin kaikissa julkisissa sisä- ja ulkotiloissa. Ite ainakin käyn kaupassa kypärä päässä, silloin kun se sattuu mukana olemaan, koska onhan se turvallisempaa niin. Tyhmäähän se olis ulosmitata osa turvallisuudestaan.
    Tämän estää käytöstavat, mulla on tuollainen käytöstapaopin kirja 40-luvulta, muistaakseni siinä aivan selvästi sanotaan, että herrasmies ei pidä päähinettä sisätiloissa, kypärä on päähine.

Tosin ei mullakaan mitään tapoja ole, mutta ehkä olisi syytä olla kaikilla nuo hyvät tavat hallussa?
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Jätä stongaan roikkumaan, tai pujauta vaikka korvalenksu lukon välistä.

IncBuff Guest
    Ai että jättäisin kypäräni jonkun vandaalin tuhottavaksi.

Panetko pyöränkin reppuun?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Yleensä jätän kotiin.

Eiku stongaan siihen kaupan pihalle.

Toisten kypärättömyyteen en edes kiinnitä huomiota ellei kyseessä ole muuten täysissä maantievetimissä ajava kuski. Silloin tulee harrastettua ihmisten luokittelua hatarin perustein.

Tai hetkinen, valehtelin: viimeksi eilen katsoin pitkään hybridikuskia jolla oli kypärättömässä päässään hihnakiinnityksellä kypärälamppu tai ehkä sittenkin kypäräkamera (sillä olihan jo puolipäivä).
    kuovipolku muokkasi tätä : 04.09.2013 at 23.43

Kylläpäs nyt pahan pistit, haha

Onhan noista jutuista saanu kuulla, että teinit on huvikseen käyneet syljeksimässä fillariin jätettyihin kypäriin.

Mä käytän kypärää täsmälleen kuten laissa lukee: yleensä. Ja kun kypärättä ajamiseeni ei vaikuta avovaimon eikä äidin protestointi, tekemisiäni hetkauttaa vielä vähemmän jonkun tuntemattoman mielipide asiasta internetissä. Kuulun siihen kypärättä ajavaan ryhmään, jota ei aina vaan huvita. Tukka menee kyllä sekaisin ilman kypärääkin ajaessa, joten siitä ei ainakaan ole kyse. Osasyy lipsumiselleni lienee se, kun lapsuusaikanani mitään pyöräilykypäriä ei kauppojen hyllyistä löytynytkään.

-----

Sikäli kun autoilijoita kuolee päähän kohdistuneisiin vammoihin paljon pyöräilijöitä enemmän, eikö kypäräpakko autoilijoille olisi perusteltu? Autoja toki on enemmän liikenteessä, mutta kypäriä käytettäessä kuolonuhrien absoluuttinen määrä putoaisi silti merkittävästi.

Ei se kypärä kaikilta vammoilta suojaa mutta kyllä sellainen on hyvä olla päässä onnettömuuden sattuessa. Minun päätä kypärä on suojannut pahoilta kolhuilta pari kolme kertaa. Jotta tämän suojan saisi se on vaatinut 30 vuotta kypärän käyttöä. Onneksi ei ollut mitään haavereita noitten ensimmäisten kypärien kanssa koske ne eivät suojanneet yhtä tehokkaasti kun ne yhdeksän sen jälkeen käytössä olleet.
    Nyt kun iän myötä olen alkanut harrastaa retropyöriä on olemassa yksi syy lisää miksi ei käytä kypärää: "Ei kuulunut siihen aikakauteen".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Toisten kypärättömyyteen en edes kiinnitä huomiota ellei kyseessä ole muuten täysissä maantievetimissä ajava kuski. Silloin tulee harrastettua ihmisten luokittelua hatarin perustein.
    .
    Itsellä kans ei juuri hetkauta kypärättömät (varsinkin teini-ikäiset jopa ymmärrän, olihan se nyt vain helkkarin nolo yläaste-ikäisenä). Mutta näitä vanhempi-lapsi komboja, jossa lapsella kypärä mutta vanhemmalla ei, en ymmärrä. Eikö esimerkki ole se tärkein?

Kypärä on päässä aina pyöräillessä. Ei tulisi mieleenkään painella ilman kypärää etenkään pk-seudun routavaurioisilla kelveillä 1001 muun työmatkatempoajan seassa. Tässäkin asiassa, kuten myös punaisiin pysähtymisessä, haluan näyttää lapsille ja teineille esimerkkiä. On cool käyttää kypärää ja on cool odottaa vihreää (ja ohittaa hetken päästä ne punaisia päin ajaneet keski-ikäiset tädit ja khakishortihypridistit). Ennen kaikkea on cool säilyttää henkensä ja terveytensä. Harrastamani em. pyöräilijäryhmien mulkoilu heidän suihkiessaan punaisia päin ja/tai ilman kypärää ei sen sijaan ole cool, mutta teen sitä silti

Joo. Minusta on tullut tämmöinen tiukkapipo ja Parempi Ihminen vanhemmalla iällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Hehee kannattaa myös varmistaa ettei tuulipuvun nyörit ole liian tiukalla kun joitakin topicceja täällä lukee
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Pidän aina kypärää päässä, kun juon alkoholia.
    Erittäin iso peukku tolle kommentille

Mutta en käytä/tule käyttämään,vaikka määrättäisiin lailla pakolliseksi:
    -hiostaa
    -ikävä raahata mukana asioilla
    -ja kyllä,todellakin sotkee vielä hiuksetkin

Minua lähinnä huvittaa aikuiset ihmiset, jotka ajaa kypärä päässä, mutta solki auki. Miks ihmeessä vaivautuu laittamaan sen kypärän, jos ei halua että siitä on kaatuessa hyötyä. Mutta on sillä ainakin se vaikutus, että sen näkeminen aamulla töihin ajaessa saa hymyn vastaantulijan huulille.

^^ Minen tajua. Minun kypärä ei hiosta ollenkaan. Se on todella kevyt ja hyvin ilmastoitu, joten kypärän olemassaolon unohtaa heti kun sen on päähänsä laittanut. Silloin harvoin kun poikkean vaikka kauppaan tai muuten pitää liikkua jalan kypärän kanssa, laitan sen roikkumaan repun tai laukun olkahihnasta. Lisäksi minun repussa on oikein sellainen kypärälle tarkoitettu verkkosysteemikin, johon kypärän voi kiinnittää. Tukan sotkeutumisen kyllä ymmärrän. Olisihan se ihan kamalaa, jos tukka olisi sekaisin kun makaa sairaalassa ja nättejä hoitsuja pyörii ympärillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justiina Katso viesti
    Minun kypärä ei hiosta ollenkaan. Se on todella kevyt ja hyvin ilmastoitu, joten kypärän olemassaolon unohtaa heti kun sen on päähänsä laittanut. Silloin harvoin kun poikkean vaikka kauppaan tai muuten pitää liikkua jalan kypärän kanssa, laitan sen roikkumaan repun tai laukun olkahihnasta. Lisäksi minun repussa on oikein sellainen kypärälle tarkoitettu verkkosysteemikin, johon kypärän voi kiinnittää.
    Sama juttu kaikissa yllä mainituissa, paitsi että repun kypäränsäilytysosastossa on verkon sijasta hihnoja. Mutta kypärän ilmastointi toimii sen verran hyvin, että edes +30 C kelissä ei kypärä hiosta. Näyttäisi tuossa olevan kyllä vaatimattomasti 22 ilmastointiaukkoa. Mutta saahan kaupasta myös niitä heikommin tuuletettujakin malleja.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •