GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 3 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #61
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mulle kans tuossa viime perjantaina esiteltiin Tufon tuubia, joka pompahti aina venttiilin kohdalla komeesti, pari-kolme milliä pystysuunnassa. Tais olla just tuo Elite ride. Vanteessa on syvennys venttiilin reiän ympärillä, Tufolle tarttis vissiin olla syvempi... Conti ei pompi samalla vanteella.
    Aiheesta tais olla juttuakin joskus aiemmin täällä?
    Ei pompi ei. Tuo Tufo hakkasi käsille oikein kunnolla ja roskiin meni. Mutta mistä syystä se sitten niin teki? Se oli kyllä lujilla Canarian serpoissa. Sormiin tuntui selvä patti molemmin puolin rengasta venttiilin kohdalla , mutta ei mitää kudosvauriota ollut nähtävissä. Ja suorassakin se oli venttiilin suhteen.
    Mulla on vielä toinen, katsotaan toimisko se. Mutta Contin kanssa ei ole ikinä mitään pyöreysongelmia ollut. Niitä on ollut kumminkin jo vuodesta -90. Siis Sprinter/Competition.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  2. #62
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Contin gatorskinistä kokemusta sen verran että vallan mainio reenirengas. Kannattaa pitää kyllä paineet kohtuullisina (ei liikaa). Ei niin herkkä ja mukava kuin competition, mutta toi onkin tehty kestämään ja se kans kestää, kestää....eturenkaana nyt alla ja sepeli jää kakkoseksi...
    Mulla meni skinit ja urheilujuomat sekaisin. Ajoin tänään pienen lenkin Schwalben stelvioilla. Mukavat.
    Jos et aja et voi ottaa!

  3. #63
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Olisivatkohan tuollaiset Dugast/FMB Paris-Roubaixit tarpeeksi kestävät ja mukavat?

  4. #64
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Sekoittaako joku nyt jotakin? Ainakin mun Continental gatorskin on avorengas.
    Ville Ilves


  5. #65
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Varmaankin juu, mutta Sprinter Gatorskin on tuubi.
    Kaar ittelles vaa

  6. #66
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Varmaankin juu, mutta Sprinter Gatorskin on tuubi.
    Tuota tosin näyttää olevan vain 22mm levyisenä. Joku 25mm vaihtoehto houkuttelisi, tai siis jos sellaisia olisi tarjolla.

  7. #67
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Olisivatkohan tuollaiset Dugast/FMB Paris-Roubaixit tarpeeksi kestävät ja mukavat?
    Vois ajatella kun niitä saa 27 millisinä. En vain ole löytänyt kuka niitä myy.
    Jos et aja et voi ottaa!

  8. #68
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Vois ajatella kun niitä saa 27 millisinä. En vain ole löytänyt kuka niitä myy.
    Suoraan näemmä mahdollisesti saa…laitoin tilauksen 25mm silkkiversiosta, katsotaan tuleeko niitä ja miten ne toimivat jos tulee.

  9. #69
    Raimo Mäntynen Guest
    Noi silkkiversiot on kyllä huiput ajaa. Tosin en kyllä pers tuntumalla erota puuvillaisista.

  10. #70
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Vois ajatella kun niitä saa 27 millisinä. En vain ole löytänyt kuka niitä myy.
    FMB:tä ja Dugastia myyvät ainakin valmistajat suoraan omilla verkkosivuillaan.

    Mulla on just nyt alla 24mm Veloflex Roubaixit Mavicin Reflexeillä ja niillä on oikeastaan mukavampi ajaa soratiellä kun 32mm cyclocross-avoslikseillä. Kiva päästellä pitkin entisiä Suurajo-pikataipaleita sorateillä noilla renkailla.

    Elämä on liian lyhyt ajaa paskoilla tuubeilla. Joistain koppuraisista triplapistosuoja-avorenkaista puhumattakaan...

  11. #71
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti

    Mulla on just nyt alla 24mm Veloflex Roubaixit

    Elämä on liian lyhyt ajaa paskoilla tuubeilla. Joistain koppuraisista triplapistosuoja-avorenkaista puhumattakaan...
    Pistinpä tilaten muun kaman ohella Roubaixit Velo-Motionista. 52 euroa kappale. Katsotaan nyt koska tulevat vai tulevatko...

  12. #72
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Pistinpä tilaten muun kaman ohella Roubaixit Velo-Motionista. 52 euroa kappale. Katsotaan nyt koska tulevat vai tulevatko...
    Mulle tuli noin viikossa, juurikin samasta puljusta...

  13. #73
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Viikonloppuna meni parit ihan hyvät ja vauhdikkaat lenkit 25mm Elite Rideillä. Ei pompota ja ei tarvinnut paikkailla vaikka sepelistä saivat osansa kun noi tiet oli mitä oli ja me lähdetään kotoa PYÖRÄllä eikä autolla. 215W keskitehoilla menee kolmea kymppiä 88kg kuskilla,matalilla kiekoilla je ei-aerofillarilla. Ajettiin sellanen 250km noin. Oli hiano keli.

    Ei varmaan ole epäselvää menikö asennus ihan putkeen jos rengas pompottaa venttiilin kohdalta mutta seuraavan kerran laitettuna mikä tahansa rengas ei. Tietenkin aina on mahdollista että rengas on viallinen (huomaan heti asentaessa) /viottunus kudoksista (alkaa pompottaa myöhemmin). Kättelyn asentaessa huomaa myös heti. Ei kai kukaan aja renkaalla montaa kilometriä jos pysty heittoa on useampi millimetri heti aluksi. En minä ainakaan.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 11.04.2011 at 08.24

  14. #74
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti raimo mäntynen Katso viesti
    noi silkkiversiot on kyllä huiput ajaa. Tosin en kyllä pers tuntumalla erota puuvillaisista.
    Miten ton nyt sitten tulkkaisi...


  15. #75
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    376

    Liimasta vielä

    Täytyy sanoa että itse onnistuin tolla uudella contin liimalla(carbon cement) saamaan tuubin kyllä sen verran lujasti vanteelle, että sormesta lähti nahkat ja käsistä voimat kun tänään revin tuubin vanteelta.

    Tuubina veloflex carbon, joka lähtee takas saksaan tarkistettavaks. Olin näkevinäni selvän pompun muutama sentti venttiilin jälkeen. Toisessa kiekossa ei samaisella renkaalla tuota pomppua näy. Renkailla ei oo ajettu vielä metriäkään. Katotaan menikö rahat ton osalta hukkaan.
    Puserra,puserra...

  16. #76
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kannattaa laittaa ne tuubit kuivana vanteelle ja normaalit ajopaineet sisään ja antaa olla yön yli. Tulee tsekattua, ettei ole mitään pientä reikää eikä ihan selkeitä heittoja tms. vikoja. Liimattua tuubia voi olla hankala saada takuuseen.

    Toi heitto voi myös johtua siitä jos rengas istuu vähän huonosti varsinkin jos se ei ole ihan selkeä/terävä pomppu.
    6.7 WTF/kg


  17. #77
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Viikonloppuna meni parit ihan hyvät ja vauhdikkaat lenkit 25mm Elite Rideillä. Ei pompota ja ei tarvinnut paikkailla vaikka sepelistä saivat osansa kun noi tiet oli mitä oli ja me lähdetään kotoa PYÖRÄllä eikä autolla.
    Täytyy tosiaan ihmetellä Tufon kestävyyttä (koputtaa puuta). Tänään tuli satku ajeltua töitten jälkeen ja sepeliä vielä paikoin riitti pyöräteillä ihan h-vetisti. Annoin palaa kylmästi vaan ja tsekkasin renkaan kotona. Ei minkäänlaista jälkeä. Kilsoja tosin vasta viitisen sataa tolle takarenkaalle.

  18. #78
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Contin Sprintterit vaihtuivat Schwalbe Ultremoihin kun Hibikestä olivat Contit loppu ja niitä olisi pari viikkoa pitänyt odotella.
    Jos et aja et voi ottaa!

  19. #79
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Pistinpä tilaten muun kaman ohella Roubaixit Velo-Motionista. 52 euroa kappale. Katsotaan nyt koska tulevat vai tulevatko...
    Tulin katumapaalle tuon Roubaixin suhteen, kun mulla on jo saman kategorian tuubit (mm. tufo) Laitoin mailia tilauksen perään että vaihtaa noi carboneiksi.

    Tänään sitten paketti saapui ja heti Veloflex carbonia kädessä pidellessä tuntui, että nyt on jotain erityisen hyvää tullut ostettua. Todella joustava runko tuossa Contin Competitionen tapaan. Raaskin nuo tosin laittaa alle vasta kesemmällä kun tiet ovat puhtaammat.

  20. #80
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660

    Lamppu syttyi Kokeile tuubia ekax etukiekossa

    Ihan vaan tuli mieleeni vinkata, että jos haluaa kokeilla tuubeilla ajamista, niin pyytää lainaksi/ hankkii halavalla tuubivanteella varustetun (pelkän) etukiekon, johon sitten liimaa tuubin ja hankkii siten kokemusta ko. rengastyypistä ja sillä ajamisesta.

    Saattaa jopa olla hieman edullisempaa ajella näin, sillä eturengas kuluu myös tunnetusti vähemmän kuin takarengas...

    Onko joku jo kokeillut...?

    J.k. Muistutan taas/jälleen mieliin, että tuubi pysyy vähemmälläkin liimankäytöllä vanteella. Tuubien käyttämisen yxi etu (mm.) on, että niitä ei "sormet verillä" tarvitse repiä irti. -- Poikkeus: painavat kisamiehet/ratakuskit ja/tai kurveissa tolkuttoman lujaa ajavat, rajusti "kanttaavat" kuskit.
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  21. #81
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Kokeilemalla se liiman määrän raja-arvo löytyy juu. Sitten kun tuubi rullaa alta, on laitettu liian vähän .
    edit. Itse siis liimaan renkaat Kiinni. Irrotus tapahtuu siirtoleukapihdeillä.
    wanderer muokkasi tätä : 19.04.2011 at 14.56
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  22. #82
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    Ihan vaan tuli mieleeni vinkata, että jos haluaa kokeilla tuubeilla ajamista, niin pyytää lainaksi/ hankkii halavalla tuubivanteella varustetun (pelkän) etukiekon, johon sitten liimaa tuubin ja hankkii siten kokemusta ko. rengastyypistä ja sillä ajamisesta.

    Saattaa jopa olla hieman edullisempaa ajella näin, sillä eturengas kuluu myös tunnetusti vähemmän kuin takarengas...
    Mites kaima nyt tuon edullisuuden perustelee? Jos katsotaan vaikka Suomen Urheilupyörästä, niin Contin GP4000 avo on 39€ ja Misukan sisärengas 9€, eli 48€ yhteensä. Contin Sprinter tuubi 49€ ja ehkä siihen vajaan euron edestä sitten liimaa. Sisärengasta voi toki käytää uudelleen, mutta vanhenee nekin, ei ne loputtomiin kestä.
    Ulkomailta sitten kumpaistakin halvemmalla, mutta erot ei todellakaan ole suuren suuria. Kympin hintaero tekee 4000km kestolla 0,25 senttiä/km. 480km ajolla siis tienaa jo Iltalehden verran...
    Kaar ittelles vaa

  23. #83
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    J.k. Muistutan taas/jälleen mieliin, että tuubi pysyy vähemmälläkin liimankäytöllä vanteella. Tuubien käyttämisen yxi etu (mm.) on, että niitä ei "sormet verillä" tarvitse repiä irti. -- Poikkeus: painavat kisamiehet/ratakuskit ja/tai kurveissa tolkuttoman lujaa ajavat, rajusti "kanttaavat" kuskit.
    Minä taas muistutan, että liimatkaahan ne tuubinne asiallisesti. Eli kerros liimaa vanteelle ja kerros tuubille, mieluummin vielä yksi kerros vanteelle. Tai sitten teipillä kun pelkällä teipillä pysyy kaiketi crossituubitkin vanteella.

    Sen kauniin kerran kun joudut väistämään pienessä alamäessä puskista eteen työntävää autoa, niin et välttämättä halua tuubin rullaavan vanteelta.
    6.7 WTF/kg


  24. #84
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mitä tässä on tullut 1000km ajeltua noilla tufon s33:lla niin kestäviltä renkailta vaikuttavat, mutta aika kovilta tuntuvat ajossa (painetta 10bar) ja rullaavuuskaan ei tunnu parhaalta mahdolliselta. Paineet tosin pysyvät erinomaisesti tuossa tuubissa. Seuraavaksi voisi harkita vaikka vittorian tai veloflexin tuubeja.

    Tästä päästäänkin seuraavaan asiaan: eli paikkausaineet. Ymmärsin että esim. vittoriossa ei olisi irrotettavaa sielua jotta aineet saisi sisään (paitsi pitstopp). Voiko tälläisten tuubien kanssa käyttää esim tufon paikka-ainetta jollain tavalla? Pullon mukana tulee pieni silikoniletkun pätkä jota ehkä voisi käyttää tässä tilanteessa mutta epäilyttää josko aine tukkii ventiiliin sielun. Ei huvittaisi aina kantaa varatuubia selässä.

    Oletteko muuten poistelleet vanhoja liimoja tuubeista ja vanteista ennen uusien laittoa? Voiko asetonia käyttää vanhojen liimojen poistoon hiilarivanteista?

  25. #85
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Mitä tässä on tullut 1000km ajeltua noilla tufon s33:lla niin kestäviltä renkailta vaikuttavat, mutta aika kovilta tuntuvat ajossa (painetta 10bar) ja rullaavuuskaan ei tunnu parhaalta mahdolliselta. Paineet tosin pysyvät erinomaisesti tuossa tuubissa. Seuraavaksi voisi harkita vaikka vittorian tai veloflexin tuubeja.
    Missäs sitä nyt puhuttiinkaan noista alempien paineiden hyödyistä, olisiko ollut lateksikeskustelu? Joku sinne postasi jonkun Excel-hommelin jonka pohjalta laskin omat paineeni ~6bar edessä ja ~7,5bar takana (suositus taisi olla vieläkin alempi, itseasiassa).

    Tästä päästäänkin seuraavaan asiaan: eli paikkausaineet. Ymmärsin että esim. vittoriossa ei olisi irrotettavaa sielua jotta aineet saisi sisään (paitsi pitstopp). Voiko tälläisten tuubien kanssa käyttää esim tufon paikka-ainetta jollain tavalla? Pullon mukana tulee pieni silikoniletkun pätkä jota ehkä voisi käyttää tässä tilanteessa mutta epäilyttää josko aine tukkii ventiiliin sielun. Ei huvittaisi aina kantaa varatuubia selässä.
    Tufon ja monien muiden paikka-aineita ei sitten saa käyttää sellaisissa tuubeissa joissa on lateksia sisällä koska niissä on ammoniakkia tjsp. (Tufoissa on butyyliä sisällä). Caffelatexia on kehuttu – itse en ole vielä päässyt kokeilemaan – ja tuon pullon mukana olevassa spruutassa on ainakin sellainen suutinkappale joka ruuvautuu prestaan jossa ei ole irroitettavaa sielua.

    Oletteko muuten poistelleet vanhoja liimoja tuubeista ja vanteista ennen uusien laittoa? Voiko asetonia käyttää vanhojen liimojen poistoon hiilarivanteista?
    Ksyleeni toimii paremmin jos sopii vanteillesi.

  26. #86
    Keskustelu on aina hyväksi, mutta entäpäs tämä TUUBI-BUUMI-HUUMA? Jos olet kuntoilija tai kansallisentason kisailija pitäydy avorenkaissa. Ne riittävät ja tulevat vielä taloudellis-ekologisemmiksi, koska nykytuubeja on lähes mahdoton paikata niiden "valurakenteen" takia. Lisäksi kohta on varmasti taas taitekohta edessä, silloin markkinat taas vakuuttavat, että avorengassysreemi on se ainut oikea valinta. Me uskomme ja aloitamme vaihtoviikot. Näin kauppa toimii. Itse ylsin viisikymmentäluvulla tuubipyörän putkelle ja taiteilin trendeistä huolimatta 2000-luvun alkuvuosiin tuubeilla, kunnes siirryin lenkkipyörissäni avoaikakaudelle. Olen siis ajanut "parhaat" vuoteni tuubeilla ja vaikka varsinkin venäläisen silkkirenkaan nautinnollisen vaimenpehmeä "kaiku" on vieläkin kuulomuistissani, niin silti suosittelen avoyhdistelmää. Mutta jos haluat vielä olla "mukamas-trendikäs", niin minusta Vittorian CORSA EVO CX on paras tuubi ja KÄYTÄ LIIMAA EI TEIPPIÄ: Se ei oikein kuulu pyöräily-väline-kultuuriin; siihen oikeaan. Ps Ihailen nimimerkki E.T:n kaltaista käsin aistivaa "rengastuntijaa".Voi kun osais.

  27. #87
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti derosa Katso viesti
    Keskustelu on aina hyväksi, mutta entäpäs tämä TUUBI-BUUMI-HUUMA? Jos olet kuntoilija tai kansallisentason kisailija pitäydy avorenkaissa. Ne riittävät ja tulevat vielä taloudellis-ekologisemmiksi, koska nykytuubeja on lähes mahdoton paikata niiden "valurakenteen" takia. Lisäksi kohta on varmasti taas taitekohta edessä, silloin markkinat taas vakuuttavat, että avorengassysreemi on se ainut oikea valinta. Me uskomme ja aloitamme vaihtoviikot. Näin kauppa toimii. Itse ylsin viisikymmentäluvulla tuubipyörän putkelle ja taiteilin trendeistä huolimatta 2000-luvun alkuvuosiin tuubeilla, kunnes siirryin lenkkipyörissäni avoaikakaudelle. Olen siis ajanut "parhaat" vuoteni tuubeilla ja vaikka varsinkin venäläisen silkkirenkaan nautinnollisen vaimenpehmeä "kaiku" on vieläkin kuulomuistissani, niin silti suosittelen avoyhdistelmää. Mutta jos haluat vielä olla "mukamas-trendikäs", niin minusta Vittorian CORSA EVO CX on paras tuubi ja KÄYTÄ LIIMAA EI TEIPPIÄ: Se ei oikein kuulu pyöräily-väline-kultuuriin; siihen oikeaan. Ps Ihailen nimimerkki E.T:n kaltaista käsin aistivaa "rengastuntijaa".Voi kun osais.
    Voisitko vähän perustella tuota Vittorian ylivoimaisuutta. Sinullahan luulisi olevan aivan ylivertaista kokemusta ja tietämystä, älä piilota kynttilää vakan alle. Myös tuota avojen "riittävyyttä" voisit vähän avata, mihin ne riittävät ja mihin eivät? Eivätköhän tuubit olisi kadonneet jo kaupan hyllyiltä edellisen avo-buumi-huuman jälkeen, ellei niillä olisi omaa perusteltua paikkaansa pyöräilykulttuurissa.

    Mikä on halvempaa, kätevämpää ja mukavampaa on näköjään perskohtainen juttu. Mulla on kokemusta niin venäläisistä silkkituubeista kuin nykyisitä avoistakin. Aikoinaan kun alkoi saamaan kunnon avoja, taivas aukeni kun sai ajella pyöreillä renkailla eikä tuubia tarvinnut vaihtaa joka viikko. Pari vuotta sitten (liekö "markkinoiden" vaikutusta) ostin kevyet kuitukehät tuubeilla enkä tosiaan ole katunut.

    Ihan vaan omien empiiristen kokemusten perusteella ei ne tuubit ainakaan kalliimmaksi tule, ja ovat vielä ällistyttävän helppo paikata, siis nämä nykytuubit.

    Ajelen toki myös avokiekoilla. Shamaleilla ja Misukoilla, ihan riittävät..

    ps. Veloflex loi ryssäsilkin kuvajaisen verkkokalvoilleni, ja samassa tunsin aivan selvää öljysoran tuoksua vanhan Scanian pakokaasun ryydittämänä..taisi vähän pissaakin päästä housuun...

  28. #88
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tufon ja monien muiden paikka-aineita ei sitten saa käyttää sellaisissa tuubeissa joissa on lateksia sisällä koska niissä on ammoniakkia tjsp. (Tufoissa on butyyliä sisällä). Caffelatexia on kehuttu – itse en ole vielä päässyt kokeilemaan – ja tuon pullon mukana olevassa spruutassa on ainakin sellainen suutinkappale joka ruuvautuu prestaan jossa ei ole irroitettavaa sielua.
    Kerrotko lisää aiheesta Tufon paikka-aine vs. lateksinen sisuri? Oliko tälle jotain lähdettä, koska missään käyttöohjeistuksessa en tällaista tietoa löytänyt.

    -nimim. 3 lateksisisurillista tuubia tulossa käyttöön seuraavaksi

  29. #89
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Tästä päästäänkin seuraavaan asiaan: eli paikkausaineet. Ymmärsin että esim. vittoriossa ei olisi irrotettavaa sielua jotta aineet saisi sisään (paitsi pitstopp). Voiko tälläisten tuubien kanssa käyttää esim tufon paikka-ainetta jollain tavalla? Pullon mukana tulee pieni silikoniletkun pätkä jota ehkä voisi käyttää tässä tilanteessa mutta epäilyttää josko aine tukkii ventiiliin sielun. Ei huvittaisi aina kantaa varatuubia selässä.
    Ei muuten tule enää uusissa Extreme paikka-aineen pulloissa kyseistä letkunpätkää mukana. Ainakaan minulle ei juuri tilaamiini toimitettu mukaan kuin sielun irroittava muovipalikka.

    Käytännössä olen kerran joutunut truuttaamaan venttiiliin, jonka sielua ei saanut irti, Tufon Extreme paikka-ainetta. Toimi kyllä hyvin, mutta

    a) ainetta oli todella vaikea saada aluksi kulkemaan venttiilin läpi -> sotkua
    b) ainetta kului kohdasta a) johtuen normaalia enemmän
    c) aikaa kului kohdasta a) johtuen normaalia enemmän.

  30. #90
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Missäs sitä nyt puhuttiinkaan noista alempien paineiden hyödyistä, olisiko ollut lateksikeskustelu? Joku sinne postasi jonkun Excel-hommelin jonka pohjalta laskin omat paineeni ~6bar edessä ja ~7,5bar takana (suositus taisi olla vieläkin alempi, itseasiassa).
    Teorioiden mukaan saa laskea mitä tahansa, mutta perskohtaisten kokemusten perusteella kunnon renkailla kannattaa pitää se 10 bar takana (edessä riittää vähän alhaisempi). Tuli viime kesänä ihan käytännössä havaittua kolmella peräkkäisellä lenkillä, että paineilla ja renkailla on vaikutusta. Ensimmäisellä lenkillä Contin Competitioneilla oli 8,5 bar sillä seurauksella, ettei isossa ryhmässä joutui peesissä polkemaan, vaikka kaikki muut laskivat vapaalla. Seuraavalla lenkillä Conteilla 9,5 bar riitti siihen, ettei tarvinnut peesissä samalla tavalla polkea. Kolmannella lenkillä Vittorioilla 10 barilla peesissä joutui jarruttelemaan jatkuvasti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Ihan vaan omien empiiristen kokemusten perusteella ei ne tuubit ainakaan kalliimmaksi tule, ja ovat vielä ällistyttävän helppo paikata, siis nämä nykytuubit.
    Jos "paikkaaminen" tarkoittaa paikkauslitkun/-vaahdon käyttämistä, on se helppoa. Perinteinen paikkaus on sitten eri asia. Conteja on varmaankin helppo paikata, kun se pohjanauha irtoaa itsestään (yleensä viimeistään rengasta vanteelta poistaessa). Vittorioissa (ja Veloflexeissäkin) pohjanauha on liimattu sen verran tiukkaan, ettei sitä oikein helpolla saa irtoamaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •