FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 33 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

IncBuff Guest
    Just just.

Re: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Just just.
    Ihan totta, auton koputuksesta raivoaminen ei ole ihan tervettä...

IncBuff Guest
    Eikä toisen omaisuuteen kajoaminen ole fiksua ja hyväksyttävää käytöstä.

Jos auto yrittää ajaa päälle, koputanko kiltisti vai nojaanko kolmensadan nastan voimalla kylkeen? Kas siinäpä kysymys... ainakin mieluummin ajan hallitusti päin kuin vedän lipat ja luisun alle.

Fiksuudesta ja hyväksyttävyydestä voi olla montaa mieltä. Toisen omaisuutta on toki hyvä kunnioittaa, tarkoittaen että sitä on parempi olla vahingoittamatta.

Rivien välistä voisi ymmärtää että olet sitä mieltä että tuollainen raivoaminen on ihan ok. Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää millaiseen tekoon tuon koputuksen voisi rinnastaa. Tönäisy jonossa? Läpsy takaraivoon? Potku munille?

IncBuff Guest
    Ei se missään nimessä hyväksyttävää ole, mutta toisaalta ymmärrän että helposti voi kiehahtaa kun joku tulee koputtelemaan. Kuten sekin kiehauttaa aavistuksen kun joku tökkää kassajonossa kärryillä nilkoille.

Kiisteelläänkö täällä nyt siitä, että vaurioituuko auto ikkunaan koputettaessa vai ei? Isot miehet. Empiirisen tutkimuksen perusteella voin sanoa ikkunan pysyvän ehjänä. Kuljettajan sielu saattaa toki vaurioitua.

Eikö se nyt ole Suomessa jo pahoinpitely, kunnianloukkaus ja kotirauhan häirintä, jos koputtaa toisen autoa. Mitään jälkeähän siitä ei jää muualle kuin pieneen sieluun.
    Kuten sekin kiehauttaa aavistuksen kun joku tökkää kassajonossa kärryillä nilkoille.
    Eikö kannattais ottaa vähän iisimmin, varmaan ihan pahuuttaan ja tahallaan tekee? Toki huonoa käytöstä, jos ei pyydä tökkääjä anteeksi, mutta että moisesta viitsisi ottaa kierroksia.

IncBuff Guest
    Eli kaikenlaista saa tehdä jos siitä ei jää jälkeä. Kun lyö vartaloon niin ei jää jälkiä vai miten se oli.

Eli kaikenlaista saa tehdä jos siitä ei jää jälkeä. Kun lyö vartaloon niin ei jää jälkiä vai miten se oli.
    Totta, auto rinnastetaan luonnolliseen henkilöön ja se tuntee kipua. Auton koskettelu voi myös olla pahimmillaan auton seksuaalista häirintää. Onkohan se lehmä nyt jo hiukan liian pyhä?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Eikö kannattais ottaa vähän iisimmin, varmaan ihan pahuuttaan ja tahallaan tekee? Toki huonoa käytöstä, jos ei pyydä tökkääjä anteeksi, mutta että moisesta viitsisi ottaa kierroksia.
    Ehkä tekee ehkä ei. Autoilija tietenkin aina ajaa tahallaan pyöräilijän yli pelkkää pahuuttaan tai yrittää sitä.

No kyllä mulla kiehahtaa kun kolmioilla ja pyöräilijöistä lisäkilvillä varoitettu autoilija joka on selvästi minut nähnyt ajaa törkeesti suoraan eteen kun tietää etten uskalla päin ajaa isompaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    No kyllä mulla kiehahtaa kun kolmioilla ja pyöräilijöistä lisäkilvillä varoitettu autoilija joka on selvästi minut nähnyt ajaa törkeesti suoraan eteen kun tietää etten uskalla päin ajaa isompaa.
    Totta. Lupa raivoamiseen myönnetty. Saa lyödä nyrkillä pelkän koputuksen sijaan.

On se kumma kun läjä maalattua peltiä alkaa olla sen tason värkki mitä edellä on kuvattu. Ilmankos autoilijat ovat lumisateella ruuhkassa seisoessaan niin vihaisia koko ajan kun sadat lumihiutaleet koskettavat ja jopa tippuvat suoraan auton pellille. Varmaan kotona pitää heti pihaan ajettua tarkistaa josko yhdestäkään olisi jäänyt joku pieni lommo.

Saadakseen auton sisällä stereoita täysillä soittavan porokorvan kommunikoimaan edes jotenkin ulkomaailman kanssa ikkunaan koputtaminen on aivan validi menettely.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

IncBuff: Tuskin tahallaan vaan ihan vain hupsista vahingossa huomaamattaan. Siinä vain on se vika, että vastapuolelta voi lähteä henki. Ja sillä lailla uhatuksi tuleva pyöräilijä ei ehkä käyttäydy rationaalisesti. Sitten taas mokannut autoilija saa raivokkaan puolustusreaktion, jolla peittää oman virheensä ja säikähdyksensä ja road rage on valmis.

