HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 34 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    mutta suosikkini on avata apparin takaovi tai takaluukku (auton, ei apparin) ja pyytää anteeksi omista oikeuksista kiinnipitämistä. Läven sulkeminen ei sitten tulis mieleenkään.
    Auto kuuluu kotirauhan piiriin joten tuossa syyllistyt kotirauhan rikkomiseen.

Re: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    No sithän tää homma on taputeltu. Auton ikkunaan koputtaminen on kuin kotioveen koputtaisi: niin tehdään kun on asiaa.

On tullu koputeltua ikkunoihin ja juteltua henkeviä ihan hyvässä hengessä yleensä. Kerran jäin sitomaan kengännauhoja siihen auton eteen. Silloin se autoilijakin huomas mut. Nykyään yritän vain ottaa iisisti. Ei vaan jaksa enää noita tuulimyllyjä. Toisekseen on hauskempaa vaan moikkailla autoilijoita vaikkei erityistä tarvetta oliskaan - tykkään et se on parempaa peeärrää pyöräilyn ilosta kuin läimiä kylmää peltiä.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pöökke Katso viesti
    tykkään et se on parempaa peeärrää pyöräilyn ilosta kuin läimiä kylmää peltiä.
    Nimenomaan. Veikkaan että se autoilija suhtautuu seuraavaan pyöräilijään taas vähän negatiivisemmin kun edellinen pelle on huitaissut nyrkillä ikkunaan.

mutanaama Guest
    EVMP taas näkee. Olkaa kuin olette.

Yhtä vertailua en nähnyt käsiteltävän:

Jos kävelet kotiin ja kulkureitin tukkii auto, et pääse autosta ohi tilan vuoksi ja kuski on paikalla eikä tee elettäkään siirtyä. Odotatko että kuski huomaa tarpeesi päästä ohi vai menetkö koputtamaan ikkunaan että siirtäisi autoa?
    Jos ajat autolla kotiin ja kulkureitin tukkii auto, et pääse autosta ohi tilan vuoksi ja kuski on paikalla eikä tee elettäkään siirtyä. Odotatko että kuski huomaa tarpeesi päästä ohi vai menetkö koputtamaan ikkunaan että siirtäisi autoa?
    Jos aja pyörällä kotiin ja kulkureitin tukkii auto, et pääse autosta ohi tilan vuoksi ja kuski on paikalla eikä tee elettäkään siirtyä. Odotatko että kuski huomaa tarpeesi päästä ohi vai menetkö koputtamaan ikkunaan että siirtäisi autoa?

Auton peltien koputtelu/läimäyttely on samaa tasoa kuin ostarilla hengailu ja roskisten potkiminen. Ikkunan koputtelu sivistynyttä ja kysyvää kontaktin tekemistä.

Mutta toki auto täytyy pitää pyhänä ettei vaan linnut huomaa autoilijoiden nöyrtyvän joillekin pahuksen köyhille ja pyöräilijöille!

Viimeviikolla cycloilin. Ajoin kevliä kunnes mehumaija tukki koko kevlin. Odottelin hetken että ajoväylä vapautuisi autoista ja lähdin kiertämään maijaa. No se yritti sitten samaanaikaan siihen autojonon peesiin, mutta kerran oli tukkinut reittini, menin päättäväisesti sen edelle. Ajoin ajoväylää pitkin hetken kun oli paljasta asfalttia esillä, hyvin rullas. Mehumaija tuli perässä kauha kestopäällystettä viistäen, melko lähellä. En viittinyt kattoa ettei horjahtaisi ja kuolisi raktorin alle, mutta kuulon perusteella oli kyllä kaveri ihan imussa koneellaan. Melko vaarallista leikkiä, eikö totta? 400-500m se siinä tuli ja tempo kauhaansa ylös-alas yrittäen ilmeisesti pelästyttää minua. Siis se kauha raapi asfalttia että kyllä korva kuuli helposti että on kone tosi lähellä takarengasta. Ihme spede, hengenvaarallista leikkiä tollanen..

Mehumaija on siis tämäntyyppinen työkone:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Ikkunan koputtelu sivistynyttä ja kysyvää kontaktin tekemistä.
    Kannattaa käyttää isoja sormuksia, kun koputtaa ikkunaan. Hyvin hätkäyttää ratissa istujaa.

Mahtaa se autoilu olla inhottavaa ja hidasta kun vaikuttaa että kaikki autoilijat on vihaisia ja niillä on aina kiire.
    Koko elämäni aikana olen ollut vain yhden ihmisen autokyydissä joka ei ole milloinkaan saanut raivaria ratissa. Ja tämäkin ihminen ajaa vain tuolla syvällä maaseudun rauhassa missä kaikki tuntee kaikki, ja kaikki moikkaa kaikkia.

Pelottaa ajatella minkälainen peto minustakin löytyy jos joskus hankin kortin ja auton.

Kenties:
    Videokamera kypärään, videokamerat fillariin eteen ja taakse, huomioliiviin selkeä logolla varustettu "NAUHOITTAVA KAMERAVALVONTA". U-lukko semmoiseen paikkaan että sen saa nopeasti esille jos joutuu puolustamaan henkeään/terveyttään. Ja lopuksi vielä ajolaseihin oranssit linssit että aina näyttää siltä kuin paistaisi aurinko.

Onneksi en ole vielä mihinkään isoon konfliktiin fillarilla päätynyt (kop kop), jotkut jalankulkijat joskus avautuneet ettei jalkakäytävällä saa ajaa ja olen heille sitten ystävällisesti kertonut että kyseessä on pyörätie tai KLV.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Jokainen joka jossain liikenteessä rupeaa kajoaan toiseen/toisen ajoneuvoon vain siksi että teki jotain väärin (tarkoituksellisesti tai ei), on täysin idiootti, oli se sitten fillaristi tai autokuski.
    Eikä toisen omaisuuteen kajoaminen ole fiksua ja hyväksyttävää käytöstä.
    Kannattaa varmaan siirtyä autoiluun, jos alle jääminen pelottaa ja elämä pyörän selässä on liian vaikeata.
    Nyt kun minä olin tämän mun tarinan idiootti teidän mielestä, tekoni ei ollut hyväksyttävä ja minun pitäisi siirtyä autoilemaan työmatkani, niin minulla olisi teille pari kysymystä tähän aiheeseen liittyen:

1. Jos olen niin idiootti, että olen mennyt koskemaan toisen autoon, niin teidän mielestä siis on ihan ok toimenpide tästä johtuen yrittää vielä tahalteen ajaa tämän jälkeen mun päälle?

2. Jos en olisi pysähtynyt vaan jatkanut matkaani ja jäänyt auton keulakoristeeksi, niin siinä tapauksessa siis tämä kosketus autoon on hyväksyttävä? Siitä olisi tullut varmaan jo jälkiä autoon, mutta se on siis ok, koska on jääty auton alle? Joku osahan minusta olisi siinäkin kohtaa varmasti autoon koskenut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paavi Katso viesti
    Mahtaa se autoilu olla inhottavaa ja hidasta kun vaikuttaa että kaikki autoilijat on vihaisia ja niillä on aina kiire.
    Se on oikein mukavaa ja nopeaa vrt. pyöräily. Saa istua lämpimässä kabiinissa mukavalla istuimella, jonka kanssa ei tarvitse vaippoja jotta perse ei kipeytyisi ja radiosta soi rokki.

Vaikuttaa tämän foorumin perusteella tuo pyöräilykin olevan varsin tuskaista hommaa kun foorumilla on useampi ketju pelkkää avautumista ja lisäksi niiden pitää nyrkein hoidella asioita.

Missä laissa auto sisällytetään kotirauhan suojaamiin paikkoihin? En huomannut itse tätä kohtaa. Asuntovaunu ja matka-auto taitavat olla ainoat poikkeukset asiassa.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas L Katso viesti
    Missä laissa auto sisällytetään kotirauhan suojaamiin paikkoihin? En huomannut itse tätä kohtaa. Asuntovaunu ja matka-auto taitavat olla ainoat poikkeukset asiassa.
    http://www.laki24.fi/aski-asuntoosake-kotirauha.html

Mitkä kaikki alueet sitten kuuluvat kotirauhan piiriin? Ensinnäkin mm. asunnot, kesämökit, loma-asunnot, hotellihuoneet, asuntovaunut ja autot. Luonnollisesti myös veneet ja muut senkaltaiset alukset ovat kotirauhasuojan piirissä.
    En ole mikään lakiasiantuntija enkä semmoista foorumilla ala leikkimään, joten tarkkaa lain kohtaa en tiedä.

En ole mikään lakiasiantuntija enkä semmoista foorumilla ala leikkimään, joten tarkkaa lain kohtaa en tiedä.
    Liikenteessä oleva auto ei todellakaan kuulu kotirauhan piiriin.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Ok. Internetissä näytti olevan vastakkaistakin tietoa.

Anyway, jos menee aukomaan autojen ovia liikenteessä ja saa turpaansa on sen ansainnut.

Periaatteessahan tuo on liikenteen vaarantamista tai haittaamista koska jos sen auton oven jättää auki niin autoilija joutuu nousemaan autosta sulkemaan sen. Se on ainakin laitonta.

IncBuff, millä tavalla saada autokuskin huomio tämän töpeksiessä tai jo töpeksittyä?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    IncBuff, millä tavalla saada autokuskin huomio tämän töpeksiessä tai jo töpeksittyä?
    Mun mielestä se huomio pitäisi saada ennen kuin se ehtii töpeksiä.

Viitsitkö IncBuff vastata myös mun kysymyksiin? Kova tarve sulla on tulla tänne jeesustelemaan ja haukkumaan muita, mutta et voi edes kysymykseen vastata. Tuo jos joku on mun mielestä todella mulkvistia.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Et ala sellaista leikkimään mutta kuitenkin leikit jo? Voi kiesus sentään.

Pitäisikö tästä kaikesta päätellä että kaikkien tulisi hommata samankokoiset rekat ja ajaa niillä, jolloin ei tarvisi kiistellä siitä kenellä on isomman oikeus ja jokainen voisi tuntea olonsa turvalliseksi monen tonnin kotterossaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Auton sisätilat kuuluvat kotirauhan piiriin. Voitte päätellä tästä mitä osaatte.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Auton sisätilat kuuluvat kotirauhan piiriin. Voitte päätellä tästä mitä osaatte.
    Kummassa muuten saa harrastaa seksiä? liikkeellä olevassa autossa vai asuntovaunussa? ei sillä, että harrastaisin..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Tulipa huvittava aivopieru.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Kummassa muuten saa harrastaa seksiä? liikkeellä olevassa autossa vai asuntovaunussa? ei sillä, että harrastaisin..
    Kummassakin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Kummassakin...
    Jos teon pystyy tieliikennelain määräämissä turvavöissä ja rikoslain määräämässä siveydessä suorittamaan, niin ei sitä tietääkseni missään erikseen kielletä. Saako asuntovaunussa matkustaa ajon aikana?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Kummassakin...
    Liikkeellä olevassa asuntovaunussa ei saa.

Liikkeellä olevassa asuntovaunussa ei saa.
    Se oli kompakysymys. Asuntovaunu ei ollut liikkeessä.

KK 175/1998 vp - Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat
    http://217.71.145.20/TRIPviewer/show...skunta.fi&f=WP

Hallituksen esityksessä yksityiselämän, rauhan ja kunnian suojaamiseksi (HE 239/1997 vp) kotirauhan suojaamalla paikalla tarkoitettaisiin selkeästi vain yksityisen kotirauhan piiriä, jota esityksessä pyritään ainoastaan täsmentämään. Kotirauhan rikosoikeudellista suojaa ei katsottu olevan tarpeen ehdottaa ulotettavaksi yleisesti kulkuneuvoihin. Edelleenkin vain asuntoautot ja muut vastaavat asuinkäytössä olevat kulkuneuvot saavat rikosoikeudellista suojaa. Mainitussa hallituksen esityksessä laajennetaan tosin rikosoikeudellista suojaa mm. oikeudetonta tunkeutumista vastaan myös liikehuoneistoihin ja muihinkin rakennuksiin ja huoneistoihin kuin virastoihin. Rangaistavuuden alan laajennuksessa on kuitenkin kysymys työskentely- ym. rauhan suojaamisesta, ei sen sijaan kotirauhan suojaamisesta.

Hallituksen esityksessä numero 242/1997 vp ehdotetaan lievennystä pakkokeinolaissa säädettyihin kulkuneuvoissa tapahtuvan kotietsinnän edellytyksiin. Poikkeussäännös on tarpeellinen, ei sen vuoksi, että ajoneuvo olisi perustuslaissa tai rikosoikeudessa turvatun kotirauhan piiriin kuuluva paikka, vaan sen vuoksi, että se sisältäisi poikkeuksen pakkokeinolaissa säädetyistä kulkuneuvoissa tapahtuvan kotietsinnän edellytyksistä.

Mä en tiennytkään että asb asuu autossaan.

IncBuff Guest
    Se oli kompakysymys. Asuntovaunu ei ollut liikkeessä.
    Niinpä tietysti.

Jos teon pystyy tieliikennelain määräämissä turvavöissä ja rikoslain määräämässä siveydessä suorittamaan, niin ei sitä tietääkseni missään erikseen kielletä.
    Pitää olla riittävän tummat lasit.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •