Kiitos kommenteista kaikille.
JTG: Älä huoli kaveri - vinkeissä puhutaan: pyri ajamaan mäet keskirattaalla. Jos aikaa haluaa parantaa edellisvuosista, niin hieman useampi paikka kunnon vaihteella edellisvuosiin verrattuna takaa jo hyvää ajanparannusta. Yleisestikin mäkiin kannattaa aina valita vaihde, jolla ei jaksa ns. ruopia. Vaihde on turhan kevyt, jos takapyörän saa sutimaan tehokkaalla polkaisulla. Kun voimat hukkuvat taivaan tuuliin, niin siinä touhussa väsyy nopeasti kovakuntoinenkin ajaja.
Haedon: Jep, hieman jäävät vinkit yleisiksi. Näin todella käy, jos vinkkien lukija on ajanut Tahkolla n. sadan joukkoon aikaisempina vuosina. Näillä "vinkeillä" pääkohderyhmänä ovat 4h tai yli ajavat kuskit, jotka haluavat parantaa nyt ajoaikaansa ja kokemusta on pyöräilystä kertynyt vähemmän tai pyöräilykärpänen on vasta päässyt viimeaikoina puraisemaan. Suurin vaikutus syntyy luonnollisesti heille, jotka ovat ennen ajaneet Tahkon aina "kylmiltään", mutta nyt on tarkoituksena saada ajoon myös hieman enemmän vauhtia. Joskus perhe- tai työkiireet voivat rajoittaa järjestelmällistä valmistautumista.
Olet nostanut hyviä treeniasioita esiin tuossa viestisi lopussa!
Oma vinkkilistani olisi hieman erilainen, jos mietittäisiin 2:45 ajan parannusta tuonne 2:30 kieppeille. Ja siitä listasta olisi minullekin hyötyä!![]()








Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit