HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 91 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 191 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 15293

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Toki kohteliaisuuden vuoksi voisi kai pyöräilijätkin himmata vähän reilusti jalankulkijoita sivuuttaessaan, mutta kohtuutonta on edellyttää muiden lakoavan niin että itse saa kulkea juuri kuten sattuu huvittamaan.
    Mites tämä pätee liikenteessä vahvemman asemassa olevaan? Eli haittaako, jos tuon tuolta toisesta topicista offariksi muuttuneen keskustelun tänne?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    No jätä vielä vähän lisää marginaalia, ettei edes kolise, sehän ei kovin paljoa enempää vaatisi?
    Onko kohtuutonta, että autoilija olettaa muiden lakoavan niin, että itse saa kulkea juuri kuten sattuu huvittamaan? Mielestäni on. Siksi ajan, kuten ajan.

Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Onko kohtuutonta, että autoilija olettaa muiden lakoavan niin, että itse saa kulkea juuri kuten sattuu huvittamaan? Mielestäni on. Siksi ajan, kuten ajan.
    Hyödyllisempää olisi toki kutsua jokaisen "kolarisi" jälkeen kutsua virkavalta paikalle, jotta kaikki asianosaiset saisivat ansionsa mukaisesti eikä vain aatteen verran.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Olenko havaitsevinani tässä kirjoituksessa jotakin sisäistä ristiriitaa?

Vakavammin ottaen, paljonko tuolla kyseisellä tieosuudella on oikeasti liikennettä? Google Mapsin kuvien pohjalta näyttäisi siltä, että kovin tiivistä asutusta tai liikennettä ei tuolla ole. Tietysti jos ei osata käyttäytyä liikenteessä puolin tai toisin, niin ongelmia saadaan kyllä syntymään hyvinkin pienillä väkimäärillä.
    Nähtävästi tämä Mäkinen on itsensä likoon panien suorittanut siellä tuota omaehtoista liikennelaskentaa, hän väittää tuossa kirjoituksessaan että viikonloppuisin siellä liikkuu kolmekymmentä luistelijaa tunnissa. Olen mennyt parina lauantaina sieltä pyörällä noin neljän aikaan ja ensimmäisellä kerralla koko pätkällä tuli kaksi luistelijaa vastaan ja toisella kerralla kolme, ketään en ohittanut joten siinä oli sen tunnin saldo. Eli lienee luvut Mäkinen vetänyt lähinnä hatusta omia tarkoitusperiään palvelemaan?

Mistä sitten lienee tullut tuo hänen nuiva suhtautumisensa muita liikkujia kohtaan? Veikkaisin että hän on sieltä pihastaan ollut pähäyttämässä siihen ajoradalle sen väylän yli "minä aina ensin" tyyliin ja siinä väyllä ovat sitten luistelijat tai pyöräilijät joutuneet tekemään paniikkijarrutuksia ja ehkä näyttäneet hänelle jotain kansainvälisiä eleitä ja se on saanut maljan kuohumaan yli kun ei enää voi pihastaankaan vapaasti sännätä tielle

Tässä hänen toinen avautumisensa jossa hän pääsee purkamaan lisää mieltään painaneita asioita:
    Olin tyytyväinen angryrullaajien vastauksista. Niistä selvisi käyttäjänäkökulma ja heidän minä ensin -asenteensa: he saavat mielestään ajaa etuajo-oikeutetusti nopeamman vauhtinsa vuoksi.
    Pienimmät ja hitaimmat tielläliikkujat pitää varustaa takapeilein. Kevyen liikenteen väylä on moottoritie ohitus- ja kiihdytyskaistoineen.
    Fiksujakin rullaajia on, mutta heilläkin on minä vain tästä sujahdan -mentaliteetti: he ajattelevat, ettei heidän ajamisensa vaikuta muihin. Näin asia ei kuitenkaan ole.
    Asukkaan näkökulmasta tavallisista pyöräilijöistä ja jalankulkijoista ei ole mitään haittaa turvallisuudelle ja rauhalle, vaikka käyttäjiä on satojakin.
    Lisäksi Saarenmaantiellä vilkkaimpina viikonloppuina päivittäin rullaajia on satoja (kello 9–19, 30 rullaajaa tunnissa).
    Kymmenkertaiset nopeuserot aiheuttavat jatkuvia läheltä piti- ja vaaratilanteita.
    Mitkä muut harrastajaryhmät ovat saaneet valtuudet käyttää julkista väylää harrastuksiinsa ja samalla vaarantaa toisia tielläliikkujia?
    Kaikki vastaavien nopeuksien lajit, kuten esimerkiksi moottorikelkkailu, mopoilu, kartingautoilu ja laskettelu vaativat välineiden hankinnan lisäksi ajo- ja sääntökoulutukset, radat sekä seurajäsenyydet, jossa selviävät oikeuksien lisäksi myös velvollisuudet.
    Mainittujen lajien harjoittelupaikkoina ei käytetä julkisia väyliä. Esimerkiksi käy hyvin laskettelu, jossa eri laskijoilla on moninkertaiset nopeuserot.
    Nopeampi laskija ennakoi edessä laskevan sivuliikkeet, takaa tuleva väistää hitaampaa sekä valitsee turvalliset laskureitit.
    Kovimmat laskijat laskevat suljetuilla rataosuuksilla.
    Rinnesäännöt opettelee jokainen, jonka jälkeen kukaan ei laske vauhdilla toisten hihoja hipoen.
    Kaanaassa tai Lentolassa on rata sauvarullata, ketään muita haittaamatta. Siellä on vessat ja roskalaatikotkin, joita satoihin kipuavat harrastajamäärät tarvitsevat.
    Asukkaiden vastuulle on nyt jäänyt angryrullaajien harrastuspaikkojen hoito ja haitat: roskien kerääminen rakentamistamme pihaliittymistä, joita rullaajat käyttävät levähdyspaikkoinaan.
    Pihaan tulo ja lähtö on vaarantunut, jopa keskisormet nousevat, kun ajaa autolla omaan pihaan.
    Joudumme lisäksi joka päivä kuuntelemaan meteliä: sauvojen pauke ja kovaääninen rullaajien huuto toisilleen.
    Kyllä asukkaiden rauhaa pitää oppia kunnioittamaan, vaikkapa angryrullajille kielto- ja kääntymismerkkejä saada kehitettyä, kun he eivät taajama-alueiden merkkejä tunnista eivätkä tavallisia tienkäyttäjiä ja asukkaita kunnioita.
    Päivi Mäkinen

IncBuff Guest
    Ah ihana Saaristonkadun suojatie. V.Alamäen bussi EKA-728 veti täysin hidastamatta aivan nokan edestä ohitse vaikka olin jo toisen kaistan keskellä menossa kävellen yli.

Ohittavat bussit onkin ihan oma lukunsa .. Espoossa yks bussi paahto täysii ohi että pääs nenän edestä kääntymään oikealle ja joutui vastaantulevaa autoa väistämään niin että takarenkaat oikaisi roimasti jalkakäytävän puolelta .. hyvähyvä ..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Mites tämä pätee liikenteessä vahvemman asemassa olevaan? Eli haittaako, jos tuon tuolta toisesta topicista offariksi muuttuneen keskustelun tänne?

Jos maailma olisi kuten kerrot sen olevan, niin silloin olisin samaa mieltä, mutta epäilen, ettei maailma ole kuten kirjoitat sen olevan.

Meillä on kolme enemmän tai vähemmän subjektiivista näkökulmaa.

Autoilijan näkökulma siitä miten autoilija ajaa.

Sun näkökulma siitä kuinka autoilija ajaa

Sekä sun näkökulma siitä kuinka ajat.

Autoilijalla ei ole näkökulmaa siitä kuinka ajat, koska ilmestyt tyhjästä, oikeasti tuolla tienpäällä on tuota alisuorittajaa niin paljon, että ne oikeasti eivät vaan ole hereillä, ei ne oleta että muut lakoaa heidän tieltään tai ainakaan en ole sellaista vielä koskaan havainnut, ne ei vaan keskity siihen mitä tekevät, alisuoritetaan, kun kaikki muu on muka niin paljon tärkeämpää, kuin se auton ajamiseen ja liikenteeseen keskittyminen.

Toki sitten on vielä nuo tavanomaiset erheen tekevät siihen lisää.

Esimerkkinä kerrottakoon yksi havaintomatka, jonka tein erään autoilijan kyydissä, autoilija oli sitä mieltä, että ajoi tasaisesti reipasta vauhtia ja antoi tilaa ohittajille, jos joku oli menossa ohi.

No, mun havainnot siitä apparin penkiltä oli sellaisia, että tällä autoilijalla nopeus seilasi 60-120km/h välillä 100-alueella, välillä oltiin keskiviivan päällä, etenkin kun tie kaartoi vasemmalle, kun vierellä joku pyrki ohi vauhti nousi todella reilusti. Pieniä ristiriitoja sen autoilijan omiin mielikuviin.

Toiset autoilijat jotka ovat tämän kohdanneet kertoivat sitten kuinka hidasteli kun ei voinut ohittaa ja kun ohituspaikka tuli, niin sitten vauhtia kyllä löytyi ja olivat ehdottomasti sitä mieltä, että tahallaan tekee kiusaa.

Meillä kaikilla on paljon mielikuvia ympäröivästä maailmastamme ja ne harvoin ovat aivan täysin sellaisia kuin asiat loppuviimein ovat.

Enemmän minä olen havainnut, että autoilijoissa on noita jotka ei vaan keskity siihen hommaan, matkustetaan siinä kuskin paikalla.

Oatmeal Stoutilla on hyvä pointti, että jokaisen 'kolarin' jälkeen kannattaisi kutsua virkavalta paikalle, näin ne kuljettajat joille kasautuu laittomuuksia olisivat paremmin edustettuina tilastoissa, niin ja totta sekin että saisivat ansionsa, eikä vaan aatteen verran.

Tuolla liikenteessä on sekin, että kun kaksi samalla tavalla asennoituvaa osuu samaan paikkaan, niin jos sattuu moka, siinä puupäät kolisee vastakkain hyvin äkkiä, kovin jyrkät asenteet ja periaatteet on siksi huonoja liikenteessä.

Siellä liikenteessä ne toiset on ihan samanlaisia ihmispoloja yrittäen päästä töihin/kotiin/kauppaan, ei siellä ole sen enempää murhanhimoisia peltilehmiä eikä mitään muutakaan, vähän reppanoita, pikkaisen laiskoja, sellaisia perusihmistä mitä me keskimäärin olemme.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Hymy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Juuri kun olin tämän juoksija sivulla tämä tyyppi käänsi päänsä ja sylkäisi tahallaan päin, mutta ei onnekis osunut. Siinä vaiheessa mulla kiehahti vähän ja totesin tyypille että voistko mennä keskeltä tietä tuonne oikeaan reunaan juoksemaan missä sun kuuluukin olla. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä " Haista ***** " . Totesin siihen että haista kuule ihan itse vaan ja jatkoin matkaa. Sitten rupesikin kuulumaan hutoa " Tuu tänne sieltä saatana, tuu takaisn idiootti ja sitä huutoa kuului sitten reilun sadan metrin päähän. Että tälläinen tapaus tällä kertaa
    Viime kesänä Tuusulanjärveä kiertävällä reitillä, järven luoteisrannalla Ruskelassa, kohdassa jossa on pätkä klv:iä, joka on leveä, koska siinä saa ajaa myös motorisoidulla tonteille, tuli vastaan vihaisen oloinen juoksija-"nuorukainen"(=keski-ikänen hemmo) juosten ihan keskellä väylää. Meikäläisen epätietoisuus aiheutti itsessäni jarrutusreaktion, niinkuin aina, kun vastaantulevien tai ohitettavien menoa ei voi arvata. Olin siinä hetken lähes tracstandmoodissa, en kuitenkaan ihan paikallani, vaan edeten n. 10-15km/h. Hivuttauduin kohti oiketa laitaa toivoen kaveri tekevän samoin omassa kulkusuunnassaan. Näin tapahtuikin, mutta kohdatassamme juoksuhemmo irvisti kieltään huulien välissä pärisyttäin. Jäi aika epämääräinen fiilis, että kaikkia se Luoja elättää... Olinkohan se mä, jonka olis pitäny hävetä?
    onks pakko, jos ei haluu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    V.Alamäen bussi EKA-728 veti täysin hidastamatta aivan nokan edestä ohitse vaikka olin jo toisen kaistan keskellä menossa kävellen yli.
    Jos bussifirma on Alamäki, ja rekisterinumerossa lukee että EKA, niin mitä siinä oikein pitäisi odottaa?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nalho Katso viesti
    Joudumme lisäksi joka päivä kuuntelemaan meteliä: sauvojen pauke ja kovaääninen rullaajien huuto toisilleen.
    Päivi Mäkinen
    Lisättäköön, että olen monenlaisia valituksia liikenteen melusta vuosien varrella kuullut, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun valittavan sauvarullaluistelijoiden sauvojen äänestä. Eiväthän ne toki aivan äänettömiä ole, mutta aika vaatimattomia verrattuna siihen mitä muita melulähteitä tuolla teillä luvallisesti kulkee.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

^ Juu juu, mutta nimbylle mielensä pahoittamiseen riittää, että hän kuulee vihaamansa kohteen äänen. Absoluuttisella äänen voimakkuudella ei ole tässä psykologian haarassa paljoakaan tekemistä.

Lisättäköön, että olen monenlaisia valituksia liikenteen melusta vuosien varrella kuullut, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun valittavan sauvarullaluistelijoiden sauvojen äänestä. Eiväthän ne toki aivan äänettömiä ole, mutta aika vaatimattomia verrattuna siihen mitä muita melulähteitä tuolla teillä luvallisesti kulkee.
    Niinpä. Vaivat on ihmisillä monen moisia. Kyllä se erittäin herkän korvan vaatii kun tuostakin häiriintyy niin paljon että täytyy oikein lehtiin kirjoitella. Jos nyt oikein osaan sijoittaa tuon paikan missä hän vaivastaan kärsii, niin talosta on matkaa siihen väylälle likemmä sata metriä. Kumma ettei se liikenteen melu sitten yhtään haittaa, sillä siitä kylkee pirusti enemmän autoja kuin sauvaluistelijoita. Tai ehkä hän on jo aiemmin valittanut nastojen aiheuttamasta meluhaitasta jos en vain ole sattunut huomaamaan.

Selvästi tämä Ei-hyvää-Päiviä-Mäkinen on näitä valittajia, jotka valittavat lähinnä siksi, kun kaikki ei ole ihan kunnossa. Suomeksi siis ihan kaikki inkkarit ei ole kanootissa. Toivottavasti löytyy hyvät lääkkeet.

Huvittavia lähinnä, mutta ärsyttäviä, jos saavat jonkun päättävän tahon menemään lankaan. Noin meinasi käydä mm. meidän taloyhtiössä hiljattain, mutta onneksi asia selvisi. Tosin tämä rullistelijoista tapavalittava taitaa olla jopa ympäristölle vaarallinen, kun tuolla tavalla kaahailee pihaan/pihasta. Omaisten pitäisi puuttua herkemmin, jos hissi alkaa jumitella välille. Vaikeita asioita toki tuollaiset...

Pitäisikin virittää kamera kojelaudalle ennen kuin seuraava punaisia päin tai väistämisvelvollisena suojatielle katsomatta vetävä sukkispoika sattuu kohdalle ettei syyllisestä jää epäselvyyttä ja saa auton maalautettua oikean syyllisen piikkiin.
    Vaihteeksi joku ääliö veti Kaarnatien ja Tervahovintien risteyksessä mäen päältä suoraan auton eteen päin punaisia. Seuraavalla kerralla en jarruta.

Kai ymmärrät, että jos ajat tahallasi toista päin, sinä olet syypää väistämisvelvollisuuksista riippumatta?

Suoraan sanottuna en tiedä kumpi tunne mulla on vahvempi: suuttumus siitä, että tuollainen asennevammainen luuseri ajaa fillarilla, vai pelko siitä, että ajat myös autolla.

IncBuff Guest
    Henkilökohtaisuuksiin meneminen piristää aina ja joo toki ymmärrän. Tällä foorumilla selkeästi kaikki ei ymmärrä. Miksi et ole saarnaamassa asbille tuolla toisalla? Ai niin pyörällä se on hyväksyttävää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti

Kai ymmärrät, että jos ajat tahallasi toista päin, sinä olet syypää väistämisvelvollisuuksista riippumatta?

Suoraan sanottuna en tiedä kumpi tunne mulla on vahvempi: suuttumus siitä, että tuollainen asennevammainen luuseri ajaa fillarilla, vai pelko siitä, että ajat myös autolla.
    Njoo, tää buffi taitaa jatkaa myöhäispuberteettista uhoaan niin kauan kun siihen kiinnitetään huomiota, on tainnut jäädä jostain paitsi. Antaa pojan olla, johonkinhan se paha olo pitää oksentaa jos ei ole keksinyt rakentavia tapoja sen purkamiseen.

Sarkasmi on hauska juttu, se erottelee
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Ai niin pyörällä se on hyväksyttävää.
    En hyväksy tahallaan päin ajamista pyörälläkään, mutta mun mielestäni ihmishengen uhkaaminen on eri asia kuin maalipinnan uhkaaminen.

Tänään aamulla kyllä kieltämättä vähän hymyilyttti Maamonlahden siltatyömaalla. Edessä se iso saksalainen maasturi ja vastaan tulee tietty piittaamaton pyöräilijä punaisilla. Iso saksalainen asettui siten, että pyörällä ei mahtunut auton ja kaiteen välistä, avasi ikkunan ja antoi nähtävästi pyörämiehelle pienet nuhtelut.

Mäkisellä on asiaakin. Kyllähän se nyt on aika ristiriitaista,että esim.Baanan varrella olevat skeittarit tuntuvat Pekka Saurin mielestä olevan etuoikeutettuja siihen kolinamölyynsä kuin lähitalojen asukkaat asumisrauhaansa. Pekan oli oikein pikavauhtia heti pyörrettävä päätös skeittailun rajoittamisesta sillä pätkällä. ja vielä jotkut "nerot" kaupunkitutkijat kaipailevat baanan viereen jotain 24/7 tyylistä härpäkkää.
    Eläintarhan kentän lähellä olevalla skeittipaikalla on hyvä sijainti,sopivien yhteyksien päässä,mutta ihan vieressä ei ole kovin paljon yksityisasukkaita,jotka siitä kärsisivät.
    Kyllä nämä meidän nykykaupunkipäättäjät,esim.Otso Kivekkäät yms.varmaan pitävät huolen jatkossa,että kaikkien uusien asuintalojen ikkunoittein alle laitetaan ratikkalinja kolisemaan yötä päivää ja Maanerheimintiellä varmaan laitetaan pyöräilijät ajamaan /odottelemaan bussiletkojen taakse pysäkkien kohdilla ja lisätään liikennevaloissa käkkimistä ja samantien pahennetaa liikenteen kokonaisruuhkia.

^ Just niin! Polkupyörät pois liikenteen seasta, ei skeittiparkeille ja joukkoliikenteelle. Tai jos niitä on oltava, niin sitten jonnekin muualle kuin tänne.

mutanaama Guest
    [ot]

Tuota noinniin, jos ei stadissa kestä elämän ääntä, niin muuttakoot maalle. Kun asuin vallilassa, niin skurun ääni oli osa elämää. Roskikset kolisi ja ihmiset tamppas mattoja, lapset braijas ja piti korttelin sisällä meteliä. Joku urpå saatto hermostua niistä, mut se ketään kiinnostanu. Mä oli kosarina puottarissa noin 86-88, ja taloon muutti savosta elintasopakolainen perheineen. Piällysmies kun sitten pääsi oikein isännöitsijäksi, niin piti sitten valittaa kaikesta. Lumilingon ääni kuudelta aamulla, pesukone päivällä jne... Ruohoakaan ei saanut ajaa kuin tiettyyn aikaan. Pitää ihmisen elon olla hyvällä mallilla jos elämästä pitää valittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    ^ Just niin! Polkupyörät pois liikenteen seasta, ei skeittiparkeille ja joukkoliikenteelle. Tai jos niitä on oltava, niin sitten jonnekin muualle kuin tänne.
    Ihan PÄINVASTOIN,lisää joukkoliikennettä ihan mielellään lisää. Kyse on vaan siitä,miten se toteutetaan eli ei niinkuin esimerkiksi Aleksis Kiven kadun uudella alueella,jossa ne kolinakurvit on vedetty kirjaimellisesti aivan taloihin lähes kiinni.
    Katsos kun asumista/joukkoliikennettä voidaan tehdä sitenkin jatkossakin Helsingissä,että joukkoliikenne kulkee 2 metrin sijasta vaikkapa 20 metrin päässä taloista ja samoin talotkin sijoitella "hiukka" järkevämmin kuin vaikkapa Kalasataman tai
    Jätkäsaaren umpikortteleissa,niin on ehkä kaikilla hiukka viihtyisämpää kaupungissa.
    Ja pyöräväyliäkin kaivataan lisää,muttei Mannerheimintielle autojen viereen vaan enempi Baanan kaltaisia erillisratkaisuja,jotka hyödyttävät mahd.suurta käyttäjäjoukkoa.

Kastemaahan voi siirtää esim. Hesarin spåralinjoja sen 20m päähän taloista ihan vapaasti. Kyllähän keskustaan kuuluu elämän äänet; tsirrat, skoudet, skurut, dösät sun muut siinä missä aamupieru savon sydänmaille.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    Katsos kun asumista/joukkoliikennettä voidaan tehdä sitenkin jatkossakin Helsingissä,että joukkoliikenne kulkee 2 metrin sijasta vaikkapa 20 metrin päässä taloista.
    En ala täältä neuvomaan, miten asiat pitäisi siellä etelässä tehdä, mutta hurjalta kuulostaa suunnitelma yli 40 metriä leveistä väylistä. Mitäs se vastaisi käytännössä, Mannerheimintietä Lasipalatsin kohdalla?

No joo. Toteutettavissa tietenkin. Onhan se Manskukin joskus rakennettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    Mäkisellä on asiaakin. Kyllähän se nyt on aika ristiriitaista,että esim.Baanan varrella olevat skeittarit tuntuvat Pekka Saurin mielestä olevan etuoikeutettuja siihen kolinamölyynsä kuin lähitalojen asukkaat asumisrauhaansa. Pekan oli oikein pikavauhtia heti pyörrettävä päätös skeittailun rajoittamisesta sillä pätkällä. ja vielä jotkut "nerot" kaupunkitutkijat kaipailevat baanan viereen jotain 24/7 tyylistä härpäkkää.
    Eläintarhan kentän lähellä olevalla skeittipaikalla on hyvä sijainti,sopivien yhteyksien päässä,mutta ihan vieressä ei ole kovin paljon yksityisasukkaita,jotka siitä kärsisivät.
    Kyllä nämä meidän nykykaupunkipäättäjät,esim.Otso Kivekkäät yms.varmaan pitävät huolen jatkossa,että kaikkien uusien asuintalojen ikkunoittein alle laitetaan ratikkalinja kolisemaan yötä päivää ja Maanerheimintiellä varmaan laitetaan pyöräilijät ajamaan /odottelemaan bussiletkojen taakse pysäkkien kohdilla ja lisätään liikennevaloissa käkkimistä ja samantien pahennetaa liikenteen kokonaisruuhkia.
    Kyllä Mäkisen asia on melun suhteen ihan eri tasolla kuin vaikka se skeittilaudoista johtuva kolina mistä puhut. Sen kyllä ymmärtäisin jos joku valittaisi että lökäpösypojat paukuttavat siinä lasin alla tauotta rullaladoillaan. Jos ihminen asuu useamman kymmenen metrin päässä väylästä jossa joskus kolahtaa sauvanpiikit asfalttiin ja siitä ottaa kamalat pultit niin kyllä silloin on jotain pielessä ajatusmaailmassa. Jos ei suvaitse muita ihmisiä ja heidän aiheuttamiaan ääniä, niin silloin on muutettava sellaiseen korpeen jossa ei ole muita ihmisiä ja sudetkin kulkevat reppu selässä. Noilla suvaittavilla äänillä en tarkoittanut sitä että huudatetaan subbaria autonovet selällään napit kaakossa pirtin nurkalla.

Ei nyt ehkä suoranaisesti vaikeaa elämää kevyen liikenteen väylällä, mutta tapahtuipa aamulla taas niin että olin kääntymässä kuorma-autolla oikealle, tien vieressä menee kelvi ja suojatie. Takaapäin kelviä pitkin tulee maantiefillaristi viittä miljoonaa suojatien yli ja hipoo kuormurin puskuria. Toki tiedän olevani väistämisvelvollinen, mutta muistakaahan pyöräilijät että kuorma-autosta näkee todella huonosti takaoikealle, käytännössä ei ollenkaan. Jos olisin sekuntia aikaisemmin ollut suojatien kohdalla olisi pyöräilijä todennäköisesti lentänyt pitkin suojatietä.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

Katvealueaiheeseen liittyen tämä vanha mutta aika ajatuksia herättävä pätkä

Tuosta ajoin tänään maantieltä palatessani ja siinä ennen porttia lipui oikealta vanhempi rouvashenkilö puudelinsa (lue: koira nurtsilämpäreellä flexi kireänä) kera. Rimpautin kelloa, hidastin paikoilleen ja odottelin rauhallisesti parin metrin päässä, että nainen sai koiransa vedettyä pois tieltä. Kun lähdin etenemään, tuli ohjetta siitä, miten "Itäväylän varressa on täysin suoria ja hyviä pyöräteitä, joita pyöräilijät voisivat ennemmin käyttää".
    Ihme palaute.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grep Katso viesti
    Katvealueaiheeseen liittyen tämä vanha mutta aika ajatuksia herättävä pätkä
    Tossa on peilit suunnattu päin prseitä, ammattilaisetkin niin sanoneet. ajatuksia herättää tietysti niistä rekoista jotka tuolla liikkuu peilit mihin sattuu sojottaen ..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kivelae Katso viesti
    Kun lähdin etenemään, tuli ohjetta siitä, miten "Itäväylän varressa on täysin suoria ja hyviä pyöräteitä, joita pyöräilijät voisivat ennemmin käyttää".
    Itse olen joskus moisia ihmeitä Itäväylän varresta etsinyt, mutta en ole tähän mennessä löytänyt.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •