Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
Tuubirenkaan etuhan on se, että jos se puhkeaa alamäessä kovassa vauhdissa niin ajaja ei välttämättä kaadu. Kuten avorenkaan kanssa käy. Ei se, että sillä voi ajaa halutessaan pidempään vaikka kehä ei vahingoittuisikaan.
Tubelesilla on siis sama etu?
Juuri näin! Sekä tuubissa että tubeleksessa "sisuri" on siellä renkaan sisässä ja näin olleen pisto tai haava ei pääse paineen vaikutuksesta laajenemaan niin että aiheutuisi äkillinen paineen putoaminen.
Siellä renkaassa voi olla vaikka jokin oka, piikki, siru, naula tms. läpi renkaan ja silti siellä pysyy ilma.

Siksi olenkin kiinnostunut tubeleksista koska niillä voi täysin nauttia vauhdin hurmasta kun viilletetään vuorta alas. Tuubeihin verratuna tubeleksen nurkkausominaisuudet ovat toista luokkaa.

Autorenkaissa joissa nyt on huomattavasti vähemmän painetta löytyy useasti läpi mennyt nauala ja silti rengas pitää paineita jollain tavalla sisässään.

Giant "swissin" kiekon paino/ominaisuudet/hinta alkaa olla sitä luokkaa että
se on 1. vaihtoehto heti kun on saatavilla. Jos oikein ymmärsin hinnan niin se tulee olemaan 500- 450 euroa ja paino alle 1400 g.