ElectrobikeGarminEfatGiant
Sivu 21 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Täytyypä kokeilla tuota pätkäpaastoa. Olen tähän asti vain hillinnyt syömistä ja painottanut proteiineja, ja lisännyt liikuntaa. Ja jos painon lasku on pysähtynyt niin olen pitänyt 1-2 nälkäpäivää, eli lähinnä porkkanalla, pähkinöillä, ruisleivällä ja teellä olen kurnuttanut mahaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Edelleen suosittelen katsomaan videon ja lukemaan nuo perusteluni, niin loppupäätelmänikin näyttäytyy sitten todeksi.
    Täältä asiaa katsoen konkreettisena totuutena näyttäytyy toistaiseksi 8 kg pudonnut oma painolukema, joka on saavutettu kaloreiden niukkuudella.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Eipä tullut videota vilkaistua. Huomioni kiinnittyi vaan tuohon lopputulemaasi:

"Kaloriteoria on kovasti vanhentunut, simplistinen teoria, joka ei vain ole enää relevantti ohjenuora painonhallinnassa sellaisenaan lainkaan. "

Tämä väite tällaisenaan ei päde. Asettamalla kaloreiden saanti ja kulutus sopivaan epäsuhtaan paino alenee. Se on siis edelleen ihan relevantti ohjenuora painonhallintaan, ja toimii myös käytännössä. Jos videolla muuta väitetään, se on höpsöttelyä.
    Kyllä toi video on ihan katsomisen arvoinen, mutta aavistuksen pitkähkö... muistaisin että juutuubissa löytyy samasta luennosta myös inhimillisen pituinen referaatti. Eihän tuossa sentään termodynamiikan lakeja kyseenalaisteta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Täytyypä kokeilla tuota pätkäpaastoa. Olen tähän asti vain hillinnyt syömistä ja painottanut proteiineja, ja lisännyt liikuntaa. Ja jos painon lasku on pysähtynyt niin olen pitänyt 1-2 nälkäpäivää, eli lähinnä porkkanalla, pähkinöillä, ruisleivällä ja teellä olen kurnuttanut mahaa.
    Mun kroppa toimii dietillä niin, että vaikka mentäisiin (laskennallisesti) tasaisilla miinuskaloreilla lasku on "portaittaista" ja aina välillä painonpudotus pysähtyy hetkellisesti. Tämä porrassykli on noin viikko...puolitoista, jonka paino sahailee samoissa lukemissa ja sitten taas nopeasti tipahtaa vähän (ehkä jonkun 0.5...1.0kg) alas.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Minä olen toiminut aika samoin periaattein kuin tmile eli vähän enemmän liikuntaa ja vähän vähemmän sapuskaa. En ole pitänyt itseäni nälässä enkä kiinnittänyt juurikaan huomiota mitä syön.

6-7 kg on lähtenyt siitä, kun tammikuun puolivälissä päätin keventyä. Nyt on mittarissa 86 kg/189 cm.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Täältä asiaa katsoen konkreettisena totuutena näyttäytyy toistaiseksi 8 kg pudonnut oma painolukema, joka on saavutettu kaloreiden niukkuudella.
    Toi toimii mullakin. Mutta toki niukilla kaloreilla lautaselle ei kovin paljon sitä sokeria mahdu ...vaikka välillä tuntuu, että dieetillä menee pari 500g pullapitkoa viikossa
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Mun kroppa toimii dietillä niin, että vaikka mentäisiin (laskennallisesti) tasaisilla miinuskaloreilla lasku on "portaittaista" ja aina välillä painonpudotus pysähtyy hetkellisesti. Tämä porrassykli on noin viikko...puolitoista, jonka paino sahailee samoissa lukemissa ja sitten taas nopeasti tipahtaa vähän (ehkä jonkun 0.5...1.0kg) alas.
    Joo, portaittain tuokin putos. Tossa mun paino käppyrät ylempi on "tarkka" ja alempi on keskiarvokäyrä. Tärkeintä oli että pidin -500kcal vajeen, liikunta tosin kulutti luultavasti vähän arvioitua enemmän.

Oli pakko kokeilla itsekin:

http://fitness.bizcalcs.com/Calculat...=Body-Fat-Navy

Ich bin Fit:

Weight 77 kg
    Height 191cm
    Measurements:
    Waist (at navel) 82 cm
    Neck (at narrowest) 34cm [kynis]

Body Fat 15 %
    Fat Mass 12 kg
    Lean Mass 65 kg
    Body Fat Category Fit [ainakin melkein]

...apropå, silloin kuin painoin 72 kiloa, niin rasvaprosentti oli 10 jotain, joten kohtuu hyvin tuo laskuri varmaan arpoi mun rasvaprosentit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Posankka Katso viesti
    Tällä hetkellä 85kg, jossa ylimääräistä 15 - 20kg. Nyt saa ylimääräiset lähteä!!!
    Olen luvannut itselleni, että kun paino on 70kg saan mennä kauppaan ostamaan itselleni kauan himoitsemani maantiepyörän. Siihen asti joudun kärvistelemään nishiki ultrapron satulassa.
    Saas nähdä pääsenkö syksyllä kauppaan. Viime kesän 3350km vei minulta 5kg ja siihen jämähti talven ajaksi. Ei ole hiihtämällä ja ergolla saanut mitään pois. Siispä nyt on luovuttava siitä mielettömästä suklaan, sipsien ja irtokarkkien mässäilystä ja lisättävä pupun ruokaa lautaselle. Noista herkuista on tullut ylimääräistä joka päivä ainakin 500kCal, joten niistä luopumalla pitäisi saada jotain tuloksia. Nyt vaan pitää jostain kehittää tarpeeksi itsekuria ettei sorru mässäilyyn.
    11 päivää mennyt ilman herkkuja. Messuilla sorruin ottamaan joltain osastolta yhden suklaakonvehdin. Tänään on ekan kerran oikein kunnolla tehnyt mieli herkutella. Eikä vaimo tee herkuttomuutta helpoksi. Tänään se toi mulle suklaarusinarasian, mutta onnistuin laittamaan sen kaappiin jemmaan (toivottavasti pitkäksi aikaa).
    Painoa hävinnyt jotain 0,5 - 0,8kg väliltä. Mun vaaka on kyllä sellanen satunnaislukugeneraattori, että punnitseminen on hieman hankalaa.
    Projekti jatkuu ja motivaatiota ainakin vielä riittää...

Jägeriä kuumalla vedellä ja Dominokeksejä kylmässä mökissä Syötteellä. Nyt ei kaloreita lasketa

Helmikuun lopulla tuli käytyä vajaan kymmenen päivän reissulla Virossa, ja paikallinen ruoka maistui aika hyvin (ja taisi olla vähän rasvaisempaa kuin mihin olen tottunut). Kotiin tultuani sitten ihmettelin, kun vaaka näytti useita kiloja normaalia enemmän, ja vatsankin kohdalle tuntui selvästi kertyneen ylimääräistä massaa.

Kotiinpaluusta on nyt tullut kuluneeksi 16 vuorokautta, ja paino näyttäisi palautuneen takaisin normaaliksi - vaikka en ole edes kauheasti liikkunut kun on kevyt flunssa vaivannut. Syönytkin olen mielestäni ihan normaalisti, mitä nyt olen hieman herkkujen määrää rajoittanut.

Omituista tällainen painon äkillinen nousu ja sitten palautuminen takaisin normaaliksi melkein yhtä nopeasti - en ole aikaisemmin tällaista kokenut.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Helmikuun lopulla tuli käytyä vajaan kymmenen päivän reissulla Virossa, ja paikallinen ruoka maistui aika hyvin (ja taisi olla vähän rasvaisempaa kuin mihin olen tottunut). Kotiin tultuani sitten ihmettelin, kun vaaka näytti useita kiloja normaalia enemmän, ja vatsankin kohdalle tuntui selvästi kertyneen ylimääräistä massaa.

Kotiinpaluusta on nyt tullut kuluneeksi 16 vuorokautta, ja paino näyttäisi palautuneen takaisin normaaliksi - vaikka en ole edes kauheasti liikkunut kun on kevyt flunssa vaivannut. Syönytkin olen mielestäni ihan normaalisti, mitä nyt olen hieman herkkujen määrää rajoittanut.

Omituista tällainen painon äkillinen nousu ja sitten palautuminen takaisin normaaliksi melkein yhtä nopeasti - en ole aikaisemmin tällaista kokenut.
    Ne on niitä nesteitä.. saattaa paino heittää parikin kiloa ihan lyhyessä ajassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Ne on niitä nesteitä.. saattaa paino heittää parikin kiloa ihan lyhyessä ajassa.
    Naulan kantaan!
    Virossa reissatessa tulee yleensä noita nesteitä.. ööö.. kerrytettyä.

Muistaakseni vahvinta nestettä mitä tuolla nautin, oli kamomillatee. Kotioloissa kyllä juon ihan muita teelaatuja, että ehkä se johtui tuosta?

Mutta eikös niiden nesteiden pitäisi kertyä tasaisesti kudoksiin ympäri kehoa? Nyt oli jotenkin sellainen tunne, että tuo ylimääräinen massa olisi painottunut juuri vyötärön nurkille.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Muistaakseni vahvinta nestettä mitä tuolla nautin, oli kamomillatee. Kotioloissa kyllä juon ihan muita teelaatuja, että ehkä se johtui tuosta?

Mutta eikös niiden nesteiden pitäisi kertyä tasaisesti kudoksiin ympäri kehoa? Nyt oli jotenkin sellainen tunne, että tuo ylimääräinen massa olisi painottunut juuri vyötärön nurkille.
    Ihan yhtä tasasesti ku läskikin, eli toisilla enemmän tasasesti ja toisillä vähemmän. Nuihin nesteiden kerääntymiseen vaikuttaa aika monikin asia, mm. kuitenkin suola, hiilarit ja alkoholi. Nimim. lauantaina keitolla olleena paino tippu sunnuntaiks -1.1kg ja nyt maanantaina oli +1.0kg.. elikkä 2kg heittoa välissä. Omamassa on kuitenki vaan se ~76kg niin tuo vaikuttaa jo melkosesti.

XC-JJ Guest
    se on varmastikin se paikallinen ruoka taikka sitten suolanmäärä tms. mikä tota turvotusta on aiheuttanut.. usein syytetään alkoholia, mutta useimmin se on se syöminen mikä tuota turvotusta ja nesteitä kerryttää..

ja etenkin muuten suolan määrä..

Alkoholi aiheuttaa monasti semmosta että maistuu se suola-hiilarilätty tahi rulla illan päätteeks. Mikäli haluaa minimoida ryyppäyksen aiheuttaman läskinkertymisen tulis jättää hiilaritki ihan minimiin dokauspäivältä. Mut kuka siihenki kykenee?

Mut joo, suola + hiilaripommi niin varmasti tuntuu posket paksuilta.

Pitkästä aikaa kävin astu puntarin päälle. 73 kiloa, eli joulusta sulanut kolme kiloa. 70 voisi olla sopiva tavoite kesälle. Pituutta n. 176 cm.

Vyöhön täytyisi porata uusi reikä kun ovat niin harvassa, menee liian kireälle jos vaihtaa ja nykyisessä meinaa pöksyt valua eikä työpaikalla ihan aina kehtais pokkereita esitellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti XC-JJ Katso viesti
    se on varmastikin se paikallinen ruoka taikka sitten suolanmäärä tms. mikä tota turvotusta on aiheuttanut.. ja etenkin muuten suolan määrä..
    Enpä tullut tuota suolan määrää miettineeksi, siinä saattaisi hyvinkin olla syy. Kyllähän tuo Suomenlahden eteläpuolella nautituksi tullut eväs oli selkeästi suolaisempaa, kuin se vähäsuolainen ape jota tulee kotosalla popsittua.

PS: mitä tulee alkoholin käyttöön, niin olen joskus kuullut mainittavan, että alkoholia nautittaessa tulisi huolehtia siitä että verensokeri on riittävän korkealla. Väitteen mukaan alhainen verensokeri ja korkea promillepitoisuus johtaisi aggressiivisempaan käyttäytymiseen. En kyllä ole ottanut selvää siitä, mihin tutkimuksiin kyseinen väite perustui.

PS: mitä tulee alkoholin käyttöön, niin olen joskus kuullut mainittavan, että alkoholia nautittaessa tulisi huolehtia siitä että verensokeri on riittävän korkealla. Väitteen mukaan alhainen verensokeri ja korkea promillepitoisuus johtaisi aggressiivisempaan käyttäytymiseen. En kyllä ole ottanut selvää siitä, mihin tutkimuksiin kyseinen väite perustui.
    No nakkikioskilla on nälkäisiä hirveässä keskisessä ja tappelevat jatkuvasti. QED.

No ei tarvi etes viinaa vaan pelkän laskevan verensokerin, niin pinna palaa herkästi.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Eiköhän se verensokeri pysy ihan korkeella jo pelkästään sillä juomisella? (olettaen että ei ole mikään sokeritautinen kyseessä) Ihmisen verensokerin säätely on vähän monimutkasempi jutska kuin "syö -> korkea, älä syö -> matala"

Ainakin noissa miedommissa alkoholijuomissa tuppaa kyllä olemaan sen verran tukevat määrät hiilihydraatteja, että verensokerin ei ihan heti pitäisi tipahtaa nollille.

Viimeyönä näin aivan hirveää painajaista:
    Olin työpaikkaravintolassa syömässä ja otin jälkiruoaksi suklaamoussea jota mätin syvään keittolautaseen. Ja päälle murskasin kokonaisen Fazerin sinisen suklaalevyn. AI ETTÄ OLI HYVÄÄ.

Heräsin omaan huutooni, lakanat aivan hiestä märkänä.
    Pystyn vieläkin maistamaan suussani sen suklaamoussen...
    Slim_Jim muokkasi tätä : 21.03.2011 at 17.58 Syy: kirjoitusvirheitä...

Täällä on lähtenyt painonhallinta lapasesta. Lihaskato + lihominen.... Repsahdin colaan ja suklaaseen kun ne kohottaa kummasti mielialaa, heikkoa meininkiä.

Hei olen Polla ja olen colaholisti.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Pienen notkahduksen jälkeen painonhallintaprojekti jatkuu. Lyhyen aikavälin tähtäimenä 105kg ensi kuun puolivälin tienoille ja loppuvuoden aikavälillä 100kg alittaminen.

Ihmettelin tuossa juuri, kun tuntui juokseminen jotenkin kevyemmältä. Ihme juttu, kun painosta on pudonnut about 5-6kg siitä kun viimeksi juoksin (syksyllä). Edelleen jännitän miltä mäkien nouseminen pyörällä tuntuu, mutta odotellaan nyt vielä kelien sulamista.

Minä olen juuri aloittanut elämäntapojen muutoksen;
    - Coca cola ja karkit pois. Tämä on merkittävä juttu, sillä Cokista on kulunut paljon ainakin 25vuoden ajan.
    - Pikkasen enempi salaattia lautaselle työpaikkalounaalla
    - Maastopyöräily.

Siinä kaikki. Ei mulla mitään hirveää ylipainoa ole ollutkaan, joten ei muutostenkaan tarvitse olla suuria. Cokista ei ole tehnyt mieli yhtään enää moneen viikkoon, lopetin sen tosta vaan ja nyt vesi ja piimä maistuu paremmalta.

Lähtöpaino kk sitten jotain 82-83kg, nyt aika tasan 80kg. Kohti 75kiloa mennään, ei tässä ole tarkoitus kokonaan kuihtua. Pituutta 173cm.

tempokisu Guest

Punapää syödä vai ei

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slim_Jim Katso viesti
    Viimeyönä näin aivan hirveää painajaista:
    Olin työpaikkaravintolassa syömässä ja otin jälkiruoaksi suklaamoussea jota mätin syvään keittolautaseen. Ja päälle murskasin kokonaisen Fazerin sinisen suklaalevyn. AI ETTÄ OLI HYVÄÄ.

Heräsin omaan huutooni, lakanat aivan hiestä märkänä.
    Pystyn vieläkin maistamaan suussani sen suklaamoussen...
    samansuuntaisia painajaisia ( kyllä nimenomaan painajaisia) olen minäkin nähnyt. Syön jotain moussea tai jäätelöä ja suklaata, ja sitten vatsa on kovalla, masu turvonnut ja muutenkin ähky olo ja yritän löytää jostain paikkaa että yrjöö nää pois mutta minnekään ei pääse.
    Kaamiaan oloon sitä herää, mutta helpottaa kun huomaa että unta se vaan olikin.
    Yleensä en syö mitään sillee hirmuisesti mättöömällä.
    Ainut pahe on se valkoinen suklaa ja keltainen jaffa. Silti oon onnistunu laihtumaan - tai ainakin vyötärömitta on pienentynyt. Mietin vain sitä että onko tämä syy siihen että esimerkiksi joulukuussa jaksoin paljo paremmin ajaa, nyt on kamala väsy koko ajan.

Minäkin tunnustaudun colaholistiksi. PepsiMax:ia kuluu enemmän kuin laki sallii. Onneksi se on sentään kaloritonta. Muista herkuista olen painonpudotusprojektin ajan eli jo huimat 16 päivää onnistunut kieltäytymään, joka on minulle suorastaan huikea suoritus.
    Ei ole sentään uniin tullut herkut kummittelemaan, mutta eilen kun ergoa pyörittelin niin kahden tunnin jälkeen silmissä vilkkui sipsit ja suklaa.

Slim Jimin painajainen oli ihan hauska. Saa nauttia suklaan syönnistä ilman kaloreita.

Tuon Pollan tunteen tiedän itsekin. Jostain kumman syystä kurin noudattaminen ruokavaliossa on vaikeaa ilman liikuntaa. Liikkumattomuuden aiheuttama masennus helposti ajaa ihan ihme herkutteluun...

Sitten kun pääsee lenkille, niin ne liikunnan fiilikset jotenkin pitää syömisen ja jääkaapinsaranat kurissa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Energiapatukat kadottaa hyvin sitä karkinhimoa mikä joskus tulee. Ne on niin ällömakeita ettei taas heti sen jälkeen huvita syödä mitään suklaista. Toki tulee joskus ostettua vähän karkkia ja limppariakin vaikka itsekin tässä vatsan ympärystä on tavoite kaventaa. Sit vaan seuraavana päivänä sitä suuremmalla raivolla tykittämään trainerilla :P

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •