Pitäisi toden totta taas järjestää niitä kikkailulenkkejä, joita mm. Arpan kanssa ajeltiin joitakin vuosia sitten. Ne vasta oli hauskoja.
Pitäisi toden totta taas järjestää niitä kikkailulenkkejä, joita mm. Arpan kanssa ajeltiin joitakin vuosia sitten. Ne vasta oli hauskoja.
crash-test-Pikke™
Mainittakoon, että meinaan sittenkin ajaa huomisen lenkin Ninerillä, koeponnistan mtbSeikkailuvarustusta.
Sunnuntaicyclot tulevat säilymään älyvapauden linnakkeena, jossa jutut ovat kuin tukkisavotalla ja ajetaan juuri niin kovaa kuin milloinkin huvittaa. Toiset tykkää toiset ei doktor pepper jyyeessei, kuten ammoisessa mainoksessa todettiin.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
En oo aatellu luovuttaa vaik eka torstailenkki oli mitä oli. Kuitenkin mulla on ollut hauskoja lenkkejä joiden kanssa olen käynyt keväällä. Toivon että se sama fiiilis löytyis itsessäni torstailenkeilläkin. Täytyy vaan nollata ja kun seuraavan kerran menee porukkalenkille niin asenteella "uudet kujeet poluilla"Jokainen oppii jotain ja voi toimia paremmin.
Nopeammasta letkasta putosi yksi kuski heti alussa. Itselläni oli myös aluksi haastetta pysyä letkan vauhdissa. Saattoi olla jollain muullakin. Haastavaa toki saa olla - pääasia että ketään ei ainakaan ilman omaa tahtoaan jätetä mihinkään. Vetäjän piikkiin hommaa ei voi laittaa, koska ongelmat eivät olleet heti vetäjän takana eli vetäjä ei voinut niitä oikeastaan huomata. Letka otettiin joka tapauksessa nätisti kasaan tarvittaessa. Oma mieliala meni miinukselle, kun hajotin pari rengasta. Ei oikein voi syyttää kuin huonoa tuuria (tai itseään), kun sellaisessa paikassa renkaansa hajoittaa. Hieman aiemmin olin pyytänyt vetäjältä pientä vauhdin hidastusta, jota ei mielestäni tullut. Oma vika osittain, koska pysyin kuitenkin siinä kohtaa hyvin vauhdissa mukana enkä näyttänyt kaipaavani hidastamista (vetäjä oikeaoppisesti seurasi tilannetta takanaan). Sanoin harmiinnuksissani kaiken sanottavani korkojen kera jo paikan päällä. Pahoittelin palstalla. Ei ole lisättävää. Vetäjä hoiti hommansa vähintäänkin hyvin eikä muuta seuruettakaan voi mistään moittia.
Hitaamman letkan edesottamuksia en voi kommentoida kun en ollut mukana.
- Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.
OK, soittelen yhden maissa, että mistä letka löytyy.
GPS:n mittaama korkeuserovaihtelu ei ole sellaisenaan todenmukaista tietoa. GPS-signaalin mittaamissa korkeuseroissa on paljon pientä kohinaa, joka aiheuttaa sen, että korkeuserot ovat todelliseen nähden noin 2-4 -kertaiset (vaihtelee ehkä paljonkin käytetyistä laitteistoista riippuen). Tuo kohina pitää korjata erikseen jollain softalla. Sitä en voi ymmärtää, miksei Garminin softat tee tätä automaattisesti. Mulla on treenilogi Attackpointissa ja se korjaa GPS-korkeusmittaukset automaattisesti kun lataa tiedot koneelle. Kellona mulla on Garmin 405, ja sen mittaamista korkeuslukemista putoaa yleensä pois 60-80% korjauksen jälkeen. Esim. mittari väittää nousuksi lenkillä +300m, todellisuus noin +100 m.
Mulla ja Pavella on Garmin 705:t. Laitteesta luetut nousumetrit muuttuvat aina jonkin verran kun datan lataa tietokoneelle. Uskon tietokoneen lukemiin melko hyvin, perusteena on, että esim. Tahkolla tuli yhdellä kierroksella viime vuonnakin samat nousumetrit kuin järjestäjä ilmoittaa niiden olevan. Sen sijaan Nokia Sportstracker menee ihan omissa sfääreissään, jos siis toimii ollenkaan.![]()
mtbturku.net
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Vielä torstailenkistä:
Se "lähden sitten yksin"-heitto oli vitsi, tarkoitettu lähinnä kommentiksi siihen vetäjän arpomiseen niin kuin Hel02 asiaa uumoili. Kello oli jo kuitenkin noin 18.15 ja vielä arvottiin vetäjää. Ja mullehan sitä letkan vetäjän osaa tarjottiin, kuten aika usein täällä itä-puolella. Olen mielelläni letkan keulilla koska silloin pystyn määräämään vauhdin ja reitin oman ajokuntoni mukaan, välillä on parempia ja välillä huonompia päiviä hapenoton kanssa.
Mitä tulee vauhtiin niin mielestäni aika rauhallista kruisailua mentiin, alamäissä vauhti nousee aina, varsinkin kun tykkään tykitellä tuttuja alamäkiä vauhdilla. Mäen loputtua tai risteyksissä sitten odotellaan että kaikki ovat varmasti mukana ja matka jatkuu. Jos vauhti on liian kovaa, siitä pitää sanoa. Ei vetäjä voi koko aikaa katsella taakseen seuratakseen letkan vauhtia. Tämä asia on osaltani loppuun käsitelty.
Tän päivän pitkä lenkki jäi melko lyhyeen. Takakumi oli hiukan tyhjä, lienee pieni reikä jossain. Siitä kyllä selvittiin lisäämällä ilmaa. Keulan kanssa on edelleen ongelmia. Taisin jopa keksiä syynkin, taitaa puuttua yksi osa. Alakartio tai jotain sinne päin. Vertasin vanhaan keulaan ja huomasin sen olevan erilainen, laakeri makaa uudessa suoraan keulaa vasten ja laakerikuppi on kuluttanut keulaan uran. Tätä taisi Pave jo ihmetellä vappu-piknikillä.
Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)
Juurikin näin .. Kyl täytyy mainita siellä polulla jos jokin mättää ku tuskin siel ketään kieroon kattoo jos on jotain kysyttävää tai haluu et himmaillaan vähä vauhtia ja ainahan siel odotettiin et koko letka oli kasassa .. Omast mielest oli todella mukavaa ja rauhallista kruisailuu ja meni lenkki täysin "kikkailessa" omalta osalta ..
The end of the road is just the beginning...
OK. Jos laite näyttää samoja lukemia kuin Tahkon viralliset tiedot, kyllä se silloin täytyy olla oikein. Voi olla että Garmin on päivitellyt softaansa ja nyt se toimii jo kunnolla. Siitä on pari vuotta aikaa kun mä itse edellisen kerran käyttelin Garminin omia sovelluksia.
Loistava ulkoilukeli.
Mulle kertyi matkaa 78 km ja aikaa kului noin 7,5 tuntia.
Ei minkäänlaista pitoa kummassakaan päässä. Kieli keskellä suuta koko matkan. Hirveää.
Suo, kalja ja läski.
Kiitokset myös puolestani tämän päivän lenkkiseurasta. Ei voi muuta kuin pyöräilykypärää nostaa henkilöille, jotka ajavat +7,5h tällaisessa säässä - itse tulin letkaan viimeisenä ja lähdin siitä ensimmäisenä, kunto on mitä on. Keskisyke 149 ja max 190 kertonee kaiken. Kiitokset myös Jarille paluumatkan seurasta & vetämisestä.
Melko tyhmää... Kiitos Matti!
~8 tuntia, sauna, kalja ja kebab, nyt ramasee. Kyl oli hianoo!
48 kilsaa ja 4.20h ajoaika. Eihän täällä ole ylämäkiä?
Nousumetrit 570m 1% cutoffilla, tuossa kirjanpidossa on vain suurempia lukemia ajettu lapissa ja itäsuomessa.
Hehheh, mietinkin tossa muuttaessa, että mitäkähän tuolle Matin lenkille kuuluu.. Ilmeisen kauheaa kihnuuttamista ilmeisesti. Tosin Ikeassa viettämääni kolmea tuntia se tuskin kauheudessa voittaa
Aijoo, noilla greenmanin statseilla (keskari) mä ehkä pääsisin pari-kolmetuntia, KUIVALLA perässä..
Matti on varmaan vielä metsässä.![]()
Suo, kalja ja läski.
Ei, itse asiassa juuri istahdin koneen ääreen teekupin kanssa. Eka kaliakin meni jo, heti sen jälkeen kun olin käynyt vaatteet päällä suihkussa.
Mulle ja Jokilalle tuli ajoaikaa noin 9 h 15 min. Kilometreistä ei ole tietoa, mutta aiempiin kokemuksiin perustuen matkaa taisi olla hiukan vajaa satanen. Ajettiin jotakuinkin suunniteltu reitti. Lähdettiin vielä pienen pohdiskelun jälkeen Hongkongilta ajelemaan sunnuntaicycloilijoiden kanssa Tuorlan suunnan baanoja. Seitsemältä alkoi iloksemme vielä uusi sade. Lenkin päätteeksi käytiin nauttimassa paikallista perinneruokaa Sepen grilillä, kalorivaje tasoittui edes hiukan.
Aika niljakasta oli, ajossa sai tehdä töitä koko kropalla. Alun tahmeuden jälkeen kulki aika mukavasti, ja jossain kuuden tunnin kohdalla jopa iloisesti. Hyvät eväät varmaan.
Suuret kiitokset koko porukalle, hienoa että tulitte joukolla ajamaan. Kostea keli kysyi asennetta, ja sitä piisasi hyvän huumorin ohella. Samoin suuri kiitos Raspille, joka oli viritellyt meille aivan loistavan välitankkauksen!
Iso kumarrus. Missäs sitä kaliaa olikaan lisää?
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Kiitos Matti ja kumppanit mainiosta lenkistä. Loppua kohden polut vaan parani. Harvoin sitä saa näin paljon vastinetta bensalitroille. Kotona sauna oli lämmitetty valmiiksi ja nyt päälle pottu Året Runtia. Taidampa lähteä syömään suklaapuuroa.
Tosiaankin yhtäaikaa ostetut 705:t, mutta olikohan Ullan laitteeseen ajettu joku päivitys? Näyttävät samalla reitillä toisinaan aika eri lukuja.Alkujaan tämän lähetti Ulla
-
Ei kellään olisi nurkissa ylimääräistä 4plt 104mmBCD rampillista 39T eturatasta?
Middleburnin 40T kylki ja rampit ovat niin läskejä, että 26T:ltä lähtevä ketju raapii naapuria puolen pakan eveydeltä...Eikä edes palj varaa shimmata grannyä sisemmäs...
Eikä tää ollut edes sinkulaprojekti!?!![]()
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Tänks vaan Matti & Boys
Olin pari tuntia warm-up osuudella mukana honkkarilta-Luolavuoreen. Oikein mukavaa märänkelin ajoharjoitusta, letka eteni kokeneiden harrastajien voimin sujuvasti ja taukojakaan ei ollut liikaa.
Tuikkasin letkasta lähdettyäni täpöillä himaan ja hetken mielenhäiriössä vaihtui lenkkarit sekä shortsit päälle ja juoksua jälkkäriks muutama kilsa.
Nyt on taas piriformis lihas tai iskias eli suomeksi perse kipeä. Onkohan jollakin hyviä vinkkejä vastaavan probleeman hoitoon. Hierojalla ja fyssarilla on tullut jo käytyä jonkin verran ilman mainittavaa parannusta vaivaan. Fillarointi on ihan ok, mutta juoksu tuntuu olevan myrkkyä sille.
Ei siinä nyt oikeasti mitään kauheaa ollut. En minä ainakaan tuonne märkään haluaisi mennä, mutta sen jälkeen kun on jo kastunut niin eipä sillä sitten enää merkitystä. Paitsi että nyt vuotaa nenä ja aivastuttaa. Siirtymillä ja helpoimmilla poluilla mentiin ajoittain tosi reippaasti, mutta vastapainoksi taiteiltiin siellä kivikko- ja juurakkopätkillä niin että sai aivan varoa ettei aja kenenkään perään. (Sti tosin ajoi mun perään, kun minä en ajanut muiden perään.) Kiihdyttelijät saivat kostoksi toimistaan välillä odotella että pitkäjoustokuskit saapuivat mestoille. Itse ainakin uskon, että pysyin niinkin hyvin porukan vauhdissa juuri tuon liukkaan kelin takia. Kukaan ei pystynyt pitämään kovaa vauhtia jatkuvasti. Harmi etten viitsinyt koittaa olisiko mennyt vielä pidemmälle, kun Matin vetovauhtikin tuntui olevan ihan maltillista siinä kohtaa. Kotonakin ihmeteltiin aikaista kotiutumista, joten olisi kai tosiaan pitänyt vielä jatkaa?
Myötätuulinen kotimatka vain tuntui liian kivalta vaihtoehdolta seuraavan pitkähkön vastatuulisen siirtymän rinnalla - puhumattakaan jälkimmäisen vaihtoehdon tuottamasta vieläkin pidemmästä kotimatkasta. Tuli taas kuitenkin vähän lisää luottoa omaan etenemiseen - ainakin täällä mäettömässä Suomessa. Kiitos vielä kerran koko seurueelle. Joskus uusiks.
Ajoin sunnuntain lyhennytyn cyclolenkin MattiH peressä. Ihan riittävää vauhtia tuo siinäkin meni takanaan muutama tunti pohjia.
Antakaa miehen jatkossakin vain potkia pyöräänsä eteenpäin, että me muut edes jotenkuten pysymme perässä.
MattiK
ÖRM 2021
Itse asiassa se siirtymä ei ollut kovinkaan pitkä. Ratkaisusi oli silti ihan järkevä, ajoit sentään raa'an aamutempon Hongkongille. Kyllä sää Aki 120 km ajat, vihellellen.
Oli kyllä paikoin käsittämättömän liukasta. Mulla oli Spessun Captain 2.0" (no)controleissa 2,5 bar paineet edellisviikonlopun kisoista, enkä viittinyt niitä tiputtaa rengasrikkoja välttääkseni. Juurakoissa pärjäsi edes jotenkin, mutta kallioilla menin pelkästääni sinne mihin pyörä halusi eikä toisinpäin.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Kirjanmerkit