Alkujaan tämän lähetti
Erkko
Viime syksynä ajoin DuraAcen takakiekon jarrupinnan krossikäytössä loppuun parissa kuukaudessa. Sitä ennen olin ajanut sillä monta vuotta ja viisinumeroisen määrän kilometrejä maantiellä. Ennen viime syksyä siinä ei näkynyt käytännössä ollenkaan kulumaa jarrupinnoissa. Eli toi kuluminen krossikäytössä ei oo pelkästään Stanin kehien ominisuus, ihan samalla lailla kuluu muutkin kevyet alukehät. Toisaalta kesän maantiekäytössä sunkin vanteilla pärjää varmaan vielä monet vuodet, kunhan et jarruttele niitä ihan loppuun krosseissa.
Koolstopin punaiset palat olen aiempina vuosina kyllä havainnut koviksi vannesorveiksi, nykyään välttelen niitä ja käytän pehmeämpiä paloja.
Levyjarrut tulee 100%:n varmuudella mun seuraavaan krossariin.
Viime syksynä en ajanut hupikrosseja aivan yhtä ahkerasti, mutta mulla koko viime syksyn ja talven ajossa olleissa Open Pro -kiekoissa on jarrutuspintaa vielä hyvin jäljellä. Mun mielestä Maxtal-vanteet kuluu selvästi hitaammin. Sama huomio jo niiltä ajoilta, kun maasturissa oli vielä V-jarrut; Mavicin 517:kat kului hitaammin kuin esimerkiksi Dt:n vanteet.
Mitkä on Erkko sun mielestä hyvät jarrupalat? Nuo aikaisemmin mainitut SwissStopit tuli mulla joidenkin jarrujen originaalipaloina ja ne kyllä kuluivat aika nopeasti, joten ovat varmaan pehmeät.
E: Melkein tekis mieli kokeilla HELCX- ja VPCX-touhuihin Mavicin A719-vanteita. Painaahan ne sen 100 grammaa kipale enemmän kuin Open Prot, mutta samapa tuo ja vielä enemmän levareista tulisi. Ovat kuitenkin pari milliä leveämmät myös ja ehkä osa lisäpainosta olisi myös jarrupinnalla. ERD on sen verran lähellä Open Prota, että saattais onnistua suoraan vanhoilla pinnoilla Open Pro tilalle sitten, kun ne on loppu.
A719:

Open Pro:

Melkein 4 mm on näköjään leveydessä ero.
stenu muokkasi tätä : 11.11.2013 at 13.32
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit