Onko kukaan törmännyt Fulcrum kiekkojen (omani mallia Racing 5 CX) kanssa tälläiseen ongelmaan, että jarrupinnasta
irtoaa alumiinia ja se takertuu jarrupalaan. Aiheuttaa melkoista rohina ääntä ja palatkin on aika rujon näköiset, kun
niitä siitä irroittelee.
Vaikkei mulla nyt Fulcrumeja olekaan, niin kyseessä on ihan vakioilmiö pehmeillä alumiinivanteilla. Paloja pitää siivoilla säännöllisesti, jos haluaa jatkaa kehien elinikää.
Lastuamisherkkyys vaihtelee erilaisilla jarrupalamateriaaleilla.
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Jep. Campan Neutron Ultrat ja jarrupalat kuin ydinsodan jäljiltä aina. Pitäs cycloonkin laittaa kuitukiekot, mutta kun nastagumeja on talveksi vähän nihkee valikoima tuubeina.
Vai toimisko hiilari-avokiekot? Jollakin moiset cyclossa? Kait ne kadulla kestäs mutta JOS joskus erehtys maastoon...?
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
JepsTarkoitin lähinnä tuolla atomihommalla sitä, että itse hommaisin komponentit erikseen ja kävisin viemässä ne jollekin pajalle kasattavaksi. Sitä en taida jaksaa, vaan laiskana ennemmin haluan valmiit kiekot kotiovelle. Mutta joo, toki kiekkokonfiguraattoreita saa suositella, sillä aikaisemmin en edes tiennyt sellaisten olemassaolosta...
Ei tarvitse valikoimaa kun ottaa kerralla parhaat. http://www.a-dugast.com/index.php?pa...chk=1&Itemid=1
Joo, mut ku Dugastikaan ei oo enää oikee Dugast vaan eikös tuon nimen ostanut joku "nobody" mikä tekee renkaat nykyään ja oikee Dugast tekee jotain muuta/muualla/kuolikosse?
No, anyway, tuo lienee ainut tuubi-nastakumi. Tiedän. Ja voi sitä itkun määrää kun ajaa lasinsiruun ekalla lenkillä ja rengas laskee ilmat alhaalta päin. 160 big ones, hyvin käytetty.![]()
Huokaus. Jälleen kerran: Open Prot + Kool Stopin punamustat palat, eikä tarvitse lastuta eikä muutenkaan vinkua, ei kuskin, eikä jarrujen. Toimii, kun vaan säätää kohilleen. Ehkä toisille liian tavista ja helppoa, mutta erikoisuuden tavoittelusta sietääkin vähän kärsiä.
Ei mulla ollut tiedossa kiekkoja crossariin tilatessa, että ne hajoaa atomeiksi noin herkästi. Ja alle 200€ kiekoiksi noi muuten tuntuu ihan päteviltä.
Erehdyin tilaamaan Campagnolo Scirocco CX 35 kiekot ympärivuotisiksi krossariin. Toimitusajasta ei vielä tietoa...
Olisiko jollain tietoa voisiko näitä muuntaa sisärenkaattomaksi ja tarvitaanko siihen muutakin kuin tubelessventtiili ja litkua? Kiekoissa ei ilmeisesti ole puolien reikiä kehässä. Eli onko allaolevien linkkien tuotteet yhteensopivat ja riittävät:
http://www.campagnolo.com/jsp/en/whe...x_catid_14.jsp
http://www.notubes.com/Universal-44m...r-P163C16.aspx
http://www.notubes.com/Sealant-C14.aspx
Samaa kamaa ne Dugastin kumit ovat edelleenkin, eli ehkä huonoimmat lenkkikurjistelunakit mitä on koskaan tehty. Eivätkä ne ole kisakäytössäkään ihan kaikkien mieleen.
Jokaisella pitäisi olla tuubikiekot valikoimissa crossariaan varten. Se pyörä toimii ihan eri tavalla tuubikumeilla ja 2 bar paineilla kuin jollain bulkkiavoilla, kapeilla vanteilla ja 4 bar paineilla...nastoista nyt puhumattakaan.
6.7 WTF/kg
Kieltämättä käynyt mielessä. 2.5 bar paineilla kolisee vanteille melko rajusti välillä.
Pitää vielä olla renkaat, jotka toimii siinä hommassa. Asfalttiajossa tiukemmin kanttaillessa kannattaa varsinkin olla varuillaan. Kurvissa kun hörppää, niin lonkkaan sattuu. Nimimerkillä "Kokemusta on..."
Jotain apua löytyy täältä: http://www.cxmagazine.com/going-tube...ecommendations
Tuubeilla en ole koskaan ajanut. Ehkä pitäisi sitäkin kokeilla joskus. Nyt on krossikiekoissa alla Challengen avo-Grifot lateksisisureilla, joihin ruutattu 20-30 mm litkua sisälle. 2,5 baria menisi vielä hyvin, mutta Grifo on sen verran muhku rengas, että rupeaa jo muljuamaan Stanin Alpha 400:lla. Leveämmällä vanteella voisi toimia paremmin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tarkoitatko noita D-Nastakumeja vai normikumeja ilman nastoja? Meniskö tuommoset D-nastat talvimaantienreunaräkäposkellanaamajäässä käytössä?
Ripustin tuossa viikonloppuna jo katupyörän seinälle ja ajattelin aloittaa kunnon nostatuksen nyt pohjamudistaan tuolla cyclocrossarilla, jolla eilenkin illalla illan hienosti pimetessä mahtavilla 5.5 barin paineilla ja Racing Ralpheilla ajelin. Asfalttia tietysti. Eihän noita polkupyöriä ole asfaltin ulkopuolelle tehty. Heräsi ajatus iskeä FFWD F6 Powertap kiekot cycloon ja liimata cc-tuubit niille. Mutta talveksi tarviis nastaaaaa.... Muuten ei vanhus pysy pystyssä.
Tiputa Vesa paineita vaan reilusti alle kolmen baarin. Paljon mukavampaa ja ei juuri rullaavuuteen vaikuta.
Ja pystyy sitten poikkeamaan asfaltilta pois. Ajelin ite 5-6barin paineilla (eli renkaan maksimi) ja kirosin, että kuka hullu näillä vehkeillä maastoon.
Paineet pieneksi ja sillähän ajeli lähes mukavasti poluilla. Vähän joutuu renkaiden pienen ilmatilavuuden takia katselemaan miten vetää, mutta hauskaa sen on.
Tuossa aika soivat tuubikiekot Easton 70 crossiversiona sopuhintaan. Pysynyt suorana mun 95 kilon alla ja ajettu ihan trailillakin.
http://www.salden.nl/default.asp?pid...489&catid=3178
Olisko perusteltuja mielipiteitä kumpi cyclocrossiin (sekalaiseen ajoon, myös poluille) 90kg ajajalle:
Mavic Aksium http://www.bike-discount.de/shop/k/a...d-wts-m10.html
vai
Fulcrum Racing quattro CXhttp://www.bike-discount.de/shop/k63....html?mfid=451
Turhaan ei viitsi laittaa ylimääräistä rahaa, mutta jos on parempi niin sitten voi harkita.
Kiitos kommenteista.
Voisiko joku vinkata mistä löytyy Euroopasta tubeless cyclocross gummeja, vittoria,hutsu,stanin korppi, merkillä niin väliä.
Edit// Ei enään tarvetta löytyi pari Vittoria Cross XG Pro TNT -mallia kolmellakympillä / kipale Bike-Onlineshop.de:stä
pikku-mihkali muokkasi tätä : 05.11.2013 at 13.40
[QUOTE=JackOja; Olisinhan määkin suositellut jotain konfiguraattoria....[/QUOTE]
Mitäs hubia tietävämmät suosittelevat? Lähinnä noista DT Swisseistä.
Tietävämmistä en tiedä, mutta eihän se voi kovin pieleen mennä, jos laittaa 240S:t alle.
Mimmonen Stenu sisäleveys noilla sun kiekoilla? http://www.rczbikeshop.com/englishue...lack-2014.htmlrupeaa jo muljuamaan Stanin Alpha 400:lla. Leveämmällä vanteella voisi toimia paremmin.
Nuo ois munkin mahiksien rajamailla, kun sattuneesta syystä vähän leveämpiä crossarikiekkoja vannejarruille olen alkanut halajamaan... 17 milliä kertovat ja jotkut nettisaitit kovasti vennoiksi moittivat.
I väntan på ännu dåligare tidet
Sisäleveys on käsittääkseni tuo 17 mm, mutta pieni varoitus: ostin nuo samat kiekot syyskuun puolivälissä. Olenn ajanut niillä viisi krossikisaa, ja vanteiden jarrupinnat on nyt jo loppu: viimeiset kulutusmerkkien rippeet tulee häipymään näkyvistä seuraavassa HelCX-kisassa. Jarrupaloina olen käyttänyt aika pehmeitä paloja, joiden ei hirveästi pitäisi syödä alumiinia, ja olen vielä hiekkapaperilla putsannut paloista kivet ym. jokaisen kisan jälkeen.
Nyt menee homma kimurantiksi. Pitäisi löytää 28 reikäiset, levyjarru yhteensopivat ,kohtuu laadukkaat navat, jotka on vielä simppa/sram 11 road pakan kanssa yhteensopivat.
Tällä hetkellä pohdinnassa dt240 mtb navat joihin joutuu sitten vaihtamaan road 11 vapaarattaan. 240:ssä taitaa mennä sama vapaaratas sekä mtd että road napoihin ?.
Leveneekö napa samalla 136 milliseksi vai kompensoiko uusi "pusla" joka tulee navan mukana tuon millin ?.
Noi olisi menossa roux experttiin jossa tulee mukana yli 2 kilon ankkurit. Navat wheelsmith.co.uk:n jossa derek kutoo niihin gigantexin 50 mm tubularit ympärille.
Tai sitten kyttään talven jos sattuisi irtoo spessun cl 40 kiekot ebaystä "kohtuu" hinnalla
Kiitos Erkko, pikkasen turhan nopeasti kuluvat, unohdan nuo.
I väntan på ännu dåligare tidet
17 mm on Stanin maantievanteiden sisäleveys. Noissa on kyllä sellainen ominaisuus, että kun vannenauhaa vasten tuleva vanteen olake on matalampi kuin esimerkiksi Mavicin vanteissa, tulee renkaasta isomman oloinen kuin muilla vastaavan levyisillä vanteilla. Matala vanteen reuna pienentää myös snakebiteherkkyyttä selvästi. Pari kertaa olen paukkauttaunut takakiekon juureen niin, että olen ollut aivan varma että nyt pääsee sisurinvaihtohommiin, mutta ei... kopkop.
Lateksisisurit oli p....t. Jos on yhtään löysä vannenauha uklorenkaassa, niin ne on niin ohuet, että jos rengas syystä tai toisesta pääsee vähän taittumaan alle, muljahtaa sisuri renkaan ja vennauhan väliin ja puhkeaa pamahtaen. Vaihdoin takas Schwalben ohuihin butyylisisureihin (Nr 18). Ne ovat kevyet ja kestävät.
Tubelesta meinaan kokeilla seuraavaksi Ritcheyn WCS Shield -renkaiden kanssa. Ne ovat tarpeeksi leveät mun makuun (35 mm) ja pitäisi olla oikeasti tubeless readyt.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kävisikö King R45 Disc?
- Tomi
Kirjanmerkit