FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 58 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 158 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1711
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eupa Katso viesti
    Nyt kiinnostaisi tietää, muuttuisiko pyöräni radikaalista, jos sijoittaisin esim. 500€ uusiin kiekkoihin?
    Tuolla näyttäisi saavan vaikkapa Ksyrium Elitet.
    ihan varmasti kannattava sijoitus .. Tuon eron jo huomaa ja kun sitten seuraavana tai sitä seuraavana suvena innostuu päivittämään pyörää on ainakin yhdet hyvät kiekot jo valmiina.

    Itsekkin harkitsen kovasti kakkospyörän aksiumien päivittämistä vaikka tälle suvelle ykköspyöräksi tuli cervelon S2 ffwd f4r -kiekoilla. Tai ehkä juuri siksi..

    Ksyrium Elite on vahvana ehdokkaana .. No tod.näk. odottelen erikoistarjouksia josko syssymmällä sitten.. Aina sitä jotain kivaa pyörävarustetta/päivitystä tarttee.
    mk muokkasi tätä : 21.07.2011 at 18.51
    -- not fast but furious --

  2. #1712
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Ksyrium elitet tuli kans tilattu eilen pitkän pohdinnan päätteeksi. Toivottavasti tulee pyörään parannusta. bike-components.de myy kiekkoja 399€/pari.
    Saas nähä jos vaikka vauhti kasvais..

  3. #1713
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Mites tämä kiekkopari? Hinta/paino-suhde on ainakin erinomaisen kohdallaan. Joku foorumilainen on tuollaiset tilannutkin. Olisi kiva kuulla kokemuksia näistä kiekoista.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  4. #1714
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Ksyrium elitet tuli kans tilattu eilen pitkän pohdinnan päätteeksi. Toivottavasti tulee pyörään parannusta. bike-components.de myy kiekkoja 399€/pari.
    Saas nähä jos vaikka vauhti kasvais..
    pistäppä topicciin kokemuksia, kun saat kiekot ajoon .. Samaa paikkaa katsoin tuossa itsekkin, ei ollenkaan paha hinta kiekkosetille.
    -- not fast but furious --

  5. #1715
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    satakunta
    Viestit
    129
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Ksyrium elitet tuli kans tilattu eilen pitkän pohdinnan päätteeksi. Toivottavasti tulee pyörään parannusta. bike-components.de myy kiekkoja 399€/pari.
    Saas nähä jos vaikka vauhti kasvais..

    Tätä ei olisi tarvinnut kertoa...Nyt täytyy melkein itsekkin köyhtyä 399+postit

    Tuskin tuosta hinnasta hirveästi syksylläkään enää tippuu?? Ja silloinhan jää loppukesän ajelut aksiumien varaan...
    eupa muokkasi tätä : 21.07.2011 at 22.37

  6. #1716
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eupa Katso viesti
    Eli jokavuotinen "pakkosaadajotainuutta" olotila on päällä. Mulla on tällä hetkellä ihan passeli vm. 2008 hiilikuituinen Focus Cayo -maantiefilo Mavic aksiumeilla. Aksiumit ovat ihan jees, kun en paremmista tiedä.
    Nyt kiinnostaisi tietää, muuttuisiko pyöräni radikaalista, jos sijoittaisin esim. 500€ uusiin kiekkoihin?
    Tuolla näyttäisi saavan vaikkapa Ksyrium Elitet.
    En itse tiennyt paremmista (paitti foorumilta tietty ;-) ) kuin 2009 Bianchin mukana tulleet hinnat-alkaen Campa Khasminit ja vakiot Vittoria Rubino Pro gumekset. Kun sitten laitoin 400 EUR budjetilla Fulcrum Racing 3:t + Chorus pakan + kevyemmät sisurit + Michelin Pro3 racet niin kyllä toi tuntuu ihan uudelta pyörältä! (Velo-Motion.ch)

    Kiihtyy, kiipeää, rullaa paremmin eikä vanteet notku kun ajaa putkelta. Edellisissä on nyt rospuuttokauden kumit (Conti 4Season) ja niillä ajellaan kun on märkää ja ovat muutenkin varalla.

    Luultavasti paras upgrade mitä tuohon hintaan sai kun satula tuntui olevan ok ja polkimet toimi jne.

  7. #1717
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Mites tämä kiekkopari? Hinta/paino-suhde on ainakin erinomaisen kohdallaan. Joku foorumilainen on tuollaiset tilannutkin. Olisi kiva kuulla kokemuksia näistä kiekoista.
    Navoista on paha sanoa, en jaksa googlettaa mutta kyllä tuohon hintaan rakentaa toimivat kohtuupainoiset semiaero kiekot, etenkin jos tekee sarjatyönä.

    Osta pois vaan, näet sitten 3 vuoden päästä oliko laadukkaat (teollisuuslaakerit voi vaihtaa, sealed bearingin ymmärtäisin olevan just se)

  8. #1718
    Noniin, kumpikos noista on sitten parempi DT SwissTRICON RR-1450 vai MAVIC KSYRIUM SL 011? Eihän tolla Ksyriumilla ole pahasti eroa Eliteen, mutta köyhällä ei ole vara ostaa halpaa ja väri on hienompi. Tota Mavicin sarjaa on nyt myyty melkein kymmenen vuotta ja toi DT setti taitaa olla aika uutta tuotantoa. Silmällä Mavic näyttää jämäkämmältä, mutta tietoa ei ole ajosta ja herkkyydestä. 90+ tarttisi kiekonpäällä rimpuilla, niin siksi kysyisin vähän käyttökokemuksia.


  9. #1719
    Pyöräpummi Guest
    Uusia Giant "swiss" kiekkoja tulossa:

    "
    At 1,390 grams Giant’s new tubeless clincher climbing wheel is 74 grams lighter than a pair of Shimano Dura-Ace C24 tubeless wheels. At $1,000, Giant’s P-SLR1 wheels are also $400 less than the previously mentioned Shimano wheelset. That makes them a pretty great deal for a pair of light aluminum tubeless wheels.
    "

    Miltäs kuullostaa?

  10. #1720
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lähteekö muuten tubeless kumi päältä kun se puhkeaa?
    Jos et aja et voi ottaa!

  11. #1721
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Lähteekö muuten tubeless kumi päältä kun se puhkeaa?
    Tubeless kuten tuubi-rengaskin ei räjähdä vaan puhkeamisen sattuessa ilma tulee ulos vähitellen. Toisin on sisärenkaallisessa jossa tapahtuu räjähdys, joka eturenkaassa aiheuttaa ohjattavuuden katoamisen.
    On luonnollista että kun tarpeeksi ajetaan niin ilmaa on niin vähän että rengas tulee pois vanteelta. Siihen menee niin kauan aikaa että normaalioloissa sillä ei ole merkitystä.

    Joissakin tapauksissa ammattilaiset ajavat tyhjällä tuubilla kisassa jos sitä vaihtopyörää tms. sellaista ei ole heti saatavilla. Tavallinen polkija ei tätä tee koska haluaa säästä kalliita kiekkoja vahingoittumasta.

  12. #1722
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Joissakin tapauksissa ammattilaiset ajavat tyhjällä tuubilla kisassa jos sitä vaihtopyörää tms. sellaista ei ole heti saatavilla. Tavallinen polkija ei tätä tee koska haluaa säästä kalliita kiekkoja vahingoittumasta.
    Tuubirenkaan etuhan on se, että jos se puhkeaa alamäessä kovassa vauhdissa niin ajaja ei välttämättä kaadu. Kuten avorenkaan kanssa käy. Ei se, että sillä voi ajaa halutessaan pidempään vaikka kehä ei vahingoittuisikaan.
    Tubelesilla on siis sama etu?
    Jos et aja et voi ottaa!

  13. #1723
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Tubeless kuten tuubi-rengaskin ei räjähdä vaan puhkeamisen sattuessa ilma tulee ulos vähitellen. Toisin on sisärenkaallisessa jossa tapahtuu räjähdys, joka eturenkaassa aiheuttaa ohjattavuuden katoamisen.
    Ei avorengaskaan aina räjähdä. Esimerkiksi viime torstaina eturengas meni puhki pieneen terävään kiveen. Kivi jäi eturenkaaseen kiinni, rengas tyhjeni muutaman sadan metrin matkalla ja ehdin rauhassa ajella tiellä sopivaan kohtaan, jossa pysähdys ja sisärenkaan vaihto. Ohjattavuus säilyi koko ajan, vähän huteralta alkoi tuntua, kun paineet alkoivat olla vähissä. Painetta oli koko ajan niin paljon, että vanne ei kolissut tiehen.

  14. #1724
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Mulla ainakin on tuubeja sekä avoja räjähtänyt ja vuotanut tyhjäksi eri tavoin. Kertaakaan en ole renkaan puhkeamisen takia kaatunut, mutta lähellä on ollut.

    Noissa kevyissä avoissa on usein tosi rimpulat vanteet ja se vähän syö kestävyyttä.
    6.7 WTF/kg


  15. #1725
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tuubirenkaan etuhan on se, että jos se puhkeaa alamäessä kovassa vauhdissa niin ajaja ei välttämättä kaadu. Kuten avorenkaan kanssa käy. Ei se, että sillä voi ajaa halutessaan pidempään vaikka kehä ei vahingoittuisikaan.
    Tubelesilla on siis sama etu?
    Juuri näin! Sekä tuubissa että tubeleksessa "sisuri" on siellä renkaan sisässä ja näin olleen pisto tai haava ei pääse paineen vaikutuksesta laajenemaan niin että aiheutuisi äkillinen paineen putoaminen.
    Siellä renkaassa voi olla vaikka jokin oka, piikki, siru, naula tms. läpi renkaan ja silti siellä pysyy ilma.

    Siksi olenkin kiinnostunut tubeleksista koska niillä voi täysin nauttia vauhdin hurmasta kun viilletetään vuorta alas. Tuubeihin verratuna tubeleksen nurkkausominaisuudet ovat toista luokkaa.

    Autorenkaissa joissa nyt on huomattavasti vähemmän painetta löytyy useasti läpi mennyt nauala ja silti rengas pitää paineita jollain tavalla sisässään.

    Giant "swissin" kiekon paino/ominaisuudet/hinta alkaa olla sitä luokkaa että
    se on 1. vaihtoehto heti kun on saatavilla. Jos oikein ymmärsin hinnan niin se tulee olemaan 500- 450 euroa ja paino alle 1400 g.

  16. #1726
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    ..

    Giant "swissin" kiekon paino/ominaisuudet/hinta alkaa olla sitä luokkaa että
    se on 1. vaihtoehto heti kun on saatavilla. Jos oikein ymmärsin hinnan niin se tulee olemaan 500- 450 euroa ja paino alle 1400 g.
    mitkäs kiekot nämä ovat? Mulla on uudet DT Swissin 1450 gr tubeless-kiekot, mutta en ole vielä kokeillut niitä ilman sisureita, kun tarjolla olevat tubeless-renkaat ovat aika vähissä.

  17. #1727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tuubirenkaan etuhan on se, että jos se puhkeaa alamäessä kovassa vauhdissa niin ajaja ei välttämättä kaadu. Kuten avorenkaan kanssa käy. Ei se, että sillä voi ajaa halutessaan pidempään vaikka kehä ei vahingoittuisikaan.
    Tubelesilla on siis sama etu?
    Helposti puhkeavien avorengasmallien kanssa leikkiessä puhkeamisia on täällä tapahtunut useita kymmmeniä, eikä niistä yksikään ole johtanut mihinkään "välttämättömään kaatumiseen". Yleensä on aikaa satoja metrejä rullailla ja etsiä ergonominen työpiste paikkamiseen. Ainoat nopeat tyhjenemiset ovat tapahtuneet kun kivi tai roina on viiltänyt kyljen auki, eikä siinä ole rengasmallien välillä eroa.

  18. #1728
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti

    Autorenkaissa joissa nyt on huomattavasti vähemmän painetta löytyy useasti läpi mennyt nauala ja silti rengas pitää paineita jollain tavalla sisässään.
    Auton renkaan paksu ja jäykkä kulutuspinta tiivistyykin aivan eri malliin naulan ympärille kuin ohut maantiepyörän rengas.

  19. #1729
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Kiitos Pyöräpummille. Luotan hänen asiantuntemukseensa.
    Jos et aja et voi ottaa!

  20. #1730
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Auton renkaan paksu ja jäykkä kulutuspinta tiivistyykin aivan eri malliin naulan ympärille kuin ohut maantiepyörän rengas.
    Hyvä kun sinäkin huomasit!

    Fillarin renkaan sisään menevät piikit ovat toisessa mittaluokassa kuin autoon renkaasen osuvat.
    Sanotaan että auton pyörä kohottaa tiellä olevat naulan pystyyn joko samasta tai eri autosta. Seuraavan auton pyörään osuessaan naula onkin pistoasennossa.

    On paljon polkijoita jotka eivät koskaan käy vuoristossa ja siksi eivät voi ymmärtää kuinka tärkeää ohjattavuuden säilyminen on.
    Serpentiiniä alas tullessa ei halua ottaa ylimääräisiä riskejä vaikka silti haluaa nauttia vauhdista.
    On myös ihmisiä jotka eivät välitä riskistä joka realisoituu 1/100 - 1/1000.
    He ovat normaalia useammin tapaturma-asemalla luitaan paikkaamassa.

    Pirkalle:
    http://velonews.competitor.com/2011/...2%80%99_180133
    "
    At 1,390 grams Giant’s new tubeless clincher climbing wheel is 74 grams lighter than a pair of Shimano Dura-Ace C24 tubeless wheels. At $1,000, Giant’s P-SLR1 wheels are also $400 less than the previously mentioned Shimano wheelset. That makes them a pretty great deal for a pair of light aluminum tubeless wheels.
    "

  21. #1731
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti

    Pirkalle:
    http://velonews.competitor.com/2011/...2%80%99_180133
    "
    At 1,390 grams Giant’s new tubeless clincher climbing wheel is 74 grams lighter than a pair of Shimano Dura-Ace C24 tubeless wheels. At $1,000, Giant’s P-SLR1 wheels are also $400 less than the previously mentioned Shimano wheelset. That makes them a pretty great deal for a pair of light aluminum tubeless wheels.
    "
    Entäs sitten Campagnolon Shamal 2-way-tubelessit? Paino taitaa olla about sama (luokkaa 1400 grammaa), hinta samoin, eikä avorengaskäytössä tarvitse edes vannenauhoja.

  22. #1732
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Entäs sitten Campagnolon Shamal 2-way-tubelessit? Paino taitaa olla about sama (luokkaa 1400 grammaa), hinta samoin, eikä avorengaskäytössä tarvitse edes vannenauhoja.
    Omat Shamalit 1380 grammaa.

  23. #1733
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    ..http://velonews.competitor.com/2011/...2%80%99_180133
    "
    At 1,390 grams Giant’s new tubeless clincher climbing wheel is 74 grams lighter than a pair of Shimano Dura-Ace C24 tubeless wheels. At $1,000, Giant’s P-SLR1 wheels are also $400 less than the previously mentioned Shimano wheelset. That makes them a pretty great deal for a pair of light aluminum tubeless wheels.
    "
    Komeat ja kevyet aerokiekot ja vielä tuohon hintaan. Tubeless-rengastarjontaa vaan saisi tulla lisää.

  24. #1734
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Entäs sitten Campagnolon Shamal 2-way-tubelessit? Paino taitaa olla about sama (luokkaa 1400 grammaa), hinta samoin, eikä avorengaskäytössä tarvitse edes vannenauhoja.
    Taidamme ymmärtää tuon hinnan eri tavalla. Bike-Components myy Shamaleja 750 euroon.
    Jutussa ilmoitettiin että MSRP on 1000$ ja että se on 400$ halvempin kuin Shimano wh-7900 cl 24, joka maksaa bike-component.de:llä 650 euroa.
    Tästä päättelin että Saksassa katuhinta jää alle 500 euron. Siis Shamalit tulevat olemaan sen 250 euroa kallimmat.
    Käsitin ettei noissa Giantin P-SLR1 kiekoissa tarvita vannenauhaa, jota kuitenkin tarvitaan aeroversiossa.
    Vannenauhoja ei tarvita monissa wh-7850 ja wh-7900 sarjan kiekoissa.
    Mavicilla on myös paljon kiekkoja joissa ei tarvita vannenauhaa vaikka eivät olekaan tubeless valmiita.

    http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html

  25. #1735
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    Komeat ja kevyet aerokiekot ja vielä tuohon hintaan. Tubeless-rengastarjontaa vaan saisi tulla lisää.
    On komeat, voisivat olla joskus hankintalistalla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Taidamme ymmärtää tuon hinnan eri tavalla. Bike-Components myy Shamaleja 750 euroon.
    Jutussa ilmoitettiin että MSRP on 1000$ ja että se on 400$ halvempin kuin Shimano wh-7900 cl 24, joka maksaa bike-component.de:llä 650 euroa.
    Tästä päättelin että Saksassa katuhinta jää alle 500 euron. Siis Shamalit tulevat olemaan sen 250 euroa kallimmat.
    Käsitin ettei noissa Giantin P-SLR1 kiekoissa tarvita vannenauhaa, jota kuitenkin tarvitaan aeroversiossa.
    Vannenauhoja ei tarvita monissa wh-7850 ja wh-7900 sarjan kiekoissa.
    Mavicilla on myös paljon kiekkoja joissa ei tarvita vannenauhaa vaikka eivät olekaan tubeless valmiita.

    http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
    Maalaisjärki sanoo ettei noita tule saamaan alle 500 euron.

  26. #1736
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Saako tubeleskehiä jostakin ja onko kiekkojen rakentaminen niihin jotenkin erityisen vaativaa. Miten nippelit saa paineenkestäviksi?
    Maastotubeleseilla näyttää olevan pitovaikeuksia tämänkin foorumin mukaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

  27. #1737
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Taidamme ymmärtää tuon hinnan eri tavalla. Bike-Components myy Shamaleja 750 euroon.
    Jutussa ilmoitettiin että MSRP on 1000$ ja että se on 400$ halvempin kuin Shimano wh-7900 cl 24, joka maksaa bike-component.de:llä 650 euroa.
    Tästä päättelin että Saksassa katuhinta jää alle 500 euron. Siis Shamalit tulevat olemaan sen 250 euroa kallimmat.
    Totta kai Giantin kiekoille toivoisi mahdollisimman sopuisaa hintalappua, mutta alle 500 euron hintaspekulaatiot tuhannen dollarin uutuuskiekoista kuulostavat aika optimistisilta. Olisin toki mielelläni väärässä tässä asiassa

  28. #1738
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    On paljon polkijoita jotka eivät koskaan käy vuoristossa ja siksi eivät voi ymmärtää kuinka tärkeää ohjattavuuden säilyminen on.
    Serpentiiniä alas tullessa ei halua ottaa ylimääräisiä riskejä vaikka silti haluaa nauttia vauhdista.
    Vuorilta laskiessa on hyvä olla luottoa renkaisiin. En sano mitään tuubeista tai tubeless-renkaista, kun en ole niitä itse käyttänyt. Kerran on mennyt Alpeilla eturengas ja kerran takarengas puhki laskussa ja molemmissa tapauksissa selvittiin säikähdyksellä, avorenkaista siis kyse. Eturengas meni puhki kovassa vauhdissa pimeässä tunnelissa johonkin töyssyyn ajaessa ja huomasin puhkeamisen seuraavassa serpentiinimutkassa, kun rengas meinasi muljahtaa vanteelta. Painetta oli renkaassa vielä jonkin verran jäljellä ehkä muutama kymmenen sekuntia puhkeamisen jälkeen.

    Kun nyt mietin, niin viimeisen kymmenen vuoden ja kymmenien tuhansien kilometrien aikana en ole kertaakaan kaatunut rengasrikon seurauksena ja renkaita on mennyt puhki ehkä muutama kymmenen kertaa. Eivät avorenkaat sentään mitään itsemurhavälineitä ole puhkeamistilanteissa. Niillä uskaltaa hyvin ajaa vuorillakin. Tuubit tai tubelessit voivat olla parempia, en osaa sanoa.

  29. #1739
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Eivät avorenkaat sentään mitään itsemurhavälineitä ole puhkeamistilanteissa. Niillä uskaltaa hyvin ajaa vuorillakin.
    Arvelisin melko olennainen seikka avorenkaiden turvallisuudessa on se, että kuinka helposti ne nousevat vanteeelle.

    Tälläkin foorumilla moni tuntuu arvostavan renkaassa kovasti sitä, että se on mahdollisimman helppo asentaa paikoilleen. Mutta helppoudessapa piilee juuri se riski, että se mikä luiskahtaa pienin ponnistuksin vanteelle, luiskahtaa myös yhtä helposti vanteelta pois, kun sisäkumi äkillisesti tyhjenee.

    En siis suosisi liian "helppoja" vanteen ja avorenkaan yhdistelmiä. Pieni kiroilu kuuluu avorenkaiden kanssa sählätessä asiaan

  30. #1740
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    En siis suosisi liian "helppoja" vanteen ja avorenkaan yhdistelmiä. Pieni kiroilu kuuluu avorenkaiden kanssa sählätessä asiaan
    Tuubien kanssa ei tarvitse kiroilla ja vaikeasti päälle pantavat avorenkaat ovat pirullisen hitaat kun tienpäällä tulee rengasrikko. Kokemusta on Contin Gb 4000 renkaista. Itku meinasi tulla kun kohmeisin sormin yritin vaihtaa sisuria. Tänään tuubin korjaus 5 minuuttia. Olisi se Contikin kyllä vaahdolla voinut paikkaantua.
    Kyllä minullakin on tuubeilla turvallisempi olo vauhdikkaissa laskuissa ihan Suomen Lapissakin, mutta vuosia sitten luovuin niistä kun varasisuria ja paikkarasiaa oli helpompi pitää mukana. Nyt olen palannut niihin osaksi kesää kun nuo litkut ja vaahdot eivät vaadi vararenkaan mukana raahaamista.
    Jos et aja et voi ottaa!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •