Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
http://velonews.competitor.com/2013/...ssettes_298527
empä jaksanut oottaa videon latautumista mutta toivottavasti apua jumittuneitten pakkojen irrotuksessa.
Kiitos vaivannäöstäsi. Vaikuttaa toimivalta. Kas kun en itse hoksannut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
Vapaarattaan runko irti kiekosta, pakasta kaikki irtoavat rattaat pois ja hyvin hyvin varovasti naputellen ison rattaan puolelta.
Kiitos tästäkin! En tätä enkä edellistä ehtinyt vielä testaamaan, mutta jompi kumpi toimii varmasti. Tämäkin kuuluu kyllä siihen "olisi pitänyt itsekin ymmärtää"-kategoriaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
No voihan reisi. Tuo vapaaratashomma ei kuulosta ollenkaan niin pahalta, H. Moilasen vinkillä onnistut varmasti. Mutta kampien jumittuminen kuulostaa vähän huolestuttavalta. Pyöriikö se sisempi kuusiokolo tyhjää vai mikä siinä on? Niinkun varmasti tiedät niin siisnä non-drive-puolen kammen pultissa on kierre, jonka vastakierre on kampiakselin sisällä. Niin onko kammenpultti jumissa vai lyökö tyhjää? "Terveen" kammenpultin avaaminen nimittäin työntää sen kammen irti akselista aivan sopuisasti, eli jos pultti pyörii mutta kampi ei liiku, niin olisiko siitä sitten kierre paskana. En tiedä kyllä tämän enempää, mutta kyllä joku sen osaa neuvoa kunhan faktat on paremmin tiedossa. Voisit vaikka avata oman ketjun ongelmalle ja laittaa kuvia jos mahdollista, kenelläkään ei varmasti ole mitään sitä vastaan.

-Lauri
Kertaan vielä varmuuden vuoksi:
1.Kyseessä siis Sramin hiilikuitukammet ja GPX pressfit-keskiö.
2.Irroitin ensin 10mm kuusiokolon (kokonaan pois)
3.Sitten irroitin 8mm kuusiokolon (kokonaan pois)
4.Yritin irroittaa kammen, ei irronnut mitenkään
5.Siirryin maantiepyöräilyyn

Olen tuollaisen kyllä kasannutkin vasta muutama viikko sitten mutta muisti on heikko. Eli eikö kampi vain työnnetty paikoilleen ja sitten ruuvattu mainitut kaksi kuusiokoloa kiinni? Eli eikö pitäisi irrotakin yksinkertaisesti kun kuusiokolot on poistettu? Molemmat kuusiokolot toimivat normaalisti eli kierteet ovat kyllä kunnossa.

Tähän on varmasti joku sellainen ratkaisu että sen kuultuani joudun hakkaamaan päätä seinään ja hokemaan "tyhmä minä, tyhmä minä".