Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
Mitä tässä on tullut 1000km ajeltua noilla tufon s33:lla niin kestäviltä renkailta vaikuttavat, mutta aika kovilta tuntuvat ajossa (painetta 10bar) ja rullaavuuskaan ei tunnu parhaalta mahdolliselta. Paineet tosin pysyvät erinomaisesti tuossa tuubissa. Seuraavaksi voisi harkita vaikka vittorian tai veloflexin tuubeja.
Missäs sitä nyt puhuttiinkaan noista alempien paineiden hyödyistä, olisiko ollut lateksikeskustelu? Joku sinne postasi jonkun Excel-hommelin jonka pohjalta laskin omat paineeni ~6bar edessä ja ~7,5bar takana (suositus taisi olla vieläkin alempi, itseasiassa).

Tästä päästäänkin seuraavaan asiaan: eli paikkausaineet. Ymmärsin että esim. vittoriossa ei olisi irrotettavaa sielua jotta aineet saisi sisään (paitsi pitstopp). Voiko tälläisten tuubien kanssa käyttää esim tufon paikka-ainetta jollain tavalla? Pullon mukana tulee pieni silikoniletkun pätkä jota ehkä voisi käyttää tässä tilanteessa mutta epäilyttää josko aine tukkii ventiiliin sielun. Ei huvittaisi aina kantaa varatuubia selässä.
Tufon ja monien muiden paikka-aineita ei sitten saa käyttää sellaisissa tuubeissa joissa on lateksia sisällä koska niissä on ammoniakkia tjsp. (Tufoissa on butyyliä sisällä). Caffelatexia on kehuttu – itse en ole vielä päässyt kokeilemaan – ja tuon pullon mukana olevassa spruutassa on ainakin sellainen suutinkappale joka ruuvautuu prestaan jossa ei ole irroitettavaa sielua.

Oletteko muuten poistelleet vanhoja liimoja tuubeista ja vanteista ennen uusien laittoa? Voiko asetonia käyttää vanhojen liimojen poistoon hiilarivanteista?
Ksyleeni toimii paremmin jos sopii vanteillesi.