Olen nyt ajanut kesän kesäpaineilla 13F sisureilla Bud&Lou renkaissa 100mm vanteilla.
Olen aikaisemmin kirjoittanut, että sisärenkaassa on jostain syystä kaksi huonosti laajentuvaa paikkaa, toinen on venttiilin kohdalla ja toinen jossain muualla. Paremmin asiaa tutkimalla, alun perin siinä ei ole näitä kohtia, vaan ne muodostuvat kun sisärengas laajenee epätasaisesti ulkorenkaan sisälle ja joku satunnainen paikka venttiilikohdan lisäksi täyttyy huonosti ja todennäköisesti jää jopa ruttuun. Jos on onnekas ja todella varovainen, käyttää reilusti talkkia ja pumppaa sisärenkaan täyteen ja tyhjäksi useamman kerran, voi onnistua täyttämään sen tasaisesti ilman näitä kuoppia, itse olen onnistunut tässä toistaiseksi vain kerran näissä paksummissa renkaissa.
Toinen havainto, kun sisärengas on ollut käytössä tarpeeksi pitkään, se alkaa toimia myös matalammilla paineilla paremmin. Tuskin silti tarpeeksi hakemaan maksiimikantavuutta talvella, mutta ehkä riittävästi normaalikäyttöön, saa nähdä, jatkanko talvella noilla.
Sain repeämään vain yhden 13F sisärenkaan, se tapahtui metsässä tehdyn paikkauksen jälkeen (ei paikatussa kohdassa), sisärengas oli märkä ja renkaan sisällä oli hiekkaa, joten en tekisi johtopäätöstä, että ne räjähtelee säännöllisesti.
Fattyn renkaissa 13F sisurit ovat toimineet aika hyvin, ei vaadi muuta, kuin talkkia, että laajenee tasaisesti ilman isompia ”kuoppia”.
Kirjanmerkit