Alkujaan tämän lähetti
Vilhelm V
Eipä tullut videota vilkaistua. Huomioni kiinnittyi vaan tuohon lopputulemaasi:
"Kaloriteoria on kovasti vanhentunut, simplistinen teoria, joka ei vain ole enää relevantti ohjenuora painonhallinnassa sellaisenaan lainkaan. "
Tämä väite tällaisenaan ei päde. Asettamalla kaloreiden saanti ja kulutus sopivaan epäsuhtaan paino alenee. Se on siis edelleen ihan relevantti ohjenuora painonhallintaan, ja toimii myös käytännössä. Jos videolla muuta väitetään, se on höpsöttelyä.
Kyllä toi video on ihan katsomisen arvoinen, mutta aavistuksen pitkähkö... muistaisin että juutuubissa löytyy samasta luennosta myös inhimillisen pituinen referaatti. Eihän tuossa sentään termodynamiikan lakeja kyseenalaisteta.

Alkujaan tämän lähetti
tmile
Täytyypä kokeilla tuota pätkäpaastoa. Olen tähän asti vain hillinnyt syömistä ja painottanut proteiineja, ja lisännyt liikuntaa. Ja jos painon lasku on pysähtynyt niin olen pitänyt 1-2 nälkäpäivää, eli lähinnä porkkanalla, pähkinöillä, ruisleivällä ja teellä olen kurnuttanut mahaa.
Mun kroppa toimii dietillä niin, että vaikka mentäisiin (laskennallisesti) tasaisilla miinuskaloreilla lasku on "portaittaista" ja aina välillä painonpudotus pysähtyy hetkellisesti. Tämä porrassykli on noin viikko...puolitoista, jonka paino sahailee samoissa lukemissa ja sitten taas nopeasti tipahtaa vähän (ehkä jonkun 0.5...1.0kg) alas.
In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
Kirjanmerkit