Tuo olikin uusi paja mulle, YT-Industries. Tietääkö noista filoista joku enemmänkin? Äkkiseltään tuo Noton vaikuttaisi geon puolesta ja muutenkin potentiaaliselta. Toki palikkaa vaihtuis paljon. Ja on kyllä epäilyttävän halpa!
Tuo olikin uusi paja mulle, YT-Industries. Tietääkö noista filoista joku enemmänkin? Äkkiseltään tuo Noton vaikuttaisi geon puolesta ja muutenkin potentiaaliselta. Toki palikkaa vaihtuis paljon. Ja on kyllä epäilyttävän halpa!
AK-87 muokkasi tätä : 09.12.2011 at 12.31
Mud, sweat and beers.
Taisi olla uusimmassa Dirt-lehdessä testissä tuo Noton. Ainakin osat keräsivät kehuja, mutta en lukenut juttua kunnolla, joten en muista mitkä oli mielipiteet rungon suhteen.
Katos vaan, jotenkin ajattelin että siihen lyödään vaan pitempi iskari, mutta siinähän onkin adapteri että silmäväli pysyy samana. Aika loivaksi se sitten voipi mennä.
Suosittelen sitten tuota YT:tä, niillä tais olla joku sellainen ajatus, että ne haluaisi mahdollisimman monen (erityisesti nuoren- "Young Talent") pääsevän käsiksi dh ja dirt ajamiseen ja tästä syystä myyvät mahdollisimman halvalla noita pyöriään.
Wickedistä näkyis olevan tulossa 170 millinen versio keväällä ja Noton muuttuu 180 milliseksi. Tuo 160mm Wickedkin voisi käydä, ehkäpä. Riippuu julkaisemattomasta geosta.
Mud, sweat and beers.
Kiitti tiedosta. Ittelle ei oo uutta pyörää tulossa ens kesäks, joten spekulaatioasteella mennään vielä. Samalla muistin miks Turner merkkinä on ärsyttäny aikasemmin; nuo selitykset on ihan naurettavia... Samaa tasoa kun sillon kun horst vaihtui fauxiin, ja sen jälkeen äkkiä dw:hen.
YT:n muutamassa rungossa näyttää olevan antisquat aika heikko, ja jos se on samaa tasoa Wickedissä ja Notonissa niin notkuu jonkin verran ilman reipasta hitaan liikkeen vaimennusta.
Att inte cykla är att gå för långt
On nuo YT:n pyörät saanut erittäin hyviä esim. Freeriden testissä...
Varsinkin hintalaatusuhdetta kehutaan, oli näköjään kehuttu myös Notonin perää.
Itse olen seurannut noita testeissä jo pidempään ja tasaista Ysiä on arvosanaksi nakuttanut
Entäs Cannondale jekyll??
Vaan 150mm takana ,mutta tässä videossa tyypillä 180mm fox keulilla ,eli ilmeisesti syö aika järeitä keuloja.
Siinähän taitaa pystyä muuttamaan takajouston määrää lennosta eli varmaan aika hyvä kiipeemään noin järeeks pyöräks.
http://www.pinkbike.com/news/Ben-Cruz-Video-2011.html
- Fear is a mindkiller -
Femma pro:lla ajeltu keväästä asti.. Orikinaaliin muutoksina oli taakse isompi jarrulevy ja takana se Canadalainen kierrejousi mitä ilman ei taida sieltä fillariosasta päästä ulos. Tahko tuli rundattua, mutta enskakisoja en ole pistellyt. Enskareittejä on tullut ajeltua rauhallisemmin omalla ajalla. Gardalla kun oltiin niin kyllä kaverin Alpine oli siellä enemmän kotonaan (paitsi ylämäessä). Asiat mitä itse valittelen tässä vaiheessa on ohjainlaakerin ruostuminen (cane creekki), sekä RF:n evolve kampien pulttien jatkuva löystyminen. Niin ja Gamutti vääntyi plus se ohjurin rulla on lytyssä (ei pyöri). Koko on 16" (otin kauppiaan suosituksen mukaan) ja pituutta kuskilla 172 cm ja painoa ajokamoilla varmaan about 85 kg, kiekkoina on ne Mavicin tubelekset ja renkaina alla FatAlbertit 2.25 (vaihdan isompiin kuhan on ajettu sileeksi).
Orankiin vaihdoin vanhahkosta 120 mm joustavasta StumpJumpperista, mulle siinä oli ainakin ihan tarpeeksi positiivista kulttuurishokkia. Kuluneen ajokauden jälkeen alkaa 160mm jousto hieman kiinnostaa, mutta se taitaa olla hieman överit mun ajoille. Mennään nyt tällä..
Jos siinä Cane Creekissä on konelaakerit, niin niitä saa edullisesti ainakin Foxcompista ja kenties Fillariosastakin. Yleensähän se on alalaakeri, joka menee jumiin kun sinne on päässyt tarpeeksi vettä ja mutaa. Jos haluu säästää rahaa, niin kannattaa ehkä pakkaa kyseinen laakeri täyteen rasvaa ennen asennusta. Kampien pultteihin kannattais varmaan kokeilla sinistä Loctiteä. Gamutin alarulliakin saa erikseen esim. tästä (linkki).
Minä lähinnä tuota jekyliä AK-87:lle ehdottelin.
Claymore taitaa mennä kirkkaasti yli 14 kilon eikä sillä liioin oo kiva ajella normaalia lenkki/polku ajoa.
Ainakin mulla on semmonen käsitys ,että tuo claymore on jo selkeesti freeride vehje.
Unohdin vaan lainata AK:n viestiä postauksessani.
Oishan se soiva peli alamäkeen ja hieno kun mikä.
Talvella pääsee tuota testaamaan epsanjassa ja jekyliä myös.
- Fear is a mindkiller -
Onko kellään palstalaisista kokemusta Rosen Uncle Jimbo 8:sta?
Enska/polkuajoon olisi pyörä hakusessa ja täälläkin miljoonaa eri vaihtoehtoa suositeltu mutta tuo Rose kiinnostaisi itseä huippu osien puolesta(budjetti max 3000€).. Edellinen fillari oli Trek fuel ex7 pikkasen paranneltuna eikä siinäkään kyllä ollu osissa mitään häikkää vaikka suht hinnat alkaen malli oli mutta ainahan se pitää saada pikkasen parempaa osaa tilalle vai pitäytyisikö vaan "normaali" merkeissä vähän huonommilla osilla ja päivittelis tarpeen tullen?
Tuli vuokra-Jekyllillä tahkottua kesällä viikko Gardalla. Verrokkina oma entinen Remedy 8 2010.
Alamäkeen ei hirveää eroa, Jekyll kääntyi aavistuksen verran helpommin pelkällä ajatuksella, mutta Remedyllä uskalsi vetää suoremmila linjoilla, rungon jäykkyys molemiissa samaa luokkaa, mutta Jekyllilä kiipeäminen ei ollut enää herkkua. Vaikka iskaria kuinka sääti, niin tasaisella kipuamisella Jekylissä on selvä notkuminen jota ei saa pois kompression säädölläkään. Teknisessä nousussa kummanki geometria ja perä toimi pirun hyvin, mutta Jekylin liikakilot veivät suurimman ilon. Kannon- ja juurakonkierrossa tuo Jekylin takajouston säätö kyykytti Remedyn korkean keskiön.
Jos merkin seksikkyydellä ei ole väliä ja fillarin pitää toimia jotenkin myös lenkkipyöränä,niin ylivuotisia 2011 Remedyjä saa Saksasta melkein vain kauniisti pyytämällä. Tai no joo reilulla parilla tonnilla.
Tylsähän tuo kyllä on, seuraavaksi itselle taas joku seksikkäämpi merkki.
Mä taas voisin seksikkään merkin jälkeen ottaa jonkun tavis-pyörän, vaikka helppohan tuo on sanoa kun en oikeasti ole mitään ostamassa.![]()
Kiitoksia paljon vinkeistä, kaikki nämä (ilmeisen mitättömät) haasteet Oranki Femman kanssa on ns. uusia minullle.. Mene ja tiedä johtuvatko ajotyylin muutoksesta ja selkeästi kasvaneesta ajomäärästä vai ovatko nämä nyt ton Femman akilleen kantapää.
En suoraan sanoen tiedä, "huollossa" rassasivat sitä kuntoon. Eipä ole aikaisemmin tämmönen ongelma tullut vastaan ja ehkä vähän harmittelen että se ilmenee 3keurin pyörässä. Tollanen laakeri sinne siis sopii: http://www.canecreek.com/component-h...S44%20|%20ZS56
Juu näin on, tämäkin on ollut mulle uutta suhteessa edellisiin pyöriin joissa on ollut Shimanon settiä eri x:n yhdistelmissä. Joku muukin taisi antaa noista kammista vähän huonompaa palautetta.
Yeah.. samaa olin katellut. Jostain syystä tuli vain ns. ryöstöfiilis tosta korvausrullasta, eihän se nyt paljoa ole, mutta toivois tommosten kestävän paremmin. Ei ole aikaisemmin ollut joten en osaa sanoa onko mulla ollut vain paska tuuri vain onko tämä tyypillistä.
Rallinaaman kammista mulla homehtu laakerit kanssa tosi nopeesti ja kammet kans löysty kokoajan, sitten laitoin liimalla kiinni ja loppu se löystyminen.
Mulla on Femmassa toimineet Racefacen kammet ihan ongelmitta tämän kesän (sain vapun tienoilla fillarin). Sama ohjainlaakerin kanssa.
Tuo kuulostaa ihan Cannondalen uusilta Fox Dyad -virityksiltä, eli Jekylliltä tai enemmänkin Claymorelta, jos haluaa oikeasti ajaa myös DH:ta. Itselläni on nyt parin-kolmen kuukauden verran kokemusta Jekyllistä. Takana on joustoa vain 150 mm, mutta kun edessä on 160 mm Fox 36, niin keulakulma loivenee aika paljon, 66 asteen paikkeille ns. flow-moodissa. Ja jännästi geometria muuttuu ylämäkiystävälliseksi, kun jyrkissä nousuissa vääntää vivun elevate-moodiin. Keskiöteknologioista en paljonkaan tiedä, mutta BB30 on noissa kyllä se vakioratkaisu.
Oma hiilari-Jekyll hieman alle 14 kg polkimien kanssa, raskaahkolla DT:n E2200 kiekkosetillä ja 2,4 Fat Alberteilla. Tuota pyörivien massojen osastoa keventämällä saisi 13 kilon paikkeille.
Jaa, kun viestiketjua lukee pidemmälle niin en ole ensimmäinen, joka nostaa pöydälle kissan nimeltä Jekyll/Claymore...
Yllättäviä nuo kommentit Jekyllin notkumisesta. Olisiko ollut säädöt kuitenkin pielessä, ei se mielestäni ainakaan elevate-moodissa notku.
"All mountain has more beer than Trail (XC has no beer) and less than DH."
- nimimerkki highdelll mtbr.com-foorumilla
Mun pitää nyt avautua tähän. eli mulla on kokemusta vuoden ajalta Pivot firebirdistä 160 ja 180mm keuloilla!
Firebird on aika hieno vehje nousemaan ylämäkeä kummallakin keulalla!
vs. sunn kern lt tai commencal meta6.
Ja noihin verrattuna ainut runko mikä kesti yli vuoden.
Mutta Firebird on ainakin mun mielestä liian ronski nykyenskaan(ainakin 180mm keulalla), eli siitä päästää siihen et mulla on tällä hetkellä Pivot 5.7 160mm keulalla!
Lähtisin siitä et Firebird pelkkään alamäkiajoon ja 5.7 160mm keulalla kisailuun ja lenkkiajoon koska luulen tietäväni et moni täällä on mua kevyempi ja ajaa suht kevyesti!
Pivot on kuitenkin se varmin vaihtoehto. jättäsin esim. nuo cannondalet ostamatta.
Painot oli L kokosessa Firebirdissä n.15.5kg hissitolpalla ja 5.7 n.13.2kg ilman hissitolppaa!
5.7 keulakulma 160mm keulalla on vähintäänkin riittävä!
Tän vuoden enskasarjan voittaja tais muistaakseni sanoo, että meinaa ajaa ens vuonna Claymorella..
Sama mies tais ajaa 2011 monta kisaa ns. kakospyörällä kun ne ei kestänyt?
Voin olla väärässäkin.
mulle on tärkeempää se et samalla pyörällä pystyy ajaan kisat ja lenkitkin, ilman ongelmia!
Joo se tais paskoo Moton takahaarukoita (tms.) vähän enemmänkin aikojen saatossa. Mutta ehkäpä Claymore on kestävämpi. No, en itekään kyl sellasta laittais.
En varmaan itsekään olisi kovin helposti ostanut noin erikoisella takajoustolla varustettua runkoa, ellei se olisi tullut takuuna Moton tilalle. Eli Moto ei mullakaan kestänyt, vaikka en olekaan kilvanajaja. Ameriikasta intter-netin välityksellä kulkeutuvien huhujen mukaan ei Jekyllkään ole täysin unbreakable, kaikesta Ballistec Carbon -hehkutuksesta huolimatta. Mutta katsotaan...
Joka tapauksessa tämä Dyad on itselläni eka säätöoptio jota oikeasti tulee käytettyä (talas ja pro pedal jäivät lähes täysin koristeeksi edellisessä pyörässä) ja josta on selvää hyötyä: moni jyrkkä tekninen nousu onnistuu niin että itseltä loppuu usko mutta pyörältä ei, eivätkä alamäkiominaisuudetkaan häviä Motolle (paitsi jos unohtaa kääntää säätövipua ennen kuin lasku alkaa).
"All mountain has more beer than Trail (XC has no beer) and less than DH."
- nimimerkki highdelll mtbr.com-foorumilla
Noilla pojilla nyt ei kestä mikään ainakin Eetun tapauksessa kuski mukaan lukien. Poikien ajotyyliäkin voi kuvailla säälimättömäksi. Monen muun alla sama kalusto pelaa hienosti vuodesta toiseen. Toisaalta jos nämä miehen sanoo että kalusto kestää heidän ajoa niin sitten se varmaan on lähes pomminkestävää.
Jussi Heikkilä
MC Kramppi - Meillä ei venytellä
3 kesää takana Blur LT:llä, ja keulakulman saa tuossakin säädettyä sinne 66 asteeseen (160mm Fox + angleset). Tosi näppärä enska -tyylisessä ajossa, ja painon saa pidettyä 13kg -paikkeilla Reverbillä ja 2,4 kumeilla. 5,7 on kova haastaja tuolle, mutta keulakulma taitaa olla siinä hivenen jyrkempi, mutta takajoustohan siinä toimii todella hienosti. Hatunnosto santa cruzin omille laakerityökaluille, ja kaikkien nivelien osien hyvälle saatavuudelle, jos meinaa ajaa samalla pyörällä kauan.
Näyttäisi olevan parikin kappaletta Alpine 160 : siä fillaritorilla kaupan, siinä vasta kelpo peli enskaan![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Kirjanmerkit