Ehkä tekee ehkä ei.
    Lähden oletuksesta, että ei. Uskoisin näin olevani enimmän aikaa oikeassa ilman tarpeetonta analysointia. Kyseessähän on kuitenkin melko vähäpätöinen asia.

Autoilija tietenkin aina ajaa tahallaan pyöräilijän yli pelkkää pahuuttaan tai yrittää sitä.
    Tuskinpa. Ostoskärryillä vahingossa/tahallaan tökkäisyä ja autolla vahingossa/tahallaan päälle ajamista ei kannata käsitellä mitenkään verrannollisina samassa yhteydessä, koska niillä ei asian vakavuuden osalta ole mitään yhteistä.

Silloin kun päälle ajetaan, vahingossa tai tahallaan, on asia uhrin kannalta aivan muuta kuin vähäpätöinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    IncBuff: Tuskin tahallaan vaan ihan vain hupsista vahingossa huomaamattaan. Siinä vain on se vika, että vastapuolelta voi lähteä henki. Ja sillä lailla uhatuksi tuleva pyöräilijä ei ehkä käyttäydy rationaalisesti. Sitten taas mokannut autoilija saa raivokkaan puolustusreaktion, jolla peittää oman virheensä ja säikähdyksensä ja road rage on valmis.
    Siinähän se oli hienosti kiteytetty.

IncBuff Guest
    Kannattaa varmaan siirtyä autoiluun, jos alle jääminen pelottaa ja elämä pyörän selässä on liian vaikeata.

Pyöräilijän harmistusta lisää se, että ainakin itse työmatkaa pyörällä taittaessa lähes päivittäin tai ainakin viikottain joudun tilanteeseen, jossa sääntöjen mukaan ajamalla tulisi kolhituksi tai yliajetuksi. Siis liikenteen luottamuspeli pettää, kun isommat laiminlyövät väistämisvelvollisuuttaan. Autolla samalla reitillä vastaavaa ei juuri tapahdu. No, ehkä kerran pari vuodessa.

Kannattaa varmaan siirtyä autoiluun, jos alle jääminen pelottaa ja elämä pyörän selässä on liian vaikeata.
    Oletko aivan tosissasi? Tuliko esimerkiksi mieleen, että kaikilla ei ole tai voi olla autoa ja ajokorttia? Minulla on molemmat, mutten pidä järkevänä ajaa autolla ruuhkassa, kun pyörällä pääsen samassa ajassa töihin ja moneen muuhun paikkaan.

Olen kieltämättä turhautunut Musiikkitalo - Oopperatalo väliseen matkaan kun vähän väliä joku kävelijöistä tallustelee pyöräpuolella syystä, että jostain syystä pyöräpuoli on puhtaampi. Muutama päivä sitten huomautin kohteliaasti pariskunnalle, joka juuri hyppäsi eteen väistäessään vastaantulevaa possea. Mies pyyteli anteeksi - ei vuolaasti vaan suomalaisen asiallisesti. Tuli siinä sitten muutamia kymmeniä metrejä juteltua ja mies tokaisi varsin oikein 'Kunpa kaikki osaisivat ajatella, ettei liikenteessä ole oikeuksia vaan velvollisuuksia'.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

IncBuff Guest
    Elämä nyt on sellaista. Jouduin minäkin tänään antamaan periksi kun pari tonninen maasturi tunki moottoritiellä väkisin samalle kohdalle kaistaa missä olin henkilöautoineni.

Ottaahan se periksi antaminen aina koville, mutta isommilleen voi harvoin mitään.

Elämä nyt on sellaista. Jouduin minäkin tänään antamaan periksi kun pari tonninen maasturi tunki moottoritiellä väkisin samalle kohdalle kaistaa missä olin henkilöautoineni.

Ottaahan se periksi antaminen aina koville, mutta isommilleen voi harvoin mitään.
    Tuo ei silti saanut sinussa aikaiseksi primitiivireaktiota, vaikka autoon koputtelu sen tekee?

Oliko tässä sittenkin kyse isomman oileudesta? Entä jos olen isompi kuin se autoilija joka siitä koputellusta autosta nousee raivoamaan? Sithän se on jees pistää nyhverö vaikka istumaan siihen maahan, nöyrtyypähän sitten...

IncBuff Guest
    Toki se jonkinlaisen reaktion sai aikaan. Itseasiassa samanlaisen kun fillaroidessa kolmion takaa eteen yrittävä auto eli näytin peukkua. Sitä en tiedä millaisen reaktion autoon koputtelu aiheuttaa kun minun autoani ei ole kukaan koputellut eikä ole tainnut olla aihettakaan.

Toki se jonkinlaisen reaktion sai aikaan. Itseasiassa samanlaisen kun fillaroidessa kolmion takaa eteen yrittävä auto eli näytin peukkua. Sitä en tiedä millaisen reaktion autoon koputtelu aiheuttaa kun minun autoani ei ole kukaan koputellut eikä ole tainnut olla aihettakaan.
    Oho! Eli todellisuudessa sinä reagoisit varmaan ihan kuin ne muutkin kun autoa koputtelee. Olisit aluksi ihmeissäsi ja sitten pahoittelisit tapahtunutta kun ymmärrät mitä tapahtui...?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Oletko aivan tosissasi? Tuliko esimerkiksi mieleen, että kaikilla ei ole tai voi olla autoa ja ajokorttia? Minulla on molemmat, mutten pidä järkevänä ajaa autolla ruuhkassa, kun pyörällä pääsen samassa ajassa töihin ja moneen muuhun paikkaan.
    Käsittääkseni monessa paikkaa Suomessa tarjotaan ihan kuntien tukemana pientä maksua vastaan julkista autoilua niille joilla ei ole omaa.

Eipä ole joutunut koputtelee... viimeks läimäsin takalasiin kun taksi kääntyi suojatielle kiellettyyn ajosuuntaan parin sentin päästä mun varpaista... tollasta liikettä ei vaan osaa odottaa ja oli tosi vaaratilanne. Ei varmaan olis edes huomannut mua jos en olis lasiin läimässy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Pyh. Jos fillaristi vaikkapa panikoituu, mokaa jarrutuksen ja sattumalta auton raapaisee nastarenkaalla auton kylkeen skraidut, niin kyllä se autoilijan piikkiin kilahtaa Eli jos korvausvaateet pelottaa, niin koputtelun sijaan on hyvä käyttää noita fillarin ulokkeita.

@ Lasol: Hienoa, että olet selviytynyt sieltä ghetosta! Vau!
    Tarkoitinkin näitä tapauksia jossa selkeästi osoitetaan mieltä hakkaamalla autoja, _en_ vahinkoja. täysin eri asia. Toki jokasella oma mielipide näihin "lumisade romuttaa auton" -jutuissa, mutta ainakin omasta näkökulmasta auto ja fillari on muuttujia, ei sillä ole mitään väliä mitä ne on. Vaan pointti on se, ettei toisen omaisuuteen kajota, oli se sitten vanha romu fillari tai hieno luksusauto. Se on periaate, ei kysymys siitä kuinka arvokas toisen ajoneuvo on. Itse ajan kuitenkin fillarilla, autolla ja prätkällä, enkä tahdo että kukaan tulee koputteleen niistä mitään tällaisissa tapauksissa. Ja ei, en ole myöskään koputellut muiden ajoneuvoja, koska en vain näe siinä mitään järkeä, lastenmielisten touhua.

Just töistä kotiin rullaillessani puski sopivasti ST1:n paku samaisen firman pihasta kelville mun eteen. Läväytin konttiin takaa kiertäessäni. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli se, ettei se pöllö tullut kommunikoimaan peltilehmänsä ulkopuolelle. Toinen pöllö pöllöili eteen heti seuraavassa risteyksessä. Sen piti oikein kiihdyttää, että ehti kääntymään mun eteen. Tää on tätä eikä taida muuksi muuttua, vaikka kuinka laukoo universaaleja viisauksia foorumilla ja läpsii autoja. Mutta kyllä mä silti taidan jatkaa läpsimistä, se on ihan kivaa harrastustoimintaa jollei muuta
    Mud, sweat and beers.

Käsittääkseni monessa paikkaa Suomessa tarjotaan ihan kuntien tukemana pientä maksua vastaan julkista autoilua niille joilla ei ole omaa.
    On, mutta sen käytön peruste ei saa olla se, että autoilijat tekevät liikenteestä muille vaarallisen. Jos niin on, pitää autoilija siirtää bussin kyytiin.
    A Gentleman will walk but never run

mutanaama Guest
    Mä olen elämäni aikana ehtinyt muutamaan autoa läpsäistä, ja läpsäisen vastaisuudessakin. Peukku ja lentosuukko on hyviä nekin, mutta suosikkini on avata apparin takaovi tai takaluukku (auton, ei apparin) ja pyytää anteeksi omista oikeuksista kiinnipitämistä. Läven sulkeminen ei sitten tulis mieleenkään.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •